Turkiyede neden insanlar surekli birbirini kazikliyor?

Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,456
Motosikleti
D400
Zırıl zırıl ateist kaynıyor la oralar.

Basamak şu şekilde ilerliyor kanka: çok tanrılı dinler =} tek tanrılı dinler =} bilimin gelişmesi ile ateizm =} İstiklal marşı ve kapanış


Ses veriyorum, korkmaaa

son ki üç dört

hqdefault.jpg
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,837
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Bilin bakalım ortak noktaları ne

Dünyanın en mutlu ülkeleri sıralaması:
Finlandiya (7.769)
Danimarka (7.600)
Norveç (7.554)
İzlanda (7.494)
Hollanda (7.488)
İsviçre (7.480)
İsveç (7.343)
Yeni Zelanda (7.307)

Bunların ortak noktaları zamanında klise baskısından kurtulup laik sisteme geçmişler, dinin günlük hayatta pek bi ciddiye alınan yönü kalmamış, dindan olanları bile kültürel bir şey olarak yaşıyor, kimse günlük hatatta dini ciddiye almıyor. Bu yüzden dindarlar da toplum için bir tehlike yaratmıyor, çünkü toplum hayatı evrensel insani ilkelere göre yürüyor, dine göre değil.
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Dini değerlere hakarete bir şey demiyecwk hoca ninda o hocaya hoca diyenin de......
İşte sorun burda.
Kendinizi Allah yerine koyuyor onun yerine eyleme geçiyorsunuz.
Herkes sizin gibi inansın ve öyle hareket etsin istiyorsunuz.
Bırak hocayı imamı, sizin duymak istediklerinizi söylemeyen koca ilahiyat profesörlerini bile zındık ilan ediyorsunuz.
İnanç ve yaşam tarzınızı öyle benimsemişsiniz ki en ufak aykırılığa tahammül gösteremiyorsunuz.
Olayı Allah'a havale edenlere sövüyorsunuz.

Bunları öyle siyasi ve sosyal mevzular haline getirmişsiniz ki
hoşunuza gitmeyen gerçekleri söyleyen tarihçileri afaroz ediyor temelsiz masallar anlatanları baş tacı ediyorsunuz.

Bu uygulama eleştirilince doğal olarak size bunu yaptıran inanışlarinız da eleştiriliyor.
Mantıklı bir cevap getiremeyince;
"Gerçek islam bu değil!"
diye ağlıyorsunuz.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
2,003
Motosikleti
NC 750 xdct Norden 901
İşte sorun burda.
Kendinizi Allah yerine koyuyor onun yerine eyleme geçiyorsunuz.
Herkes sizin gibi inansın ve öyle hareket etsin istiyorsunuz.
Bırak hocayı imamı, sizin duymak istediklerinizi söylemeyen koca ilahiyat profesörlerini bile zındık ilan ediyorsunuz.
İnanç ve yaşam tarzınızı öyle benimsemişsiniz ki en ufak aykırılığa tahammül gösteremiyorsunuz.
Olayı Allah'a havale edenlere sövüyorsunuz.

Bunları öyle siyasi ve sosyal mevzular haline getirmişsiniz ki
hoşunuza gitmeyen gerçekleri söyleyen tarihçileri afaroz ediyor temelsiz masallar anlatanları baş tacı ediyorsunuz.

Bu uygulama eleştirilince doğal olarak size bunu yaptıran inanışlarinız da eleştiriliyor.
Mantıklı bir cevap getiremeyince;
"Gerçek islam bu değil!"
diye ağlıyorsunuz.

Tartışma ile hakareti ayıracak kadar akıllı bunu anlamazliktan gelecek kadar fanatiksin...

Ve Haşa herhangi bir canlıyı Allah a benzetecek kadar da küstahsın

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:09 ----------

Birileri, "afedersiniz ermeni" dediginde de bu cumleyi kurdunuz mu ? Dini deger sadece sizinki ile olmuyor.

Onu da Ermeni severler cevaplasın
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
İnsanların dini inançlarını tehlike olarak gören bağnaz ateistler, inançsızlığı kusur olarak gören bağnaz dindarlarla birlikte doğru yerdeler... Amman mutlu ülkelere gideyim demeyin. Dindarı da dinsizi de dışlar sizi :wiinkk:

Bahis mevzu ülkelerin GDP'leri de malum. Ama para mutluluk kaynağı olur mu hiç? Kesin ateist oranındandır :queen:
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,008
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
İnsanların dini inançlarını tehlike olarak gören bağnaz ateistler, inançsızlığı kusur olarak gören bağnaz dindarlarla birlikte doğru yerdeler... Amman mutlu ülkelere gideyim demeyin. Dindarı da dinsizi de dışlar sizi :wiinkk:

Bahis mevzu ülkelerin GDP'leri de malum. Ama para mutluluk kaynağı olur mu hiç? Kesin ateist oranındandır :queen:

İnaçlar tabi ki tehlike değil, ancak toplumu bunlara bağlı olarak ve (demokrasiyi kullanarak / anti demoktratik yönde) şekillendirmeye çalışmaları noktasında sıkıntı ve (ellerinde güç varsa) tehlike oluşabilir ve bugüne kadar oluşmuştur da; çok radikal örnekleri başka ülkelerde görüldü ve yaşandı.

Bir başka tehlike örneği: Tanrısına inanmıyorum diye beni kafir / küfürbaz vs. gören insan kesinlikle tehlikelidir. Kafirin / küfürbazın hükmü belli çünkü... (Benim için üzülüyorsa anlaşırız, tatlı tatlı sohbet bile ederiz.)
 
Son düzenleme:
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
İnaçlar tabi ki tehlike değil, ancak toplumu bunlara bağlı olarak ve (demokrasiyi kullanarak / anti demoktratik yönde) şekillendirmeye çalışmaları noktasında sıkıntı ve (ellerinde güç varsa) tehlike oluşabilir ve bugüne kadar oluşmuştur da; çok radikal örnekleri başka ülkelerde görüldü ve yaşandı.

Bir başka tehlike örneği: Tanrısına inanmıyorum diye beni kafir / küfürbaz vs. gören insan kesinlikle tehlikelidir. Kafirin / küfürbazın hükmü belli çünkü... (Benim için üzülüyorsa anlaşırız, tatlı tatlı sohbet bile ederiz.)

Bu potansiyel sadece din değil, milliyetçilik dahil bir çok farklılık unsuru için geçerli.

Dolayısıyla potansiyeli sebep gösterip direk dini hedef almak bence makul değil, bilakis ayrımcılığa itebilecek ciddi bir problem. Radikal dincilerin müslüman olmayan vatandaşları özgür oldukları inanç tercihlerinden dolayı hedef almalarından çok da farklı değil pratikte.

Bir arada yaşamaya engel olabilecek, ayrımcı ve kabileci her fikre karşı tavır almak, nereden gelirse gelsin, bence herkesin yararına.
 
Katılım
7 Ocak 2018
Mesajlar
2,543
Motosikleti
Suzuki Burgman UH200
Yalancılık, üçkağıtçılık, kazıkçılık, bunlar insanın bağlı olduğu veya olmadığı din, ırk, siyasal görüş ile değil karakter yapısı ile bağlantılı konulardır.
Bir insan kendisi ile aynı inanç, ırk, görüşe sahip kişiler tarafından aldatılmıyor mu? Bozuk karakterli bir insan amacına ulaşmak için her türlü şeytanlığı yapar. Önemli olan şablonlara hapsolmadan bunları tanımak.
Hepimiz insanız. Tanıyamıyoruz işte...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst