TVS TVS Apache 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
8 Mar 2013
Mesajlar
3,527
arkadaşlar castrol 4t 10w40 yağ kullanıyordum sanırım bu yağ buharlaşıyor viteslerde ya da seste bir sıkıntı yok fakat motor fazla ısınıyor ve yağ eksiliyor. Shell advance ultra 15w 50 koyayım diyorum önceki sayfalarda kullananlar olmuş memnunlar. motoru 7bin 8 bin devir aralığında kullanıyorum şehir çankırı ortalama sıcaklık yazları 25+

Ipone kullananlardanım ben. Shell i kullanmadım hiç ama 1 tık kalın olması iyi olur yazın derler genelde. Bu arada castrol ü denemek amacıyla 1 defa kullandım. 500 km olmadan değiştirdim hemen. Vites geçişleri çok sertleşti bende
 
Katılım
9 Haz 2015
Mesajlar
313
90/90/17 yerine 90/80/17 taktigimiz zaman viraja daha iyi giriyor ise ne gibi dezavantaji olur?

MT75 almayi dusunuyorum Michelin'deki ebatlar uygun degil. MT75 kullanan veya kullanmis olan var ise yorumlarini duymak isterim.
 
Katılım
9 Ocak 2013
Mesajlar
58
ben yağ konusunda yaz kış marka ve viskozite değiştirmedim. fiks ipone 10 40 koydum. 10 40 tan daha kalın yağ kullanan ve memnun olan var mı acaba ?
 
Katılım
8 Mar 2013
Mesajlar
3,527
ben yağ konusunda yaz kış marka ve viskozite değiştirmedim. fiks ipone 10 40 koydum. 10 40 tan daha kalın yağ kullanan ve memnun olan var mı acaba ?

Gruptan eski bir Tvs kullanıcısı olan abimiz var. O kalın yağ kullanıyordu. Hatta bir ara sohbeti geçti. Ama bu Adana gibi sıcak bir yerde ( yeri gelir asfaltta yumurta kızartırsınız abartısız :queen: )işe yararken daha ılıman ya da serin bir yerde ters etki yapabilir. Kullanım kılavuzunda değerler vardı aslında.

Şuan bende 10/40 ipone kullanıyorum. Şu sıralar yaptığım tek yol arada işe giderken akşamları 25km civarında o yüzden bir sıkıntı yaşamadım. Ama gt 250r de de 10/40 ipone kullandım bir sorun çıkarmadı o sıcaklarda.
 
Katılım
12 May 2010
Mesajlar
129
Selamlar bir sorum olacak Resimdeki bu leke nedir. Arkadaşıma sordum terletme olabilir dedi sizcede öyle mi ?
11655093_10153472723259604_987349519_n.jpg
 
Katılım
6 Şub 2012
Mesajlar
1,948
Motosikleti
Bajaj Dominar 250
ipone ve motul bulamadım internet dışında yok. shelli bir deneyim durumu buraya yazarım

genel manada motul kullanmakla beraber arada shell de koyarım.. hatta şuan shell var motorda 1500kmyi geçti 1000kmsini uzun yolda yaptım skntı yok memnunum.. bi motul olmasada iyidir..
 
Katılım
24 Tem 2012
Mesajlar
1,315
Selamlar bir sorum olacak Resimdeki bu leke nedir. Arkadaşıma sordum terletme olabilir dedi sizcede öyle mi ?
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd...._=1435804718_c525d1c0d6d2f1b2fed385de885e70c3

Arkadaşınızın dediği doğru. Resimde görünen yuvarlak kapaktan terletme yapmış.
Benim motorda da ilk 500 km den önce ortaya çıkmıştı. En son yaptırdığım bakım zamanı servis sorunu giderdi.
Kapak değişti mi bilmiyorum ama kenarlarına silikon contaya benzer bir madde sürmüşler.
Şimdilik bir terletme v.b. durum yok.
 
Katılım
5 Şub 2014
Mesajlar
122
s.a arkadaşlar apache için tur camı tarzında siperlik takanlar var acaba hangi modelin camı uyuyor tavsiye edebilecek varmı veya başka bir altarnatif söyliycek olan
 
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
175
s.a arkadaslar ben bi ara mobil racing 15/50 kullandım gayet iyiydi ama motor ısınıncaya kadar performansta cok az düşüş oluyor.mobil birdha bulamadıgım için kullanmadım ve castrol power 1 10/40 aldım 1000 km olmadan degıstırdım beş para etmez bi yağ 10/40 olanı .motul 5100 10 /40 kullanmaya başladım çokta memnunum ama motoru fazla sıkıstırgınızda her yağda oldugu gıbı inceliyor subap sesi çogalıyor subap sesıne takıntı yaptım bıraz bana cok gıbı gelıo.motul 5100 15/50 deneyecegım sipariş verdim gelınce tekrar yazarım.yeğenımın 2015 apache var ona castrol 10/50 koyduk 10/40 tan sonra motor sesı daha güzel oldu subaplar eskısı gıbı şıkırdamıyor artık.MOTULUN NASIL YAĞ OLDUGUNU KULLANMAYAN BİLMEZ.bizim motorun kitapcıgında yazan yağlar hep yanlış hatırlamıyorsam 15/50 yada 10/50.
 
Katılım
1 Tem 2015
Mesajlar
8
Arkadaşlar merhaba, Öncelikle forma yeni üye oldum. Gerçekten burada okuduğum bilgiler çok yararlı oldu kendi adıma, herkese teşekkür etmek isterim. 2013 model Apache sahibiyim. Ona Yeşil Fıstığım diyorum. Genel izlenimlerimi paylaşmak isterim. Öncelikle İYİKİ ALMIŞIM diyebilirim. Vibrasyon vs. konuları araştırarak aldım, hiç de pişman değilim. Şunuda biliyorum ki güç arttıkça vibrasyonda olmazsa olmazlardan. Bu motor bana gücünü hissettiriyor, ki bu zevki de hiçbir şeye değişmem. 26.06.2015 tarihinde uzun yola çıktım fıstığım ile Balıkesir-Fethiye arası. Yol tutuşu, atikliği, sollamalarda verdiği güven, yakıt cimriliği çok tatmin etti beni. Genel olarak güzel bir motor benim için. Evet bunlar güzel yanlarıydı. Gelelim beni mutsuz eden yanlarına;

Motor ile 45-60km hızla giderken (hangi viteste olursanız olun) gidon üzerinden ellerini bıraktığınızda kafa sallama yapıyor. Kimisi topcase den diyor,kimisi lastiklerden diyor. Motorum da orjinal lastikler takılı, IRC marka lastik almayı düşünüyorum. Kafa sallama probleminin kesileceğini düşünerek. Olmadı Gidon dengeleme topuzlarının ağırlıklarını değiştiricem. Tabi bunları yapmadan önce bana akıl verecek arkadaşlarım mevcutsa lütfen.
 
Katılım
24 Tem 2012
Mesajlar
1,315
Arkadaşlar merhaba, Öncelikle forma yeni üye oldum. Gerçekten burada okuduğum bilgiler çok yararlı oldu kendi adıma, herkese teşekkür etmek isterim. 2013 model Apache sahibiyim. Ona Yeşil Fıstığım diyorum. Genel izlenimlerimi paylaşmak isterim. Öncelikle İYİKİ ALMIŞIM diyebilirim. Vibrasyon vs. konuları araştırarak aldım, hiç de pişman değilim. Şunuda biliyorum ki güç arttıkça vibrasyonda olmazsa olmazlardan. Bu motor bana gücünü hissettiriyor, ki bu zevki de hiçbir şeye değişmem. 26.06.2015 tarihinde uzun yola çıktım fıstığım ile Balıkesir-Fethiye arası. Yol tutuşu, atikliği, sollamalarda verdiği güven, yakıt cimriliği çok tatmin etti beni. Genel olarak güzel bir motor benim için. Evet bunlar güzel yanlarıydı. Gelelim beni mutsuz eden yanlarına;

Motor ile 45-60km hızla giderken (hangi viteste olursanız olun) gidon üzerinden ellerini bıraktığınızda kafa sallama yapıyor. Kimisi topcase den diyor,kimisi lastiklerden diyor. Motorum da orjinal lastikler takılı, IRC marka lastik almayı düşünüyorum. Kafa sallama probleminin kesileceğini düşünerek. Olmadı Gidon dengeleme topuzlarının ağırlıklarını değiştiricem. Tabi bunları yapmadan önce bana akıl verecek arkadaşlarım mevcutsa lütfen.

Nacizane bildiğim sebepler:

1)Lastik havalarının uygunsuzluğu.
2)Topcase büyüklüğü ve içindeki malzemelerden dolayı ağırlığı.
3)Arka amortisör sertlik ayarlarının yumuşak olarak ayarlanmış olması.

Nacizane tavsiyem : Amortisör ayarını en sert konumda kullanmak, ve lastik havalarını uygun seviyeye getirmek.(Benim lastikler irc marka ve dubleks. Ön 26-28 arka 32 hava civarında kullanıyorum.)
 
Katılım
1 Tem 2015
Mesajlar
8
Tavsiyelerinizden uyguladıklarım,
1- Lastik havaları (arka lastiğin oradaki etikete uygun) ön 25, arka tek kişi 28 iki kişi 32 ben 30 olarak kullanıyorum.
2- Topcase çıkartılarak deneme yapıldı tam kesilmese de , azalma oldu.
3- Arka amortisörleri denicem...

Teşekkür ederim.
 
Katılım
24 Tem 2012
Mesajlar
1,315
Tavsiyelerinizden uyguladıklarım,
1- Lastik havaları (arka lastiğin oradaki etikete uygun) ön 25, arka tek kişi 28 iki kişi 32 ben 30 olarak kullanıyorum.
2- Topcase çıkartılarak deneme yapıldı tam kesilmese de , azalma oldu.
3- Arka amortisörleri denicem...

Teşekkür ederim.

Rica ederim.
İnşallah çözüm olur.
 
Katılım
1 Tem 2015
Mesajlar
13
Hafta sonu bende 105km den sonra kafa sallama problemi yaşadım, Arka amortisor ayarını en sertten bi kademe aşağıya aldım..bi nebze sorunuma çare oldu,
Gidon topuzunu bende düşünüyorum. daha ağır topuzlarla değiştirmenin faydalı olacağını düşünüyorum.
Ayrıca benim ön lastikler 3,00 17 arkalarda ise mcln 90/90/18 var, arka lastiklerin inceliğindende olacağını düşünüyorum.
 
Katılım
6 Şub 2012
Mesajlar
1,948
Motosikleti
Bajaj Dominar 250
Arkadaşlar merhaba, Öncelikle forma yeni üye oldum. Gerçekten burada okuduğum bilgiler çok yararlı oldu kendi adıma, herkese teşekkür etmek isterim. 2013 model Apache sahibiyim. Ona Yeşil Fıstığım diyorum. Genel izlenimlerimi paylaşmak isterim. Öncelikle İYİKİ ALMIŞIM diyebilirim. Vibrasyon vs. konuları araştırarak aldım, hiç de pişman değilim. Şunuda biliyorum ki güç arttıkça vibrasyonda olmazsa olmazlardan. Bu motor bana gücünü hissettiriyor, ki bu zevki de hiçbir şeye değişmem. 26.06.2015 tarihinde uzun yola çıktım fıstığım ile Balıkesir-Fethiye arası. Yol tutuşu, atikliği, sollamalarda verdiği güven, yakıt cimriliği çok tatmin etti beni. Genel olarak güzel bir motor benim için. Evet bunlar güzel yanlarıydı. Gelelim beni mutsuz eden yanlarına;

Motor ile 45-60km hızla giderken (hangi viteste olursanız olun) gidon üzerinden ellerini bıraktığınızda kafa sallama yapıyor. Kimisi topcase den diyor,kimisi lastiklerden diyor. Motorum da orjinal lastikler takılı, IRC marka lastik almayı düşünüyorum. Kafa sallama probleminin kesileceğini düşünerek. Olmadı Gidon dengeleme topuzlarının ağırlıklarını değiştiricem. Tabi bunları yapmadan önce bana akıl verecek arkadaşlarım mevcutsa lütfen.

Topcase varken o sorun apachede oluyor.. Topcase demiri varken bile yapıyor kafa sallama.. ya extra bişey takmadan kullancaksın yada buna alışcaksın..

siz kaç numara shell kullanıyorsunuz

10/40 kullanıyorum yaz kış değişmez..
 
Katılım
1 Eki 2013
Mesajlar
29
Arkadaşlar bazı Apache lerde tür cami var takan bilen arkadaşlar nereden bulabiliriz yardimci olacak arkadaş yokmu
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst