Türkiye, 2 yıl içinde 'EURO'ya geçiyor

Katılım
2 May 2011
Mesajlar
96
AB ile 17. faslın açılmasının ardından Türkiye ‘Euro’ya geçişe’ uzanan yola adım attı.

Yeni ev ödevleri arasında Maastricht kriterlerine uyum ve Merkez’in mali bağımsızlığı bulunuyor.

Türkiye ile Avrupa Birliği (AB) arasında açılan 17. faslın sonunda Maastricht kriterlerine uyum ve ardından Euro’ya geçiş hedefleniyor.

Maastricht kriterlerinden kamu açığı ve kamu borçları kriterini karşılayan Türkiye, fiyat istikrarı (enflasyon) ve faiz oranı kriterlerini ise karşılayamıyor.

Fiyat istikrarı kriteri için enflasyonun yüzde 1.5-2.0 düzeyine, faiz kriteri için ise uzun dönemli faizlerin yüzde 3.5 düzeyine gelmesi gerekiyor. Brüksel’de dün “Ekonomik ve Parasal Politika” başlıklı 17. faslın açılmasına aslında 24 Ocak 2007 tarihinde karar verildi. Ancak, 2007 haziran ayında yapılan AB Devlet ve Hükümet Başkanları Zirvesi’nde Fransa, bu faslın doğrudan tam üyelikle bağlantılı olduğunu ileri sürerek blokaj koydu. Bununla birlikte Türkiye, 17. fasla ilişkin uyum sürecini kendi içinde sürdürdü.

17. FASIL

- 17. fasıl olan Ekonomik ve Parasal Politikalar dün müzakereye açıldı.
- AB katılım müzakereleri 3 Ekim 2005’te başladı.
- Bu süreçte 33 fasıldan 14’ü müzakerelere açılırken, sadece 1 fasıl kapatılabildi.
- Rum yönetimi 6, Fransa 4 faslı bloke ederken, 8 faslın açılmasını ‘ek protokol’ engelliyor.

MÜZAKEREYE AÇILAN FASILLAR

- Sermayenin serbest dolaşımı
- Şirketler hukuku
-Fikri mülkiyet hukuku
- Bilgi toplumu ve medya
- Gıda güvenliği, veterinerlik ve bitki sağlığı
- Vergilendirme
- İstatistik
- İşletme ve sanayi politikaları
- Trans Avrupa ağları
- Çevre
- Tüketici ve sağlığın korunması
- Mali kontrol

http://ekonomi.haber7.com/ekonomi/haber/1703810-turkiye-2-yil-icinde-euroya-geciyor
 
Katılım
21 Ağu 2015
Mesajlar
34
Şu enflasyon ve faizi cozsek zaten ab falan hikaye ama zor be arkadaş tüketim toplumu olduk asalak gibi yaşıyoruz.
 
Katılım
14 Eyl 2012
Mesajlar
644
Şu enflasyon ve faizi cozsek zaten ab falan hikaye ama zor be arkadaş tüketim toplumu olduk asalak gibi yaşıyoruz.

Ureticiye kolaylik saglanacagina aksine politikalarla uretimi terketmeye zorlaniyorlar. Kimse uretim yapmayinca acik disaridan kapatiliyor. En temelde bu var. Once yeniden uretim yapilabilir ortam hazirlanmali. Bir tarim ulkesi dusunun ki saman ithal edilsin... Bu konulara girmeyeyim diyorum da duramiyorum. Uzar gider yoksa.
 

Sti

Katılım
24 Kas 2015
Mesajlar
681
Ureticiye kolaylik saglanacagina aksine politikalarla uretimi terketmeye zorlaniyorlar. Kimse uretim yapmayinca acik disaridan kapatiliyor. En temelde bu var. Once yeniden uretim yapilabilir ortam hazirlanmali. Bir tarim ulkesi dusunun ki saman ithal edilsin... Bu konulara girmeyeyim diyorum da duramiyorum. Uzar gider yoksa.

Sivasta tarimcilik ve hayvancilik yapiyoruz,yillik yakitimiz 2tondan fazla devletten herhangibi mazota,gubreye,tohuma destek yok,ama haklarini yiyemem,yakismaz,tarim aletlerine yaziliyosunuz,cikarsa %50 si devlet destekli oluyo,isin acikcasi hayvancilik icin tarima mecbur kalmasak,artik yapilacak bisey degil,heleki sivasin topraginda hic degil,ama aliskanlik ve ihtiyac,yapacak bisey yok
 
Katılım
29 Ağu 2012
Mesajlar
1,005
Peki bu geçiş nasıl olacak. Mesela 10 lira olan bir ürün 3 euroyamı düşecek bu şekilde düşünürsek 1000 lira maaş alan birinin maaşı 300 küsür euro olarakmı hesaplanacak :pr::queen: kafamda deli sorular :D CBR 250 yi yaklaşık 3900 Euro ya alabilecekmiyiz :D
 
Katılım
25 Mar 2006
Mesajlar
3,978
Türkiye bütün ab kıstaslarını karşılayabilse zaten ab'ye girmesine gerek yok.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Hiç güleceğim yoktu ilahi :)

2013 yazında 1.5 olan dolar 3'ü geçeli aylar olmuş, dünyaya üretip sattığımız dogru düzgün bir şey yok, ülke içi ve sınırlar kaynıyor, geleceğimiz meçhul, millet "Acaba AB'ye ne zaman gireceğiz" diye mi düşünüyor?

Allah aşkına, ne hükümetin AB'ye girme isteği, ne de AB'nin bizi kabul etmeye niyeti var.

Ülkemizde son iki senede yaşananlar ışığında şu maddelere bir bakar mısınız?
- Şirketler hukuku
- Bilgi toplumu ve medya
- Vergilendirme
- Mali kontrol

Yine gülme krizi tuttu beni :)
 
Son düzenleme:
Katılım
31 Tem 2007
Mesajlar
1,367
AB ile 17. faslın açılmasının ardından Türkiye ‘Euro’ya geçişe’ uzanan yola adım attı.


- Gıda güvenliği,,,
- Çevre
- Tüketici ve sağlığın korunması
- Mali kontrol

http://ekonomi.haber7.com/ekonomi/haber/1703810-turkiye-2-yil-icinde-euroya-geciyor


O yola adım attı ama yürü yürü yaya gitmekle bitmez o yol ben sana söliim.!

Dün uygulanmaya başlanan DAMGALI YUMURTA icraatı ile bakkalları yumurta satamayacak hale geldiler, köy yumurtası da bir iki yıl sonra unutulur.
Ayrıca ÇEVRE ve Gıda güvenliği mi dediniz? Beni bir gülecek aldı..
Şekerden mamul ARI görmemiş BAL mı, içinde ET olmayan sucuk mu, SÜTSÜZ yapılan peynir mi nerden çakayım bilemedim.
En iyisi siz televizyonda satılan ÇINAR YAPRAĞINDAN alın,
ŞİFAAAA niyetine artık yer misiniz, kaynatıp suyunu mu içersiniz bilemem..
2 sene sonra EURO'nun tedavülde olacağı şüpheli, eurodan kaçan kaçana..
Taa en tepeden en aşşağısına kadar HIRSIZ ve sahtekar dolu olan bu batık ekonomiyi kim alıp ne yapsın?
Sonra da ulen nankörler, benzini 5 liraya alıyodunuz bak 1.5 euroya düşürdük derler mi derler..
 
Katılım
11 Haz 2012
Mesajlar
3,535
Motosikleti
Kawasaki Vulcan S
Biz Avrupa Birliğine girmeye çalışırken Suriye milyonlarca mülteci ile bize girdi ona yanarım.
 
Katılım
15 Mar 2008
Mesajlar
467
enflasyonz rakamlarda düştü, birde vatandaşa, küçük esnafa sormalı hissedilen enflasyon kaç diye ?
 
Katılım
1 Eyl 2014
Mesajlar
537
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
gulcem..ama agzimla degil...
 
Katılım
14 Eyl 2012
Mesajlar
644
enflasyonz rakamlarda düştü, birde vatandaşa, küçük esnafa sormalı hissedilen enflasyon kaç diye ?

Hemen cevap vereyim:

Bir cuval un 65 lira
Bir cuval seker 160 lira.
10 kilo margarin 54 lira.
Toptan ve aralik ayi ilk haftasi fiyatlari. Bu fiyatlara ocak ayinda %15ten az olmamak kaydiyla zam bekliyorum.

Susam aliyoruz, 25 kilosu 180 liraydi en son aldigimizda. Haftalik fiyat degisiyor bunda da.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst