Türk Omurga Derneği: Motosikletler Denetlensin

Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261

Motosikletler Denetlensin

Türk Omurga Derneği Başkanı Prof. Dr. Erol Yalnız "Motosiklet sürücülerinin daha az zarar görmesi için trafik denetimleri yoğunlaştırılmalı" dedi.

SON yıllarda motosiklet kullanımının yaygınlaşmasına paralel olarak motosiklet kazalarında artış görüldüğü bildirildi.

212 motosiklet kazası incelendi.

Türk Omurga Derneği ve Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi Ortopedi ve Travmatoloji Ana Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Erol Yalnız, Türkiyede motosiklet kazaları yaralanmaları konusunda fazla çalışma olmadığı için üniversite olarak 2003-2007 yılları arasında hastaneye tedavi amacıyla gelen 212 motosiklet kazasının profilinin araştırıldığını söyledi.

Yaralananların yaş ortalaması 32

Hastanede tedavi edilen 212 hastadan 204’ünün erkek, 8’inin ise kadın olduğunu ifade eden Prof. Dr. Erol Yalnız, bu kişilerinin yaş ortalamalarının 32 olduğunu belirtti. Sıklık açısından yaralanmaların dağılımlarını da araştırdıklarını bildiren Yalnız, "212 motosiklet kazasının 106’sında ortopedik, 103’ünde kafatası yaralanması oluştu" dedi.

Yalnız: Herşeyin başı denetim

YaralananlarIn yoğun bakımda ortalama 8 gün kaldığını vurgulayan Prof. Dr. Yalnız, "Gerek bu kazaların önlenmesi gerekse kaza sonrası motosiklet sürücülerinin daha az zarar görmesi için trafik denetimleri yoğunlaştırılmalı. Sürücülerin ve yolcularının güvenliği bakımından kask ve diğer korumalı ve görülebilirliği sağlayan ışık yansıtmalı özel giysilerin kullanılması sağlanmalı.

Kaynak: Hürriyet 01/01/2009
 
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,037
katılıyorum.. ehliyetsiz ve bilinçsiz sürücüler toplanmalı... adam atmış karısını scoter e yan, önündeki boşlugada çocugu tıngır mıngır gidiyorlar... alacan eline bir adet yaş değnek yer misin yemezmisin.. aklı başına gelsin....
 
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
Motosiklet konusunda farklı kurumlardan bu tür açıklamalar çok olumlu gelişme aslında. Toplum yavaş yavaş motosiklet konusunda bilinçleniyor demektir bu.
 
Katılım
6 Eki 2008
Mesajlar
1,218
ben ehliyeti alıyım ondan sonra denetlensin az daha beklesinler 1 ay kaldı:queen:
 
Katılım
7 Eyl 2007
Mesajlar
2,130
evet kesınlıkle bılınmek takıp edılmek gusel eger ımajımısı hep sabıt bır sekılde kalıtelı yonde ılerletırsek bıze zamanla ınsanlar saygı gostereceklerdır dıye dusunuorum...
 
Katılım
9 Mar 2008
Mesajlar
877
daha önce omurgasını kırmış biri olarak, kesinlikle bu denetimlerin artması görüşünü destekliyorum.Omurga derneğinin de bu konuda bildiri yayınlaması, önemsendiğimiz açısından gayet güzel bir gösterge :cat:
 
Katılım
4 May 2008
Mesajlar
632
Burada denetlenecek olan, motorlardan ziyade, araba sürücülerinin motor sürücülerine karşı olan davranışları.Çünkü;
Araba kullananlar, motor kullananları sıkıştırıp, haklarını çiğniyor.

TV'lerde proğramlar yapılmalı, okullarda küçük yaşta motor hakkında bilgi verilmeli, motor kullananları sıkıştıranlara ceza yazılmalı.

Yoksa, motor kullananın ehliyetini, kaskını kontrol etmekle bu iş olmaz...

Toplum, daha doğrusu magandalar nasıl adam olur bir örnek vereyim;

1980 li yılların başlarına kadar, Türkiye'de yerlere çöp atılması çok normal karşılanırdı...örneğin, adam kraker yerdi, poşetini sokağa atıp yaluna devam ederdi.Sonra, devlet dedi ki "Yerler çöp atılmasın".Doğal olarak bir çok insan bunu takmadı.Devlet te, afişler bastırdı, TV'lerde proğramlar yapıldı, yabancı ülkelerden görüntüler seyrettirildi, biz ilkokula gidiyorduk, öğretmenler her derste bize "Yerlere çöp atılmasının sakıncalarını" anlattılar.Durum biraz daha düzeldi.Ama, yetersizdi...En son Devlet ceza koydu,yere çöp atanlara hatırı sayılır bir miktar ceza yazıldı.

Sonuç: İşte, bugün görürsünüz, adam elindeki tostu yer, elinde kağıt yürür ve bir çöp bulup kağıdı atar.İşte bu nesil, anlattığım şekilde yetiştirildi.
 
Katılım
22 Kas 2008
Mesajlar
2,354
güzel araştırma diyemiyeceğim araştırma herhalde trakyada yapılmış ,
bu araştırmalara göre doğru bir sonuç elde edilemez zira motosiklet kullanım yaşı ortalaması alelade ortada 32 :mrgreen:
çözüm önerileri zaten olması gereken şeyler . :cat:
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
güzel araştırma diyemiyeceğim araştırma herhalde trakyada yapılmış ,
bu araştırmalara göre doğru bir sonuç elde edilemez zira motosiklet kullanım yaşı ortalaması alelade ortada 32 :mrgreen:
çözüm önerileri zaten olması gereken şeyler . :cat:

ne olursa olsun bence insanlara full korumanın önemi çok daha iyi bir şekilde anlatılabilmeli :cat:
 
Katılım
17 Nis 2007
Mesajlar
536
İlim ilim bilmektir, işim kendin bilmektir. Olayın özeti bu. İstediğiniz kadar denetleyin, istediğiniz cezaları verin işin başı eğitim.Bunun ötesinde hiçbir şey bu yaralanmaların ve pisi pisine kaybedilen hayatların önünü kesmez.
 
Katılım
18 Eki 2008
Mesajlar
2,823
katılıyorum.. ehliyetsiz ve bilinçsiz sürücüler toplanmalı... adam atmış karısını scoter e yan, önündeki boşlugada çocugu tıngır mıngır gidiyorlar... alacan eline bir adet yaş değnek yer misin yemezmisin.. aklı başına gelsin....

ve bunu önce çin malı motor üretenlere sonra kaskını kolunda taşıyana en son da buna göz yuman yetkililere :wiinkk: uygulayacaksın...
 
Katılım
24 May 2006
Mesajlar
1,432
"212 motosiklet kazasının 106’sında ortopedik, 103’ünde kafatası yaralanması oluştu"
yzının bir cümlesi kaskın önemini nasıl da göz önüne cıkartıyor degil mi!! :silent:
 
Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
770
ülkemizde korumaya sadece kask gözüyle bakılıyor. bence öncellikle buna bi düzenleme getirilmesi gerekir. Kask, korumalı mont, dizlik, eldiven, ayakkabı bi bütün olmalı. Kasklarda E belgesi aranmalı, Montlarda reflektör koruma bakılmalı. bunlar oldumu zaten ülkemizde yaralanma oranı yarı yarıya düşer.
 
Katılım
4 Şub 2006
Mesajlar
1,357
Burada denetlenecek olan, motorlardan ziyade, araba sürücülerinin motor sürücülerine karşı olan davranışları.Çünkü;
Araba kullananlar, motor kullananları sıkıştırıp, haklarını çiğniyor.

TV'lerde proğramlar yapılmalı, okullarda küçük yaşta motor hakkında bilgi verilmeli, motor kullananları sıkıştıranlara ceza yazılmalı.

Yoksa, motor kullananın ehliyetini, kaskını kontrol etmekle bu iş olmaz...

Toplum, daha doğrusu magandalar nasıl adam olur bir örnek vereyim;

1980 li yılların başlarına kadar, Türkiye'de yerlere çöp atılması çok normal karşılanırdı...örneğin, adam kraker yerdi, poşetini sokağa atıp yaluna devam ederdi.Sonra, devlet dedi ki "Yerler çöp atılmasın".Doğal olarak bir çok insan bunu takmadı.Devlet te, afişler bastırdı, TV'lerde proğramlar yapıldı, yabancı ülkelerden görüntüler seyrettirildi, biz ilkokula gidiyorduk, öğretmenler her derste bize "Yerlere çöp atılmasının sakıncalarını" anlattılar.Durum biraz daha düzeldi.Ama, yetersizdi...En son Devlet ceza koydu,yere çöp atanlara hatırı sayılır bir miktar ceza yazıldı.

Sonuç: İşte, bugün görürsünüz, adam elindeki tostu yer, elinde kağıt yürür ve bir çöp bulup kağıdı atar.İşte bu nesil, anlattığım şekilde yetiştirildi.

+ 1küsür.Bu işler öyle olmaz.Türk Omurga Derneğinin motorla trafiğe çıkmadığı belli.Denetimler falan da sıklaşmasın.Yolda on kere çeviriyorlar sonra.İyiliğimizi düşünüyorlarsa önüne gelen kıroya ehliyet vermesinler,kebabçıların veletlere scooter kullandırmasının önüne geçsinler.
 
Katılım
19 Ocak 2008
Mesajlar
10,285
denetlemeler kesin çözüm olmasada en azından bir başlangıç... atılıcak küçücük bir adım bile uzun mesafeler alınabileciği manasına gelir... olumlu bir yaklaşım.. :cat:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst