U dönüşü yapan arabaya çarpan motorcu 34 Bin TL ceza yedi

Katılım
12 Nis 2003
Mesajlar
2,986
kaza-yapti-ceza-yedi.jpg


Antalya’nın Manavgat ilçesinde, “U” dönüşü yapan bir otomobille çarpışan motosiklet sürücüsü, yaralanmasının yanı sıra ehliyetsiz ve plakasız araç kullanmaktan dolayı toplam 34 bin 389 TL para cezası ile karşı karşıya kaldı.

Kaza, Manavgat’ta meydana geldi. İddiaya göre, yolda seyir halindeki bir otomobilin kavşakta “U” dönüşü yapmaya başlaması üzerine, karşı yönden gelen motosikletle çarpışması sonucu motosiklet sürücüsü yere düşerek yaralandı. Kaza anı, çevredeki bir iş yerinin güvenlik kamerasına saniye saniye yansıdı.

Kazayı görenlerin ihbarı üzerine olay yerine sağlık ve polis ekipleri sevk edildi. Yaralanan motosiklet sürücüsü, ilk müdahalenin ardından ambulansla hastaneye kaldırıldı. Sürücünün hayati tehlikesinin bulunmadığı öğrenildi.


Haberin devamı için tıklayın.
 
Katılım
9 Eyl 2024
Mesajlar
2,110
Kasıtlı olarak trafik kurallarına uymayan kişilere; para cezasına döndürülemeyecek şekilde hapis cezası vermek gerekiyor. Bak o zaman düzelir.
 
Katılım
1 Tem 2006
Mesajlar
2,232
Motosikleti
Suzuki GSX S1000 & Sym Joyride 300
Motorcudan yana olucak bisey yok, Ehliyet yasal bir belge , yoksa aracı kullanamazsın bukadar basit. Karşı tarafın masrafını , değer kaybını ödesin, üstüne cezayıda.
 
Katılım
27 Eyl 2024
Mesajlar
486
Motosikleti
Voge 250RR
Öyle bir dönüş yok, zamanı gelir sevdiği bir insan aynı arabanın altına aynı şekilde girdiği zaman öyle bir dönüş yapmanın ne kadar ... olduğunu öğrenir.

Sırf ehliyeti yok plakası yok diye nasıl karşı tarafın masrafını değer kaybını ödesin diye gaddar bir yorumda bulunabilir ki başka bir motorcu arkadaş.

Motorcu kazada vefat etse umrumda olmaz ama bu şahsen o araç sürücüsüne olan nefretimi sönümleyemez.

Aynı senaryoda ehliyeti, plakası olan sen de olabilirdin, o zaman da araç haklı olacak mıydı?
 
Katılım
25 Eki 2022
Mesajlar
2,085
Motosikleti
Yamaha XSR700
ehliyetsiz ve plakasız araç kullanmaktan dolayı toplam 34 bin 389 TL para cezası ile karşı karşıya kaldı.
Bu nasıl bir başlıktır A dostlar? Gören de araba yüzünden ceza yemiş sanır. Adam ehliyetsiz ve plakasız yola çıkmış. Bu dingil kendisini trafiğin parçası sayamaz. Az bile ceza yazmışlar. Keşke ömrü boyunca çalışıp ödeyemeyeceği bir ceza yazsalarmış. Olan arabaya olmuş. Yazık valla.
 

Ged

Katılım
19 Ağu 2025
Mesajlar
1,472
Motosikleti
Forza 250, Tiger Sport 660
Bu nasıl bir başlıktır A dostlar? Gören de araba yüzünden ceza yemiş sanır. Adam ehliyetsiz ve plakasız yola çıkmış. Bu dingil kendisini trafiğin parçası sayamaz. Az bile ceza yazmışlar. Keşke ömrü boyunca çalışıp ödeyemeyeceği bir ceza yazsalarmış. Olan arabaya olmuş. Yazık valla.
Bu cisimlerden o kadar cok var ki. Gecen sene ehliyet kursuna kayit icin gittigimde bana ilk sorduklari soru "motosiklet kullaniyor musunuz" oldu. Dedim "ehliyet almaya geldim, nasil kullanayim" diye, cevaplari daha enteresandi:"cogu kisi kullaniyor, 'e bari ehliyet de alayim' diye kayit yaptiyor".
 
Katılım
30 Ağu 2014
Mesajlar
5,467
başlığı öyle bir atmış ki, sanki çarptığı için ceza yemiş gibi anlaşılıyor.
 
Katılım
27 Nis 2015
Mesajlar
4,294
motorcunun kask bilmem ehliyetten ceza yemesi ayrı tabi de..

şimdi orda kavşak-mavşak yok; yavşaklık yapmasın kimse. sağdaki tali yoldan gelen caddenin diğer yönüne girebilsin diye var o açıklık. öyle dar refüjlü caddede U dönüşü yapılmaz.

eskiden dava örneği var: motorcu ehliyetsiz de olsa, arabacı pezeveng öküzlüğünü konuşturmuş, hata arabada.
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache
Ben anlamıyorum nasıl bir kafaya sahipsiniz... Ehliyeti yoksa onun cezasını ayrı yer ama burada trafik suçunu büyük oranla araba işliyor.. sinyal yok ve sağ şeritten sola dönüyor..

Yani motorcu da araç sollama hızı olarak trafik suçu işliyor.

Bakın araçları sollarken onların hızından biraz daha hızlı gitmeliyiz ki olası hatada fren yapıp kaza önlenebilsin.. burada motorcu arabayı sollarken kuralların üzerinde bir hızda gidiyor..

20 ile giden bir arabayı 50 ile sollamak yasak bu kuralı uygulayan var ile yok arası, bu kuralın koyulma sebebi fark edilmek için.. bunu özellikle motorcular çok ihlal ediyor ve en çok onların fark edilmesi gerek..

Hadi arabayı süren malın teki bunu hepimiz gördük peki motorcu hangi beyinle Allah'a emanet sürüyor? Orada yol kestiğini görmüyor mu? Hadi onu görmedi peki yavaş giden bir araba görünce nede. Şüphelenmiyor? Trafikteyken aklı nerede bu motorunun?

İkisi de ayrı mal sürücüler.. ikisine de gıcık kaptım, ne halleri varsa görsünler.
 
Katılım
18 May 2025
Mesajlar
230
Motosikleti
Mondial Grumble
Cezalar az. cayrdırıcı değil.
Bu nasıl bir başlıktır A dostlar? Gören de araba yüzünden ceza yemiş sanır. Adam ehliyetsiz ve plakasız yola çıkmış. Bu dingil kendisini trafiğin parçası sayamaz. Az bile ceza yazmışlar. Keşke ömrü boyunca çalışıp ödeyemeyeceği bir ceza yazsalarmış. Olan arabaya olmuş. Yazık valla.
Kesinlikle katılmıyorum. Öyle cezaları şişirerek olacak işler değil bunlar. Zamanı gelir o şişirilmiş cezalardan dolayı size de yazar cins bir memur. Burası Avrupa değil maalesef. Haklı haksız, kurallara uy uyma, ceza yeme ihtimaliniz her an var canım ülkemde. Tuzak tabelalar ve hemen ardındaki radarlar olmazsa, cahil cühela olmayan işini iyi bilen memurlar olursa, her yol ve hız sınırları hakkında yeterli bilgi veren görünür tabelalar olursa, saçma sapan kurallar olmazsa evet cezalar kesinlikle caydırıcı olmalı. Fakat ülkemde kurallara uyuyorsan bile bilincli sürücü olsan bile bir ottan ceza yeme ihtimalin olduğu için böyle düşünmek pek mantıklı değil.
 
Katılım
25 Eki 2022
Mesajlar
2,085
Motosikleti
Yamaha XSR700
Kesinlikle katılmıyorum. Öyle cezaları şişirerek olacak işler değil bunlar. Zamanı gelir o şişirilmiş cezalardan dolayı size de yazar cins bir memur. Burası Avrupa değil maalesef. Haklı haksız, kurallara uy uyma, ceza yeme ihtimaliniz her an var canım ülkemde. Tuzak tabelalar ve hemen ardındaki radarlar olmazsa, cahil cühela olmayan işini iyi bilen memurlar olursa, her yol ve hız sınırları hakkında yeterli bilgi veren görünür tabelalar olursa, saçma sapan kurallar olmazsa evet cezalar kesinlikle caydırıcı olmalı. Fakat ülkemde kurallara uyuyorsan bile bilincli sürücü olsan bile bir ottan ceza yeme ihtimalin olduğu için böyle düşünmek pek mantıklı değil.
Tuzak cezalar için dediklerine katılıyorum ancak ehliyetsiz, plakasız trafiğe çıkan kim varsa ömrü boyunca ödeyemeyeceği cezalar alması gerektiğini düşünüyorum. İnsan canı oyuncak değil.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,840
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Tuzak cezalar için dediklerine katılıyorum ancak ehliyetsiz, plakasız trafiğe çıkan kim varsa ömrü boyunca ödeyemeyeceği cezalar alması gerektiğini düşünüyorum. İnsan canı oyuncak değil.
Ben de cezalar zaten aşırı yüksek, kağıt üzerinde kanunlar gayet uygun ama uygulamada denetim yok, deneitm olmayınca 3-5 tane yanlışlıkla yakalanan cezayı yiyince kendine haksızlık yapılmış olarak görüyor. Cezaların artmasından çok denetimin çok olması lazım.
 
Katılım
2 Haz 2018
Mesajlar
1,729
Araba sürücüsü de hatalı fakat ehliyet, trafikte araç kullanmak için zorunluluktur ve ehliyetsiz sürücünün orada olmaması gerektiği için suçlu otomatik olarak motosiklet sürücüsüdür. Emsal karar var ise itiraz edebilir ama o zaman da ehliyetsiz araç sürmek serbesttir anlamı çıkar. Araç sürücüsüne hatalı dönüşten ceza verilebilir ama bu motosiklet sürücüsünü haklı yapmaz. Hepimiz iki tekerciyiz diye de suçluyu savunacak halimiz de yok artık.
 
Katılım
29 Eyl 2025
Mesajlar
40
Motosikleti
Hyosung GV 250
Biraz sert bir yorum olabilir ancak bu işin yasasını ben düzenliyor olsaydım şu şekilde bir madde koyardım.

"Ehliyetsiz trafikte kazaya karışan sürücü kazadan bağımsız olarak tam kusurlu kabul edilir ve ceza azamiden uygulanır"

Plaka konusunda günahını alamıyorum, belki plaka vardı, plakalık kırılmıştır, motor yenidir, yaptıracaktır ama o gün kaza olmuş.

Ama ehliyetsiz trafiğe çıkmak ? Sürüş yeterliliğin tescilli değil ve trafiktesin. Yola çocuk çıkabilirdi, yaya çıkabilirdi.

Ehliyetsizlik cezası ağır diyen arkadaşlara şunu sorayım:

Diplomasız doktora canınızı emanet eder misiniz ?
Kimliksiz polise, askere bilgilerinizi verir misiniz ?
Diplomasız mühendisin yaptığı evde oturur musunuz ?
Ve daha nice benzeri.
 
Katılım
18 May 2025
Mesajlar
230
Motosikleti
Mondial Grumble
Biraz sert bir yorum olabilir ancak bu işin yasasını ben düzenliyor olsaydım şu şekilde bir madde koyardım.

"Ehliyetsiz trafikte kazaya karışan sürücü kazadan bağımsız olarak tam kusurlu kabul edilir ve ceza azamiden uygulanır"

Plaka konusunda günahını alamıyorum, belki plaka vardı, plakalık kırılmıştır, motor yenidir, yaptıracaktır ama o gün kaza olmuş.

Ama ehliyetsiz trafiğe çıkmak ? Sürüş yeterliliğin tescilli değil ve trafiktesin. Yola çocuk çıkabilirdi, yaya çıkabilirdi.

Ehliyetsizlik cezası ağır diyen arkadaşlara şunu sorayım:

Diplomasız doktora canınızı emanet eder misiniz ?
Kimliksiz polise, askere bilgilerinizi verir misiniz ?
Diplomasız mühendisin yaptığı evde oturur musunuz ?
Ve daha nice benzeri.
Bence bahsettiğiniz pek mantıklı değil, Sonuçta o da bir insan ve kazaya karışsa üstüne %100 haklı olsa bile fişi onun eline mi vereceğiz? Kazadan bağımsız olarak cezasını yemesi (kask, ehliyet, plaka vs) lazım tabiki, gerisinde de sürecin olması gereken şekilde devam etmesi gerek.
Ehliyetsizlik cezası da gayet yeterli bence. Aynı şekilde size sorayım mesela abiniz alkolden ehliyeti bir süre kaptırsa, arabasına binmez misiniz? Köydeki ehliyetsiz amcanızın aracına binmez misiniz?
Bu sorulara cevabınız binmem olsa bile verdiğiniz örnekler ile ehliyetsizliğin pek bir alakası yok.
 
Katılım
29 Eyl 2025
Mesajlar
40
Motosikleti
Hyosung GV 250
Bence bahsettiğiniz pek mantıklı değil, Sonuçta o da bir insan ve kazaya karışsa üstüne %100 haklı olsa bile fişi onun eline mi vereceğiz? Kazadan bağımsız olarak cezasını yemesi (kask, ehliyet, plaka vs) lazım tabiki, gerisinde de sürecin olması gereken şekilde devam etmesi gerek.
Ehliyetsizlik cezası da gayet yeterli bence. Aynı şekilde size sorayım mesela abiniz alkolden ehliyeti bir süre kaptırsa, arabasına binmez misiniz? Köydeki ehliyetsiz amcanızın aracına binmez misiniz?
Bu sorulara cevabınız binmem olsa bile verdiğiniz örnekler ile ehliyetsizliğin pek bir alakası yok.
Alkolden ehliyeti bir süre kaptırsa, arabasına binmez misiniz?
Binmem. Alkollü araç kullanmış birinin aracına binmem. Alkollü araç kullanan eniştem sağolsun kuzenimi toprağa verdiğimiz için "Yeni yasa çıkartacağız. Alkollü araç kullanan adamı arabasından indirip kurşuna dizeceğiz" deseler "sıkıntı yok" der geçerim. Gece vakti alkolü çekip makas ata ata giden bmw insan öldürdüğünde hangi para o arkadaşı geri getirebiliyor ?

Köydeki ehliyetsiz amcanızın aracına binmez misiniz?
Binmedim, yine olsun yine binmem. Hiç ehliyetsiz sürücünün kullandığı traktörün römorkundan düşüp ölen çocuğun yas evine gittiniz mi ? Bence bir gidin, sonra "ya ceza yeterlidir" diyin.

Trafik kuralları konusunda uyuzluk derecesinde pimpirikliyim. Motorda da öyleyimdir. Ne kadar sıcakkanlı, efendi adam olursa olsun, motorunda katlı ayna yada katlanır plaka gördüğüm anda muhabbeti keserim.

Ben ehliyetsizlik cezasını az bulanlardanım. Ehliyetli adam trafiğe çıkar, hata yapar cezası neyse öder. Ehliyetsiz adamın zaten trafikte olmaması gerekiyor. "Çıkmasaydın ehliyetsiz trafiğe" der geçerim.
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst