:cherry: evet kardeşim yanlış anlamışım :cherry: aferdersiniz arkadaşlarSefa 2 takım lastik demek 2 adet ön / 2 adet arka lastik demektir. Toplamda 4 lastik yani, 2 motorsiklet için 450 tl. Bi yanlış anlaşılma var gibi geldi :wiinkk:
aynen öyle :cat:ewt yanlış anlamış sefa kardeş. yani 225 tl senin motora lastik için vereceğin para.
kardeşim ben sanayiden parça satanlardan temin ettim, 5tl yağ filtresi yan sanayi, ipone 10-40 yağ 25 tlarkadaşlar daha önceki sayfalarda yağ ve hava filtresi almışsınız bende değiştirmek istiyorum link verebilir misiniz birde bursadaki arkadaşlar bursada parça teminini nerden yapıyorsunuz
bende bugün sanayiye bakacaktım ama belirli bir yer değil bulamam diye girmedim birde karter contasını kaç anahtarla açıyoruz sakaldan hiçbirşey gözükmüyor[/COLOR]
kardeşim ben sanayiden parça satanlardan temin ettim, 5tl yağ filtresi yan sanayi, ipone 10-40 yağ 25 tl
ama siparişle alan vardır, muhakkak link paylaşan olur
faydalı olduğunu bende duydumBu Lastiklere nitrojen gazı basma nedir? bileniniz varmı
Ne işe yarıyor...
Bu gün bizim arkadaşlar lastiklere nitrojen bastırdılar
Lastikçinin demesine göre Lastiğin ısınmasını önlüyormuş,yüzde %4 yakıt tasarrusufu,daha iyi frenleme ve yol tutuş,ayrıca lastiğin ve jantın ömrünü uzatıyormuş...
Lastiğin ısınmasını önleyebilir doğrudur çünkü nitrojen soğutucu bir gazdır...
Bende bastıracam gazı ama yorumlarınızı bekliyorum![]()
nitjoenin tek faydası ikide bir lastiğin havası tam mı diye kontrol etmiyorsun yanlız bir kere bastın mı hep basmak gerekir yoksa havadaki nitrojen az olduğundan sonra hava basınca seyreltir onu bu güne kadar bir arabamda yaptırdım ve lastiğin ömrü 4 yıldır 4 yıl sonra bitti zaten yakıttada ne yaktıysam yine onu yaktım hepsi palavranitrojen gazı hakkında biraz araştırma yaptım.bi kaç avantajı var.mesela ikide bir lastik basıncını kontrol etmek gerektirmiyormuş, yaz kış aynı kütlede olduğu için.ayrıca nitrojen basılması lastiğin ömrünü biraz uzatıyormuş.10 kat değil de 2-3 kat falan.ama takıldığım bir nokta varki; benim bildiğim lastik ısınınca yol tutuşu artar, soğuk olunca değil.bide şu var, bizim motosikletler gibi hafif araçlarda kullanılması biraz sakıncalıymış, malum soğuk lastik ve düşük yol tutuşu...
hocam hidrojen bastırma zaten sakın mazallah hava ya uçarsınız:queen:Arkdşlar;
Lastiğe hidrojen bastıran arkadşnmın biri yanıma geldi ve kendisinde yamaha ybr125 var... Dediğiniz gbi yol tutuşnda sanki yalpalama var diyor.. Yoldaki lastik sesini düşürmüş. ama çokta memnun değil...Ben bu gazı vurdurmayacam...Lastik başı 5tl para alıolar yazık yha...
BU GAZIN FAYDALARI.
lastiğin uzun ömürlü olmasını sağlıyormuş(hangimiz lastiklerde yarıklar oluştu diye lastik değiştirdik...Herksn lastik değiştirme nedeni lasitk erdiği içindir)
Ayrıca lastiğin ısınmasını önlüyormuş(tam tersi bence motorsikletde lastik ısınırsa daha iyi yol tutar)
araştırmama göre bu gazı kullananlar ASKERİ ARAÇLAR,İŞ MAKİNALARI,UÇAK LASTİKLERİ(YANİ YÜKSEK DERECE ISI ÜRETEN LASTİKLER)
Bende az kalsın vurduruodum haa
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:04 ----------
Yha arkadşlar bulunduğunuz yerlerde bu dijital gösterge halatları varmı aceba...Bnmkisi bozukta bulamıorum...en yakın serviste 90-100 kmkm halatı
yapması normal motorun üzerindeki nem soğuk havayla yoğunlaşıyor(yanlış demiş olabilirim aynı çaydanlıktaki gibi yani) o yüzden bendede oluyor ama yağlı değil yağ varsa bir yerden kaçak vardırarkadalar acıl bır problemım var benım motor motorblogundan terleme yapyor o motordakı tırtıllı yer var orda ortadakı ek yerınden yapıyor servısı aradım normal hepsı yapar onu uzun yolda yada motor sıkıstırılınca yaparmıs ole torkdan dolayı dıyo servısım sızlerdede varmı hıc bole bır terleme olayı benım ıcın motorlarınızın o tırtıllı yerınde ek yerını parmagınızla bır kontrol edermısınız yag yada yagdan pıhtılasmıs bır kır tabakası varmı :S
bende bugün sanayiye bakacaktım ama belirli bir yer değil bulamam diye girmedim birde karter contasını kaç anahtarla açıyoruz sakaldan hiçbirşey gözükmüyor
yok benım dedıgım yaglı ısotları aradım terleme yapması normal dedı yagda eksılme yapmaz o dedı servıse goturdum sımdı oda ole dedı yuksek devırde torkdan dolayı tırtıllı moto blogundakı ek yerınden yaparmıs yagını kontrol ettık en ufak bır eksılme yok 1300 km once degıstırmıstım hıc eksılmemıs kacak yag kacırsa eksılırdı yagın dedı servıs sonra servıste bır apache daha geldı baktık ondada vardı aynı sey bugun eskı kasaydı onunkısı 3 yıldır bendede ole ama bır sıkıntısını gormedım kafan rahat olsun dedı ama benım kafam rahat degıl ne oluo bu terleme yag eksılmıo ama motor blogunda hafıf sızıntı yapmıs gıbı bıde toz yapısmıs ustune pıhtılasmıs o yag tabakası nasıl normal bu anlamadım:Snitjoenin tek faydası ikide bir lastiğin havası tam mı diye kontrol etmiyorsun yanlız bir kere bastın mı hep basmak gerekir yoksa havadaki nitrojen az olduğundan sonra hava basınca seyreltir onu bu güne kadar bir arabamda yaptırdım ve lastiğin ömrü 4 yıldır 4 yıl sonra bitti zaten yakıttada ne yaktıysam yine onu yaktım hepsi palavra
---------- Post added at 14:02 ---------- Previous post was at 13:59 ----------
hocam hidrojen bastırma zaten sakın mazallah hava ya uçarsınız:queen:
---------- Post added at 14:06 ---------- Previous post was at 14:02 ----------
yapması normal motorun üzerindeki nem soğuk havayla yoğunlaşıyor(yanlış demiş olabilirim aynı çaydanlıktaki gibi yani) o yüzden bendede oluyor ama yağlı değil yağ varsa bir yerden kaçak vardır
---------- Post added at 14:08 ---------- Previous post was at 14:06 ----------
arkadaşlar yardım edecek olan yok mu linkte olabilir yağ ve hava filtresi için
motorlar fabrika çıkışında kaplanırlar waxla o düzgün temizlenmediyse katılaşır tozla beraber oda olabilir bir foto koyabilir misinyok benım dedıgım yaglı ısotları aradım terleme yapması normal dedı yagda eksılme yapmaz o dedı servıse goturdum sımdı oda ole dedı yuksek devırde torkdan dolayı tırtıllı moto blogundakı ek yerınden yaparmıs yagını kontrol ettık en ufak bır eksılme yok 1300 km once degıstırmıstım hıc eksılmemıs kacak yag kacırsa eksılırdı yagın dedı servıs sonra servıste bır apache daha geldı baktık ondada vardı aynı sey bugun eskı kasaydı onunkısı 3 yıldır bendede ole ama bır sıkıntısını gormedım kafan rahat olsun dedı ama benım kafam rahat degıl ne oluo bu terleme yag eksılmıo ama motor blogunda hafıf sızıntı yapmıs gıbı bıde toz yapısmıs ustune pıhtılasmıs o yag tabakası nasıl normal bu anlamadım:S
foto koyarım ama sıldım bugun tasan yagı bakım gene tasarsa ceker koyarım ama wax deıl bıldıgımız yag sadece bır kısımdan sızdırmıs anlamadım bı turlu yag sızdırıyo desem 1 aydır hıcmı yag eksıltmez motor terleme dıo herkes yamaha servıste calısan arkım var ustabası onada gosterdım oda terleme dıo normaldır hondada yapar yamahada dıo ama ben 2 sene honda kullandım hıc ole bır sey basıma gelmedı ole dıyıncede cbf 150de torkmu varda olsun hondanın torklu makınalarına bak dıo:Smotorlar fabrika çıkışında kaplanırlar waxla o düzgün temizlenmediyse katılaşır tozla beraber oda olabilir bir foto koyabilir misin
eğerki dman fazla ise yine dumana çarpacaktır ve yine sorununa çözüm olmayacaktır bence.arkadaşlar ben bu aralar motorun farlarına takıldım. adana da akşamları çok dumanlı olduğundan farların ışığı bazen yere bile deymiyor diyebilirim. işten dönüş saatim tam olarak milletin yeni soba yakmaya başladığı zaman olduğundan bu dumana çok maruz kalıyorum. farlar yetersiz kalıyor. birde far konusunda açgözlüyümdür yalan söylemeyim.nette dolaşırken osram nightbreaker h4 ampül gördüm 55watt. motosiklet ise 35watt sizce bunu taksam elektrik tesisatı zarar görür mü en çok far açma kapama butonundan sorun çıktığını duydum. kendim aküden direk çekip röle ile anahtara bağlasam. açıp kapama anahtarından sadece rölenin çekeceği kadar düşük bir akım çekse anahtardaki sorun çözülür. fakat fazla ısınma tası eritme gibi bir problem yaşarmıyım. aküyü zor durumda bırakmış olurmuyum. yapacağım şey sadece 35 watlık enerji tüketimini iptal edip farklı ve güvenli bir tesisat ile 55 wat güç çekmek. daha önce bu tür şeyler denemiş olan varsa fikirlerini almak isterim. birde elim deymişkem farı direk aküden çalıştırmak istiyorum. illaki motoru çalıştırmama gerek kalmasın istiyorum farları yakmak için.
bir nebze de olsa etkisi olacaktır. ayrıca sorun çıkarmayacaksa 55 wattlık osramı 35 watlık normal ampül yüzünden geri çevirememtek derdim sorun çıkabilirmi bilmiyorum. aküyü bitirmek veya fazla ısınıp yansıtıcıyı karartmak gibi
reis, sen motorunu servise gösterdinmi noldu bişey olmuşmu?nitrojen gazı hakkında biraz araştırma yaptım.bi kaç avantajı var.mesela ikide bir lastik basıncını kontrol etmek gerektirmiyormuş, yaz kış aynı kütlede olduğu için.ayrıca nitrojen basılması lastiğin ömrünü biraz uzatıyormuş.10 kat değil de 2-3 kat falan.ama takıldığım bir nokta varki; benim bildiğim lastik ısınınca yol tutuşu artar, soğuk olunca değil.bide şu var, bizim motosikletler gibi hafif araçlarda kullanılması biraz sakıncalıymış, malum soğuk lastik ve düşük yol tutuşu...