Trafik cezalarına rekor zamlar geliyor

Admin
Yönetici
Katılım
14 Nis 2003
Mesajlar
7,150
Motosikleti
Yamaha MT-09 Tracer
Emniyet Genel Müdürlüğü, trafik kazalarının önüne geçmek için emniyet kemeri takmama, aşırı hız ve kırmızı ışıkta geçme gibi en fazla kazaya yol açan bazı kural ihlallerine verilen caydırıcılıktan uzak para cezalarını artırmak üzere yasal düzenleme hazırladı.

Emniyet Genel Müdürlüğü verilerine göre, trafik kazaları ülkenin en önemli sorunlarından biri. 2011’de meydana gelen 1 milyon 228 bin 928 trafik kazasında 3 bin 835 kişi olay yerinde hayatını kaybetti, 238 bin 74 kişi de yaralandı.

2002’den 2011’e kadar trafik kazalarında 43 bin 140 kişi yaşamını yitirdi. Uzmanlar, hastanede ölenlerle birlikte bu sayının 100 bini aşabileceğini belirtiyor.

Trafik kazalarının önüne geçebilmek için bu yılı ”seferberlik yılı” ilan eden emniyet, denetimleri artırıp eğitim programlarına ağırlık vererek ölümlü trafik kazalarını en az yüzde 10 oranında azaltmayı hedefliyor.

Denetimlerin yanı sıra, kazaların önüne geçilmesi için caydırıcılıktan uzak bazı trafik cezalarının da artırılması planlanıyor. Yeni ehliyetler de dahil pek çok düzenlemeyi içeren 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu’nda değişiklik yapılmasına dair kanun tasarısı İçişleri Bakanı Muammer Güler’in görüşüne sunuldu.

Bakanlıkta son haline getirildikten sonra TBMM’ye gönderilecek tasarı ile hız sınırını yüzde 10 ile yüzde 30 arasında aşan sürücülere verilen cezanın 166, yüzde 30 ile 50 arasında aşan sürücülere verilen cezanın ise 343 liraya yükseltilmesi planlanıyor. Hız sınırını yüzde 50’den fazla aşan sürücülere de 700 lira ceza verilecek.

Tasarı ile kırmızı ışık ihlali yapanlar 343 lira, emniyet kemeri takmayanlar da 166 lira ceza ödeyecekler. Bebek koltuğu kullanmayan sürücülere de 166 lira ceza verilecek. Emniyet şeridinde kullananlara verilecek cezanın yanı sıra sadece korunan ve koruyan araçlarda kullanılan ”çakar lamba” takan sürücülere verilen cezanın da 77 liradan 343 liraya çıkartılması öngörülüyor.

Emniyet Genel Müdürlüğü, alkollü araç kullanılmasının önüne geçmek üzere radikal kararlar aldı. TCK’nın 179. maddesine göre, kara, deniz, hava veya demiryolu ulaşım araçlarını kişilerin hayat, sağlık veya mal varlığı açısından tehlikeli olabilecek şekilde sevk ve idare eden kişi, iki yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılıyor. Bugüne kadar alkollü yakalanan sürücülere para cezası uygulanıyor, polisin ”can ve mal güvenliğini tehlikeye düşürecek şekilde araç kullandığına” dair tutanak tutmadığı alkollü sürücüler hakkında 179. madde uygulanamıyordu.

Yeni düzenlemeyle sürücülere yedikleri yiyeceklerden kana karışacak miktar olan 1 promile kadar opsiyon tanınacak. Polis, 1 promil ve üstü alkollü halde araç kullanan sürücüler hakkında herhangi bir rapor hazırlamadan savcılığa suç duyurusunda bulunacak. Alkollü yakalanan sürücüler, hastanedeki testlerin ardından 2 yıla kadar hapis talebiyle mahkemelere sevk edilecek.

Kaynak: Milliyet
 

Ekli dosyalar

  • motor-trafik-cezasi-yeni.jpg
    motor-trafik-cezasi-yeni.jpg
    27.8 KB · Görüntüleme: 3,439
Katılım
23 Ocak 2012
Mesajlar
157
1 promil alkol mu ?

İyi de zaten yediğimiz yiyeceklerden tut içtiklerimize kadar herşeyde şeker bulunuyor.Bununla beraber alkol oluşumu da gerçekleşiyor.

Ayrıca savcıya sevk etme işi polisin insiyatifine kaldıysa çorba paralarına zam gelecek demektir.

Yoksa her tuttuğunu bunlar mahkeme yoluna sürüklerler.
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
2013 bütçesinde şimdi den büyük açık var galiba:jocolor:
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
1 promil alkol mu ?

İyi de zaten yediğimiz yiyeceklerden tut içtiklerimize kadar herşeyde şeker bulunuyor.Bununla beraber alkol oluşumu da gerçekleşiyor.

Ayrıca savcıya sevk etme işi polisin insiyatifine kaldıysa çorba paralarına zam gelecek demektir.

Yoksa her tuttuğunu bunlar mahkeme yoluna sürüklerler.
Ben defalarca alkol testine girdim çevirmelerde. Yediğim içtiğim yiyecekler de oldu ama 0,0'ı hiç geçmedi.
Valla ben alkole karşı biri olarak bu uygulamayı destekliyorum.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2009
Mesajlar
4,559
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
1 promil alkol mu ?

İyi de zaten yediğimiz yiyeceklerden tut içtiklerimize kadar herşeyde şeker bulunuyor.Bununla beraber alkol oluşumu da gerçekleşiyor.

Ayrıca savcıya sevk etme işi polisin insiyatifine kaldıysa çorba paralarına zam gelecek demektir.

Yoksa her tuttuğunu bunlar mahkeme yoluna sürüklerler.

sınır 50 promil değilmi bi duble rakı

50 promil olarak bilinen sınır aslında 0.50 promildir zaten 50 promil bir insanın tüketemeyeceği kadar fazla. Yani 0.50 promil olan sınır 1.00 promile çıkartılmış, amiyane tabirle 100 promil olmuş.
 
Katılım
12 Şub 2012
Mesajlar
4,104
1 promil alkol mu ?

İyi de zaten yediğimiz yiyeceklerden tut içtiklerimize kadar herşeyde şeker bulunuyor.Bununla beraber alkol oluşumu da gerçekleşiyor.

Ayrıca savcıya sevk etme işi polisin insiyatifine kaldıysa çorba paralarına zam gelecek demektir.

Yoksa her tuttuğunu bunlar mahkeme yoluna sürüklerler.

nefesle yapılan testte çıkmaz o dediğiniz ama kan testinde çıkabilir çünkü alkolmetre ile yapılan teste itiraz edip hastanede kan testi yaptırınca alkolmetreden daha fazla bir değer çıkmaktadır

1.00 promil bence bizim millete fazla
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
1.00 promil bence de çok fazla, bence 0.50-1.00 arası bir kademe 1.00 üstü ayrı kademe olmalı cezalandırmada nasıl hız cezasını kademeli yapıyolar onun gibi.
 
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
4,133
sanırım 0.1 demek isteniyor. Yada, 1.0 a kadar para cezası daha sonrası savcılık ? olabilir.
 
Katılım
5 May 2007
Mesajlar
985
10 yıl kadar önce arabamla uygulamaya girmiştim.Üfleyeceksin dediler. Alkol kullanmadığım için gönül rahatlığıyla üfledim. limit altında alkollü gösterdi makine. bende şasırdım. polis konsolun üstünde duran Marlboro sigarasını gördü. "yeni içtiniz galiba bu yüzden böyle çıkıyor sonuç" dedi.

Evet beyler bu sigaradan içip üflerseniz eğer yeni model makineler bu ayrımı yapamıyorsa alkollü gösteyiyor.
 
Katılım
23 May 2009
Mesajlar
1,082
Cezalar iyi hoş güzel caydırıcı unsur olur.

Ancak şu polislerin insiyatifimi dersiniz insafımı dersiniz corbamı dersiniz ne dersiniz bilmem ama, o iş sakat bence.
 
Katılım
18 Şub 2013
Mesajlar
1
arkadaşlar yanlış anlaşılmasın sınır hala 0,5 promil, şayet 1 promil üstüne çıkarsa savcılığa suç duyurusunda bulunacak... ama kaynağa bakıyorumda bu bana hiç inandırıcı gelmedi, zaten bahsedilen hız sınırında en düşük ceza 166 tl,
emniyet şeridi ve çakarlar için yıl başından önce yine bu şekil bir balon haber yapmışlardı...
 
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
677
guluyorum artık abartmalarına mahkemeler zaten davalarla dolu artık kapıdan ıcerı gırılmez kalabalıktan:)
 
Katılım
14 Kas 2008
Mesajlar
3,169
vay be, artık 2 duble içip araç kullanabilcekler... bu arada istersen ışık ihlalinin cezasıı idam yap, uygulamadığın sürece hiç bir anlamı yok..kocaelide trafik kuralı denen birşey yok,güzel bir video kamera bulun getirin belgesel çekelim burda, konusu hunharca kural ihlali..üstelik polislerin gözünün önünde..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst