TVS TVS Apache 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
6 Şub 2012
Mesajlar
1,948
Motosikleti
Bajaj Dominar 250
selam arkadaşlar iki hafta sonra dedim ama dün akşam apache mi aldım gri renkli umarım tekerlerimiz her daim düz basar yere
küçük bi sorum olacak ilk 500 de 70 gecme dedi servis geçmek daha mantıklı deilmi sizce de eskiden derlerdi motoru zorla açılsın diye ama şimdi 70 gecme diyorlar ama bi sorun var az bi gazla 80 ni geciyo :))

geçme diyolarda yeri geliyo geçiliyo işte .. Bana kalırsa olay 70 i şunu bunu geçme olayı degıl devirli kullanma olayı .. 7bin devri geçmedikteen sonra bi sakınca görmüyorum .. 5.viteste 7bin devirde zaten 80 - 90 km arasına denk geliyor .. sen tutup 1.viteste 2.viteste 10bin devri gösterirsen motora işte o zaman zarar .. bana mantıklı gelen bu rodaj dönemnde açıkcası .. bilmiyorum yanlışmıyım ..

saol kardeşim bu arada ilk depon bittimi ne durumda yakıt bi depoyla kaç km yapıldığını bilen warmı arkadaşlar

henüz depo bitirmedim fakat benim motor fazla yakıyor .. söylenenden nerdeyse 2 kat fazla .. rodaj dönemidir fln diye takmıyorum ama böyle giderse bi çözüm aramak zornda kalcam :)


dikkat APACHE uzmanları aranıyor:)

dün sonunda gri apache me kavuştum, hatta kavuşmak için konya ya gidip aldım:)

ama bi kaç sorunum var:(

birincisi garanti belgesi ve kullanma kılavuzunu adam kaybettiği için alamadım ama garantiyi işletmiş serviste acaba garantiden faydalanabilir miyim belgeler olmadan motor 2011 km de 2400

ikincisi ise bakım periyotlerı nedir? göstergedeki ışık kontağı açınca 3 defa yanıp sönüyor servise gitme zamanı sanırım?

üçüncüsü bugün sabah 8 9 marşta ancak çalıştı onda da yaklaşık bir iki km gaz yemedi düzenli olarak beni korkuttu gerçi hava -2 dereceydi ondan da olabilir sanıyorum

ve son olarak kafanın altından motor çalışır çalışmaz bi ses geliyor ve hiç kesilmiyor giderken dururken böyle eski buzdolaplarının çıkardığı bir ses acaba nedir?

şimdiden çok teşekkürler:)


Ben tecrübelerim doğrultusda sadece 3. soruya cevap vereyim :D jiklesiz çalısmıyor bile bazen ..ilk çalıştırdıgında 20 -30 sn jikleyi çekili tut .. ısınması için birazda vakit ver .. rolanti normale yaklaştıgı zaman bikaç yüz metreden sonra düzene girer ztn .. Bora abinin dediği gibi karakteristk bişey .. Ha bide hava sıcaklıgı -2 fln diyorsan rolantiyi biraz yükselt 2binden aşağı olmasın .. yoksa marş bastıgın an stop eder .. kndmden bılıorm :)
 
Son düzenleme:
Katılım
7 Şub 2012
Mesajlar
155
geçme diyolarda yeri geliyo geçiliyo işte .. Bana kalırsa olay 70 i şunu bunu geçme olayı degıl devirli kullanma olayı .. 7bin devri geçmedikteen sonra bi sakınca görmüyorum .. 5.viteste 7bin devirde zaten 80 - 90 km arasına denk geliyor .. sen tutup 1.viteste 2.viteste 10bin devri gösterirsen motora işte o zaman zarar .. bana mantıklı gelen bu rodaj dönemnde açıkcası .. bilmiyorum yanlışmıyım ..



henüz depo bitirmedim fakat benim motor fazla yakıyor .. söylenenden nerdeyse 2 kat fazla .. rodaj dönemidir fln diye takmıyorum ama böyle giderse bi çözüm aramak zornda kalcam :)





Ben tecrübelerim doğrultusda sadece 3. soruya cevap vereyim :D jiklesiz çalısmıyor bile bazen ..ilk çalıştırdıgında 20 -30 sn jikleyi çekili tut .. ısınması için birazda vakit ver .. rolanti normale yaklaştıgı zaman bikaç yüz metreden sonra düzene girer ztn .. Bora abinin dediği gibi karakteristk bişey .. Ha bide hava sıcaklıgı -2 fln diyorsan rolantiyi biraz yükselt 2binden aşağı olmasın .. yoksa marş bastıgın an stop eder .. kndmden bılıorm :)

benim rolanti kafasına göre değişiyor ya bazen 2 binde oluyor bazen bakıyorum kırmızı ışıkta 3200 civarında anlamıyorum yani:)

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:49 ----------

bu arada ben de lastikleri değiştirp tubeless yapmak istiyorum ama michelin ve metzeller aşıyor beni IRC diye bi marka var öneriyor herkes yerli malı olduğu için kalite fiyat oranı iyi diyorlar ama 90 90 18 var ya da 100 90 18 var ben 90 90 18 istemiyorum acaba 100 90 18 taksam sorun olur mu şu an ki 100 80 18 orijinali yani
 
Katılım
18 Ağu 2008
Mesajlar
2,417
rolanti öyle maalesef bende 1 ile 1200 arası olur, seninkisi yüksek biraz
acaba neden değişken rolanti var
 
Katılım
24 Eyl 2011
Mesajlar
36
Arkadaslar merhabalar kafama takılan bir problemden dolayı yine degerli bilgilerinize ihtiyacım var .siyah renkte apechim siyahta bir kask'ım var . siyah camlı GDR marka . aslında cok hos severek taktıgım bir kask , fakat üzerinde ki ablemlerden dolayı cogu zaman mecburen takıyormusum gibi hissediyorum . kuru kafalar ölüm tehlikeleri resimleri var üzerinde .


Mecburen takıyorum iste. dünde motorcuda aynı kaskın krem renkli beyaz camlı olanını gördüm fiyatta uygun belki digerinide satarım . sizce siyah motorsiklete beyaz kask olurmu ne dersiniz . birde önceki kaskımın camı siyahdı bu alacagımın camı ise beyaz ne tavsiye edersiniz bana . al deseniz alırım..
Degerli bilgilerinizden dolayı simdiden tesekkür ederim ..
 
Katılım
12 Şub 2012
Mesajlar
4,104
geçme diyolarda yeri geliyo geçiliyo işte .. Bana kalırsa olay 70 i şunu bunu geçme olayı degıl devirli kullanma olayı .. 7bin devri geçmedikteen sonra bi sakınca görmüyorum .. 5.viteste 7bin devirde zaten 80 - 90 km arasına denk geliyor .. sen tutup 1.viteste 2.viteste 10bin devri gösterirsen motora işte o zaman zarar .. bana mantıklı gelen bu rodaj dönemnde açıkcası .. bilmiyorum yanlışmıyım ..



henüz depo bitirmedim fakat benim motor fazla yakıyor .. söylenenden nerdeyse 2 kat fazla .. rodaj dönemidir fln diye takmıyorum ama böyle giderse bi çözüm aramak zornda kalcam :)





Ben tecrübelerim doğrultusda sadece 3. soruya cevap vereyim :D jiklesiz çalısmıyor bile bazen ..ilk çalıştırdıgında 20 -30 sn jikleyi çekili tut .. ısınması için birazda vakit ver .. rolanti normale yaklaştıgı zaman bikaç yüz metreden sonra düzene girer ztn .. Bora abinin dediği gibi karakteristk bişey .. Ha bide hava sıcaklıgı -2 fln diyorsan rolantiyi biraz yükselt 2binden aşağı olmasın .. yoksa marş bastıgın an stop eder .. kndmden bılıorm :)

Benimde cok yakiyor alirken 700 km yapar demislerdi ama nerde:)servise gittim gittigimde soylemedim tabi bu olayi ama genel anlamda iyi cevre illerde memnun olmayanlar gelmek isterse tavsiye ediyorum bakimdan sonra motorda kendine geldi diyebilirim devirdeki oynaklik baya azaldi bakimi yaptirana kadar hep tereddutteydim ama simdi kesinlikle apache diyorum:)

Ben hic 50 yi gecmedim kitapciktaki gibi siz 70 ler diyorsunuz bende mi bassam biraz
 
Katılım
7 Şub 2012
Mesajlar
155
100 80 18 yerine 100 90 18 olur mu acaba?

yoksa 90 90 18 mi takmalı?

100 80 18 bulamıyorum çünkü :(

bir de depo çabuk mu çiziliyor cbf vb gibi ona göre bi önlem alayım benim motor mat füme:)
 
Katılım
12 Şub 2012
Mesajlar
4,104
100 80 18 yerine 100 90 18 olur mu acaba?

yoksa 90 90 18 mi takmalı?

100 80 18 bulamıyorum çünkü :(

bir de depo çabuk mu çiziliyor cbf vb gibi ona göre bi önlem alayım benim motor mat füme:)

Bende michelin 90 90 18 var orjinalinden cok daha iyi tavsiye ederim suda hic sorun yasamadm su ana kadar yazada one gelecekmis ayni ebattan
 
Katılım
12 Şub 2012
Mesajlar
4,104
teşekkürler hocam, dublekse cevirme ve montaj dahil michelin a ne kadar ödemiştiniz?

Lastigi farkli yerden aldim 100 tlye montajida tubelesse cevirme demir sibob dahil 25 tl on geldigindede yine 100 tlyi gecicegini zannetmem montaji daha kolay hemde onun one irc bulsam onuda taktiracaktim ama bulamamdim
 
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
8
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150710386073024.429327.782358023&type=1 forumdaki arkadasların tavsıyeleri uzerıne tvs bızede nasıp oldu. burdan bu motoru tanıtıp yardımcı olan arkadaslara tesekkurler.Bu motoru şehir içi ve tarlaya giderken kullanacam. Bu motoru secmemdekı amaç
1 Ucuz yakıt tuketımı(ınsallah denılen gıbı 100 km ye 2,5 lt yakıt tuketımıdır)
2 Az arıza yapması
3 Diğerlerine göre daha yakışıklı
 
Katılım
10 Nis 2008
Mesajlar
786
tek tek yeni motor alan tüm arkakadaşlarıma hayırlı olsun . ALLAH kaza bela vermesin. inş. nedendir bilemiyorum ama düşündüğüm zaman rodaj olayında farklı bir sonuca çıkıyorum.

Bora abi affına sığınarak düşüncelerinin zıttı olan düşüncelerimi açıklamak isyiyorum :)
bence yeni malzeme eski malzemeden sağlamdır. bebek gibi hassas değildir. yeni malzemelerin ( dişli, balata, zincir, piston silindir yüzeyleri, vs vs) daha düzgündür ve çizilip ezilmeye karşı daha güvenlidir. hele hele rodaj dönemi yağı adı altında kullanılan yağ kesinlikle aşınmalara çizilmelere müsade etmeyecektir. bir süre sonra parçalar birbirini çizmeye aşındırmaya başlar. bu aşındırma kuvveti bir süre sonra elinden geleni yapmış ve artık aşındırılacak biryer kalmamış olacaktır. ki buda boşlukların oluşmasına ve şiddetli hareketlere sebep olacaktır. belkide bizim alışmış dediğimiz durum bu son halidir. bana göre orjinal halinden iyi değildir.


biz parçaların zamanla aşınıp bozulan şeyler olduğunu biliyoruz. öyleyse bana göre en sağlam hali hiç aşınmamış olan ilk halidir. :) ha derseniz ki "parçalar ilk başta sağlam gelmez. rodaj yapıp kurallara uyarsanız yavaş yavaş sağlamlaşır. rodaj km si tam olarak 1000 km olduğunda parçaların sağlamlaşma süresi dolmuştur. artık normal birer parçadır." o ayrı mesele. :) rodaj olayının şu esprisi olabilir. motorda imalatla alakalı sorun varsa yüksek hızlarda ortaya çıkmasın düşük hızlarda ortaya çıksınki yüksek hasar olmasın. aksi taktirde 1. vitesde 5000 devirde 30 kmh hızla gitmek ve hızını almış birşekilde 5. vitesde 90 ile gitmek arasında motoru yoran bir fark yok ki motor deviri biliyor hızı nereden bileceki :) motor sadece belirli bir devirde belirli bir güç üretir şanzıman ise elde etmek istediğimiz hızı ayarlar.

birde şu km olayı gerçekten tuhafıma gidiyor tam 500 olduğunda bakıma girmesi lazım deniliyor. diyelimki ben vitesde değilken çok çalıştıyorum motoru. motor çalışıyor ama km artmıyor. sonuçta rodaj km saatiyle veya rediktörüyle alakalı birşey değil ki bu kadar hassas bir km ölçüsü belirtiliyor. 80 km yokuş aşağı otoban olan yerler var yani. rölantide boşa sallayıp gitsek km artsa ama motor çalışmasa rodaj süresi dolmadan km yüzünden servise gitmiş mi oluyoruz.
vs vs. uykulu uykulu bol bol yazdım. sanırım fazla kurcaladım. her zaman böyle açıklamalar yapmıyorum biliyosunuz. :) okuyunda faydam olsun :)
 
Katılım
13 Ağu 2008
Mesajlar
1,349
Benimde cok yakiyor alirken 700 km yapar demislerdi ama nerde:)servise gittim gittigimde soylemedim tabi bu olayi ama genel anlamda iyi cevre illerde memnun olmayanlar gelmek isterse tavsiye ediyorum bakimdan sonra motorda kendine geldi diyebilirim devirdeki oynaklik baya azaldi bakimi yaptirana kadar hep tereddutteydim ama simdi kesinlikle apache diyorum:)

Ben hic 50 yi gecmedim kitapciktaki gibi siz 70 ler diyorsunuz bende mi bassam biraz
500 km yi geçti isen artık rahat rahar 100 110 lara çıkabilirsin dahada bişey olmaz motora merak etme sen.
 
Katılım
6 Şub 2012
Mesajlar
1,948
Motosikleti
Bajaj Dominar 250
Süvarİ Kimine katılıyorum kimine katılmıyorum düşüncelerinin .. ama güzel ve farklı bi yazı eline sağlık .. ilk bakımdan sonra basmaya başlıcam bende 1-2 güne sokarım bakıma .. bu km ye glene kdr dahı ortalam 60-70 yeri geldiğinde 95i gördüm .. rolantıde cok bırakıyorm dediğin gibi 450 dıyo ama 500e ulastı bence :) motoru üzmemek derdinden anlamak önemli olan . . teorikle pratik her zaman örtüşmüyor mağlum ..
 
Katılım
23 May 2011
Mesajlar
1,296
tek tek yeni motor alan tüm arkakadaşlarıma hayırlı olsun . ALLAH kaza bela vermesin. inş. nedendir bilemiyorum ama düşündüğüm zaman rodaj olayında farklı bir sonuca çıkıyorum.

Bora abi affına sığınarak düşüncelerinin zıttı olan düşüncelerimi açıklamak isyiyorum :)
bence yeni malzeme eski malzemeden sağlamdır. bebek gibi hassas değildir. yeni malzemelerin ( dişli, balata, zincir, piston silindir yüzeyleri, vs vs) daha düzgündür ve çizilip ezilmeye karşı daha güvenlidir. hele hele rodaj dönemi yağı adı altında kullanılan yağ kesinlikle aşınmalara çizilmelere müsade etmeyecektir. bir süre sonra parçalar birbirini çizmeye aşındırmaya başlar. bu aşındırma kuvveti bir süre sonra elinden geleni yapmış ve artık aşındırılacak biryer kalmamış olacaktır. ki buda boşlukların oluşmasına ve şiddetli hareketlere sebep olacaktır. belkide bizim alışmış dediğimiz durum bu son halidir. bana göre orjinal halinden iyi değildir.


biz parçaların zamanla aşınıp bozulan şeyler olduğunu biliyoruz. öyleyse bana göre en sağlam hali hiç aşınmamış olan ilk halidir. :) ha derseniz ki "parçalar ilk başta sağlam gelmez. rodaj yapıp kurallara uyarsanız yavaş yavaş sağlamlaşır. rodaj km si tam olarak 1000 km olduğunda parçaların sağlamlaşma süresi dolmuştur. artık normal birer parçadır." o ayrı mesele. :) rodaj olayının şu esprisi olabilir. motorda imalatla alakalı sorun varsa yüksek hızlarda ortaya çıkmasın düşük hızlarda ortaya çıksınki yüksek hasar olmasın. aksi taktirde 1. vitesde 5000 devirde 30 kmh hızla gitmek ve hızını almış birşekilde 5. vitesde 90 ile gitmek arasında motoru yoran bir fark yok ki motor deviri biliyor hızı nereden bileceki :) motor sadece belirli bir devirde belirli bir güç üretir şanzıman ise elde etmek istediğimiz hızı ayarlar.

birde şu km olayı gerçekten tuhafıma gidiyor tam 500 olduğunda bakıma girmesi lazım deniliyor. diyelimki ben vitesde değilken çok çalıştıyorum motoru. motor çalışıyor ama km artmıyor. sonuçta rodaj km saatiyle veya rediktörüyle alakalı birşey değil ki bu kadar hassas bir km ölçüsü belirtiliyor. 80 km yokuş aşağı otoban olan yerler var yani. rölantide boşa sallayıp gitsek km artsa ama motor çalışmasa rodaj süresi dolmadan km yüzünden servise gitmiş mi oluyoruz.
vs vs. uykulu uykulu bol bol yazdım. sanırım fazla kurcaladım. her zaman böyle açıklamalar yapmıyorum biliyosunuz. :) okuyunda faydam olsun :)

akşam akşam beni güldürdün :)
Allah ta seni güldürsün...
bence bir süre yorum yapmaya ara ver
sanayide biraz dolaş
sonra bora abi gibi ömrünü bu işe vermiş insanların yanında biraz takıl
gerçekten bu iş hakkında birşeyler öğrenmek istiyorsan...
 
Katılım
11 Mar 2011
Mesajlar
16
Bence yıkamayın sonra boyası falan atar açıklayamazsınız da servise.. en sağlıklısı tazyiksiz köpüklü banyo :)

---------- Post added at 10:13 ---------- Previous post was at 09:57 ----------

yanlış düşünüyosun :) reis zenon bence modifiye değil çok güzel duruyo motorda

Şayet aracın garanti kapsamı devam ediyorsa, tüm elektrik elektronik aksamları garanti dışı kalıyor. Bence bu riske girmeye değmez... Ayrıca bir ürün fabrika çıkışındaki donanımlar için tasarlanmıştır, taşıyabileceği elektrik kapasitesi bellidir. ekstra bir donanım koyarsanız ekstra yük demektir. bu da bir yerde hata verecektir diye düşünüyorum....
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst