TVS Tvs Neo X3i Kullanıcıları/ Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
11 Eki 2012
Mesajlar
490
Sitesinde vites olarak otamatik yaziyor ama sonucta kayis değil zincirli degilmi yani scooter gibi degil?
 
Katılım
11 Nis 2006
Mesajlar
798
Evet arkadaşlar Tvs Neo motorumu 3 gündür kullanıyorum. Şu an 200 km yi geçtim ve genel anlamda çok memnunum. Bu motoru XMAX 400 ün yanına kardeş olarak aldım yani daha çok şehir içi kısa mesafelerde pratik ve ekonomik kullanım için. Bu motordan beklentim az yakıt ve sorunsuzluktu. Yakıtı çok az yaktığını gördük ama dayanıklılık kısmını zaman gösterecek.TVS Neo ile İlk depoda 14 tl ile 152 km yol yaptım ve km arttıkça yakıt bir miktar daha düşecektir. Rodajda olduğum için 50-60 km hızı geömedim ve ani gaz açmayarak her devirde yedirerek motoru kullandım. Frenler beklediğimden çok ama çok iyi, lastikler bu motor için yeterli. Kotuk altı bagaj yeterli büyüklükte ama ksak alacağını sanmam belki nazi tarzı kask sığabilr. Ben bir tanede Kappa K28 çanta alarak olayı çözdüm. Motorda bulunan Şarj üniteside bana göre en büyük artı. Bu motoru diğer Cub'lardan ayıran en büyük özellik bence farın Scooter'lar gibi ön grenajda olması. Diğer Cub motorlarda Ön far gidon üzerinde olduğundan TVS Neo bence diğerlerinden hemen ayrılıyor.Motoru kısaca değerlendirmek gerekirse artı ve eksi yönlerini yazmaya çalışayım...

+ Düşük yakıt tüketimi
+ Dozlaması kolay frenler
+ Yumuşak süspansiyon
+ Yumuşak sele
+ Telefon şarj ünitesi
+ Koltuk altı bagaj
+ Plastik ve işçilik kalitesi
+ Uygun fiyat

- Üst devirlerde azda olsa titreşim
- Farların motor rolantide iken kısılması, gücünün azalması

Sonuç olarak uygun fiyata Çin mlı olmayan, amaca hitap eden, ne istediğini bilen kullanıcıyı memnun edecek bir motosiklet diyabilirim. Herkese keyifli sürüşler...

20160827125601_49882235.jpg



20160827125721_07412464.jpg



20160827125712_93053346.jpg



20160827125548_17476471.jpg



20160827125537_92409515.jpg



20160827125654_65732507.jpg



20160827125633_01355811.jpg



20160827125618_14534510.jpg
 
Katılım
29 Kas 2015
Mesajlar
1,029
konu çok güzel olmuş ellerine sağlık. ilk olarak almayı düşündüğüm motosikletti ancak yarı otomatik olması sebebiyle vazgeçmiştim. bundan dolayı hala özeniyorum bu motora.
 
Katılım
2 Nis 2016
Mesajlar
11
Kardeşim hayırlı olsun. İnşallah kazasız belasız kullanırsın.
Bende neo aldım mayıs sonu gibi. Şuan 1600 km deyim. İlk 400 km kadar yakıt çok iyiydi ama motor açılınca tüketimi arttı gibi geldi bana. 100 tl ye 100 km giderken şimdi 80-90 km arası gidiyor. En son 15 tl ye fulledim tekrar hesap yapıcam bakalım.
Ayrıca motor beni biraz üzdü açıkçası. İlk sorun marş basmıyordu. Sabah soğukken ilk marşta çalışan motor akşama doğru marş almıyor (el, ayak dâhil).
Servise gittim karbüratör ayarı yaptılar bu seferde motor ışıkta falan durunca birden stop ediyor. Bu yüzden bir süre jigle açık kullandım. Sonra sol altta bi zımbırtıdan rölantisini artırdım fakat şimdi de yakıt daha fazla tüketiyor... Öyle böyle 1600 KM yi devirdik.
Kendi bagajı kapalı kask almıyor, açık kaskta almaz. Ben arkaya maxem 45 LT çanta taktım rahat ettim. Motorda büyük durmadı.
Neyse bu motor kısa mesafe, şehir içi motoru. Otobanda falan 80 üzeri çıkmıyor ve yüksek hızda rüzgârda savrulma yapıyor, motorla ve sıkıştıran arabalarla uğraşmak çok zor oluyor. Benim ilk motorum olduğundan en ufak sıkıntı beni etkiliyor. Allah'a şükür kazasız belasız kullanıyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:02 ----------

Kardeşim hayırlı olsun. İnşallah kazasız belasız kullanırsın.
Bende neo aldım mayıs sonu gibi. Şuan 1600 km deyim. İlk 400 km kadar yakıt çok iyiydi ama motor açılınca tüketimi arttı gibi geldi bana. 100 tl ye 100 km giderken şimdi 80-90 km arası gidiyor. En son 15 tl ye fulledim tekrar hesap yapıcam bakalım.
Ayrıca motor beni biraz üzdü açıkçası. İlk sorun marş basmıyordu. Sabah soğukken ilk marşta çalışan motor akşama doğru marş almıyor (el, ayak dâhil).
Servise gittim karbüratör ayarı yaptılar bu seferde motor ışıkta falan durunca birden stop ediyor. Bu yüzden bir süre jigle açık kullandım. Sonra sol altta bi zımbırtıdan rölantisini artırdım fakat şimdi de yakıt daha fazla tüketiyor... Öyle böyle 1600 KM yi devirdik.
Kendi bagajı kapalı kask almıyor, açık kaskta almaz. Ben arkaya maxem 45 LT çanta taktım rahat ettim. Motorda büyük durmadı.
Neyse bu motor kısa mesafe, şehir içi motoru. Otobanda falan 80 üzeri çıkmıyor ve yüksek hızda rüzgârda savrulma yapıyor, motorla ve sıkıştıran arabalarla uğraşmak çok zor oluyor. Benim ilk motorum olduğundan en ufak sıkıntı beni etkiliyor. Allah'a şükür kazasız belasız kullanıyorum.

evet yakıt konusunda en son hesapta 15 TL ile 129 KM yol gitti. Böylece KM de 12 kr yakıyor
 
Katılım
31 May 2015
Mesajlar
50
Tekerin düz bassın kardeşim, allah kaza bela vermesin. bende şehir içi kullanım için scooter bakıyordum fakat tekeri büyük olsun v.s. derken fiyatlar minimum 6-7 binleri buluyor, bu yüzden bayram dönüşü bende neo x3i ye almayı düşünüyorum ama hiç yakından görmedim, incelemedim. size bir kaç sorum olacak

Dizleriniz çok rüzgar alıyor mu ?
Plastik kalitesi vs. nasıl, çinliler gibi hemen dağılır bir görüntüsü var mı?
Üst devirlerde biraz titreşim var demişsiniz ? xmax dışında kullandığınız başka motorlar var ise karşılaştırma yapabilir misiniz?
Lastikler yeterli demişsiniz yağmurda pek başarılı olmayacaktır nylon sonucta? takılabilecek düzgün bir lastik araştırması yapabildiniz mi ?
Kırmızı üzerindeki gümüş/gri renkler çıkartmamı yoksa boyamı ? kırmızı - yeşil renkleri arasında kaldım, sanırım yeşil renk siyah üzeri çıkartma.
 

sbr

Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
2,084
Kardeşim hayırlı olsun. İnşallah kazasız belasız kullanırsın.
Bende neo aldım mayıs sonu gibi. Şuan 1600 km deyim. İlk 400 km kadar yakıt çok iyiydi ama motor açılınca tüketimi arttı gibi geldi bana. 100 tl ye 100 km giderken şimdi 80-90 km arası gidiyor. En son 15 tl ye fulledim tekrar hesap yapıcam bakalım.
Ayrıca motor beni biraz üzdü açıkçası. İlk sorun marş basmıyordu. Sabah soğukken ilk marşta çalışan motor akşama doğru marş almıyor (el, ayak dâhil).
Servise gittim karbüratör ayarı yaptılar bu seferde motor ışıkta falan durunca birden stop ediyor. Bu yüzden bir süre jigle açık kullandım. Sonra sol altta bi zımbırtıdan rölantisini artırdım fakat şimdi de yakıt daha fazla tüketiyor... Öyle böyle 1600 KM yi devirdik.
Kendi bagajı kapalı kask almıyor, açık kaskta almaz. Ben arkaya maxem 45 LT çanta taktım rahat ettim. Motorda büyük durmadı.
Neyse bu motor kısa mesafe, şehir içi motoru. Otobanda falan 80 üzeri çıkmıyor ve yüksek hızda rüzgârda savrulma yapıyor, motorla ve sıkıştıran arabalarla uğraşmak çok zor oluyor. Benim ilk motorum olduğundan en ufak sıkıntı beni etkiliyor. Allah'a şükür kazasız belasız kullanıyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:02 ----------



evet yakıt konusunda en son hesapta 15 TL ile 129 KM yol gitti. Böylece KM de 12 kr yakıyor

yakıt tuketımı cok degıl mı ya? ben 200cc pulsarla 15 lira ile 115km gidiyorum. TVS NEO bence 10kr falan yakmalıydı. çok da ekonomik değilmiş.
 
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
1,488
yakıt tuketımı cok degıl mı ya? ben 200cc pulsarla 15 lira ile 115km gidiyorum. TVS NEO bence 10kr falan yakmalıydı. çok da ekonomik değilmiş.

Bence sen çok sakin uysal ve gaz kolunun kiymetini bilerek kulandığın için az yakıyor motorun benim yolda gördüklerim 17 20 kuruşu zorluyordur bu arada 10 kuruş yakan motor hayaldir hemde şehir içinde
 

sbr

Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
2,084
Bence sen çok sakin uysal ve gaz kolunun kiymetini bilerek kulandığın için az yakıyor motorun benim yolda gördüklerim 17 20 kuruşu zorluyordur bu arada 10 kuruş yakan motor hayaldir hemde şehir içinde

asılınca tabiki o rakamlara cıkıyor. ama 200cc performanslı bir motor o kadar az yakabiliyorsa, 110cc ekonomi amaçlı yapılmış bir motor sakin kullanımda daha az tuketmelıydı. demek ki karburatorlu ınnova lar kadar ekonomık değil.
 
Katılım
11 Nis 2006
Mesajlar
798
Ben en son 15 tl ye 172 km yol gittim. Ben amacına uygun olarak şehir içinde sakin kullanıyorum yani ani gazlamalrdansa gazı yedirerek açıyorum. Bunun dışında ben motordan çok ama çok menunum. Bir kere işçilik kalitesi, frenleri ve selesi çok iyi. Ön far Neo yu diğer Cub'lardan hemen ayırıyor. Ben rüzgarsız düz yolda 90 ile 95 km yi görüyorum tek kişi (98 kiloyum). Bolu dağından aşşağı gazı açtığımda 120 km hıza kadar çıktı orda takılıp kalıyor. Daha önce kullandığım Boxera göre titreşim çok dha az ve rahatsız etmiyor. 80 km ile sürekli keyifle yolculuk yapabilirsiniz. Tam gaz giderseniz yol ve rüzgar durumuna göre düz yolda 85-95 km arasında seyir edilebiliyor ama dediğim gibi bu bir şehir içi motosikleti hatta gelişmiş bir mobilet diyelim. Bu arada egzos sesi benim Xmax 400 den daha güzel :)
 

sbr

Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
2,084
Ben en son 15 tl ye 172 km yol gittim. Ben amacına uygun olarak şehir içinde sakin kullanıyorum yani ani gazlamalrdansa gazı yedirerek açıyorum. Bunun dışında ben motordan çok ama çok menunum. Bir kere işçilik kalitesi, frenleri ve selesi çok iyi. Ön far Neo yu diğer Cub'lardan hemen ayırıyor. Ben rüzgarsız düz yolda 90 ile 95 km yi görüyorum tek kişi (98 kiloyum). Bolu dağından aşşağı gazı açtığımda 120 km hıza kadar çıktı orda takılıp kalıyor. Daha önce kullandığım Boxera göre titreşim çok dha az ve rahatsız etmiyor. 80 km ile sürekli keyifle yolculuk yapabilirsiniz. Tam gaz giderseniz yol ve rüzgar durumuna göre düz yolda 85-95 km arasında seyir edilebiliyor ama dediğim gibi bu bir şehir içi motosikleti hatta gelişmiş bir mobilet diyelim. Bu arada egzos sesi benim Xmax 400 den daha güzel :)

Bu motorların sıfırını almak istesek 2014 model olarak teslim ediyorlar. 2014ten sonra sanırım TRye gelmemiş. acaba başka neo getirmeyecekler mi? parça da sıkıntı yaşar mıyız, tereddütlerim var.
 
Katılım
11 Nis 2006
Mesajlar
798
Arkadaşlar Cub motora yani yarı otomatiğe çok alışamadım. Debriyaj olmadan düşük devirlerde ve dönüşlerde denge sorunu yaşıyorum ve tekrar Bajaj Boxer aldım. Boxer ı Scrambler projem için de kullanacağım. Şu an TVS Neo motosikletim satılıktır. Extra olarak çanta demiri ve Kappa çanta taktırdım. İlk bakımı yetkili seviste yapıldı ve şu an 950 km de. Plaka ve ruhsat var, fiyat 2750 tl diyorum ama ciddi alıcılara bir miktar daha indirim yapabilirim.

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-tvs-sifirdan-farkisz-tvs-neo-25-agustos-2016-tarfige-cikisli-343802902/detay/
 
Katılım
31 May 2015
Mesajlar
50
Motoru aldım, şöyle bir sorum olacak;
motorun çalıştırdığımda, park ve farları kapalı olmasına rağmen sadece ön far yanıyor, stopta bir hareket yok !
Bu durum normal mi yoksa benim motorda bir hata mı var ?

Resim1 : Far ve park kapalı
20161004_084848.jpg

Resim2 : Far ve park kapalı olmasına rağmen far yanıyor.
20161004_084837.jpg

Resim3 : Parkları açınca
20161004_084901.jpg

Resim4 : Farı açınca
20161004_084912.jpg
 

sbr

Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
2,084
Motoru aldım, şöyle bir sorum olacak;
motorun çalıştırdığımda, park ve farları kapalı olmasına rağmen sadece ön far yanıyor, stopta bir hareket yok !
Bu durum normal mi yoksa benim motorda bir hata mı var ?

Resim1 : Far ve park kapalı
https://s18.postimg.org/e0w9nvlkp/20161004_084848.jpg
Resim2 : Far ve park kapalı olmasına rağmen far yanıyor.
https://s18.postimg.org/9dq7m3y7t/20161004_084837.jpg
Resim3 : Parkları açınca
https://s18.postimg.org/luwv99tdl/20161004_084901.jpg
Resim4 : Farı açınca
https://s18.postimg.org/82igdn2m1/20161004_084912.jpg

sanki bir yerden şase alıyor gibi görünüyor. ampul h4. o kadar kısık yanmaması gerekıyor.
 
Katılım
31 May 2015
Mesajlar
50
sanki bir yerden şase alıyor gibi görünüyor. ampul h4. o kadar kısık yanmaması gerekıyor.

yasalar gereği gündüz farlarının sürekli açık olması gerekiyor ya. Bundan dolayı acaba motorun orjinal hali böyle olabilir mi ?
Motora sahip arkadaşlar cevap yazarlarsa sevinirim
 

sbr

Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
2,084
selamlar, yeşil tvs neo arıyorum. var mı satan?
 
Katılım
31 May 2015
Mesajlar
50
istersen satayım 1,5 ay oldu alalı, 250lik scooterdan sonra bir türlü ısınamadım. daha 350 km de.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst