Olayın aslını astarını hiçbirimiz net olarak bilmiyoruz, sadece varsayım üzerine yorum yapıyoruz. Hepimiz biliyoruz ki trafikte motosikletlileri diğer araç sürücüleri pek dikkate almıyorlar (istisnalar kaideyi bozmaz...) Şimdi bu dayak yiyen vatandaş kasti bir şekilde motorluyu sıkıştırdıysa dayağın alasını hak etmiştir bana göre. 1'e 5 değil yeri gelir 15 de dalınır, böyle bir durumda delikanlılık aramak bana göre ters, çünkü karşıdaki delikanlı davranmamış; dinsizin hakkından imansız gelir. Diğer varsayımda ise motorlular eşeklik edip adamın sağından solundan dengesizce geçip, apaçilik yapıp (ki plakaları da yokmuş) sürücüyü çileden çıkarmışlarsa o zaman sürücüye yazık olmuş, çevredekilere de yazıklar olsun bu durumda, kimse ayırmıyor vs..
nedenamaya'nın dikkat çektiği nokta da önemli, medya "trafik magandaları böyle görüntülendi" diye haber yaparsa suçlu otomatik olarak motosikletli elemanlar olacak ve yorumlar ona göre şekillenecek genel olarak.