Trafik kurallari 3 (Genel)

Katılım
13 Tem 2009
Mesajlar
684
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Not: Sorularda en az bir cevap dogru. Ama 2 yada 3 cevapta dogru olabilir.. iyi eglenceler..

Soru 1



Bu durumda neleri düsünmeniz gerekli?

a ( ) Bisikletteki bayanin park eden arabanin solundan gececegini
b ( ) Bayanin bisikletten inip size yol verecegini
c ( ) Karsi trafikle

Degeri 4 puan

-------------------------------------------

soru 2



Nasil davranmalisiniz?

a ( ) Yaya yürüyen bayana yeterli mesafe birakirim
b ( ) Motorunu itene korna calarim yaya kaldirimini kullanmasi icin
c ( ) Dikkat ederek sollarim

Degeri 4 puan

-------------------------------------------

Soru 3



3 aracta sola sapmak istiyor. Hangisi dogru serittedir?

a ( ) Sari arac
b ( ) Kamyon
c ( ) Yesil arac

degeri 3 puan

-----------------------------------------------------

soru 5

Hangi durumlarda arac sollarken sollama islemini kesmeniz gerek?

a ( ) sollanan arac süratini keserse
b ( ) sollanan arac süratini cok arttirirsa
c ( ) beklenmedik durumda karsi trafik cikarsa

degeri 5 puan

-----------------------------------------------------

soru 6

önünüzde bir bicerdöver saga sapmak istiyor. Dogru olan nedir?

Bicerdöver

a ( ) dönmek icin cok fazla sola kayacagina
b ( ) arka tekerlekleri ile kullanildigindan izinde kalacaktir.. ( türkcesini bulamiyorum malesef.. hani büyük araclar saga dönerken sola acilirlar.. yada tersi.. türkcesi ney bu kelimenin.. sözlüge baktim ama bulamadim.. almancasi kolay . :) ausscwenken.. türkcesini bilen varsa lütfen yazsin.. tesekkürler simdiden. )
c ( ) sapmadan önce cok yavaslayacagina

degeri4 puan

-----------------------------------------------------

soru 8



Hangi davranis dogrudur?

a ( ) Kirmizi araca yol vermeliyim
b ( ) gecis hakki ilk benimdir
c ( ) sonuncu olarak kavsaga girmeliyim

degeri 5 puan

-----------------------------------------------------

soru 9



Hangi davranis dogrudur?

a ( ) benim beklemem gerek
b ( ) Motordan önce ben gecebilirim

degeri 5 puan

-----------------------------------------------------

soru 10



Bu trafik isaretinde nelere dikkat etmemiz gerek?

a ( ) yük indirip bindirmek icin durulabilir
B ( ) Durmaniz yasaktir
c ( ) insan indirip bindirmek icin durabilirsiiz

degeri 3 puan



Bazen tercüme etmekte zorlaniyorum.. Yanlislar icin özür dilerim.. aranizda yanlislari farkedipte düzeltmek isteyen arkadaslar hic cekinmesin.. Memnun olurum. Simdiden tesekkürler
 
Son düzenleme:

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Remzi66;
verdigin emek için tesekkurler.
Her ulkenin trafik kurallari ve davranis biçimleri farkli.
Bu nedenle forumdaki arkadaslar, vermis oldugun donelere uzayli gibi bakiyor olabilir.:)
Herhangi bir sey yazmadim ama, açmis oldugun diger topicleri de inceledim.

Seni devam etmeye yureklendirmek için buraya yaziyorum.
Bu sekilde devam et.
Muhtemelen istedigin sonucu alamayacaksin ama, daha sonra hepsini bir araya toparlayip, bizimkilerin anlayacagi bir dilde ders niteliginde ayri bir topic açabiliriz.
Yani sonuç olarak harika bir ders notu ortaya çikacak.
Merakla devamini bekliyorum.:cat:
Resimler harika.
Bu resimlerle kitap yazarim.:):wiinkk:
 
Katılım
13 Tem 2009
Mesajlar
684
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Remzi66;
verdigin emek için tesekkurler.
Her ulkenin trafik kurallari ve davranis biçimleri farkli.
Bu nedenle forumdaki arkadaslar, vermis oldugun donelere uzayli gibi bakiyor olabilir.:)
Herhangi bir sey yazmadim ama, açmis oldugun diger topicleri de inceledim.

Seni devam etmeye yureklendirmek için buraya yaziyorum.
Bu sekilde devam et.
Muhtemelen istedigin sonucu alamayacaksin ama, daha sonra hepsini bir araya toparlayip, bizimkilerin anlayacagi bir dilde ders niteliginde ayri bir topic açabiliriz.
Yani sonuç olarak harika bir ders notu ortaya çikacak.
Merakla devamini bekliyorum.:cat:
Resimler harika.
Bu resimlerle kitap yazarim.:):wiinkk:

Tesekkürler.. Umarim birkac arkadas birseyler ögrenir.. Yoksa bende bazi kisiler gibi kask aldim falan topic mi acsam diye düsündügüm oldu. Yalan degil bende dün motorsiklet ayakkabisi aldim.. :mrgreen: sanirim böyle bir topic acsam ilgilenen daha cok olur..:pr::pr::pr: yurdum insanini bazen anliyamiyorum yemin olsun...
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Tesekkürler.. Umarim birkac arkadas birseyler ögrenir.. Yoksa bende bazi kisiler gibi kask aldim falan topic mi acsam diye düsündügüm oldu. Yalan degil bende dün motorsiklet ayakkabisi aldim.. :mrgreen: sanirim böyle bir topic acsam ilgilenen daha cok olur..:pr::pr::pr: yurdum insanini bazen anliyamiyorum yemin olsun...

Sen verebilecegini ver.
alan aliyor merak etme.:wiinkk:
Konuyu açarken baslik seçimi konusunda hata yapmissin.
Trafik Kurallari basligi pek ilgi çekmez.
Bizim millet kurallari ezbere biliyordur.
çunku kurallari kendisi koyar.
Devletin yazdigi kurallarla pek alakasi yoktur.:)
Yani ilgi gormemesi bu nedenle.
:)

ama yine de devam et.
Bitirdiginde musaden olursa ben hem gorsel, hem de yazili bir toparlama yapmak istiyorum.
Içine yorum da katarsak, degerine paha biçilmez bir konu açabiliriz.

Fakat senin yaptigin da iyi.
Arkadaslar kendilerini sinasinlar.
Ben yorumlari da buyuk bir zevkle okuyorum.:bounce:
 
Katılım
13 Tem 2009
Mesajlar
684
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Sen verebilecegini ver.
alan aliyor merak etme.:wiinkk:
Konuyu açarken baslik seçimi konusunda hata yapmissin.
Trafik Kurallari basligi pek ilgi çekmez.
Bizim millet kurallari ezbere biliyordur.
çunku kurallari kendisi koyar.
Devletin yazdigi kurallarla pek alakasi yoktur.:)
Yani ilgi gormemesi bu nedenle.
:)

ama yine de devam et.
Bitirdiginde musaden olursa ben hem gorsel, hem de yazili bir toparlama yapmak istiyorum.
Içine yorum da katarsak, degerine paha biçilmez bir konu açabiliriz.

Fakat senin yaptigin da iyi.
Arkadaslar kendilerini sinasinlar.
Ben yorumlari da buyuk bir zevkle okuyorum.:bounce:

tesekkürler. Beni yüreklendirdin umudumu keserken.Devam ozaman. Birseyler kapmak isteyen kapar haklisin.

Bitmesine cok var bu konunun.. :) 73 tane din a4 sayfasi.. vay babam vay..
isimiz uzun ve zor ozaman dostum.
 
Katılım
29 Haz 2005
Mesajlar
108
Remzi66,

süper yapmissin eline emegine saglik.

"coq "
Sen verebilecegini ver.
alan aliyor merak etme."

aynen devam et ...
 

aya

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
25 Nis 2009
Mesajlar
1,155
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
evet bence de, bittiğinde, hepsi tek bir başlık altında toplanmalı. remzi, ben de yorum yazmıyorum ama, bil ki hepsini dikkatle takip ediyorum. lütfen devamını getirmekten imtina etme...
 
Katılım
26 Tem 2008
Mesajlar
2,258
Bugünde kaldığımız yerden devam yani..Valla Helal olsun nereden buluyorsun bu kazık soruları..

Bizi AB'ye almamaları için daha çok gerekçeleri var.
Emeğine Ellerine Sağlık.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
17 Mar 2008
Mesajlar
1,647
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
1 - a c
2- a c
3- a
5 - b c
6- a c ( b şıkkından bisi anlamadım )
8 - b
9 -a
10 - pas :)
 
Katılım
13 Tem 2009
Mesajlar
684
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
1 - a c
2- a c
3- a
5 - b c
6- a c ( b şıkkından bisi anlamadım )
8 - b
9 -a
10 - pas :)

Harikasin eftelya.. erkeklerin basaramadigini sen basariyorsun. :rendeer::rendeer::rendeer:

Ama 10. soruyu nasil anliyamadin bende bunu anliyamiyorum..:silent:
Bu tabela dünyanin heryerinde var sanirim.

Kutlarim seni..

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:43 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:41 AM ----------

Bugünde kaldığımız yerden devam yani..Valla Helal olsun nereden buluyorsun bu kazık soruları..

Bizi AB'ye almamaları için daha çok gerekçeleri var.
Emeğine Ellerine Sağlık.

Nereden buluyorum???? Hmmmmmm

2 hafta önce ehliyet kursunu yazildim bu sorulari tutusturdular elime adamlar.:mrgreen:

Sunuda söyliyeyim araba ehliyetim var.. Ben sadece motor ehliyeti istiyorum dedim adamlara. Anlamadilar beni sanirim...:queen:
 
Son düzenleme:

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
8 ve 9. sorularda kullanilan resimlerdeki kesik çizgiler saniyorum Turkiye'de yok.
Yine geçis hakkinin sizin olmadigini gosteren ve ana yol-tali yol ayrimini isaret eden levhalar da ulkemizde kullanilmiyor.
Tabii yaniliyor olabilirim.
Bir kaç senede bir Turkiye'ye gidip 2-3 hafta kalabiliyoruz.
Dikkat etmemis olabilirim.

Fakat bu isaretler olmasa da bu bilgilere ihtiyaciniz olabilir.
Belki bir gun medeni bir ulkeye gezmeye gidebilir, orada araç kullanmak durumunda kalabilirsiniz.
Bu nedenle, banane bunlardan dememeniz, sizin yarariniza olacaktir.

Bunun disinda 8. sorudaki resim çok enteresan.
Yani su resim.
r0012469.jpg

Sundan dolayi enteresan.
Eger o kesik çizgiler ve sizin anayolda oldugunuzu belirten tabelalar olmasaydi, ilginç bir durum ortaya çikacakti.
Kirmizi araç, sizin saginizda oldugu için geçis hakkini ona vermek zorunda kalacaktiniz.
Fakat o da traktore geçis hakki vermek zorunda kalacakti.
çunku traktor kirmizi aracin saginda.
Ama asil ilginç olay burada basliyor.
Siz de traktorun sagindasiniz.:)
Yani traktor de geçis hakkini size vermek zorunda.

Hadi bakalim, çikabiliyorsaniz, çikin bu isin içinden.:p

Neselendirelim biraz ortaligi.:wiinkk:
 
Katılım
25 Mar 2006
Mesajlar
3,978
Kesikli çizgiler olmasaydı önce bizim geçmemiz gerekirdi ? Çünkü traktörün sağındayız, traktör de kırmızı aracın sağında, yani geçiş sırası biz-traktör-kırmızı araba şeklinde olmalı (diye düşünüyorum:)) Kırmızı arabaya yol vermemize gerek yok çünkü sağımızda değil karşımızda. Arada traktör olduğu için dolaylı yoldan biz geçiş önceliği kazanıyoruz. Peki ya traktör olmasaydı :queen:
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Kesikli çizgiler olmasaydı önce bizim geçmemiz gerekirdi ? Çünkü traktörün sağındayız, traktör de kırmızı aracın sağında, yani geçiş sırası biz-traktör-kırmızı araba şeklinde olmalı (diye düşünüyorum:)) Kırmızı arabaya yol vermemize gerek yok çünkü sağımızda değil karşımızda. Arada traktör olduğu için dolaylı yoldan biz geçiş önceliği kazanıyoruz. Peki ya traktör olmasaydı :queen:

Oklara dikkat!!!

Kirmizi araba sagimizda degil de tam karsimizda olsa bile, biraz ileri gittigimizde sagimizda kalacak.:)
Yani yol vermek zorunda kalacagiz.
Fakat biraz ileri gittigimizde traktorun yolunu kapatmis olacagiz.
Yani kirmizi araç traktore yol vermek zorunda ama biz traktorun yolunu kapattik.:)
Kirmizi araç da sagimizda kaldi.
Yani once o geçecek.
Sonra biz.
En son traktor.
Ama benim sordugum sey daha oncesindeki davranis biçimimiz nasil olmalidir?
Trafik kurallarinda boyle bir durum yok aslinda;
Ya da ben rastlamadim.
Ama bahsettigim olaya, gunluk hayatimda bir kaç kez rastliyorum.

(gerçi traktorun orada ne isi var o da ayri konu):mrgreen:
 
Katılım
13 Tem 2009
Mesajlar
684
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
8 ve 9. sorularda kullanilan resimlerdeki kesik çizgiler saniyorum Turkiye'de yok.
Yine geçis hakkinin sizin olmadigini gosteren ve ana yol-tali yol ayrimini isaret eden levhalar da ulkemizde kullanilmiyor.
Tabii yaniliyor olabilirim.
Bir kaç senede bir Turkiye'ye gidip 2-3 hafta kalabiliyoruz.
Dikkat etmemis olabilirim.

Fakat bu isaretler olmasa da bu bilgilere ihtiyaciniz olabilir.
Belki bir gun medeni bir ulkeye gezmeye gidebilir, orada araç kullanmak durumunda kalabilirsiniz.
Bu nedenle, banane bunlardan dememeniz, sizin yarariniza olacaktir.

Bunun disinda 8. sorudaki resim çok enteresan.
Yani su resim.
r0012469.jpg

Sundan dolayi enteresan.
Eger o kesik çizgiler ve sizin anayolda oldugunuzu belirten tabelalar olmasaydi, ilginç bir durum ortaya çikacakti.
Kirmizi araç, sizin saginizda oldugu için geçis hakkini ona vermek zorunda kalacaktiniz.
Fakat o da traktore geçis hakki vermek zorunda kalacakti.
çunku traktor kirmizi aracin saginda.
Ama asil ilginç olay burada basliyor.
Siz de traktorun sagindasiniz.:)
Yani traktor de geçis hakkini size vermek zorunda.

Hadi bakalim, çikabiliyorsaniz, çikin bu isin içinden.:p

Neselendirelim biraz ortaligi.:wiinkk:

olay basit... bakin sagda isaret var... yol hakki sizindir diye..sola
dönerken yol hakki sizin...sari tabela ve altinda sola dönecekler yol hakkina sahiptir...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:55 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 03:49 AM ----------

Arkadaslar sunu acikliyayim size.. O sari 4 köse tabela sizin yol hakki oldugunuzu gösterir.. Altindada hani o sola sapan kalin cizgi.. Yani sola sapacaksaniz yol hakki sizindir.. Kim nereden nereye gitmek isterse sizi beklemeye mecburdur.. Bu kalin cizgi hattina disarindan kim girecekse yada sapacaksa baska yere sizi beklemeye mecburdur... Anlatabildimmi?
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Remzi dikkat et yazdiklarima.
Kesik çizgi de yok.
Tabela da yok.
Yani boyle bir durumda ne yapilir?
Onu sordum.
Aslinda mevzu daha da gelistirilebilir.
Ornegin, siz sola degil de saga devam edecek olsaniz, hareket tarzi ne olurdu.
Ayni durumda tabela olmasa ve kesik çizgiler olmasa, saga donecek olsaniz ne olurdu?
Yani soruyu genisletmek mumkun.
Ben bu nedenle daha sonra hepsini bir araya toplayip, yorumlu bir baslik ve hatta gorsel bir dokuman hazirlayalim dedim.
Ben senin eklemelerine gore bir dokuman hazirlamaya çalisacagim.
Ne zaman bitirmayi beceririm bilmem ama bitirebilirsem, harika bir sey olacak.
Bu nedenle azimle devam etmeni bekliyorum.

Bir baska sey daha eklemek istiyorum.
Surucu kursunda size cd vermediler mi?
Muhtemelen bu resimlerin orjinalleri cd de vardir.
Tarama ya da fotograf çekme zahmetinden kurtulursun.
Hem de resimler daha net olur.
Hani seni dertten kurtarmak için bir hatirlatma yapayim dedim.
Yoksa okula bir sor bakalim.
Muhtemelen ellerinde vardir.
 
Katılım
13 Tem 2009
Mesajlar
684
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Remzi dikkat et yazdiklarima.
Kesik çizgi de yok.
Tabela da yok.
Yani boyle bir durumda ne yapilir?
Onu sordum.
Aslinda mevzu daha da gelistirilebilir.
Ornegin, siz sola degil de saga devam edecek olsaniz, hareket tarzi ne olurdu.
Ayni durumda tabela olmasa ve kesik çizgiler olmasa, saga donecek olsaniz ne olurdu?
Yani soruyu genisletmek mumkun.
Ben bu nedenle daha sonra hepsini bir araya toplayip, yorumlu bir baslik ve hatta gorsel bir dokuman hazirlayalim dedim.
Ben senin eklemelerine gore bir dokuman hazirlamaya çalisacagim.
Ne zaman bitirmayi beceririm bilmem ama bitirebilirsem, harika bir sey olacak.
Bu nedenle azimle devam etmeni bekliyorum.

Bir baska sey daha eklemek istiyorum.
Surucu kursunda size cd vermediler mi?
Muhtemelen bu resimlerin orjinalleri cd de vardir.
Tarama ya da fotograf çekme zahmetinden kurtulursun.
Hem de resimler daha net olur.
Hani seni dertten kurtarmak için bir hatirlatma yapayim dedim.
Yoksa okula bir sor bakalim.
Muhtemelen ellerinde vardir.

ok tabelalari yok saydik..ozaman yol hakki bizimdi.. cünki sagimizdan gelen arac yok..sari aracin saginda traktör ve traktörün saginda biz... olay bu
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst