Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
U dönüşü yapan arabaya çarpan motorcu 34 Bin TL ceza yedi
Biraz sert bir yorum olabilir ancak bu işin yasasını ben düzenliyor olsaydım şu şekilde bir madde koyardım.
"Ehliyetsiz trafikte kazaya karışan sürücü kazadan bağımsız olarak tam kusurlu kabul edilir ve ceza azamiden uygulanır"
Plaka konusunda günahını alamıyorum, belki plaka vardı, plakalık kırılmıştır, motor yenidir, yaptıracaktır ama o gün kaza olmuş.
Ama ehliyetsiz trafiğe çıkmak ? Sürüş yeterliliğin tescilli değil ve trafiktesin. Yola çocuk çıkabilirdi, yaya çıkabilirdi.
Ehliyetsizlik cezası ağır diyen arkadaşlara şunu sorayım:
Diplomasız doktora canınızı emanet eder misiniz ?
Kimliksiz polise, askere bilgilerinizi verir misiniz ?
Diplomasız mühendisin yaptığı evde oturur musunuz ?
Ve daha nice benzeri.
Olay burada ehliyetsizin yediği ceza değil karşısındaki %100 kusurlu olanın yemediği ceza, ödemediği masraf. Sen çok biliyorsun ehliyetsize şartlar ne olursa olsun %100 kusur yazarken karşısındaki bilmem ne çocuğu maganda hem trafiği katledip hem de herkesi riske atmanın bedeli olarak arabasını ücretsiz bir şekilde yaptırmış olacak, bunu hiç düşündün mü? Sırf karşısındakinin ehliyeti yok diye, %100 kusurlu da olsa hiçbir şekilde cezasını, bedelini ödemeyecek.
Ayrıca ehliyet alanları da görüyoruz, ehliyetsizliğin tabiki de cezası olmalı ona lafım yok ama bu ülkede ehliyeti "SÜRÜŞ YETERLİLİĞİNİN TESCİLİ" olarak görüyorsanız bence yanılıyorsunuz.
Olay burada ehliyetsizin yediği ceza değil karşısındaki %100 kusurlu olanın yemediği ceza, ödemediği masraf. Sen çok biliyorsun ehliyetsize şartlar ne olursa olsun %100 kusur yazarken karşısındaki bilmem ne çocuğu maganda hem trafiği katledip hem de herkesi riske atmanın bedeli olarak arabasını ücretsiz bir şekilde yaptırmış olacak, bunu hiç düşündün mü? Sırf karşısındakinin ehliyeti yok diye, %100 kusurlu da olsa hiçbir şekilde cezasını, bedelini ödemeyecek.
Evet düşündüm. Söylediğim gibi, kendi fikrim. Herkes istediği gibi düşünebilir. Bende "ehliyetsiz sürücüye, alkollü sürücüye sıfır tolerans" mantığı var. Benim gözümde ehliyetsiz trafiğe çıkan adamla, ruhsatsız silahla ortalıkta gezen adamın farkı yoktur. Alsaymış ehliyetini, öyle binseymiş motora.
Çünkü hakkaten böyle durumlar olabiliyor. Sıfır aldığı motorla 1 saat sonra plakasızlıktan ceza yiyeni gördüm. Polis malesef tölerans göstermedi çocuk faturasını vs göstermesine rağmen.
Başka örnek, yolda giderken cıvatası kopmuş düşmüş, çocuk farketmemiş, yedi cezasını. 95% zibidi tayfa çıkıyor. Ama 5% malesef böyle vakalar da oluyor. O yüzden tek kamera görüntüsüyle günahını almayayım dedim.
Olay burada ehliyetsizin yediği ceza değil karşısındaki %100 kusurlu olanın yemediği ceza, ödemediği masraf. Sen çok biliyorsun ehliyetsize şartlar ne olursa olsun %100 kusur yazarken karşısındaki bilmem ne çocuğu maganda hem trafiği katledip hem de herkesi riske atmanın bedeli olarak arabasını ücretsiz bir şekilde yaptırmış olacak, bunu hiç düşündün mü? Sırf karşısındakinin ehliyeti yok diye, %100 kusurlu da olsa hiçbir şekilde cezasını, bedelini ödemeyecek.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:
Ayrıca ehliyet alanları da görüyoruz, ehliyetsizliğin tabiki de cezası olmalı ona lafım yok ama bu ülkede ehliyeti "SÜRÜŞ YETERLİLİĞİNİN TESCİLİ" olarak görüyorsanız bence yanılıyorsunuz.
Bu kazanın aynısını çok yakın bir arkadaşım yaptı. Araç sinyal vermeden en sağdan en sola dönerken "EHLİYETİ OLAN" arkadaşım motorlar arka çamurluktan girip arabanın üzerinden kaputa, sonra yere uçtu. Kazada güya arkadan çarptığı için %100 kusurlu bulundu karşının hasarını da arkadaşımın sigortası karşıladı. Karşıdaki dönüşü tamamlamadığı için cezaya tabi değilmiş. Polisin söylediği o oldu. Yazmadı cezayı. Bir gün Çanakkale'ye işiniz düşerse tanıştırayım anlatsın sabaha kadar. 5-6 tane kazası var, en son kırmızıda geçen bir savcıya çarptı. Xsr900 pert oldu bu kazada.
Yani karşının ehliyeti olup olmaması çok dert değil de. Bizim eksiğimiz ahlak gibi. Trafik zaten dingonun ahırı gibi. Özellikle küçük şehirlerde trafik iyice kötü. Her gün ter yönden gidenler, hatalı sollayanlar, kaldırıma park edenler, kırmızıda geçenler, döner kavşağa ters yönden girenler. İnsan fıttırıyor. Bir de üstüne kanun düzgün işlemiyor.
Bence trafiği düzene sokmak için öncelikle istisnasız her trafik ışığında EDS olması gerekiyor. Kırmızıda kimse durmuyor. Özellikle kuryeler. Her kırmızıda geçene yapıştır 3-5 bin ceza bak bakalım bir daha geçiyor mu? Ben geçersem bana da yapıştırsınlar cezayı ama denetim yok, kanun yok, vicdan yok, ahlak yok. Yok oğlu yok.
Bu kazanın aynısını çok yakın bir arkadaşım yaptı. Araç sinyal vermeden en sağdan en sola dönerken "EHLİYETİ OLAN" arkadaşım motorlar arka çamurluktan girip arabanın üzerinden kaputa, sonra yere uçtu. Kazada güya arkadan çarptığı için %100 kusurlu bulundu karşının hasarını da arkadaşımın sigortası karşıladı. Karşıdaki dönüşü tamamlamadığı için cezaya tabi değilmiş. Polisin söylediği o oldu. Yazmadı cezayı. Bir gün Çanakkale'ye işiniz düşerse tanıştırayım anlatsın sabaha kadar. 5-6 tane kazası var, en son kırmızıda geçen bir savcıya çarptı. Xsr900 pert oldu bu kazada.
Yani karşının ehliyeti olup olmaması çok dert değil de. Bizim eksiğimiz ahlak gibi. Trafik zaten dingonun ahırı gibi. Özellikle küçük şehirlerde trafik iyice kötü. Her gün ter yönden gidenler, hatalı sollayanlar, kaldırıma park edenler, kırmızıda geçenler, döner kavşağa ters yönden girenler. İnsan fıttırıyor. Bir de üstüne kanun düzgün işlemiyor.
Bence trafiği düzene sokmak için öncelikle istisnasız her trafik ışığında EDS olması gerekiyor. Kırmızıda kimse durmuyor. Özellikle kuryeler. Her kırmızıda geçene yapıştır 3-5 bin ceza bak bakalım bir daha geçiyor mu? Ben geçersem bana da yapıştırsınlar cezayı ama denetim yok, kanun yok, vicdan yok, ahlak yok. Yok oğlu yok.
Arkadaşınıza büyük geçmiş olsun. Sizin örnekte sonuna kadar haklı arkadaşınız.
Ve ahlak konusunda da kesinlikle haklısınız. Bizim ülkede zaten ahlak olsa, ehliyetsiz binen, alkollü binen, makas atan, sürat yapan vs olmaz.
Biz malesef ülkecek "amaaan ne olacak ki" ve "X yıldır sürüyorum" insanları ülkesiyiz. U atılmayan yerden u atan, ambulansın peşine takılan, kural kaide tanımayan insanların ülkesiyiz.
Bir söz vardı, "bir suçun cezası para ise o sadece fakirler için suçtur" diye. Porsche'ye binen ensesi kalın adama hızdan 100.000 ceza kessen kaç yazar, makbuzu yırtıp yere atıp "bunu da yaz" diyebiliyor. Malesef.
Evet düşündüm. Söylediğim gibi, kendi fikrim. Herkes istediği gibi düşünebilir. Bende "ehliyetsiz sürücüye, alkollü sürücüye sıfır tolerans" mantığı var. Benim gözümde ehliyetsiz trafiğe çıkan adamla, ruhsatsız silahla ortalıkta gezen adamın farkı yoktur. Alsaymış ehliyetini, öyle binseymiş motora.
Sizin gözünüzde ehliyetsiz süren bir kişi, herkesin canını tehlikeye atarak süren, belki yaptığı kuralsızlıklarla kusurlarla bir motorcunun bile canına mal olabilecek bir kişiden daha önde geliyorsa, ben o karara "herkesin kendi fikri" diyip saygı duymam.
Çünkü sizin dediğiniz şeyde, "ehliyetsiz süren bir motorcu, kırmızıda geçen aracın ona çarpmasıyla hayatını kaybetti." senaryosunda sizin fikriniz "Alsaymış ehliyetini, öyle binseymiş motora." oluyor.
Ben ehliyetsizliği iyi bir şey gibi göstermiyorum ama mesela bu kazada öyle bir dönüş yok, sen ehliyetsizi haksız çıkarmak için karşıdaki kusurluyu melek gibi gösteriyorsun, ben senin fikrine saygı duymuyorum.
Bu kazanın aynısını çok yakın bir arkadaşım yaptı. Araç sinyal vermeden en sağdan en sola dönerken "EHLİYETİ OLAN" arkadaşım motorlar arka çamurluktan girip arabanın üzerinden kaputa, sonra yere uçtu. Kazada güya arkadan çarptığı için %100 kusurlu bulundu karşının hasarını da arkadaşımın sigortası karşıladı. Karşıdaki dönüşü tamamlamadığı için cezaya tabi değilmiş. Polisin söylediği o oldu. Yazmadı cezayı. Bir gün Çanakkale'ye işiniz düşerse tanıştırayım anlatsın sabaha kadar. 5-6 tane kazası var, en son kırmızıda geçen bir savcıya çarptı. Xsr900 pert oldu bu kazada.
Arkadaşınızın kusurlu olmadığını düşünüyorsanız o davalar eninde sonunda arkadaşınızın kusurlu olmadığı raporla son buluyor. Bizzat bizim sigorta şirketimiz "kusurlu olan sensin, bilirkişilerimiz senin kusurlu olduğuna kanaat getirdi." cümlesini kurmuştu. Dava açtık ve hakkımızı aldık. Benim yaşadığım olayda kaza yaptığım kuryenin sigortasıyla benimkisi aynıydı ve tüm hasar bendeydi, akıllarınca benim hasarı karşılamamak için bilirkişileri beni kusurlu görmüş.
Sizin gözünüzde ehliyetsiz süren bir kişi, herkesin canını tehlikeye atarak süren, belki yaptığı kuralsızlıklarla kusurlarla bir motorcunun bile canına mal olabilecek bir kişiden daha önde geliyorsa, ben o karara "herkesin kendi fikri" diyip saygı duymam.
Çünkü sizin dediğiniz şeyde, "ehliyetsiz süren bir motorcu, kırmızıda geçen aracın ona çarpmasıyla hayatını kaybetti." senaryosunda sizin fikriniz "Alsaymış ehliyetini, öyle binseymiş motora." oluyor.
Ben ehliyetsizliği iyi bir şey gibi göstermiyorum ama mesela bu kazada öyle bir dönüş yok, sen ehliyetsizi haksız çıkarmak için karşıdaki kusurluyu melek gibi gösteriyorsun, ben senin fikrine saygı duymuyorum.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:
Arkadaşınızın kusurlu olmadığını düşünüyorsanız o davalar eninde sonunda arkadaşınızın kusurlu olmadığı raporla son buluyor. Bizzat bizim sigorta şirketimiz "kusurlu olan sensin, bilirkişilerimiz senin kusurlu olduğuna kanaat getirdi." cümlesini kurmuştu. Dava açtık ve hakkımızı aldık. Benim yaşadığım olayda kaza yaptığım kuryenin sigortasıyla benimkisi aynıydı ve tüm hasar bendeydi, akıllarınca benim hasarı karşılamamak için bilirkişileri beni kusurlu görmüş.
1) Karşıdakini melek göstermiyorum. Yanlış yanlıştır.
2) Evet ehliyetsiz adama toleransım yok.
3) Benim fikrime saygı duymayabilirsin. Çok da büyük bir problem değil. Bununla da yaşayabilirim diye düşünüyorum.
1) Karşıdakini melek göstermiyorum. Yanlış yanlıştır.
2) Evet ehliyetsiz adama toleransım yok.
3) Benim fikrime saygı duymayabilirsin. Çok da büyük bir problem değil. Bununla da yaşayabilirim diye düşünüyorum.
Ehliyetsiz, ehliyetsizliğinin bedelini öder, karşısındakinin yanlışının bedelini ödemez. Bir motorcu, belki de baba yaşında olan bir insan olarak. Gördüğün kişi her ne kadar sorumsuz olsa da henüz olgunlaşamamış bir genç. Kazaya karıştığı araç sürücüsü %100 kusurluyken, ehliyeti yok diye her şeyi o gencin karşılaması, ödemesi gerektiğini savunuyorsanız insanlığınızı sorgulamalısınız.
Ha yanlış anlaşılma olmasın, tekrar söylüyorum ben ehliyetsizi haklı çıkarmaya çalışmıyorum. Nasıl ki, birini dövenin ödediği bedel öldürülmek değilse, aynısı burada da geçerli. Benim sizin fikrinize saygı duymuyor olmamla yaşayabilirsiniz, ama bu düşüncelerle yaşıyor olmanız çok yanlış. Haaaa, hayat sizin hayatınız. O zaman benim sizin açınıza tek dileğim, ileride çocuklarınızla böyle bir deneyim yaşamamanız olacaktır. Saygılar bu arada
Kesinlikle katılmıyorum. Öyle cezaları şişirerek olacak işler değil bunlar. Zamanı gelir o şişirilmiş cezalardan dolayı size de yazar cins bir memur. Burası Avrupa değil maalesef. Haklı haksız, kurallara uy uyma, ceza yeme ihtimaliniz her an var canım ülkemde. Tuzak tabelalar ve hemen ardındaki radarlar olmazsa, cahil cühela olmayan işini iyi bilen memurlar olursa, her yol ve hız sınırları hakkında yeterli bilgi veren görünür tabelalar olursa, saçma sapan kurallar olmazsa evet cezalar kesinlikle caydırıcı olmalı. Fakat ülkemde kurallara uyuyorsan bile bilincli sürücü olsan bile bir ottan ceza yeme ihtimalin olduğu için böyle düşünmek pek mantıklı değil.
Tam tersi şişirecek olaylar.
Ehliyet mi yok, en az 200 bin cezası olmalı.
Hatta yasak yerden U dönüşü yapıp kazaya sebep olanlar, ters şeritten gidenlere hapis cezası bile verilmeli.
Doğu kısmını bilmiyorum fakat ege bölgesinde en dandik köy yolunda bile bütün tabelalar mevcut, ayrıca belirtmek isterim gittiği yolun hız sınırını tabela yoksa ve bilmiyorsa zaten aracı kullanmasın.
Çünkü hakkaten böyle durumlar olabiliyor. Sıfır aldığı motorla 1 saat sonra plakasızlıktan ceza yiyeni gördüm. Polis malesef tölerans göstermedi çocuk faturasını vs göstermesine rağmen.
Sıfır araç alınca plaka olmadan bayiden çıkarılmaz.
Sıfır araç alıp nasıl plakasız yola çıkıyorlar? Plaka bastırmaya gidiyorum demek de mazeret değil.
İkinci el motosiklette bile noterde plaka değişsin, ikametim olduğu ilin plakası çıksın diye plaka basım beglesi de almıştım, zaten motoru notere gitmeden önce üzerindeki mevcut plaka ile kapalı otaparka parkedip plakayı söküp notere giderken yanımıza almıştık notere vermek için. Sonrasında yeni plakayı bastırıp alma işleri için başka araçla gitmiştim, başka aracım olmasaydı toplu taşıma ile giderdim yine de başıma iş almayayım diye plakasız araçla yola çıkmazdım.
Tam tersi şişirecek olaylar.
Ehliyet mi yok, en az 200 bin cezası olmalı.
Hatta yasak yerden U dönüşü yapıp kazaya sebep olanlar, ters şeritten gidenlere hapis cezası bile verilmeli.
Doğu kısmını bilmiyorum fakat ege bölgesinde en dandik köy yolunda bile bütün tabelalar mevcut, ayrıca belirtmek isterim gittiği yolun hız sınırını tabela yoksa ve bilmiyorsa zaten aracı kullanmasın.
Yani dediğim gibi pek katılmıyorum sebebini de mesajımda anlattım cahil cühela memur çok. Denetleme de doğru düzgün yok.
Ülkede cezalar bence gayet yeterli fakat kesinlikle caydırıcı olmayanlar var. Mesela kask takmama cezası çok çok düşük, adam sadece ayakta dururken düşse kafasını kaldırım taşına sertçe çarpsa ölme ihtimali var, motorla hızlı şekilde veya onu geçtim 30-40 kilometre ile giderken kaza yapsa ne olacak acaba? Ama ben diğer cezaların yeterli olduğunu düşünüyorum ki ehliyetsizlik 40.000 gayet yeterli iki adet asgari ücret neredeyse. Hatta kesinlikle saçma bulduğum cezalar da var otobanda 4 şeritli yolda 130-140 hız sınırı çok az, yeni gelen düzenleme ile de kişi o sınırı 51 kmh aşarsa 20.000 TL ceza yiyor üstüne ehliyetine 30 gün el koyuluyor aşırı saçma aşırı gereksiz. Bırakın insanlar rahatça aracını sürsünler. Tabiki tek şeritli veya çift şeritli yollarda hız sınırının düşük olması çok doğal sollamalar vs riskli çünkü, ama 3-5 şeritli yollarda o kadar düşük sınırın olması gereksiz.
Bir de motorların hız sınırının kamyonlar ile aynı olması da acayip büyük saçmalık o konuya girmiyorum bile.