- Katılım
- 10 Nis 2008
- Mesajlar
- 2,490
- Konu Yazar
- #1
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Arkadaşlar malum 2 teker ve 4 tekerde meydana gelen kazaların sebepleri nelerden kaynaklanıyor, uyulması zorunlu olan kurallar herkes genelde biliyordur ama malesef uymuyoruz sonuç hüsranla bitiyor.
1-Hız limitlerini aşmamalı genel kurallara uyulmalı
2-Şerit izleme ve değiştirme kurallarına riayet etmeli
3-Trafiği aksatacak tehlikeye sokacak şekilde şerit değiştirilmemeli
4-Önde giden aracı güvenli takip mesafesi ile izlenmeli
5-Yerleşim merkezlerinde ışıklı veya ışık bulunmayan kavşaklarda hemzemin geçitlerde,tünellerde menfezlere yaklaşırken hız azaltılmalı geçiş önceliğine uyulmalı
6-Seyahatlerde araç kullanma sürelerine uymalı uykusuz yorgun ve alkollu araç kullanılmamalı
7-Yağışlı ve kaygan zeminlerde daha dikkatli olunmalı
8-Araç üstünde telefon ile görüşülmemeli
9-Aynalara uzun süre bakılmamalı
10-Seyir halinde dikkat dağıtacak şeylerle ilgilenilmemeli
11-Hararetli tartışmalardan kaçınılmalı
12-Görüşü kısıtlayacak şekilde yük alınmamalı
13-Yola çıkarken mutlaka ehliyet,ruhsat sigorta poliçesi eksiksiz olmalı
14-Taşıt trafiğini tehlikeye sokacak şekilde davranışlarda bulunulmamalı
15-Ruhsatta belirtilen yolcu sayısından fazla yolcu alınmamalı
16-Şehirlerarası yolculuklarda gündüz aracın görünebilirliğini artıracağından kısa huzmeli farlar yakılmalı
17-Yola çıkmadan lastik,fren,yakıt kontrol edilmeli
18-Herhangi bir nedenden dolayı yolda bekleneceği zaman reflektör yada belirtici bir işaret konulması gereklidir.
19-4 tekrelilerde mutlaka emniyet kemeri takılmalıdır
20-Kasksız ve korumasız asla yola çıkılmamalıdır.
Bunlara uyarsak kaza riskinin azalacağı kanısındayım çünkü meydana gelen kazaların %80 insan hatası yüzünden diğer kalan % 20 araç ve yol şartlarından meydana gelmektedir.Bizler 2 tekerciyiz bizler diğerlerine göre iki kere daha dikkatli olmamız lazım,Teşekkürler farınız yolunuz açık olsun
1-Hız limitlerini aşmamalı genel kurallara uyulmalı
2-Şerit izleme ve değiştirme kurallarına riayet etmeli
3-Trafiği aksatacak tehlikeye sokacak şekilde şerit değiştirilmemeli
4-Önde giden aracı güvenli takip mesafesi ile izlenmeli
5-Yerleşim merkezlerinde ışıklı veya ışık bulunmayan kavşaklarda hemzemin geçitlerde,tünellerde menfezlere yaklaşırken hız azaltılmalı geçiş önceliğine uyulmalı
6-Seyahatlerde araç kullanma sürelerine uymalı uykusuz yorgun ve alkollu araç kullanılmamalı
7-Yağışlı ve kaygan zeminlerde daha dikkatli olunmalı
8-Araç üstünde telefon ile görüşülmemeli
9-Aynalara uzun süre bakılmamalı
10-Seyir halinde dikkat dağıtacak şeylerle ilgilenilmemeli
11-Hararetli tartışmalardan kaçınılmalı
12-Görüşü kısıtlayacak şekilde yük alınmamalı
13-Yola çıkarken mutlaka ehliyet,ruhsat sigorta poliçesi eksiksiz olmalı
14-Taşıt trafiğini tehlikeye sokacak şekilde davranışlarda bulunulmamalı
15-Ruhsatta belirtilen yolcu sayısından fazla yolcu alınmamalı
16-Şehirlerarası yolculuklarda gündüz aracın görünebilirliğini artıracağından kısa huzmeli farlar yakılmalı
17-Yola çıkmadan lastik,fren,yakıt kontrol edilmeli
18-Herhangi bir nedenden dolayı yolda bekleneceği zaman reflektör yada belirtici bir işaret konulması gereklidir.
19-4 tekrelilerde mutlaka emniyet kemeri takılmalıdır
20-Kasksız ve korumasız asla yola çıkılmamalıdır.
Bunlara uyarsak kaza riskinin azalacağı kanısındayım çünkü meydana gelen kazaların %80 insan hatası yüzünden diğer kalan % 20 araç ve yol şartlarından meydana gelmektedir.Bizler 2 tekerciyiz bizler diğerlerine göre iki kere daha dikkatli olmamız lazım,Teşekkürler farınız yolunuz açık olsun