TVS TVS Apache 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

mfs

Katılım
29 Nis 2012
Mesajlar
18
Selam millet,
Motor olayına merak saldım. Fuar ehliyet falan derken nisanda apaçiyi aldım. Yani ilk motorum. İstanbulda yaşıyorum. Motoru genelde Üsküdar taksim kadıköy arası kullandım.
650 km yol yapmışım şimdiye kadar. Rodaj dönemi diye cok gaz vermiyorum 6k deviri geçirmiyorum zaten 70 falan yapıyor ki benim gibi acemi biri için çok bile.
Pek yazmayı sevmediğimden forumu genelde okuma şeklinde takip ettim. Bugun bi eşeklik ettim bariyerlere sürtündüm biraz. Normalde motoru aldığımda bile bu kadar kimseye sölememiştim. Şimdi herkesi arayıp anlatıyorum kaza yaptım falan diye. Buraya da yazayım sizinle paylaşayım dedim.

Sabahınan cıktım üsküdardan sahilden çengel dogru gidiyom. Köprünün altındaki tünelden sonra cengelköye dogru battı cıktı var tam oraya giriyom 50 falan hızım baktım bi otobus draktan cıkıyo bir an kararsız kaldım arkasında mı kalsam gecsem mi sonra biraz daha gaz verdim önündeyim derken yokuş aşşağı da hızlandım biraz. İçerdeki sola dönüşe gelirken frene bastım biraz ama fazla değil sonra farkettim ki keskinmiş viraj( daha önce hiç geçmemiştim burdan). Baya keskin. Frene biraz daha bastım arkaya ama kaymakta istemiyom sağdaki bariyere doğru hızla bir ilerleme var iyice yaklaşınca biraz daha kırdım direksiyonu kendimi de bariyere dogru verdim yanlamsına koydum omuzu bariyere. Gazdaki elimide kaldırdım dirseğimdeki korumalara güvenip dirseğimle de biraz yüklendim belki ayrılırım diye ama gaz kolunun taraf oldugu gibi bariyerin ustune takılmış 5 - 6 metre sürüklendim öle.
Durunca hemen motoru ayırdım bariyerden sonra çalıştıdım hemen çalıştı. sonra otobus durdu yanımda biri bişiyin var mı dedi. Baktım elim kolum oynuyo eywallah dayı dedim bişiy yok (Sanki hergun oraya giriyom gibi söledim ) iyi dedi bindi otobuse devam etti. Bende önce ordan cıktım. Şimdi nolur nolmaz battı cıktıya benim gibi biri daha girer falan. Ordan cıkınca cektim kenara baktım ceketin sag tarafta baya surtunme izleri var dizliğin köşesi acılmış biraz motorun deposunda da dizin oldugu yerde ufak bi göcük olmuş sağ ayna yamulmuş elcik sürtünmeden dolayı erimiş biraz. Sonra geri döndüm eve. Arkadaşlara falan haber saldım kaza ettim diye. Ama korumalrın falan işe yaradığını gördüm iyi oldu :D
 
Katılım
21 Haz 2011
Mesajlar
325
Merhabalar öncelikle

Bende motorumu alalı 2 gün oldu 30 km de, şimdi siz usta kullanıcılardan tavsiye almak istiyorum.

Öncelikle 300km bakıma girince farklı bir yağ ile mi değişecek motorun yağı ? Yoksa ben kendim yağ alsam servise versem onalr değiştirir mi ? Motoun bakımalrı düzgün olsun, istiyorum yağada çok dikkat edeceğim. Yağ fitlresini her yağ değişiminde değiştirmek istiyorum, birde hangi yağı önerirsiniz ? tam sentetik almak istiyorum, peki viskozite değeri ne olmalı ? 10w-40 yada 15w-50 ?

Mesela CASTROL POWER 1 RACING 4T 10W-50, ıygun olur mu ?
Hayırlı olsun öncelikle,
Power 1 Racing yağ bizim motorlar için uygun değil. O tip yağlar daha çok pist motorları için KULLAN-AT mantığıyla piyasaya sürülmüş
Maksimum performans haliyle en kısa sürede özelliğini yitiriyor.
Bizim sınıfımız için yarı sentetik yağ kullanmanı tavsiye ederim. Ben MOTUL 15W50 kullanıyorum, fakat İzmir yazları çok sıcak oluyor bu sebepten.
Sen 10w40 kullanabilirsin İstanbul'da pek bulunma fırsatım olmadı ama, MOTUL'u tavsiye ederim.
Castrol de iyi yağdır fakat dediğim gibi Power 1 modeli pist motorları için uygun.
Kazasız belasız...:wiinkk:
 
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,037
Selam millet,
Motor olayına merak saldım. Fuar ehliyet falan derken nisanda apaçiyi aldım. Yani ilk motorum. İstanbulda yaşıyorum. Motoru genelde Üsküdar taksim kadıköy arası kullandım.
650 km yol yapmışım şimdiye kadar. Rodaj dönemi diye cok gaz vermiyorum 6k deviri geçirmiyorum zaten 70 falan yapıyor ki benim gibi acemi biri için çok bile.
Pek yazmayı sevmediğimden forumu genelde okuma şeklinde takip ettim. Bugun bi eşeklik ettim bariyerlere sürtündüm biraz. Normalde motoru aldığımda bile bu kadar kimseye sölememiştim. Şimdi herkesi arayıp anlatıyorum kaza yaptım falan diye. Buraya da yazayım sizinle paylaşayım dedim.

Sabahınan cıktım üsküdardan sahilden çengel dogru gidiyom. Köprünün altındaki tünelden sonra cengelköye dogru battı cıktı var tam oraya giriyom 50 falan hızım baktım bi otobus draktan cıkıyo bir an kararsız kaldım arkasında mı kalsam gecsem mi sonra biraz daha gaz verdim önündeyim derken yokuş aşşağı da hızlandım biraz. İçerdeki sola dönüşe gelirken frene bastım biraz ama fazla değil sonra farkettim ki keskinmiş viraj( daha önce hiç geçmemiştim burdan). Baya keskin. Frene biraz daha bastım arkaya ama kaymakta istemiyom sağdaki bariyere doğru hızla bir ilerleme var iyice yaklaşınca biraz daha kırdım direksiyonu kendimi de bariyere dogru verdim yanlamsına koydum omuzu bariyere. Gazdaki elimide kaldırdım dirseğimdeki korumalara güvenip dirseğimle de biraz yüklendim belki ayrılırım diye ama gaz kolunun taraf oldugu gibi bariyerin ustune takılmış 5 - 6 metre sürüklendim öle.
Durunca hemen motoru ayırdım bariyerden sonra çalıştıdım hemen çalıştı. sonra otobus durdu yanımda biri bişiyin var mı dedi. Baktım elim kolum oynuyo eywallah dayı dedim bişiy yok (Sanki hergun oraya giriyom gibi söledim ) iyi dedi bindi otobuse devam etti. Bende önce ordan cıktım. Şimdi nolur nolmaz battı cıktıya benim gibi biri daha girer falan. Ordan cıkınca cektim kenara baktım ceketin sag tarafta baya surtunme izleri var dizliğin köşesi acılmış biraz motorun deposunda da dizin oldugu yerde ufak bi göcük olmuş sağ ayna yamulmuş elcik sürtünmeden dolayı erimiş biraz. Sonra geri döndüm eve. Arkadaşlara falan haber saldım kaza ettim diye. Ama korumalrın falan işe yaradığını gördüm iyi oldu :D

geçmiş olsun....
 
Katılım
12 Ocak 2012
Mesajlar
34
arladaşlar size bir sorum olacak benzin deposu muslığunda sarı bir leke var siliyorum bi gün sonra gene oluyo sizce benzinmi akıtıyo acaba anlamadım gitti herkese kazasız belasızsürüşlerrr...
 
Katılım
12 Ocak 2012
Mesajlar
34
arkadaşlar bir sorum daha olacak benim devir saati 7 bin devirden sonra baya bi çoşuyoo biranda 10 9 11 devire cıkıyo sizdede oluyomu gerci motorum 470 km deee 12 günlük motor daha
sizce normalmi
 
Katılım
9 Ağu 2010
Mesajlar
257
arkadaşlar bir sorum daha olacak benim devir saati 7 bin devirden sonra baya bi çoşuyoo biranda 10 9 11 devire cıkıyo sizdede oluyomu gerci motorum 470 km deee 12 günlük motor daha
sizce normalmi
Selam arkadaşım karbüratörü ayarlatacaksın hava ayarı bozuk o sebepten dolayı motor belli devirlerden sonra turboluyor gibi geliyor sana
 
Katılım
19 May 2012
Mesajlar
32
Selam millet,
Sabahınan cıktım üsküdardan sahilden çengel dogru gidiyom. Köprünün altındaki tünelden sonra cengelköye dogru battı cıktı var tam oraya giriyom 50 falan hızım baktım bi otobus draktan cıkıyo bir an kararsız kaldım arkasında mı kalsam gecsem mi sonra biraz daha gaz verdim önündeyim derken yokuş aşşağı da hızlandım biraz. İçerdeki sola dönüşe gelirken frene bastım biraz ama fazla değil sonra farkettim ki keskinmiş viraj( daha önce hiç geçmemiştim burdan). Baya keskin. Frene biraz daha bastım arkaya ama kaymakta istemiyom sağdaki bariyere doğru hızla bir ilerleme var iyice yaklaşınca biraz daha kırdım direksiyonu kendimi de bariyere dogru verdim yanlamsına koydum omuzu bariyere. Gazdaki elimide kaldırdım dirseğimdeki korumalara güvenip dirseğimle de biraz yüklendim belki ayrılırım diye ama gaz kolunun taraf oldugu gibi bariyerin ustune takılmış 5 - 6 metre sürüklendim öle.
Durunca hemen motoru ayırdım bariyerden sonra çalıştıdım hemen çalıştı. sonra otobus durdu yanımda biri bişiyin var mı dedi. Baktım elim kolum oynuyo eywallah dayı dedim bişiy yok (Sanki hergun oraya giriyom gibi söledim ) iyi dedi bindi otobuse devam etti. Bende önce ordan cıktım. Şimdi nolur nolmaz battı cıktıya benim gibi biri daha girer falan. Ordan cıkınca cektim kenara baktım ceketin sag tarafta baya surtunme izleri var dizliğin köşesi acılmış biraz motorun deposunda da dizin oldugu yerde ufak bi göcük olmuş sağ ayna yamulmuş elcik sürtünmeden dolayı erimiş biraz. Sonra geri döndüm eve. Arkadaşlara falan haber saldım kaza ettim diye. Ama korumalrın falan işe yaradığını gördüm iyi oldu :D

Geçmiş olsun, benimde ilk motorum ve ilk motor tecrübem, 56 km yaptım anca :). Cumartesi bende yatırdım motoru, yavaşladım iyice böyle 90 derece sağa doğru ve rampa bir yol var, hızımı düşürdüm vitesi indiremedim tam, gazı açtım motor boğuldu gibi oldu ve hızım belki 3-5 km iken yavaşça yere bıraktım motoru :). Koruma demiri işlevini yerine getirdi :). SAğlık olsun bana ve kimseye zarar gelmediyse gülüp geçmek lazım. Düşe kalka öğreneceğim işte.
 
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,037
Geçmiş olsun, benimde ilk motorum ve ilk motor tecrübem, 56 km yaptım anca :). Cumartesi bende yatırdım motoru, yavaşladım iyice böyle 90 derece sağa doğru ve rampa bir yol var, hızımı düşürdüm vitesi indiremedim tam, gazı açtım motor boğuldu gibi oldu ve hızım belki 3-5 km iken yavaşça yere bıraktım motoru :). Koruma demiri işlevini yerine getirdi :). SAğlık olsun bana ve kimseye zarar gelmediyse gülüp geçmek lazım. Düşe kalka öğreneceğim işte.

geçmiş olsun... orjinal koruma demiri 3-5 km de iken işe yarıyor.. çok dandik normalde...
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
13 Şub 2012
Mesajlar
73
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
zenon takan var mı
 
Katılım
25 Nis 2006
Mesajlar
1,222
iyi akşamlar beyler :)

ramazan perşembe günü kısmetse geliyor benim motor,sana sormak istediğim bir nokta var..motorun orjinal dişlisi 13..ben 14 dişli takıp rodajı da bu sekılde yapsam artısı eksisi ne olur sence? 13 ten sonra 14 yaparken birde zincir derdi ile uğraşmak istemiyorum..14 dişli standart olarak kalacak üzerinde ;)
 
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,037
iyi akşamlar beyler :)

ramazan perşembe günü kısmetse geliyor benim motor,sana sormak istediğim bir nokta var..motorun orjinal dişlisi 13..ben 14 dişli takıp rodajı da bu sekılde yapsam artısı eksisi ne olur sence? 13 ten sonra 14 yaparken birde zincir derdi ile uğraşmak istemiyorum..14 dişli standart olarak kalacak üzerinde ;)

daha iyi olur.. motorun daha düşük devri ile rodajı tamamlar..ordan taktır sen...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst