Trafik Kazalarını önleyici Tedbirler

Katılım
10 Nis 2008
Mesajlar
2,490
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Arkadaşlar malum 2 teker ve 4 tekerde meydana gelen kazaların sebepleri nelerden kaynaklanıyor, uyulması zorunlu olan kurallar herkes genelde biliyordur ama malesef uymuyoruz sonuç hüsranla bitiyor.

1-Hız limitlerini aşmamalı genel kurallara uyulmalı
2-Şerit izleme ve değiştirme kurallarına riayet etmeli
3-Trafiği aksatacak tehlikeye sokacak şekilde şerit değiştirilmemeli
4-Önde giden aracı güvenli takip mesafesi ile izlenmeli
5-Yerleşim merkezlerinde ışıklı veya ışık bulunmayan kavşaklarda hemzemin geçitlerde,tünellerde menfezlere yaklaşırken hız azaltılmalı geçiş önceliğine uyulmalı
6-Seyahatlerde araç kullanma sürelerine uymalı uykusuz yorgun ve alkollu araç kullanılmamalı
7-Yağışlı ve kaygan zeminlerde daha dikkatli olunmalı
8-Araç üstünde telefon ile görüşülmemeli
9-Aynalara uzun süre bakılmamalı
10-Seyir halinde dikkat dağıtacak şeylerle ilgilenilmemeli
11-Hararetli tartışmalardan kaçınılmalı
12-Görüşü kısıtlayacak şekilde yük alınmamalı
13-Yola çıkarken mutlaka ehliyet,ruhsat sigorta poliçesi eksiksiz olmalı
14-Taşıt trafiğini tehlikeye sokacak şekilde davranışlarda bulunulmamalı
15-Ruhsatta belirtilen yolcu sayısından fazla yolcu alınmamalı
16-Şehirlerarası yolculuklarda gündüz aracın görünebilirliğini artıracağından kısa huzmeli farlar yakılmalı
17-Yola çıkmadan lastik,fren,yakıt kontrol edilmeli
18-Herhangi bir nedenden dolayı yolda bekleneceği zaman reflektör yada belirtici bir işaret konulması gereklidir.
19-4 tekrelilerde mutlaka emniyet kemeri takılmalıdır
20-Kasksız ve korumasız asla yola çıkılmamalıdır.

Bunlara uyarsak kaza riskinin azalacağı kanısındayım çünkü meydana gelen kazaların %80 insan hatası yüzünden diğer kalan % 20 araç ve yol şartlarından meydana gelmektedir.Bizler 2 tekerciyiz bizler diğerlerine göre iki kere daha dikkatli olmamız lazım,Teşekkürler farınız yolunuz açık olsun
 
Katılım
25 May 2006
Mesajlar
2,615
Arkadaşlar malum 2 teker ve 4 tekerde meydana gelen kazaların sebepleri nelerden kaynaklanıyor, uyulması zorunlu olan kurallar herkes genelde biliyordur ama malesef uymuyoruz sonuç hüsranla bitiyor.

1-Hız limitlerini aşmamalı genel kurallara uyulmalı
2-Şerit izleme ve değiştirme kurallarına riayet etmeli
3-Trafiği aksatacak tehlikeye sokacak şekilde şerit değiştirilmemeli
4-Önde giden aracı güvenli takip mesafesi ile izlenmeli
5-Yerleşim merkezlerinde ışıklı veya ışık bulunmayan kavşaklarda hemzemin geçitlerde,tünellerde menfezlere yaklaşırken hız azaltılmalı geçiş önceliğine uyulmalı
6-Seyahatlerde araç kullanma sürelerine uymalı uykusuz yorgun ve alkollu araç kullanılmamalı
7-Yağışlı ve kaygan zeminlerde daha dikkatli olunmalı
8-Araç üstünde telefon ile görüşülmemeli
9-Aynalara uzun süre bakılmamalı
10-Seyir halinde dikkat dağıtacak şeylerle ilgilenilmemeli
11-Hararetli tartışmalardan kaçınılmalı
12-Görüşü kısıtlayacak şekilde yük alınmamalı
13-Yola çıkarken mutlaka ehliyet,ruhsat sigorta poliçesi eksiksiz olmalı
14-Taşıt trafiğini tehlikeye sokacak şekilde davranışlarda bulunulmamalı
15-Ruhsatta belirtilen yolcu sayısından fazla yolcu alınmamalı
16-Şehirlerarası yolculuklarda gündüz aracın görünebilirliğini artıracağından kısa huzmeli farlar yakılmalı
17-Yola çıkmadan lastik,fren,yakıt kontrol edilmeli
18-Herhangi bir nedenden dolayı yolda bekleneceği zaman reflektör yada belirtici bir işaret konulması gereklidir.
19-4 tekrelilerde mutlaka emniyet kemeri takılmalıdır
20-Kasksız ve korumasız asla yola çıkılmamalıdır.

Bunlara uyarsak kaza riskinin azalacağı kanısındayım çünkü meydana gelen kazaların %80 insan hatası yüzünden diğer kalan % 20 araç ve yol şartlarından meydana gelmektedir.Bizler 2 tekerciyiz bizler diğerlerine göre iki kere daha dikkatli olmamız lazım,Teşekkürler farınız yolunuz açık olsun

Ellerine ve emeğine sağlık:cat:
Ben fazla yaşlandım ve bunların tümünü aklımda tutamam:cyclopsan
Bir çıktı alıpta Cam'a yapıştırsam olurmu:mrgreen:


15-Ruhsatta belirtilen yolcu sayısından fazla yolcu alınmamalı

benim DL 650 nin ruhsatında yolcu sayısı 5 diyor nasıl olcek şimdi? şaka değil gerçekten:mrgreen::p
 
Katılım
10 Nis 2008
Mesajlar
2,490
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
tama özerim sende 5 kişi al 6 kişi alma ceza yersin:queen:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
17 Mar 2008
Mesajlar
1,647
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
5-Yerleşim merkezlerinde ışıklı veya ışık bulunmayan kavşaklarda hemzemin geçitlerde,tünellerde menfezlere yaklaşırken hız azaltılmalı geçiş önceliğine uyulmalı

bu konu çok önemli ama daha çok geçiş önceliğine değil de '' la geçsem mi napsam adam yavas yavas geliyo '' yada '' bakalım sen mi cesursun ben mi '' gibi düşünce tarzı hakim bizim milletimizde . birde şöyle bir örnek vereyim . göbekli bir kavşakta göbeğe giren aracındır dimi geçiş hakkı , daha göbeğe girmemiş olan araçlar bekler, göbekteki araç dönüşünü tamamlar ve geçer . ama nedense ben bu güne kadar hiç böyle bişe görmedim. göbeğe giren araç bekliyor , daha göbeğe girmemiş olan araçlar vızır vızır geçiyor .sen kurallara uyarak durmayıp geçersen de kornaya basıp küfrediyolar haklıymış gibi. onlara da kızılmıyor . çünkü adam doğru olanın kendi yaptığı olduğu sanıyor .öyle öğrenmiş
 
Katılım
11 Tem 2007
Mesajlar
2,824
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
5-Yerleşim merkezlerinde ışıklı veya ışık bulunmayan kavşaklarda hemzemin geçitlerde,tünellerde menfezlere yaklaşırken hız azaltılmalı geçiş önceliğine uyulmalı

buna benzin istasyonlarını da ekleyelim.. benzin istasyonu gördüğümde sağ şeritteysem şeridi bırakırım, hızlıysam mutlaka yavaşlarım..
 
Katılım
9 May 2007
Mesajlar
1,610
Eline diline sağlık, Umarım herkes bu kadar duyarlı olur ve en önemlisi burada okuyunca haklısın dedikten sonra bunu yolda uygulamayı da başarır.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst