- Katılım
- 5 Eki 2006
- Mesajlar
- 15,037
selam millet nasılsınız...
Hayırlı olsun öncelikle,Merhabalar öncelikle
Bende motorumu alalı 2 gün oldu 30 km de, şimdi siz usta kullanıcılardan tavsiye almak istiyorum.
Öncelikle 300km bakıma girince farklı bir yağ ile mi değişecek motorun yağı ? Yoksa ben kendim yağ alsam servise versem onalr değiştirir mi ? Motoun bakımalrı düzgün olsun, istiyorum yağada çok dikkat edeceğim. Yağ fitlresini her yağ değişiminde değiştirmek istiyorum, birde hangi yağı önerirsiniz ? tam sentetik almak istiyorum, peki viskozite değeri ne olmalı ? 10w-40 yada 15w-50 ?
Mesela CASTROL POWER 1 RACING 4T 10W-50, ıygun olur mu ?
Selam millet,
Motor olayına merak saldım. Fuar ehliyet falan derken nisanda apaçiyi aldım. Yani ilk motorum. İstanbulda yaşıyorum. Motoru genelde Üsküdar taksim kadıköy arası kullandım.
650 km yol yapmışım şimdiye kadar. Rodaj dönemi diye cok gaz vermiyorum 6k deviri geçirmiyorum zaten 70 falan yapıyor ki benim gibi acemi biri için çok bile.
Pek yazmayı sevmediğimden forumu genelde okuma şeklinde takip ettim. Bugun bi eşeklik ettim bariyerlere sürtündüm biraz. Normalde motoru aldığımda bile bu kadar kimseye sölememiştim. Şimdi herkesi arayıp anlatıyorum kaza yaptım falan diye. Buraya da yazayım sizinle paylaşayım dedim.
Sabahınan cıktım üsküdardan sahilden çengel dogru gidiyom. Köprünün altındaki tünelden sonra cengelköye dogru battı cıktı var tam oraya giriyom 50 falan hızım baktım bi otobus draktan cıkıyo bir an kararsız kaldım arkasında mı kalsam gecsem mi sonra biraz daha gaz verdim önündeyim derken yokuş aşşağı da hızlandım biraz. İçerdeki sola dönüşe gelirken frene bastım biraz ama fazla değil sonra farkettim ki keskinmiş viraj( daha önce hiç geçmemiştim burdan). Baya keskin. Frene biraz daha bastım arkaya ama kaymakta istemiyom sağdaki bariyere doğru hızla bir ilerleme var iyice yaklaşınca biraz daha kırdım direksiyonu kendimi de bariyere dogru verdim yanlamsına koydum omuzu bariyere. Gazdaki elimide kaldırdım dirseğimdeki korumalara güvenip dirseğimle de biraz yüklendim belki ayrılırım diye ama gaz kolunun taraf oldugu gibi bariyerin ustune takılmış 5 - 6 metre sürüklendim öle.
Durunca hemen motoru ayırdım bariyerden sonra çalıştıdım hemen çalıştı. sonra otobus durdu yanımda biri bişiyin var mı dedi. Baktım elim kolum oynuyo eywallah dayı dedim bişiy yok (Sanki hergun oraya giriyom gibi söledim ) iyi dedi bindi otobuse devam etti. Bende önce ordan cıktım. Şimdi nolur nolmaz battı cıktıya benim gibi biri daha girer falan. Ordan cıkınca cektim kenara baktım ceketin sag tarafta baya surtunme izleri var dizliğin köşesi acılmış biraz motorun deposunda da dizin oldugu yerde ufak bi göcük olmuş sağ ayna yamulmuş elcik sürtünmeden dolayı erimiş biraz. Sonra geri döndüm eve. Arkadaşlara falan haber saldım kaza ettim diye. Ama korumalrın falan işe yaradığını gördüm iyi oldu![]()
arladaşlar size bir sorum olacak benzin deposu muslığunda sarı bir leke var siliyorum bi gün sonra gene oluyo sizce benzinmi akıtıyo acaba anlamadım gitti herkese kazasız belasızsürüşlerrr...
Selam arkadaşım karbüratörü ayarlatacaksın hava ayarı bozuk o sebepten dolayı motor belli devirlerden sonra turboluyor gibi geliyor sanaarkadaşlar bir sorum daha olacak benim devir saati 7 bin devirden sonra baya bi çoşuyoo biranda 10 9 11 devire cıkıyo sizdede oluyomu gerci motorum 470 km deee 12 günlük motor daha
sizce normalmi
eywallah ...geçmiş olsun....
eyvallah saolasınSelam arkadaşım karbüratörü ayarlatacaksın hava ayarı bozuk o sebepten dolayı motor belli devirlerden sonra turboluyor gibi geliyor sana
Selam millet,
Sabahınan cıktım üsküdardan sahilden çengel dogru gidiyom. Köprünün altındaki tünelden sonra cengelköye dogru battı cıktı var tam oraya giriyom 50 falan hızım baktım bi otobus draktan cıkıyo bir an kararsız kaldım arkasında mı kalsam gecsem mi sonra biraz daha gaz verdim önündeyim derken yokuş aşşağı da hızlandım biraz. İçerdeki sola dönüşe gelirken frene bastım biraz ama fazla değil sonra farkettim ki keskinmiş viraj( daha önce hiç geçmemiştim burdan). Baya keskin. Frene biraz daha bastım arkaya ama kaymakta istemiyom sağdaki bariyere doğru hızla bir ilerleme var iyice yaklaşınca biraz daha kırdım direksiyonu kendimi de bariyere dogru verdim yanlamsına koydum omuzu bariyere. Gazdaki elimide kaldırdım dirseğimdeki korumalara güvenip dirseğimle de biraz yüklendim belki ayrılırım diye ama gaz kolunun taraf oldugu gibi bariyerin ustune takılmış 5 - 6 metre sürüklendim öle.
Durunca hemen motoru ayırdım bariyerden sonra çalıştıdım hemen çalıştı. sonra otobus durdu yanımda biri bişiyin var mı dedi. Baktım elim kolum oynuyo eywallah dayı dedim bişiy yok (Sanki hergun oraya giriyom gibi söledim ) iyi dedi bindi otobuse devam etti. Bende önce ordan cıktım. Şimdi nolur nolmaz battı cıktıya benim gibi biri daha girer falan. Ordan cıkınca cektim kenara baktım ceketin sag tarafta baya surtunme izleri var dizliğin köşesi acılmış biraz motorun deposunda da dizin oldugu yerde ufak bi göcük olmuş sağ ayna yamulmuş elcik sürtünmeden dolayı erimiş biraz. Sonra geri döndüm eve. Arkadaşlara falan haber saldım kaza ettim diye. Ama korumalrın falan işe yaradığını gördüm iyi oldu![]()
Geçmiş olsun, benimde ilk motorum ve ilk motor tecrübem, 56 km yaptım anca. Cumartesi bende yatırdım motoru, yavaşladım iyice böyle 90 derece sağa doğru ve rampa bir yol var, hızımı düşürdüm vitesi indiremedim tam, gazı açtım motor boğuldu gibi oldu ve hızım belki 3-5 km iken yavaşça yere bıraktım motoru
. Koruma demiri işlevini yerine getirdi
. SAğlık olsun bana ve kimseye zarar gelmediyse gülüp geçmek lazım. Düşe kalka öğreneceğim işte.
zenon takan var mı
iyi akşamlar beyler![]()
ramazan perşembe günü kısmetse geliyor benim motor,sana sormak istediğim bir nokta var..motorun orjinal dişlisi 13..ben 14 dişli takıp rodajı da bu sekılde yapsam artısı eksisi ne olur sence? 13 ten sonra 14 yaparken birde zincir derdi ile uğraşmak istemiyorum..14 dişli standart olarak kalacak üzerinde![]()