TVS TVS Apache 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
24 Tem 2012
Mesajlar
1,315
merhaba arkadaşlar
tvs apache 2012 model motosikletim 33.000 km ye geldi. Daha önce debriyaj balatasını falan degiştirmedim şimdi yaz için komple genel bir bakım yapmak istiyorum . tvs apache için daha önce debriyaj balatasını degiştirenler oldumu olduysa nelere dikkat etmem gerek. ne kadara mal olur bana.birde orjinal lastikler halen üzerinde duruyor bana öne bu lastigi bu boyutta takarsın bu markayı kullanırsın arka lastigide aynı şekilde marka boyut bilgisi verirseniz sevinirim .

Merhaba kardeşim.
Benim motor henüz 15.000 km civarlarında.Bu sebeple henüz debriyaj balatası değiştirmeye gerek olmadı,bu konuda bilgim yok. Lastik olarak kimisi sava, kimisi metzeler takıp kullanmıştı. Kullanan arkadaşlar yorum yazarlar sanırım.Yazılmazsa sayfaları geriye dönük okursan,soruna cevap bulabilirsin. Bu arada orijinal lastikleri 33.000 km
iyi kullanmışsın.
 
Katılım
26 May 2013
Mesajlar
128
Bugün tekrar denedim 5.vites 6.000 devirde 80 e zor çıktı hani biraz daha zorlasam 85 olurdu bide karşıdan rüzgar alıyordum .biyerden sonra motordaki zırıldama artıyor bende birşey olur diye çok aşırı yüklenmedim gaza

vitesleri 8-9bin devirde değiştirip ruzgarsiz bir zamanda tekrar dener misiniz? 4bin devirde 5e atıp ruzgarda motordan performans beklemeyin 150lik motor sonuçta
 
Katılım
24 Tem 2012
Mesajlar
1,315
Arkadaşlar benim motoru hatırlıyorsanız, satıyordum.
2012 Model, 2013 Ekim Trafiğe Çıkış
Birisi yakın bir yerden 3300 teklif etti. Ben 3900'den aşağı düşmedim ama adamın gerçekten parası yok sanırım.
Benim alacağım motor aylardır beni bekliyor, ben almazsam adam satmayacak kullanacak. (Hyosung GT250 Comet)

Benim motoru da kış boyu arayan soran olmadı.
Sizce ben bu motoru 3500'e vermeyi teklif etsem, çok mu ucuza vermiş olurum?
Sizin görüşleriniz çok önemli, motorun piyasasını siz biliyorsunuz. Sahibinden'de aynı özelliklerde 4500'e de var 2000'lere kadar fiyat da var. Ben bilemedim açıkcası.

En kısa sürede yorum yaparsanız sevinirim, iyi günler... :)


Düzenleme:

Motorumun sorunları;
Ön amortisörün birisi keçeden ufak ufak yağ kaçırıyor.
Sol arka yolcu ayaklığı kırık, komple braket 90 TL. Kaynak olur diyen var, olmaz diyen var.
Karbüratör ayar istiyor olabilir, şuan düz yolda rahat 110 görüyor.
Zincir-dişli seti almak gerekebilir, tam emin değilim.
Grenaj zırıltı yapıyor.

Fakat, alan adama yedek buji, yeni aldığım karbüratör diyaframını, az kullanılmış orijinal arka-ön lastik takımını, orijinal kitapçık, tamir setini filan vereceğim.

Cevap vermesi çok zor bir konu. Herkesin motoru kendisine güzel ve özel.Motorun kilometresi sanırım fazla yüksek değildir.Keçenin ne kadar masraf açacağını bilmiyorum ama,dişli seti kabaca 80-100 tl civarında.

Eskiler 'Bir güzel gitmeden, bir güzel gelmez' derler. Alacağın motoru da bulmuşsun, çoktandır arayıp soran da yok diyorsun. Bu durumda son kararı yine sen vereceksin.Daha önce hiç motor alıp satmadım ama 5 tane araba alıp sattım.
Arabalarım çok iyi olduğu halde hepsinde de piyasa değerinin altında verdim.Sebep ise alacağım arabaları bulmuş,anlaşmış olmamdı. Umarım biraz olsun yardımcı olabilmişimdir. Senin için en hayırlısı neyse o olsun.
 
Katılım
13 Tem 2015
Mesajlar
683
Bugün tekrar denedim 5.vites 6.000 devirde 80 e zor çıktı hani biraz daha zorlasam 85 olurdu bide karşıdan rüzgar alıyordum .biyerden sonra motordaki zırıldama artıyor bende birşey olur diye çok aşırı yüklenmedim gaza

Eren satıcı hız konusunda birşey söyledi mi?
Servise göstermek gerekiyor gibi. 80km 125 lik motor için bile normal bir hız (mondialden bilirsin).
 
Katılım
24 Tem 2012
Mesajlar
1,315
Bugün tekrar denedim 5.vites 6.000 devirde 80 e zor çıktı hani biraz daha zorlasam 85 olurdu bide karşıdan rüzgar alıyordum .biyerden sonra motordaki zırıldama artıyor bende birşey olur diye çok aşırı yüklenmedim gaza

Motosiklet tecrübeniz ne kadar?
Daha önce hangi tip motorları, kaç kilometre kullandınız acaba çok merak ediyorum.
 
Katılım
13 Tem 2015
Mesajlar
683
MeliksahMELO,
Bu aralar tvslere bakan biri olarak yorum yapıyorum. Yanlış anlama amacım malını kötülemek değil.

Masraf + 15bin km + modeli bunların 3ünü toplarsam 3500den 1kuruş fazla etmez, ha sen piyasadan hiç anlamayan birin bulur 4bine satarsın orasını bilemem. Eğer motorum olmasa ve almaya kesin niyetim olsa az daha bekler seninkinin 1/3 kmsi + 2014 modeli ve mümkün mertebe kırığı döküğü olmayan bir motor için 500 fazladan öderim. En azından satarken daha az kaybım olur, diye düşünüyor alıcı..
 
Katılım
11 Ağu 2015
Mesajlar
766
vitesleri 8-9bin devirde değiştirip ruzgarsiz bir zamanda tekrar dener misiniz? 4bin devirde 5e atıp ruzgarda motordan performans beklemeyin 150lik motor sonuçta

Doğru diyorsunuzda araba mantığıyla ben sesine göre vites attırıyorum motor biyerden sonra yeter artık daha basma vites yükselt diye inliyor ama dediğinizi trafiksiz bir alanda yapmayı deniyecem

Motosiklet tecrübeniz ne kadar?
Daha önce hangi tip motorları, kaç kilometre kullandınız acaba çok merak ediyorum.

Açıkcası hala acemi sayılırım yaklaşık 6 ay 2.000 km kadar mondial drift kullandım ve 2 gün önce onu satıp apache aldım

Eren satıcı hız konusunda birşey söyledi mi?
Servise göstermek gerekiyor gibi. 80km 125 lik motor için bile normal bir hız (mondialden bilirsin).

Yok anormal birşey söylemedi yani servisede boşa para verme herşeyini yeni değiştirdim dedi ama titreşim neysede sesine bakılırsa küçük bi sıkıntısı var benim motorun artık hava filtresimi yağ filtresimi ne değişi bilmiyorumda motoru zorlayan birşey var gibi. Şuan maddi sıkıntım olduğu için baktıramıyorum ama en kısa zamanda motora komple bakım yaptıracam
 
Katılım
17 Şub 2013
Mesajlar
360
Eksikleri böyle yazınca motor haşat veya masraflı gibi anlaşılmış. Ama pek bir şey yok aslında. Karbüratör diyaframı almıştım, büyük ihtimalle o eskidi.
Zincir-dişli değişimi gerekmiyor da olabilir.
Tek talihsizliğim, arka ayaklığın kötü bir yerden kırılmış olması.
Onun dışında, Metzeler ME22 lastik var motorda, sadece Motul 7100 ve 5100 serisi yağ kullandım, özenle bakımlarını yaptım ve yaptırdım, her su değdiğinde WD-40 filan sıktım, vb.....
Bi 10 beygir daha olsaydı, artçılı iken 120 km/h'nin altına düşmeyecek kadar güçlü olsaydı aslında hiç satmak istemiyordum. Bu motoru yıllarca kafam rahat kullanırım, uzun yollara giderdim.

Ama dediğini anladım, sana karşı yazıp savunuyormuşum gibi yanlış anlama.
Cevabın için teşekkür ederim.
 
Son düzenleme:
Katılım
13 Tem 2015
Mesajlar
683
Eksikleri böyle yazınca motor haşat veya masraflı gibi anlaşılmış. Ama pek bir şey yok aslında. Karbüratör diyaframı almıştım, büyük ihtimalle o eskidi.
Zincir-dişli değişimi gerekmiyor da olabilir.
Tek talihsizliğim, arka ayaklığın kötü bir yerden kırılmış olması.
Onun dışında, Metzeler ME22 lastik var motorda, sadece Motul 7100 ve 5100 serisi yağ kullandım, özenle bakımlarını yaptım ve yaptırdım, her su değdiğinde WD-40 filan sıktım, vb.....
Bi 10 beygir daha olsaydı, artçılı iken 120 km/h'nin altına düşmeyecek kadar güçlü olsaydı aslında hiç satmak istemiyordum. Bu motoru yıllarca kafam rahat kullanırım, uzun yollara giderdim.

Ama dediğini anladım, sana karşı yazıp savunuyormuşum gibi yanlış anlama.
Cevabın için teşekkür ederim.

Metzeller lastik bir iki tık önde tutar seni. Çantanda olsa 3500e fit olurduk. Bakımlarında kaliteli malzeme kullanıp hor kullanmadıysan, alıcısı kullanırken sana dua eder. Piyasada arkadan dua edilen adamı bulmak zor.
Aslında kırık dökük hurda gibi düşünmedim. Masraflarını ve piyasadaki yerini az çok hesap ederek yazdım (tabi lastik hariç +150tl)

İnş. işine yarar fiyata satıp sevdiğine kavuşursun. ;)
 
Katılım
24 Tem 2012
Mesajlar
1,315
Doğru diyorsunuzda araba mantığıyla ben sesine göre vites attırıyorum motor biyerden sonra yeter artık daha basma vites yükselt diye inliyor ama dediğinizi trafiksiz bir alanda yapmayı deniyecem



Açıkcası hala acemi sayılırım yaklaşık 6 ay 2.000 km kadar mondial drift kullandım ve 2 gün önce onu satıp apache aldım



Yok anormal birşey söylemedi yani servisede boşa para verme herşeyini yeni değiştirdim dedi ama titreşim neysede sesine bakılırsa küçük bi sıkıntısı var benim motorun artık hava filtresimi yağ filtresimi ne değişi bilmiyorumda motoru zorlayan birşey var gibi. Şuan maddi sıkıntım olduğu için baktıramıyorum ama en kısa zamanda motora komple bakım yaptıracam

Omerfari vites değiştirme konusunda doğru söylüyor. Motosiklette vitesler araba mantığı ile değiştirilmez.
O mantıkla vites değiştirirseniz, son hızınız pek fazla artmaz.

Nacizane tavsiyem motosiklete iyice alışmadan, motoru tanımadan yüksek süratlere çıkmaya kalkışmayın.
Bu konuyu zamana bırakın, acele etmeyin.Zamanla o da olur.
 
Katılım
14 Tem 2015
Mesajlar
462
Bugün tekrar denedim 5.vites 6.000 devirde 80 e zor çıktı hani biraz daha zorlasam 85 olurdu bide karşıdan rüzgar alıyordum .biyerden sonra motordaki zırıldama artıyor bende birşey olur diye çok aşırı yüklenmedim gaza

Hocam 5. Vites 6000 devirde 80le gidiyor Apache. Orası normal. Basarsan Nasıl gittiğini görürsün.
 
Katılım
11 Ağu 2015
Mesajlar
766
Omerfari vites değiştirme konusunda doğru söylüyor. Motosiklette vitesler araba mantığı ile değiştirilmez.
O mantıkla vites değiştirirseniz, son hızınız pek fazla artmaz.

Nacizane tavsiyem motosiklete iyice alışmadan, motoru tanımadan yüksek süratlere çıkmaya kalkışmayın.
Bu konuyu zamana bırakın, acele etmeyin.Zamanla o da olur.

Doğru diyosunuzda 3.vites 60 hızda motor bağırıyor artık patlıyacak diye tırsıp 4 e çekiyorum :D

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:38 ----------

Birazdan öğle arasında bi deneme daha yapıcam bakalım saat 1 de buraya yazmazsam ümraniye otobana ambulans yollayın :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:41 ----------

devire bakmadım ama en son 92-93 gördüm kask geriye doğru attı kendini durmak zorunda kaldım yani 100 görecek gibiydi oda şimdilik bana yeter :)

Bu arada orjinal lastikle acayip kötü kuruad belki iş görür ama ıslak zeminde arka frene hafif sert bastım hemen arka kayıyor
 
Katılım
10 Ocak 2014
Mesajlar
47
Evet aynen kendi lastikleri bir tek ıslak hava da çok kötü kuru havalarda çok iyi memnunum sıkıntı yok. yagmur yagdıgı zaman motora binmiyorum o yüzden bu kadar km dir kullanıyorum. önceki sayfaları okudumda herkez farklı bir marka yazmış.:)
 
Katılım
11 Ağu 2015
Mesajlar
766
Buralar çok durgun renklendiriyim biraz :)

Bide arkadaşlar şu buji ne durumda sizce ?

http://www.hizliresimyukle.com/image/Sv3

Svo


Svt


Svv


Svx


Sv3


---------- Mesajlar birleştirildi - 21:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:17 ----------

Buralar çok durgun renklendiriyim biraz :)

Bide arkadaşlar şu buji ne durumda sizce ?

http://www.hizliresimyukle.com/image/Sv3

Svo


Svt


Svv


Svx


Sv3
 
Katılım
19 Ağu 2011
Mesajlar
142
Metzeller lastik bir iki tık önde tutar seni. Çantanda olsa 3500e fit olurduk. Bakımlarında kaliteli malzeme kullanıp hor kullanmadıysan, alıcısı kullanırken sana dua eder. Piyasada arkadan dua edilen adamı bulmak zor.
Aslında kırık dökük hurda gibi düşünmedim. Masraflarını ve piyasadaki yerini az çok hesap ederek yazdım (tabi lastik hariç +150tl)

İnş. işine yarar fiyata satıp sevdiğine kavuşursun. ;)

Metzeller ME22 nasıl performans olarak memmun musun ? kayma felan yapıyor mu ?
 
Katılım
17 Şub 2013
Mesajlar
360
Lastik eskidikçe biraz daha geç ısınmaya başladı. Fakat yağmurda-ıslakta tekere gelebiliyorsun. O kadar iyi tutuyor.
Islakta denemedim ama kuruda stoppie yapılabilir.

Lastik kayma limitlerine geldiğinde kendini hemen bırakmıyor, ufak ufak hissettiriyor. Eğer acemiysen toparlayabiliyorsun.

TVS Apache için Türkiye'de alınabilecek en iyi lastik.
 
Katılım
19 Ağu 2011
Mesajlar
142
Merhaba arkadaşlar , motorda vites yükselttiğimde ve düşürdüğümde boşa düşmeye başladı neden yapabilir bunu ?
 
Katılım
11 Ağu 2015
Mesajlar
766
Hızla ilgili sorunu sanırım hallettim bikaç denemeden sonra 105 i gördüm bugün ::haapppy: dahada hızlanacaktı ama deneme yaptığım yol çabuk bittiği için gidemedim. Hatta emniyet şeridinde bir araç durmuş :jocolor: 100 ile giderken arabayı çok uzaktan gördüm ama ön arka fren birlikte sıkmama rağmen nerden baksan 150 metre mesafe duramadım baktım olmuyor arabaya girecem :pale: son çare bi manevra ile arabaya sıfır geçtim yanından :p

Benim ya frenleme çalışmam lazım yada kontra .Aslında lastiklere hiç güvenmediğim için ne virajlarda yatırabiliyorum ne frenlere asılabiliyorum.
Ön fren neysede apachenin arka freni bi driftle kıyaslamak gerekirse hiç tutmuyor yani yok gibi bişey
 
Katılım
13 Tem 2015
Mesajlar
683
Hızla ilgili sorunu sanırım hallettim bikaç denemeden sonra 105 i gördüm bugün ::haapppy: dahada hızlanacaktı ama deneme yaptığım yol çabuk bittiği için gidemedim. Hatta emniyet şeridinde bir araç durmuş :jocolor: 100 ile giderken arabayı çok uzaktan gördüm ama ön arka fren birlikte sıkmama rağmen nerden baksan 150 metre mesafe duramadım baktım olmuyor arabaya girecem :pale: son çare bi manevra ile arabaya sıfır geçtim yanından :p

Benim ya frenleme çalışmam lazım yada kontra .Aslında lastiklere hiç güvenmediğim için ne virajlarda yatırabiliyorum ne frenlere asılabiliyorum.
Ön fren neysede apachenin arka freni bi driftle kıyaslamak gerekirse hiç tutmuyor yani yok gibi bişey

Lastikleri değiştir, metzeler çok iyi. Belki balatan bitmiştir.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst