TVS TVS Apache 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
6 Şub 2012
Mesajlar
1,948
Motosikleti
Bajaj Dominar 250
kardeşim zaten kitapçığın bakım sayfasının arkasına bak her bakımda yağ değişimi yazmıyor biirinde değişim diğerinde yağ ekmek yazılmış bende 2500de değiştirince hafif gri çıkıyor

valla şaşırdım hacıabı.. çanakkaleye deli gibi 1000km bastık.. üstüne ormanda fln.. yağ yakmıştır biraz diyodum ama tam tersi tertemizdi.. iki kişi 140kmh kadar çıktık arkamda serhat vardı bizim :D maşşalahı var..
 
Katılım
25 Ağu 2008
Mesajlar
416
Merhaba arkadaşlar.Bende bir tvs apache alarak aranıza katıldım. Daha önce honda cbf 150-kymco xciting 500 gibi motosikletlerle deneyimlerim oldu fakat bir süre ara verdim. Allah tekrar nasip etti bende seçimimi tvsten yana kullandım. Motorumdan genel olarak memnunum şuan 250 kmde falat bir sıkıntım var. Motosikletle 30 km üstü hızla giderken gidonu bıraktığımda gidonda sağa sola kafa sallama(gidonda titreme)var. Motorda topcase mevcut. Topcaseden dediler çıkardım baya bir faydası oldu fakat sanki yinede biraz var.servise sordum motor yapı itibariyle böyle dedi.Sizin aranızda bu tarz bir problemle karşılaşan varmı?

Arka amortisör yumuşak olabilir biraz sert ayarlarına getir belki düzelir. Ben topcase yokken iki kişi ellerimi bırakarak 300-400 metre gittiğim oldu hic sallanmazdi simdi topcase var motorda tek basıma bile olsam ellerimi birakamiyorum hatta topcaseyi söküyorum sadece mekanizması bağlı yine bazen sallanıyor,
 
Katılım
25 Mar 2015
Mesajlar
9
Hayırlı olsun. :)

İç lastikli kullanacaksan, eski iç lastiğini de kullanabilirsin, yeni iç lastik de alabilirsin.
İç lastik ile dış lastik arasına pudra döksünler. Lastikçi biliyordur belki.

Lastiği taktıktan sonra kenarlara oturmuyor diye aşırı bir şekilde hava basmasın lastikçi, bana öyle yaptılar. Birşey olmadı ama, yine de iyi birşey değil.

Aklıma başka sa birşey gelmiyor. Lastiğin alışma dönemi sanırım 500 km. filan sürer. İlk başlarda kayabilir belki. Dış tabaka kaybolunca lastik kendine gelir.
Öne 25 PSI,
Arkaya artçı yokken 28, artçı varken 32 PSI hava basmalısın kullanırken.


Ha, takılış yönünü söyleyim.

Lastik izlerine hiç bakmayın, kafanız karışmasın.
Lastiğin yanında iki taraflı ok var.
Ön lastiği takarken, okun önünde 'Front bişey bişey' yazan taraf, lastiğin ileri doğru dönüş yönünü göstermeli.
Arka lastikte de, okun önünde 'Rear bişey bişey' yazan taraf, lastiğin ileri doğru dönüş yönünü göstermeli.

Aklıma gelenler bunlar.

Abi öncelikle yardımlarınız için teşekkür ederim. Cuma günü Allah ın izniyle lastiklerimi taktırdım. 310 tl tuttu sadece lastik fiyatı. Arka söylediğim gibi 3.50 yerine 3.25 geldi. Üzerindeki oklara göre taktık arasına pudrayı attırdım. İç lastikleri değiştirdim. Yalnız lastikçi dedi ki arka teker için 41 yazıyor dedi. Lastikçi hatalı mı gördü yoksa lastik üzerine hatalı mı yazdılar bilemiyorum. Ben lastiğin üstünde göremedim bu rakamı. arkaya 32 öne 29 bastı. Daha 80 km oldu fakat yol tutuşunda orjinaline göre dağlar fark var. Bu motorun boyle tekere geldıgını gormek benı sevındırdı. Bişey dikkatimi cekti cumartesi gönü panik fren yaptım on arka orantılı sıkmama ragmen arka kilitleyip biraz kayma yaptı. Lastiğin rodajından diye düşünüyorum. Şimdi bu lastiğin rodajı kac km de tamamlanır ve ömrü kac km olur ? bilgi verebilirseniz cok sevınırım. Allah a emanet kazasız sürüşler..





 
Katılım
10 Ocak 2012
Mesajlar
779
S.a arkadaşlar 2013 model yeni kasa apache aldım. Yağını değiştirdikten sonra arıza lambası yakmaya başladı. bakımlarını kendim yapıyorum. Servise götürmüyorum kendim yapıyorum. Arıza lambasını nasıl söndürüyoruz.
 
Katılım
9 Ocak 2013
Mesajlar
58
Arkadaş hava güzel şöyle sağlam bi yıkama olayına girişiyim dedim su tabancasının basıncı sağolsun zincir muhafazamı kırdı. Hayatımın en buruk motor yıkaması oldu valla :)
 
Katılım
26 May 2013
Mesajlar
128
S.a arkadaşlar 2013 model yeni kasa apache aldım. Yağını değiştirdikten sonra arıza lambası yakmaya başladı. bakımlarını kendim yapıyorum. Servise götürmüyorum kendim yapıyorum. Arıza lambasını nasıl söndürüyoruz.

arıza lambası periyodik bakım km si gelince yanmaya başlar söndürmek için kontağı aç paneldeki 2 düğmeye birden basılı tut lamba en son uzun yanacak sonra bitti diğer standart bakıma kadar yanmaz
 
Katılım
24 Tem 2012
Mesajlar
1,315
Abi öncelikle yardımlarınız için teşekkür ederim. Cuma günü Allah ın izniyle lastiklerimi taktırdım. 310 tl tuttu sadece lastik fiyatı. Arka söylediğim gibi 3.50 yerine 3.25 geldi. Üzerindeki oklara göre taktık arasına pudrayı attırdım. İç lastikleri değiştirdim. Yalnız lastikçi dedi ki arka teker için 41 yazıyor dedi. Lastikçi hatalı mı gördü yoksa lastik üzerine hatalı mı yazdılar bilemiyorum. Ben lastiğin üstünde göremedim bu rakamı. arkaya 32 öne 29 bastı. Daha 80 km oldu fakat yol tutuşunda orjinaline göre dağlar fark var. Bu motorun boyle tekere geldıgını gormek benı sevındırdı. Bişey dikkatimi cekti cumartesi gönü panik fren yaptım on arka orantılı sıkmama ragmen arka kilitleyip biraz kayma yaptı. Lastiğin rodajından diye düşünüyorum. Şimdi bu lastiğin rodajı kac km de tamamlanır ve ömrü kac km olur ? bilgi verebilirseniz cok sevınırım. Allah a emanet kazasız sürüşler..

[url]http://i.hizliresim.com/EYQoAD.jpg[/url]
[url]http://i.hizliresim.com/j5zZNg.jpg[/url]
[url]http://i.hizliresim.com/2gvAoO.jpg[/url]
[url]http://i.hizliresim.com/BMoYbG.jpg[/url]
[url]http://i.hizliresim.com/ZD24zz.jpg[/url]

Lastikleriniz hayırlı olsun.
Normal lastik rodajı 150-200 Km'dir benim bildiğim.
Bir de lastikler ısınana kadar daha dikkatli kullanmak gerekir.
 
Katılım
6 Şub 2012
Mesajlar
1,948
Motosikleti
Bajaj Dominar 250
Bana şöyle kalitesi iyi bi akü linki atarmısınız ? Pek anlamam bu amper mamper olaylarından.. 12v 9ah sanırım bizimki ama boyutları fln filan nedir ? hepsi o yuvaya otururmu ? Aküyü şarj ettkten sonra sıkıntı cıkarmadı ama yinede alıyım bitane kuru akü kafam rhat olsun diyorum..
 
Katılım
12 Şub 2012
Mesajlar
4,104
valla şaşırdım hacıabı.. çanakkaleye deli gibi 1000km bastık.. üstüne ormanda fln.. yağ yakmıştır biraz diyodum ama tam tersi tertemizdi.. iki kişi 140kmh kadar çıktık arkamda serhat vardı bizim :D maşşalahı var..

hacı ok sıcak değilse ve tapaz gaz gitmiyorsan bizim motor eksiltmez çünkü yağı pistonda yakarak eksiltmiyor bizim keçelerden ve saç cotadan eksiltme yapar genleşmeyi yanlış hesaplamaktan dolayı oluyor örneğin tapa gaz uzun süre gidince üst kapaktan ve alt karter tapasının filtersi terleme yapar birde ön düşlinin oradaki müşürdende yağ kaçırır


Bana şöyle kalitesi iyi bi akü linki atarmısınız ? Pek anlamam bu amper mamper olaylarından.. 12v 9ah sanırım bizimki ama boyutları fln filan nedir ? hepsi o yuvaya otururmu ? Aküyü şarj ettkten sonra sıkıntı cıkarmadı ama yinede alıyım bitane kuru akü kafam rhat olsun diyorum..

hacı bosch yada yuasa bak bende takipteyim yuva işini merak ediyorum
 
Katılım
6 Şub 2012
Mesajlar
1,948
Motosikleti
Bajaj Dominar 250
Bu arada Bizim bi arkadaş apache için Gidon Yükseltme yapmayı düşünüyor.. Daha dik ve konforlu bi oturuş için.. kendisinin ve 30 40 pulsarın gidonu yükselttiler.. Fiyat olarak tam belli değil ama böyle bişeyi düşünen varmı aranızda? ben taktırcam şahsen.. Uzun yolda yüklü gidiyorum ve dirseklerime çok yük biniyor..
 
Katılım
8 Mar 2013
Mesajlar
3,527
Bir foto ile detaylandırabilirsen daha aydınlatıcı olur Enes. Şahsen ben düşünürüm :)
 
Katılım
6 Şub 2012
Mesajlar
1,948
Motosikleti
Bajaj Dominar 250
Bana bi soruştur isteyen çok olursa seri üreteyim dedi.. Ben istemiştim ondan.. Eski kasa eski tip gidon takmaktansa daha şık ve dik bi oturuş olur diye düşünüyorum.. Prototip yapıyor diye biliyorum.. Bitince kendi motoruma takar resimleri atarım.. pulsardan örnek verecek olursak şöyle bişey.. ama tek parça olcak böyle 3 parça değil.. daha şık ve sağlam..



 
Katılım
8 Mar 2013
Mesajlar
3,527
Umarım yeni kasa Tvs içinde uygun olur. En kısa zamanda bitmiş halini görerek karar vermek istiyorum. Takipteyim :cat:
 
Katılım
6 Şub 2012
Mesajlar
1,948
Motosikleti
Bajaj Dominar 250
Umarım yeni kasa Tvs içinde uygun olur. En kısa zamanda bitmiş halini görerek karar vermek istiyorum. Takipteyim :cat:

aynı diye biliyorum gidonlar.. bunuda öğrenirim ama yüzde 90 aynısı olacaktır.. netleştikçe bilgi veririm.. başka isteyen olursa yazsın burdan.. ona göre seri üretimde maliyet düşer.. hepimizin hayrına..bende parasıyla alcam bi menfaatim yok şahsen :)
 
Katılım
16 Nis 2015
Mesajlar
3
Öncelikle geçmis olsun ustalar motorunu mahvetmiş.Subap karbüratör hava gibi ayarlari kendi servisinden başka hicbir usta tutturamaz.Sana önerim Sürat motor da kenan ustaya git ve muhasebeci Serhatin selami var demen yeterlidir.

Teşekkür ederim Serhat, Kenan Usta hangi servis'de ilçe olarak yazabilirmisin motor'u aldım alasıya servis'e hiç gitmedim. İlgin için teşekkürler.
 
Katılım
11 Nis 2015
Mesajlar
230
Arkadaşlar merhaba. Motora bi 150-200 km falan bindim dayılır yani az çok motora alıştım ve tanıdım. Kafama takılan bi iki durum var görüşlerinizi almak istiyorum.

1- Arka frene sert asılınca kitliyo ve motorun arkası sağa veya sola (ama %90 sola kaymaya başlıyo. Hatta geçen trafikte önümdeki araç aniden durdu ben de iki frene de aniden asılınca arka yine sola kaydı ve asfalta yapıştım :santa: :) Nedeni sadece lastik midir? Para bulamadık hala orijinal lastikleri var.

2- Düşmeden dolayı bende ve motorda çok şükür bişey yok ama deponun içindeki şamandıra yerinden çıkmış veya kırılmış galiba çünkü deponun içinde başıboş siyah bişey var ve gösterge benzini tek dişte gösteriyor sürekli. Bunun için servise mi gitmeliyim?

3- Bi süre sonra sanki motor çok ısınıyo gibigeliyo, ayaklarımda hissdebiliyorum sıcaklığı. Normal midir?

4- Motorun max hızı 110 civarı (tek kişi). Bana az geldi sebebi ne olabilir?

5- 2. veya 3. viteste yüksek devirde (5-6 bin veya yukarısı) sabit giderken düz yolda sanki çok minik gaz kesmeler oluyo gibi. Yani elimle gazı ileri geri yapıyo muşum gibi oluyor. Normal mi?

Kusura bakmayın biraz çok şey sordum sanki ama Ankara dayım ve doğru düzgün gidip de soracağım bi usta yok. Yakınlarımda olan bi servise gittim adamlar at hırsızı gibi doğru düzgün konuşmadılar bile benle, öyle çıktım geldim. Ankara da servis veya usta tavsiyesi olan varsa ona da açığım :cherry:

Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.
 
Katılım
6 Şub 2012
Mesajlar
1,948
Motosikleti
Bajaj Dominar 250
Arkadaşlar merhaba. Motora bi 150-200 km falan bindim dayılır yani az çok motora alıştım ve tanıdım. Kafama takılan bi iki durum var görüşlerinizi almak istiyorum.

1- Arka frene sert asılınca kitliyo ve motorun arkası sağa veya sola (ama %90 sola kaymaya başlıyo. Hatta geçen trafikte önümdeki araç aniden durdu ben de iki frene de aniden asılınca arka yine sola kaydı ve asfalta yapıştım :santa: :) Nedeni sadece lastik midir? Para bulamadık hala orijinal lastikleri var.

2- Düşmeden dolayı bende ve motorda çok şükür bişey yok ama deponun içindeki şamandıra yerinden çıkmış veya kırılmış galiba çünkü deponun içinde başıboş siyah bişey var ve gösterge benzini tek dişte gösteriyor sürekli. Bunun için servise mi gitmeliyim?

3- Bi süre sonra sanki motor çok ısınıyo gibigeliyo, ayaklarımda hissdebiliyorum sıcaklığı. Normal midir?

4- Motorun max hızı 110 civarı (tek kişi). Bana az geldi sebebi ne olabilir?

5- 2. veya 3. viteste yüksek devirde (5-6 bin veya yukarısı) sabit giderken düz yolda sanki çok minik gaz kesmeler oluyo gibi. Yani elimle gazı ileri geri yapıyo muşum gibi oluyor. Normal mi?

Kusura bakmayın biraz çok şey sordum sanki ama Ankara dayım ve doğru düzgün gidip de soracağım bi usta yok. Yakınlarımda olan bi servise gittim adamlar at hırsızı gibi doğru düzgün konuşmadılar bile benle, öyle çıktım geldim. Ankara da servis veya usta tavsiyesi olan varsa ona da açığım :cherry:

Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.

Arka fren kampana , diskler gibi aşırı sağlam değil.. bunu bile kaydıracak kadar basabılıyosan hata biraz sende.. Lastıklerde kötü tabiki bunun etkisi var ama kontrollu basman lazım.. basarkende kayacağını anladıysan debriyajı sık daha kötü olmasın.. arka fren motoru durdurmaz.. ön ile kombine sıkman lazım ayrıca..

Şamandıranın tam olarak nasıl olduğunu bilmiyorum ama başka ustaya elletme serviste orjinali ile değiştirsinler..

Sıcaklık normal, sen ısınan motor görmemişsin :D o kadar olur.. altında yüzlerce derecelik patlamalar oluyor..

Max hız az gibi ama bu bir çok etkene göre değişir.. Rüzgar durumu, yolun eğimi, Vitesleri kaç bin devirde değiştirdiğin, yüklü olup olmadığı , lastik havaların gibi.. daha detaylı bilgi verirsen sorunu daha iyi çözeriz..

Bende gaz kesme olmuyor o yüzden bişey diyemem, genelde 8 bın devrin altına inmez motorum ayrıca..


Sürüş güvenliğine etki edermi bu gidon yükseltme .

Pulsarda kullananlar öve öve bitiremiyor.. bizim gibi öne eğik motorlarda konforu artırması lazım ayrıca sürüşede olumlu etkisi olması gerek.. bakalım deneyince görücez.. :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst