TVS TVS Apache 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

sbr

Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
2,084
ön tekerden gelen her tur dönüşte tık tık sesi varsa ki bende de vardı o ses ön jantın dökümü fabrikasyon hatası olabilir dolayısıyla diskte yamuluyor hafifçe ve ufak bir s çizme oluşuyor servisine danış benim ön jant ve disk garantiden değişti şimdi sorun kalmadı :)

çok doğru söylüyorsun..hatta jantın bazı yerlerinde beyaz beyaz lekeler var.. dökümün hatalı olma olasılığı çok yüksek..inş servis problem çıkarmaz..
 
Katılım
27 Mar 2010
Mesajlar
635
Arkadaslar son 1 aydır motordan hızlanırken sanki zil çalarmış gibi bir ses geliyor artık baya rahatsız eder oldu. Nerden gelebilir tavsiye verebilirmisiniz?
 
Katılım
27 Ağu 2011
Mesajlar
275
benim ihmarkarlık falan yaptığım yok.ben motorun yola cıkmadan önce heryerini kontrol eden bir sürücüyüm.tamire de elim yatkındır.düşen arka kuyruk vidalarının yerine kaç kere vida yerleştirdiğimi ben bilirim yada ben motoru limetlerde kullandığımdan da olabilir :)


cümnetten günaydın arkadaşlar nasılsınız bakalım motodrift kardeşim, benim motor 2011 model bir ay sonra alalı tam 1 yıl olacak motor şuan 5000 küsürde allaha şükür daha düşen vidası yok ve motoru çok yüksek devirlerde kullanan bir insanım 3.cü vitesten sonra 9000 devirden aşşağı vites değiştirmem yanlış anlama sana yalancı demiyorum ama motorda bir ayarsızlık falan olmasın arka boynuz vidaları düşecek kadar nasıl bir titreşim o birde son hız demişsin ben 1.85 boyunda 110 kilo bir adamım ve en çok 134 gördüm oda meyilli yoldu yokuş aşşagı değil ama meyilli bir yoldu
 
Katılım
4 Eyl 2011
Mesajlar
59
Bende 4 gün önce sıfır apache aldım. Daha rodajda net birşey söylemem doğru olmaz ama. Şu bir gerçekki 150 cc ve altı torklu makinalarda belli devirden sonraki vibrasyon illaki olacaktır.

Ben ybr, honda cb, apache bu üçlü arasında kararsız kaldım. 2 altın kural beni apache almama teşvik etti. Birincisi tasarım, ikincisi güç. Kronik bir sorunu olmadığı için tercih ettim. Ortalama bin'er km hem ybr hemde honda cb 125e kullandım. Şimdide apache kullanıyorum. Aralarındaki en büyük fark apache rodajda dahi olmasına rağmen gerçekten kuvvetli buda vibrasyonu göz ardı ediyor zatenki ufak var.

Honda cb 125e daha ilk seriler olduğu için güvenemedim vede honda kalitesine göre çok ucuz sanki herhan patlıcak gibi hissettim. :) Ybr ise cc ve hp'sine göre pahalı.
 
Katılım
19 May 2012
Mesajlar
32
Cumartesi 320 km yaptım, 870 km de şuan. 7000-8000 devir aralığında kullandım ortalama 90 km/h ile sürdüm. Rotam, sarıyerden çıkış, temden silivri sorna yine silivriden temden girip kınalıdan çıkıp tekirdağa gidip geldim. İlk motorum herkes bir vibrasyon diyorda yani ben birşey hissetmiyorum bundan önce ybr 125 sürdüm yamaha riding academyde, bir tek ybr ile karşışaltırabilirim yani ondaki kadar vibrasyon var.

Gayet sorunsuz gidip geldim, tabi mola vere vere gidip geldim, alışık olmaıdğım için rüzgar beni bayağı (tam koruma gitmeme rağmen) hırpaladı, 85-90 km/h benim için keyifli bir sürüş oluyor 107 km/h yaptım bir ara ama rüzgar rahatsız ediyor yoldan bir keyif alamıyorum.

Geçiş motoru olacak benim için en fazla 1 sene yada 10.000 veya 20.000 yapabildiğim kadar tecrübe kazanıp satmayı planlıyorum dolayısı ile çokda beklentim yok motordan, haftasonları sürüyorum sadece.

Bu açıdan bakınca bütün beklentilerimi karşıladı. Sol elim debriyaj sıkmakdan biraz ağrıdı, biraz rüzgar yemekden bir yorgunluk oluşdu o kadar :).

Uzun yola gelmiyor pek motor hızından dolayı, yoksa gayet keyifli sürüşü, ne bir zırıltı var, ne vibrasyon nede ellerimde veya ayaklarımda uyuşma nede başka bir problem. Ya sizin motor toplanırken sallama yapmış olabilirler, veya imalattan kaynaklı birşeyler olabilir. Yada benim duyum eşiğim biraz yüksek vibrasyonu hissetmiyorum.

Yağ olarak castrol power 10-40 yarı sentetik var, o kadar km ye rağmen (gerçi ben sıkıştırmadan yüklenmeden normal bir tempoda kullanıyorum) ne vites geçişlerinde bir sorun nede motorda aşırı bir ısınma nede vuruntu oldu.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:01 ----------

Hani motorun amigoluğunu yapmıyorum :), para verip aldım babamım hayrına altıma vermediler motoru. Kötü olsa burda yerden yere çalarım motoru :), bütçe elvermediği için TVS aldım yoksa hiç düşünmez honda cbr 250 alır uzun yıllar sürerdim, zaten sürüş tempom ve hızım ve kullanım amacıma bir 250 cc nin yeteceğine iyice ikna oldum.
 
Katılım
5 Nis 2012
Mesajlar
283
bugün motorumu 1000.km bakımı için servise götürdüm. yağ ve yağ filtresi değişti. hava filtresine hava tuldu. yağlanması geren yerler yağlandı.kontrolleri yapıldı. 40 tl verdim. ümraniye yaşar motor. bilginize.
 
Katılım
6 Ara 2011
Mesajlar
402
çok doğru söylüyorsun..hatta jantın bazı yerlerinde beyaz beyaz lekeler var.. dökümün hatalı olma olasılığı çok yüksek..inş servis problem çıkarmaz..
aynısı bende de vardı beyaz bir leke hafif çukurumsu sanki darbeden olmuş gibi alırken farketmemişim o heyecanla sonradan sürerken farkettim neyse ki çok geç olmadan halletiler servisimi beğeniyorum hiç sorun çıkarmadılar ön jantın sparişini verdiler ama diski unutmuşlar yeni jantla diski taktılar baktılar diskte yamuk olmayacak ön tarafta ki yeni motorlardan birinin diskini söküp taktılar benim motora muhtemelen senin ön jantta da aynı hata var leke var dediğine göre :)
 

sbr

Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
2,084
aynısı bende de vardı beyaz bir leke hafif çukurumsu sanki darbeden olmuş gibi alırken farketmemişim o heyecanla sonradan sürerken farkettim neyse ki çok geç olmadan halletiler servisimi beğeniyorum hiç sorun çıkarmadılar ön jantın sparişini verdiler ama diski unutmuşlar yeni jantla diski taktılar baktılar diskte yamuk olmayacak ön tarafta ki yeni motorlardan birinin diskini söküp taktılar benim motora muhtemelen senin ön jantta da aynı hata var leke var dediğine göre :)

ben o lekeleri göstermiştim..japon gibi bişey dökülmüştür deyip geçiştirdiler.. ama şimdi iş ciddiye bindi inşallah bir problem çıkarmazlar
 
Katılım
6 Ara 2011
Mesajlar
402
yok beaa ne caponu hiç dokunmadılar mı ustalar besbelli çukurluk var biraz bence üstüne düş mutlaka garantiden değiştirt jantı ve diski :)
 
Katılım
4 Eyl 2011
Mesajlar
59
arkadaşlar motorum 300kmde.. 20 ile 30 km arasında giderken daha doğrusu çok düşük hızlarda giderken.. ön taraftan sürtme sesi geliyor.. ön freni çok az sıktığımda kesiliyor..diskmi yamuktur?? balatalardamı problem vardır;?? yoksa zamanla otururmu çözemedim..belki yüksek hızlardada geliyordur da ben duymuyorumdur..

Benimde motor 250 km'de aynı sorun bendede var? Fikirleriniz nelerdir?
 
Katılım
4 Eyl 2011
Mesajlar
59
balatalar daha yeni olduğu için büyük ihtimal biraz aşınsın yerine oturur. Diskin üzerine bak her bölgede eşit oranda sürtünme varsa sorun yok ama sadece tek bir yerdeyse diskin yamuk olabilir

Teşekkür ederim bir arkadaşımda sizin gibi söylemişti. Bugün servise gideceğim ilk bakıma gireyim mi sizce ?
 
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,037
selam arkadaşlar nasılsınız. Beni sorarsanız denizliden izmir asker hastanesine doğru giyorum. İnşallah askerliği sonlardırıp geri gelerim. apache3i

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:38 ----------

2300 km de 3500 tl ye sattım. alan kişi sıfırdan farksız motor aldı. Elimde 5 adet apache filitresi kaldı.
 
Katılım
13 Eyl 2011
Mesajlar
503
selam arkadaşlar nasılsınız. Beni sorarsanız denizliden izmir asker hastanesine doğru giyorum. İnşallah askerliği sonlardırıp geri gelerim. apache3i

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:38 ----------

2300 km de 3500 tl ye sattım. alan kişi sıfırdan farksız motor aldı. Elimde 5 adet apache filitresi kaldı.

benim motor olmasa gözüm kapalı alırdım senin motoru ramço. Yağ filtresine talibim ama

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:26 ----------

Teşekkür ederim bir arkadaşımda sizin gibi söylemişti. Bugün servise gideceğim ilk bakıma gireyim mi sizce ?

hayır kardeşim daha çok erken bakıma sokmak için. 500 km den önce bakıma sokma motoru. içindeki yağ farklı bi yağ motorun açılması için farklı maddeler var içinde. 500 km ye kadar binmeye devam et. Sağından solundan gelen sesleri takıntı yapma. Bakımda ihtiyacı olan herşeyi yaparlar ve motordaki farkı hissedersin. şuan 6000 deviri geçmeden yokuşlarda zorlamadan binmeye devam et
 
Katılım
4 Eyl 2011
Mesajlar
59
Evet dediğiniz gibi teşekkürler yardımlarınız için sık sık vites değiştirip farklı devirlerde 6000 deviri geçmiyorum. Çok nadir Arada sadece 10 sn biraz devir artırıp kesiyorum.
 
Katılım
13 Eyl 2011
Mesajlar
503
Evet dediğiniz gibi teşekkürler yardımlarınız için sık sık vites değiştirip farklı devirlerde 6000 deviri geçmiyorum. Çok nadir Arada sadece 10 sn biraz devir artırıp kesiyorum.

aynen böyle devam. Ben 500 km ye kadar devir 5000...6000 i geçmedim. 300 kmye geldiğinde kısa süreli gazladım 5.10 saniyeliğine 70 e çıktım sonra geri hızımı düşürdüm. şuan motorum saat gibi hiçbir şikayetim yok. 137 km yaptım en son. şuan 2048 km de
 
Katılım
7 Tem 2012
Mesajlar
23
Arkadaşlar size birşey sorucam benim apache nin benzin deposu salladığımda sağa sola oynuyor servis normal oynasın diyor takozlar varmş daha fazla sıkamıyorlarmış sizde durum nedir canımı sıktıbirazda?
 
Katılım
13 Eyl 2011
Mesajlar
503
Arkadaşlar size birşey sorucam benim apache nin benzin deposu salladığımda sağa sola oynuyor servis normal oynasın diyor takozlar varmş daha fazla sıkamıyorlarmış sizde durum nedir canımı sıktıbirazda?

evet plastik takoz var ve koltuğun altında deponun şase ile bağlantı vidası var. hepsi sallanırda senin sallanmadan kastın ne çokmu sallanıyor normalde sallanması için elinle baya zorlaman lazım
 
Katılım
3 Tem 2010
Mesajlar
453
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Merhaba arkadaşlar. Şimdi yazıkcaklarımı lütfen zahmet edip okuyun.

Bugün iş çıkışı servisle evime dönüyordum. Maslak tarafında orta yaş üzerinde bir adam gts250 ile yarım otobüsün altına girmişti. Motosikletin ön kafası olduğu gibi otobüsün altındaydı. Gördüm içim ürperdi acıdım adama. Adamın üstünde hiç bir koruma kıyafeti yoktu. Bir gömleği vardı ve sağ arka küreğinin orasından gömleği yırtılmıştı. Kendisinde birşey yoktu Allah'a şükür. Ama belkide sıcağı sıcağına kendisi hissetmiyordu. Allah korusun, inşallah hiç birşeyi yoktur. Yanında 4 cbf 1 tane scooter 1 tanede bmw 1200gs vardı. Durmuş yardımcı olmaya çalışıyorlardı. ( Bu beni gururlandırdı. Bir birlerine destek çıkmaları çok güzel bir durum. İnşallah herkez böyle vicdanlı olmayı, biri oracıkta yatarken yada zor durumdayken bakıpta geçenlerden olmayın.) Allah korusun arkadaşlar zaten biz motor severleri, motora gönül vermiş olanları kimseler umursamıyor. Kendinize çok dikkat ediniz. Gideceğiniz yere 10-15 dk erken gideceğinize geç gidin. Sakin kafayla sakin sakin, dikkatli dikkatli gidin.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst