Trafik Kazalarının 5 Yıllık Analizi

Katılım
14 Haz 2006
Mesajlar
8,146
Türkiye genelinde son 5 yılda meydana gelen trafik kazalarının sayısı artarken, hayatını kaybedenlerin sayısında azalma yaşandı

Emniyet Genel Müdürlüğü, Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) ve Trafik Sigortaları Bilgi Merkezi (TRAMER) verilerinden derlediği bilgiye göre, 2006 yılında 728 bin 755, 2007 yılında 825 bin 561, 2008 yılında 950 bin 120, 2009 yılında 1 milyon 53 bin 436 ve 2010 yılında da 1 milyon 106 bin 201 ölümlü, yaralamalı, maddi hasarlı ve kaza tespit tutanağına (1 Nisan 2008′den itibaren) işlenen kaza meydana geldi.

Buna göre, 2006 yılında meydana gelen kazaların 96 bin 128′i, 2007 yılındaki kazaların 106 bin 994′ü, 2008 yılındaki kazaların 104 bin 212′si, 2009 yılındaki kazaların 111 bin 121′i, 2010 yılındaki kazaların 116 bin 804′ü ölümlü ve yaralamalı kazalardan oluştu.

Meydana gelen kazalarda 2006 yılında 4 bin 633 kişi, 2007 yılında 5 bin 7 kişi, 2008 yılında 4 bin 236 kişi, 2009 yılında 4 bin 324 kişi ve 2010 yılında 4 bin 45 kişi hayatını kaybetti. Yine 2006′da 169 bin 80 kişi, 2007′de 189 bin 57 kişi, 2008′de 184 bin 468 kişi, 2009′da 201 bin 380 kişi ve 2010′da 211 bin 496 kişi de yaralandı. Bu doğrultuda yıllara göre trafik kazalarının sayısı artarken, ölü sayısında azalma, yaralı sayısında ise artış gözlendi.

Son 5 yılda yaşanan kazaların 3′te 2′si yerleşim yerinde meydana gelirken, geri kalan kısım yerleşim yeri dışında gerçekleşti. Buna göre, 3 kişiden 1′i yerleşim yeri dışında hayatını kaybederken, yaralanmaların ise yüzde 60′ı yerleşim yerinde meydana geldi.

2006 yılında kazaların yüzde 98′i sürücü kusurları nedeniyle meydana gelirken, bu oran 2010 yılında yüzde 89,7′ye düştü. Yayaların, 2006 yılında yüzde 1,6 olan kaza nedenlerindeki payı ise 2010 yılında yüzde 9′a çıktı.

EN ÇOK ÖLÜMLÜ VE YARALAMALI KAZA İSTANBUL’DA

Geçen yıl polis ve jandarma bölgelerinde meydana gelen 116 bin 804 ölümlü ve yaralamalı kazada 11 bin 934 ile İstanbul birinci sırada yer alırken, bunu 9 bin 490 kaza ile Ankara ve 6 bin 827 kaza ile İzmir izledi. Bu kazalarda, İstanbul’da 265 kişi, Ankara’da 206 kişi ve İzmir’de 140 kişi hayatını kaybetti. Yaralananların sayısı ise İstanbul’da 18 bin 335, Ankara’da 15 bin 957 ve İzmir’de 10 bin 316 kişi oldu.

En az kaza ise Kars, Ağrı, Iğdır ve Ardahan’da meydana geldi. Bu trafik kazalarında ise toplam 34 kişi hayatını kaybetti, 2 bin kişi de yaralandı.

BU YILIN İLK YARISI

Bu yılın ilk yarısında ise Türkiye genelinde 697 bin 73 ölümlü, yaralamalı, maddi hasarlı ve tarafların anlaşarak tutanak tanzim ettiği trafik kazası meydana geldi.

Kazalarda, 1552 kişi hayatını kaybetti, 100 bin 22 kişi de yaralandı.

Yine aynı dönemde polis ve jandarma sorumluluk bölgelerinde yaşanan trafik kazalarının maddi hasar miktarı ise 513 milyon 705 bin 560 TL (tarafların anlaşarak, tutanak tanzim ettiği trafik kazaları hariç) oldu.

