TT Custom Motor Hakkinda Bilgilendirme/Sikayet

Katılım
10 Haz 2006
Mesajlar
6,542
Nereye girerseniz girin ,"staj programı" olan büyük firmalar dışında, ilk yapacağınız şey çay taşımak, eliniz parçalanıncaya kadar parça/kalıp temizlemek, aletleri yerine kaldırmak, fotokopiye koşmak, gerekirse temizliğe girişmek olacaktır.
Bunları hep yaşadık.

Tabi bu 2 sene yerleri temizleyeceksin anlamına gelmez.
Zaten staj 2 sene sürmez.
O dediğin çıraklıktır.

Eğer girişimci olursan, bu işleri kavradığını kanıtlarsan kısa zamanda yükselirsin.
Genelde stajlıkta kademe kademe yükselirsin.
Bu yükselişin süresi sana bağlıdır.
Bu yükseliş staj sonrasında iş teklifine kadar gider.
Bu TT olsun ZZ olsun böyledir.

Bazı büyük kurumsal şirketlerde ise staj programları vardır.
Bu programlarda hangi pozisyonda staj göreceğin, çalışmanın süresi, evreleri bellidir.
İşler planlı programlı yürür.

Eğer çay taşımak zor gelirse bu programları izlemeni tavsiye ederim.
Toyota'nın şu an bu şekil programları mevcut.
http://www.toyota.com.tr/turkey-local/staj-imkanlari.tmex
 
Katılım
27 Şub 2011
Mesajlar
340
Nereye girerseniz girin ,"staj programı" olan büyük firmalar dışında, ilk yapacağınız şey çay taşımak, eliniz parçalanıncaya kadar parça/kalıp temizlemek, aletleri yerine kaldırmak, fotokopiye koşmak, gerekirse temizliğe girişmek olacaktır.
Bunları hep yaşadık.

Tabi bu 2 sene yerleri temizleyeceksin anlamına gelmez.
Zaten staj 2 sene sürmez.
O dediğin çıraklıktır.

Eğer girişimci olursan, bu işleri kavradığını kanıtlarsan kısa zamanda yükselirsin.
Genelde stajlıkta kademe kademe yükselirsin.
Bu yükselişin süresi sana bağlıdır.
Bu yükseliş staj sonrasında iş teklifine kadar gider.
Bu TT olsun ZZ olsun böyledir.

Bazı büyük kurumsal şirketlerde ise staj programları vardır.
Bu programlarda hangi pozisyonda staj göreceğin, çalışmanın süresi, evreleri bellidir.
İşler planlı programlı yürür.

Eğer çay taşımak zor gelirse bu programları izlemeni tavsiye ederim.
Toyota'nın şu an bu şekil programları mevcut.
http://www.toyota.com.tr/turkey-local/staj-imkanlari.tmex

guzel arkadasim ben universite ogrencisiydim o donemde. ve lise stajim biteli yani cay tasiyali cok oldu. elimiz takim tutar cok sukur. bedavaya calismayi teklif ettim ben adamlara kabul etmediler. bize temizlikci lazim diyerek ki ben onuda kabul ettim. gene onlar beni kabul etmedi. ayni sey sizin basiniza gelmeden anlayabilmenizi dusunmuyorum beni.
 
Katılım
5 May 2007
Mesajlar
985
Konu ile alakası yok belki ancak kendi mesleğimde stajerlere ne yaparız neden yaparız bunu açıklayayım.

Bir hukuk bürosunda çalışırım. Balzac'ın efsane bir lafı tüm hukukçular arasında düstur olmuştur.

"Hiç efendimiz olmadı, kölede kullanmadık" ( Bunu sonradan biz ekledik, "Stajerler hariç" ) Evet stajerlere her sektörde zorunlu hallerde kendi işini kendisi yapabilmesi için köle muamelesi yapılır. Çay getirtilir, Temizlik yaptırılır, fatura yatırtılır.Ne kadar angarya iş varsa yaptırılır , yoksa icat edilir. Peki neden yapılır ?

Bir arkadaşım çırağan sarayına ( kempinski işletmesi ) üst düzey yönetici olmak için başvuruyor.Tahsil hayatı oldukça başarılı. Bir ay mutfakta çalıştırılıyor. bir ay koridor paspaslıyor.Bir ay bahçeyi temizliyor.

Çağırıp bir kordior gösteriyorlar.ne kadar zamanda temizlenir diye soruluyor. 20 dakika cevabını veriyor arkadaşım. Sen personele yarım saat zaman tanı yinede bitirmiyorsa ister ceza ver ister kov deniliyor. Amaç budur beyler. Mesleğinizdeki en ufak bir detayıda bilmek zorundasınız. Önünüze gelen raporlara veya personelin beyanına güvenmeyip İşi bizzat yapıp neyin nasıl ve ne kadar süre içinde ne kadar maliyetle olabileceğini bizzat yaşayarak öğrenmeniz lazım.

Telli Tarhan risk alıp böyle bir müessese açtıysa , kimi işe alıp kimi almayacağına sadece kendisi karar verir.Neticede Türkiyede çok uç noktada bir talebi yerine getiriyor.ve insanlar firmada bir personelle yaşanacak en ufak bir olumsuz gelişmede ,Ahmeti Mehmedi değil firmayı tanır. Personelin müşteriye edeceği en ufak bir ters lafta , müşteri cezayı firmaya keser. Bu yüzden işe alınmıyorsanız bilinki , firmanın nezlinde kendilerini iyi temsil edemeyeceğiniz kanaatine vardıkları veya mevcut kadro için sizden daha iyi olduğuna inandıkları bir personeli işe almayı düşündükleri içindir.

Bu olay her sektörde aynıdır.bende olsam her gelip çalışmak istediğini beyan edene iş vermezdim. ( ki vermiyorum zaten )
 
Katılım
22 Ara 2006
Mesajlar
842
Motosikleti
2022-SYM Jet 14 200 + 2011-KLX250 + 2015-KTM Duke 200(arızalı yatış)
Önünüze gelen raporlara veya personelin beyanına güvenmeyip İşi bizzat yapıp neyin nasıl ve ne kadar süre içinde ne kadar maliyetle olabileceğini bizzat yaşayarak öğrenmeniz lazım.

Çırağı olmadığın işin ustası olamazsın...
 
Katılım
26 Tem 2008
Mesajlar
2,258
Matbaada çıraklık yaptığım dönemler geldi aklıma 12 yaşından oradan oraya savrulurdum saman tanesi gibi. Sonra ne olduysa 30 yaşına geldim İş sahibi oldum. Ama artık çırak olmayı geçtim, stajyer olarak bile kapımızı çalan yok. Memlekette işe ve sanata ihtiyaç kalmadı galiba.. Veya bizim meslek içinmi böyle yoksa başka mesleklerde demi durum bu şekilde bilmiyorum. Ama durun bi dakka yaa; yan dükkandaki torna tesfiye atelyesi de 5 yıldır yanında çalıştıracak adama arıyor ama bulamıyor.
 
Katılım
14 Mar 2004
Mesajlar
228
ben de kötü bir şey yaptılar zannettim :)
adam lazım değilmiş almamışlar olay bu kadar basit bence..
sen de "nooluuurr lütfeeeen" diyip durunca kapıyı göstermişler facebook sayfaları dahil her yerde..
kaldı ki patrona kadar herkes cevap vermiş sana olumlu ya da olumsuz, daha neyi zorluyorsun ki?

hiçbirini tanımam nasıl insanlardır bilmem ama nedir bu kuyruk acısı çeken herkesin hemen sosyal medyada çamur at izi kalsın tavırları?!
 
Katılım
27 Şub 2011
Mesajlar
340
ben de kötü bir şey yaptılar zannettim :)
adam lazım değilmiş almamışlar olay bu kadar basit bence..
sen de "nooluuurr lütfeeeen" diyip durunca kapıyı göstermişler facebook sayfaları dahil her yerde..
kaldı ki patrona kadar herkes cevap vermiş sana olumlu ya da olumsuz, daha neyi zorluyorsun ki?

hiçbirini tanımam nasıl insanlardır bilmem ama nedir bu kuyruk acısı çeken herkesin hemen sosyal medyada çamur at izi kalsın tavırları?!

ben kimseye yalvarmadim. bedavaya calisip is ogrenmek istedim fakat temizlikci lazim dediler diye yazidada yazdim ama siz bunun neresiniz anlamadiniz ? kuyruk acisi cektigim felan yok ve herkese soyluyorum ben bu isin cirakligini lise stajimda yeteri kadar yaptim cirak olmadigimi da anlattim kendilerine ve sizede soyluyorum. illa bizzat ayni sey basiniza gelecekki oyle anlayacaksiniz. bir isi ogrenmek icin can atip ucretsiz calismak istediginizi belirttiginizde sizdeki ogrenme askini gorup biz size bisey ogretemeyiz bize temizlikci lazim diyip geri cevrildiginizde anlayacaksiniz. ben basimdan gecen olayi anlattim bunu nasil anlayip nasil anlayamayacaginiz size kalmis olurda staj yapmak isteyen biri olursa malum firmada bu yaziyi gorurde ona gore karar verir diye yazdim. herkes biliyorki lise stajinda cogu firma aldigi ogrencilere is ogretmiyor onlari sadece kullaniyor. bunun aksidi iddaa eden de yoktur zaten. bu firmada onlardan biri benim gozumde heryerde herkese de anlatirim bunu. ama sizin bu denli koruyucu olmaniza sasirdim varmi bi alakaniz malum firmayla ? tipki ben bu yaziyi tt nin facebook sayfasina yazdigimda konun altina ben tt choppers da yillarca temizlik bile yaparim diyen arkadaslara benzettim sizi.

---------- Post added at 14:22 ---------- Previous post was at 14:17 ----------

Konu ile alakası yok belki ancak kendi mesleğimde stajerlere ne yaparız neden yaparız bunu açıklayayım.

Bir hukuk bürosunda çalışırım. Balzac'ın efsane bir lafı tüm hukukçular arasında düstur olmuştur.

"Hiç efendimiz olmadı, kölede kullanmadık" ( Bunu sonradan biz ekledik, "Stajerler hariç" ) Evet stajerlere her sektörde zorunlu hallerde kendi işini kendisi yapabilmesi için köle muamelesi yapılır. Çay getirtilir, Temizlik yaptırılır, fatura yatırtılır.Ne kadar angarya iş varsa yaptırılır , yoksa icat edilir. Peki neden yapılır ?

Bir arkadaşım çırağan sarayına ( kempinski işletmesi ) üst düzey yönetici olmak için başvuruyor.Tahsil hayatı oldukça başarılı. Bir ay mutfakta çalıştırılıyor. bir ay koridor paspaslıyor.Bir ay bahçeyi temizliyor.

Çağırıp bir kordior gösteriyorlar.ne kadar zamanda temizlenir diye soruluyor. 20 dakika cevabını veriyor arkadaşım. Sen personele yarım saat zaman tanı yinede bitirmiyorsa ister ceza ver ister kov deniliyor. Amaç budur beyler. Mesleğinizdeki en ufak bir detayıda bilmek zorundasınız. Önünüze gelen raporlara veya personelin beyanına güvenmeyip İşi bizzat yapıp neyin nasıl ve ne kadar süre içinde ne kadar maliyetle olabileceğini bizzat yaşayarak öğrenmeniz lazım.

Telli Tarhan risk alıp böyle bir müessese açtıysa , kimi işe alıp kimi almayacağına sadece kendisi karar verir.Neticede Türkiyede çok uç noktada bir talebi yerine getiriyor.ve insanlar firmada bir personelle yaşanacak en ufak bir olumsuz gelişmede ,Ahmeti Mehmedi değil firmayı tanır. Personelin müşteriye edeceği en ufak bir ters lafta , müşteri cezayı firmaya keser. Bu yüzden işe alınmıyorsanız bilinki , firmanın nezlinde kendilerini iyi temsil edemeyeceğiniz kanaatine vardıkları veya mevcut kadro için sizden daha iyi olduğuna inandıkları bir personeli işe almayı düşündükleri içindir.

Bu olay her sektörde aynıdır.bende olsam her gelip çalışmak istediğini beyan edene iş vermezdim. ( ki vermiyorum zaten )

saygisiz veya terbiyesiz bir insan degilim. bu isin okulunu okumus adamim nasil onlari temsil edemeyecegim kanaatine vardilar ? mevcut lise stajyeri kadrosu benden dahami iyi is yaparmis. helal olsun o zaman.

---------- Post added at 14:30 ---------- Previous post was at 14:22 ----------

kaldiki adamlar firmayi araplara sattilar Turkiyeden yeterli destegi alamiyorlar diye. isin ilginc tarafi destek istedikleri bakanliklarda bize boyle bir talep gelmedi ama elimizden geleni yapmaya haziriz dediler.
 
Katılım
17 Ağu 2007
Mesajlar
920
Türkiye'de staj anlayışı (işverenler için) ucuz iş gücü sağlamak ve angarya işleri yapacak eleman kullanmaktan ibarettir. gerçekten staj programı uygulayarak geliştiren şirket yok denecek kadar azdır.
 
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
4,133
Konu farklı bir noktaya gidiyor.

Başlığı açanın şikayet ile tt nin içeriği birbirine karışmış.


Stajyerlik olmasa kimse için ıcığını cıcığını öğrenemez bunu kabullenmek lazım. Ayrıca işvereninde her stajyeri işe alacağı yada ona iş öğreteceği mecburiyetinin olmadığını da unutmamak lazım.

Kaldıkı her okula gidenin mezun oldugunda o işin uzmanı olduğunu düşünmesi çok yanlış. Önce işverene kendini ispatlaması lazım.

Herşey ilk bir fırsatla başlar. Fırsatı yakalayan stajyer özveri gösterir yeteneklerini ilerletir, işveren tarafından üreten bir personel olarak görülürse uygun pozisyonda devam etmesi istenir. Okuldan sonrada devam ederek hayatını idame ettirir.

İşverenin, kadrosu dolu, temizlik ve çay çorba için de mahalleden ihtiyaçlı birini işe aldı elemana da ihtiyacı yok herşey iyi. Kapıya gelen stajyeri ne yapsın ?

Bu işveren kusurlu değildir. Yanlış yönlendirmelere gerek yok.
 
Katılım
20 Eyl 2009
Mesajlar
88
o adamı ciddi anlamda hiç sevmiyorum....bi aralar harley bizden korkuyor gibi bisey demisti. gülüp gecinecek biri.....
 
Katılım
22 Tem 2010
Mesajlar
3,361
Bizim firmada da stajer var. zavallı çocuklar staj yapıp iş öğrenmek yerine , angarya işlerde çalışıyorlar. Bildiğin işçi gibi iş yaptırıyorlar.
halbuki çoğunun yaptığı iş okuduğu meslek ile örtüşmüyor bile, staj olsun da ne olursa olsun mesleği, zaten fabrikalarda hiç bir stajere makina dokundurmazlar.
sonra deneyimli eleman ararlar. arkadaşım bu adamlar nerde yetişecek, uzaylılar mı bırakacak. azcık elinizi vicdanınıza koyun. biraz gayret gösterip eğitime önem verin.
Asker mantığını bırakın. alt devre üst devre bu ne len, 2 sene ne çöp toplayıp çay taşıyacağım kardeşim, meslek öğreneceğiz. Mesleğimi elimden alır. bu zihniyet yüzünden bu hallere geldik zaten, kıskançlık, hor görme yüzünden, el elden üstündür. kabul etmek lazım. bükemediğin bileği öpeceksin. atasözüdür. herkesin farklı bakış açısı vardır. Adam senin göremediğini görüyorsa kafa çalışıyordur. bırak yol alsın len, kızdırmayın beni, şimdi basacam küfürü :pr:
 
Katılım
27 Mar 2013
Mesajlar
88
Bu ülkenin gerçeğidir bu.
Satjyerlikten bahsedilmiş:)
Gülüyorum, çünkü herhangi bir işte uzman olsanız dahi, çoğu işyerinde işe alınıp, vasıflı bir çalışan olmanız halinde dahi,
bu ülkenin kadim geleneklerinden biriyle karşılaşırsınız:
o iş yerindekiler size işi öğretmek istemezler!
Siz birden duvara çarpmış gibi olursunuz.
Acaba neyi yanlış yapıyorum dersiniz...
Aslında bir şeyi yanlış yapmıyorsunuzdur.
Sadece işi öğrenmeniz istenmez.
Para kazanmanız şans işi...
İşte bu yüzden, henüz işe girme arefesinde olan genç arkadaşlarıma nacizane tavsiyem;
Öğrenebildikleri kadar çok şey öğrenip, girişken olsunlar ve mümkünse isimlerinin başına sağlam bir eğitim alıp, güzel bir sıfat getirsinler.
Aksi takdirde bu ülkede saygı görmeyi beklemeyin.
Karamsar bir yazı gibi oldu ama gerçekler bunlardır...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst