Tüketim Hesapları-2-4 Zamanlı Motorlar ve Diğer bilgilerim..

Katılım
5 Kas 2007
Mesajlar
3,893
amann adaş ya... sende adamı yağmurlu günde susuz bırakırsın he :) ne anlatmak istediğini anladın şte daha ne uğraşıyon be adam? :)

Tamam ben anladım ama anlamayanlar ne yapıcak :)
Yanlış bilgi veriyolar sonra okuyanlarda aaaaa bak bu doğruymuş diyo öyle sürüp gidiyo :)
Biz düzeltmezsek kim düzelticek ki o zaman :queen::queen:
Yok abicim öyle delik melik motorda :queen::queen:
 
Katılım
30 May 2007
Mesajlar
169
dostum bilgiler için teşekürler ama bu verdiğin bilgiler ingilizce:queen: ingilizce bildiğim için pek fazla zorluk çekmedim. ama resimlere hayran kaldım özellikle kırmızı R1:cat:
 
Katılım
27 Eki 2007
Mesajlar
490
Tamam ben anladım ama anlamayanlar ne yapıcak :)
Yanlış bilgi veriyolar sonra okuyanlarda aaaaa bak bu doğruymuş diyo öyle sürüp gidiyo :)
Biz düzeltmezsek kim düzelticek ki o zaman :queen::queen:
Yok abicim öyle delik melik motorda :queen::queen:

doğru diyonda napacan...

bu arada yazılar ingilizceyse bambu ablacığımı çağıraım diyecektim. benle iki konuştu forumdanda kaçtı valla :) :)
 
Katılım
4 Eki 2007
Mesajlar
619
Belki hortlatıyorum ama saçma birşey..
2 zamanlı dediğin motorları şuan aprilia,gilera,yamaha gibi dünya devi markalar hala kullanmakta ama bu demek değildir ki bu motorlar dandik ve sadece bazı ülkelere kakalanmaya çalışıyor..
Şuan üretimde olan yamaha 125 z modeli türkiyeye gelmiyor.. Ama performans olarak çoğu cup modelinin üzerinden atlar..
Aprilia rs125 yine iki zamanlı ve sadece 125 cc motoru ile elde ettiği güç inanılmaz..
Bence aşağılamayı bırakta biraz saygı göster.
Bende 4 zamanlı sevmiyorum herzaman 2 zamanlı derim :queen::queen:



Acaba şimdiye kadar hiç buji değiştirdi mi merak ediyorum :)
Yada karbüratör falan temizledin mi?
Bilmediğin şeye yorum yapma arkadaşım ya iyi atmışsın :queen:
Merak ediyorum bu ne deliğidir ya :)

1.si delik konusunda haklısın silindir demesi lazım yanlış anlaşılabilir.
2.si kusura bakma kardeşim ama bence kendin 2 zamanlı kullandığın için böyle yazmışsın.İki zamanlı motorların verimsiz olduğu, çevreyi çok daha fazla kirlettiği besbelli.Bunu sende biliyorsundur zaten.Aprilia rs125, yamaha 125 z modellerini bilmiyorum açıkçası.Ama aynı performansa sahip 4 zamanlı bi motordan çok daha fazla yaktığına eminim.Çünkü bildiğim bütün 2 zamanlılar böyle.Gilera bildiğim kadarıyla 4 zamanlıya döndü zaten.Tamir konusunda da haklısın 2 zamanlıda fazla masraf olmaz.Ama değmez sürekli yağ yakıyor, çiğ benzin atıyor çevreyi kirletiyor, yaktığı kadar da gitmiyor tek avantajı aynı hacimdeki 4 zamanlıdan daha performanslı.:cat:
 
Katılım
5 Kas 2007
Mesajlar
3,893
Kullandığım rx115 ile kanuni cheetahı test ettik..
Gittiğimiz yol 150 km civarı sonuç olarak
Kanuni 12 ytl
Yamaha 15 ytl
Arada 3 ytl benzın farkı var
Ama aldığım zevk daha fazla bence değer..
Bu arada bende aynı cc deki 2 ve 4 zamanlılar arasında 2 zamanlıların herzaman daha güçlü olduğunu söyledim :)
Daha güçlü olmak senin dediğin verimsizlikle uyuşmuyor
Ben hala verimli olduğu kanısındayım..
 
Katılım
4 Eki 2007
Mesajlar
619
Verimden kastım cc'ye göre verim değil yaktığına göre verim.Yazdıkların doğruysa bişey diyemem.Ama genel olarak performanslarına göre çok yakıyorlar.Sen ya motoru çok yavaş kullandın ya da senin motor çook çok iyi.Tekerin düz bassın.:cat:
 
Katılım
5 Kas 2007
Mesajlar
3,893
Verimden kastım cc'ye göre verim değil yaktığına göre verim.Yazdıkların doğruysa bişey diyemem.Ama genel olarak performanslarına göre çok yakıyorlar.Sen ya motoru çok yavaş kullandın ya da senin motor çook çok iyi.Tekerin düz bassın.:cat:

Motoru yavaş kullanmayı sevmem hakkını veririm..
Devir göstermeden gitmem zaten devir yapıkları için seviyorum 2 zamanlıları..
ama öyle yakıt konusunda fazla fark yok yani millet abartıyo :cat:
 
Katılım
4 Eki 2007
Mesajlar
619
Ne diyeyim öyle olsun.:)Ama genel olarak 2 zamanlılar hakkındaki kanım değişmedi.:p
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Topiği açan arkadaş motordan anlamıyor ama iyi resim yüklemiş...Ellerine sağlık.....:rendeer:
 
Katılım
5 May 2006
Mesajlar
560
Bende RX 115 kullanıcısıyımm 2 zamanından dolayı hiç bi problem yaşamadımm daha aksine 250 liklerin yanından gazlayıp geçiyorsunn onlarda yediremiyoo böle abuk sabukk 2 zamanlılara karalama yapıyorlar... Bende sıktığım zaman 12ykr yakıyorum ibre 130 da ybr poposunu yırtıyor yaptığı 100 ve km reyede 10ykr yakıyoo bırak artık da o kadar fark olsun bende basmasam ybr nin peşinden gitsemm yakıtımız aynı olacak 2zamnlıya binemeyenler bu duyguyu anlayamaz tavsiye ederim :rendeer:
 
Katılım
18 Tem 2007
Mesajlar
85
Ben de 2 zamanlı kullanmıştım çok kaliteli bir motor değildi. Buna rağmen işimi iyi gördü ve çok ağır zorluklarda dahi tık demedi,hatta bir seferinde yolda kalan mobiletli arkadaşımı eğimli bir yolda iple çektim bu sırada onun da artçısı vardı benimde artçım. Şimdi 4 zamanlı motorla o yolları yalnız geçiyorumda heyt be diyorum.:)
Ama 2 zamanlı motorum çok gürültülü ve kirli oluyor. Eksoz dumanı eski zamanlardaki sinek ilaçlama makinesine benziyor, bir de uzun yolculuklarda bir zamandan sonra traktöre biniyormuş hissi veriyor,zira titreşim çok fazla oluyor.:D
 
Katılım
26 Haz 2006
Mesajlar
191
heytbecom;61750[b' Alıntı:
benim öğrenmek istediğim : forumda bir arkadaşın söylediği;
-çiğ yakıt atılmadan hemen yanma odasına geri gönderiliyor.Bunu anlayamadım doğrusu.Yakıt hava ile karıştımı zaten zarrecikler halinde yanma odasında sıkıştırılır.Yanmayan yakıt tekrar nasıl emme safhasına geri gönderiliyor gerçekten ilginç.Bilgisi olan arkadaş varsa lütfen açıklasın.[/b]

bu sistem bir çok araçta mevcur olmasına rağmen sadece ve sadece egsoza giden yanmış yakıtın bi parçasını motora gönderir...birçoklarnızın duyduğu üzere Turbolu araçlar vardır.Turbonun amacı nedir? motor içerisinde yanmış olan ve yanmamış olan gazları egsoza göndermeden tekrar motora göndererek daha iyi bir yakış ve sıcak ortam oluşturarak performans artışını sağlar...yani faydalı bir sistemdir...saygılar...

Yıldırım
 
Katılım
18 Tem 2007
Mesajlar
85
Klasik turbo; eksozdan elde edilen basınçla motora daha fazla hava göndrmek için değil mi,yanlışsam düzeltin? Yeni sistemlerde var galiba o,hdi,tdi,gti...
 
Katılım
24 Eyl 2010
Mesajlar
461
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
resimler guzelmis hort..:queen:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst