türkiyede internet yavaş değil, kullanıcılar yavaş internet tercih ediyor

Katılım
6 May 2018
Mesajlar
3,069
Motosikleti
Yok
VDSL tarifelerde en ucuz buydu hala böyle mi bilmiyorum.
Yalnız bu VDSL kablodan çok etkileniyor. Benim oturduğum bina 7 yıllık, içerideki tesisat yeni, sokaktaki telekom saha dolabından binaya olan kablo da binaya taşındığımdan 6 ay sonrasında yeni çekilmişti, kablolar her şey yeni saha dolabı 30metre kadar uzaklıkta buna rağmen en fazla 80mbit bağlanıyor sinyal değerleri çok iyi olmasına rağmen. Modemi başka odaya alıp oradaki prizden bağlasam mesela 80mbit değil 70mbit bağlanıyor, modemle duvardaki telefon prizi arasındaki kabloyu dğeiştirmeye bile hassas.
Eski adsl bu kadar hassas değildi.

Yine de fiber vb. olmayan yerler için iyi bir şey bu vdsl.

Valla kablodan yine de daha iyi olabilir. TV zaten izlemiyorum, kablo paketlerinin hepsi kotali. TURK.Net'in sinirsiz olmasi cezbediyor.

Su an 50Mbps/250GB kotali paketteyim 83TL oduyorum, 99TL odeyip 70-80Mbps/sinirsiz daha mantikli. Modemi yenilemek gerekir belki, evde 2 ADSL+ modem var kullanilmayan, VDSL desteklemezler herhalde, o da ayri masraf.

Modemlerden biri eski bir CheckPoint aslinda VDSL desteklese super olur :)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Geçen haftaya kadar hızım 20 megabit'i geçmezken , birşeyler oldu ve 93-95 megabit görmeye başladım. Fiber kablo daireme kadar giriyor.

100 Mbps için fiber gerekmiyor bildiğim. Bakır kablolu TV kablosuyla bağlı bizim evde.

Kablosuz bağlı PS4 90 Mbps gösterdi dün 5G'den bağlanınca.
 
Katılım
11 Eyl 2012
Mesajlar
3,105
Ha ha haa, o dediğiniz etiketli kablolar o kalitedeyse ben onları yerim , iddiasına varım :mrgreen:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
17a max 150Mbps.
30a max 230Mbps.
35b max 300Mbps.

diyor Wikipedia entry.

https://en.wikipedia.org/wiki/VDSL#Profiles

Az önce baktım, bakır kabloyla 1000 Gbps mümkünmüş. Ama VDSL değil, DOCSIS 3.1 diye farklı bir protokol kullanılıyor.

Amerika'da üç farklı tür internet mevcut:
1. VDSL: genelde en yavaşı, telefon bağlantısı üzerinden.
2. Kablo: Kablolu TV çok yaygın olduğundan kablolu TV bağlantısını kullanıyor. Bizim anten kablolarına benziyor, coaxial. 1000 Gbps destekliyor. Genelde kullanılan bu.
3. Fiber: Büyük şehirlerde yaygın, ama hala her yerde yok.

Ülke çok büyük olduğu için kablolu ya da kablosuz bir ağı her yere getirmek imkansıza yakın. Bazen arabayla dağ bayırda giderken telefon sinyalinin gittiği bile oluyor. Birbirine uzak müstakil evlerde yaşamak güzel ama o kadar geniş alana servis sağlamak ta bir o kadar zor.
 
Katılım
6 May 2018
Mesajlar
3,069
Motosikleti
Yok
Az önce baktım, bakır kabloyla 1000 Gbps mümkünmüş. Ama VDSL değil, DOCSIS 3.1 diye farklı bir protokol kullanılıyor.

Amerika'da üç farklı tür internet mevcut:
1. VDSL: genelde en yavaşı, telefon bağlantısı üzerinden.
2. Kablo: Kablolu TV çok yaygın olduğundan kablolu TV bağlantısını kullanıyor. Bizim anten kablolarına benziyor, coaxial. 1000 Gbps destekliyor. Genelde kullanılan bu.
3. Fiber: Büyük şehirlerde yaygın, ama hala her yerde yok.

Ülke çok büyük olduğu için kablolu ya da kablosuz bir ağı her yere getirmek imkansıza yakın. Bazen arabayla dağ bayırda giderken telefon sinyalinin gittiği bile oluyor. Birbirine uzak müstakil evlerde yaşamak güzel ama o kadar geniş alana servis sağlamak ta bir o kadar zor.

Turkiye'de de ayni.
- xDSL teknolojisi farkli DSL'leri iceriyor (ADSL, ADSL2, VDSL, VDSL2) - Telefon baglantisi demeyelim de, bakir telefon kablosu altyapisi diyelim.
- KabloTV : Coaxial, bildigimiz anten kablosu. 1000 Gbps kablonun siniri degil, arkadaki cihazlarin siniri. Kablo fiziksel katman.
- Fiber : Bizde de ayni, buyuk sehirlerde bile her yerde yok.

DOCSIS 3.1 okudugum kadariyla tek kablo uzerinden gelen kanallarin birlestirmesini (channel bonding) yapabiliyor boylece hizli oluyor.

https://www.quora.com/Does-a-single-coaxial-cable-have-an-upper-limit-of-bandwidth-speed
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache
hey gidi Ozancan Kubilay, dağ gibi adamdı, adamı harcadınız be, ne güzel içerik üretiyordu, severek takip ediyorduk ama uzun süredir yeni içerik üretmiyor. vay be tüh :/ umarı işleri yolunda gidiyordur, iyi insanların sorun yaşaması çok üzüntü verici.
 
Son düzenleme:
Katılım
6 May 2018
Mesajlar
3,069
Motosikleti
Yok
hey gidi Ozancan Kubilay, dağ gibi adamdı, adamı harcadınız be, ne güzel içerik üretiyordu, severek takip ediyorduk ama uzun süredir yeni içerik üretmiyor. vay be tüh :/ umarı işleri yolunda gidiyordur, iyi insanların sorun yaşaması çok üzüntü verici.

Her zamanki gibi konu ile alakasiz mesajiniz tabii ki ama kimdi bu adam, napiyordu?
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache
Katılım
6 May 2018
Mesajlar
3,069
Motosikleti
Yok
Katılım
26 May 2008
Mesajlar
3,547
Videoyu izlememistim sadece yazilari okudum hocam, kusura bakma. Genel olarak yazi varsa yaziyi videoya tercih ediyorum, zamandan kazanmak icin.

Haklısın, videodaki olay 1 dk lik bişey. adam iki saat çene yapıyor sırf uzun olsun para kazansın diye 15-20 dk mı yiyorlar bu videolar. o yüzden uzun bideo olunca bende izlemiyorum.
 
Katılım
6 May 2018
Mesajlar
3,069
Motosikleti
Yok
Haklısın, videodaki olay 1 dk lik bişey. adam iki saat çene yapıyor sırf uzun olsun para kazansın diye 15-20 dk mı yiyorlar bu videolar. o yüzden uzun bideo olunca bende izlemiyorum.

Cok fazla Youtube videosu izliyorum, cok fazla konusma dinliyorum Turkce ya da Ingilizce. Bizimkiler kadar cok konusup bos konusan youtube yayincilari var mi bilmiyorum. Ayni seyi 20 kez anlatiyorlar ama istedigini alamiyorsun. Okurken en azindan goz atip (skimming) neresi ilgili bulabiliyorsun kolayca.

Genelde de forumda biri video linki verdigi zaman 1-2 kelime yorum/aciklama yazsin diye soruyorum ki ne anlatiyor anlayalim. Yoksa bosuna zaman kaybi gercekten de.
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache
bu arada adam "webtekno" ya geçmiş, videosuna yorum attım oda cevap vermiş oradan öğrendim.

bende bazen ekmek arası ve içeceğimi atıştırırken 5 dk 10 dk terapi niyetine izliyorum.. bazen de canım hiç bir şey istemediği zaman dinliyorum... onun dışında zaman kaybı geliyor bana da.
 
Katılım
6 May 2018
Mesajlar
3,069
Motosikleti
Yok
bu arada adam "webtekno" ya geçmiş, videosuna yorum attım oda cevap vermiş oradan öğrendim.

bende bazen ekmek arası ve içeceğimi atıştırırken 5 dk 10 dk terapi niyetine izliyorum.. bazen de canım hiç bir şey istemediği zaman dinliyorum... onun dışında zaman kaybı geliyor bana da.

Komik videolar izliyorum ben de bazen terapi niyetine. Bu memleketteki dertler sorunlar kendi dertlerimi unutturdu bana diyorlar ya, o durumdayim. Haber izlemek istemiyorum artik o kadar yildim.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst