- Katılım
- 20 Mar 2006
- Mesajlar
- 3,261
- Konu Yazar
- #1
Tünellerde 70 km hız limiti olmasının eminim bir çok nedeni var, ama bunlardan en önemlisi tahminimce tünel içindeki asfaltın dışarıdaki asfalta oranla daha kaygan olmasıdır.
Dışarıdaki asfalt kızgın güneş, yağmur vs görür ve üstünde oluşan toz veya yağ tabakası, tünel içi asfalta oranla çok daha azdır. Araçlardan damlayan yağ ve dış etkenlerden oluşan ince toz tabakası tünel içi asfaltta kesinlikle daha fazla oranda olmalı.
Kaldı ki, tünel dışı asfalt ile tünel içi asfalt arasında birden oluşan ani sıcaklık değişikliği bile kazalara yol açmak için iyi bir nedendir diye düşünüyorum.
Aşağıdaki videoda motorcu kahramanlarımız da var.
[WebTV=1]18151[/WebTV]
Evet usta, sen ne dersin bu hususta
Dışarıdaki asfalt kızgın güneş, yağmur vs görür ve üstünde oluşan toz veya yağ tabakası, tünel içi asfalta oranla çok daha azdır. Araçlardan damlayan yağ ve dış etkenlerden oluşan ince toz tabakası tünel içi asfaltta kesinlikle daha fazla oranda olmalı.
Kaldı ki, tünel dışı asfalt ile tünel içi asfalt arasında birden oluşan ani sıcaklık değişikliği bile kazalara yol açmak için iyi bir nedendir diye düşünüyorum.
Aşağıdaki videoda motorcu kahramanlarımız da var.
[WebTV=1]18151[/WebTV]
Evet usta, sen ne dersin bu hususta