Polis sorumluluk bölgesinde oluşan 55 bin 938 trafik kazasının yüzde 27′si yandan çarpma ve çarpışma, yüzde 15′i yayaya çarpma, yüzde 13′ü yoldan çıkma, yüzde 11′i arkadan çarpma, yüzde 11′i devrilme, yüzde 10′nu sabit cisme çarpma, yüzde 5′i karşılıklı çarpışma, yüzde 3′ü duran araca çarpma, yüzde 5′i de hayvana çarpma, araçtan düşen insan ve cisim sonucu meydana geldi.

Polis ve jandarma sorumluluk bölgesindeki her 10 kazadan 9′u sürücü hataları sonucu meydana gelirken, kazalarda yayaların payının ise yüzde 8,5 olduğu görüldü.

Ölümlü ve yaralanmalı kazalarda (polis sorumluluk bölgesinde), kazaya karışan araçların yarısını otomobiller oluştururken, bunu sırasıyla kamyonet, motosiklet, kamyon, minibüs, otobüs, çekici, motorlu bisiklet, arazi taşıtı, traktör, ambulans, özel ve diğer amaçlı taşıt, tanker, iş makinesi, at arabası, tramvay ve tren izledi.

TRAFİK CEZALARI

Yine bu yılın ilk yarısında polis sorumluluk bölgesinde uygulanan 4 milyon 190 bin 397 trafik cezasının, 2 milyon 150 bin 554′ü sürücülere, 2 milyon 33 bin 463′ü araç plakasına ve 6 bin 380′i yayalara kesildi.

Cezalardan elde edilen toplam para miktarı ise 562 milyon 53 bin 52 TL oldu. Bu arada, 56 bin 382 kişinin alkollü araç kullanma, 7 bin 482 kişinin 100 ceza puanını doldurma, 200 kişinin 5 kez hız limitini aşma nedeniyle sürücü belgeleri geri alındı.

Moto Aktüel
Online Motosiklet Bilgi Kaynagı
 

Ekli dosyalar

  • arkatbror466cg7.jpg
    arkatbror466cg7.jpg
    21.1 KB · Görüntüleme: 12,254

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
2006 yılında 4 bin 633 kişi,
2007 yılında 5 bin 7 kişi,
2008 yılında 4 bin 236 kişi,
2009 yılında 4 bin 324 kişi
2010 yılında 4 bin 45 kişi
Yani 5 yilda 22 bin 245 kişi
hayatını kaybetti.

Ulem bu ülkenin en büyük sorunu terör diyorlar bir de!!!
Evet terör ama trafik terörü.:pr:
 
Katılım
10 Haz 2011
Mesajlar
444
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
o değil de resimde kaskı,ayakkabıları falan yanına koymuşlar kazalı motorun sanki bunlar sizi korumaz dermiş gibi
 
Katılım
26 Ocak 2008
Mesajlar
76
HOROZ; "DUBLE YOLLAR YAPILDIĞI İÇİN, ŞERİT SAYISI ARTIRILDIĞI İÇİN YANİ YOL ŞARTLARI İYİLEŞTİRİLDİĞİ İÇİN İNSANLAR HIZLI GİDİP KAZA YAPIYORLAR" DİYENLER VAR BU ARA.
SEN DE BAŞBAKANI VE HÜKÜMETİ ELEŞTİRMEYE ORADAN BAŞA İSTERSEN, DİĞER BAZI ÜYELER GERİSİNİ GETİRİYOR NASIL OLSA.
HANİ BİR ÇOK YANLIŞI O' NA BAĞLIYORSUN YA O YÜZDEN YAZDIM BUNLARI:)
 
Katılım
5 May 2009
Mesajlar
1,123
2010 yılında sürücü hatasından kaynaklanan 104.884 trafik kazasından 36.079'u "Araç hızını yol, hava ve trafiğin gerektirdiği şartlara uydurmamak" sonucu yapılmış.

Kaynak: http://www.trafik.gov.tr/istatistikler/istatistikler.asp

Yenin şu sürat tutkusunu arkadaşlar.

Not: motutku, neden bağırıyorsun arkadaş? Adam gibi yazınca anlaşılmayacağını mı düşünüyorsun?
 
Katılım
26 Ocak 2008
Mesajlar
76
"Adam gibi yazmama tuşu" açık kalmış o yüzden öööle olmuş:)
Hem bir ara "Adam gibi yazmama tuşu" açık kalsa bile sistem kaptarak yazıyordu diye hatırlıyorum, o sebeple dikkat etmedim.
Yoksa biz ööle ota çöpe bağıranlardan değiliz, önceki yazışmalarımızdan biliyon sen onuuu...
Bağıranlar belli belli, hımmm siz sizi...
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
9 Nis 2008
Mesajlar
234
Bir de şu istatistiklere hangi tür araçların daha çok kazaya karıştığını ekleseler...

Misal:

Otomobiller XXXX
Kamyonlar XXXX
Otobüsler XXXX

İşte o zaman çıkacak kim daha tehlikeliymiş kim değilmiş.

Slmlr
Brkn
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Bir de şu istatistiklere hangi tür araçların daha çok kazaya karıştığını ekleseler...

Misal:

Otomobiller XXXX
Kamyonlar XXXX
Otobüsler XXXX

İşte o zaman çıkacak kim daha tehlikeliymiş kim değilmiş.

Slmlr
Brkn

Geçen sene öyle bir istatistik yayinlanmisti.
En çok öldüren araç olarak minibüsler birinci siradaydi.
Dogrusu,motosikletler,hem kaza sayisi hem de trafikteki oranina göre çok daha az kazaya karisiyor.
 
Katılım
14 Ocak 2008
Mesajlar
4,154
istatistiklerin güvenilirliği tartışılır.
isteyen istediği gibi manipüle edebiliyor.
hele devletin kendi işine gelmeyen konulardaki istatistiki kriterleri evler şenlik.
anladığım kadarı ile bu ölümler olay yerinde olanlar, hastanede ölenler, sakat kalanlar tam olarak açıklanmamış.
nazarımda pek de güvenilir bilgi değil....
 
Katılım
5 May 2009
Mesajlar
1,123
Var üstadım. http://www.trafik.gov.tr/istatistikler/istatistikler.asp adresinden 2010 yılı istatistiklerini açarsanız, sayfa 4'te bulabilirsiniz.

Bizi en çok ilgilendiren kısmı olması açısından:
OTOMOBİL 79.321
MOTOSİKLET 18.571

Yine TUİK'in açıkladığı istatistiklere göre (www.tuik.gov.tr/IcerikGetir.do?istab_id=72) 2010 yılı itibarı ile trafiğe kayıtlı otomobil sayısı 7.544.871 motosiklet sayısı 2.389.488 adet.

Yani, trafiğe kayıtlı

Otomobillerin ~%1'i
Motosikletlerin ~%0.7'si

trafik kazalarına karışmış.

Buradan çıkaracağımız sonuç otomobil sürücülerinin çevreleri için daha tehlikeli olduğu olabilir mi? Elbette. Malumun ilamı.

Peki bu durumda ne yapmalı? Diğerlerinin yaptığı hataları kendi hatalarımızı açıklamak için bir bahane olarak kullanmalı mı, sizce?

Ben çağrımı tekrarlayayım. Trafikte sürat yapmayalım arkadaşlar.
 
Katılım
4 Eki 2007
Mesajlar
5
Buradaki en büyük sorun otomobil sürücüleri her zaman kendilerini kasa gibi güvenli bir şeyin içinde hissedip yapılamayacak hataları yapma lüksünü kendilerinde görüyorlar. Araçta insan kendi dünyasında oluyor. Motor bu konuda bambaşka. Herşeyi takip etmek zorundasın. Başkalarına göre hareket etmek zorundasın. Sonuçta otomobil sürücüleri motor sürücülerine oranla daha dikkatsiz oluyorlar. :(
 
Katılım
12 Kas 2009
Mesajlar
745
Buradaki en büyük sorun otomobil sürücüleri her zaman kendilerini kasa gibi güvenli bir şeyin içinde hissedip yapılamayacak hataları yapma lüksünü kendilerinde görüyorlar. Araçta insan kendi dünyasında oluyor. Motor bu konuda bambaşka. Herşeyi takip etmek zorundasın. Başkalarına göre hareket etmek zorundasın. Sonuçta otomobil sürücüleri motor sürücülerine oranla daha dikkatsiz oluyorlar. :(

Aynalarını düzenli kontrol eden kaç tane 4 teker sürücüsü var acaba?

Hele bir de trafikte deli gibi makas atıp bir yerlere yetişmeye çalışıyor intibasını veren sürücülere oldukça kızıyorum.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst