.::Trafik Araç Pulları::.

Katılım
16 Eki 2005
Mesajlar
108
bu dört tekerler için ocak ve temmuzda yatırılan paraların bizimle bi bağlantısı varmıdır acaba...
 
Katılım
16 Eki 2005
Mesajlar
108
peki aşşağı yukarı kaç cc ye nekadar ödeniyo. ödeyen arkadaşların biraz bilgi vermesini rica ediyorum.
 

boy

Katılım
18 Eyl 2003
Mesajlar
3,013
Benim motor 1000cc senelik 150+150=300 YTL ödüyorum.
600cc için ise yanlış hatırlamıyorsam 50+50=100 YTL gibi hatırlıyorum.
 
Katılım
8 Tem 2004
Mesajlar
7,735
İyi de motorlu taşıt vergisi ile pulun bir alakası yok ki :silent: Pul (şu eskiden ön cama yapışan şey) zorunlu trafik sigortası karşılığı veriliyor.
 
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
Onur cama yapıştırılan pul sigortanınki değil, taşıt vergisinin di. Uzun süre önce bu kural kalktı, yani artık cama yapıştırmıyorsun. Yaşın hatırlamaya yeter mi bilmiyoruım ama pulların üzerinde "OCA-88 / TEM-88" filan yazardı ve renkleri her dönem farklı olurdu polis kolay anlasın diye, o zamanlar bu vergiyi ödememek trafik cezası ve aracın bağlanmasını gerektirirdi. Artık sadece vergi borcudur, polisle alakası yok :cat:
 
Katılım
8 Tem 2004
Mesajlar
7,735
Eyong, malum biz VW AUDI ve SEAT satıyoruz, hatta evrakların bazılarını kendim veriyorum müşteriye. O cama yapışan şey zorunlu trafik sigortası karşılığı abicim. Biz Garanti Sigorta'dan yaptırıyoruz hatta.
 
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
Lan sana sigortada pul yok demiyoz, onda da var ama yapıştırmak zorunda değilsin. Ama pul olarak bilinen şey taşıt vergisinin puludur, dedimya hatta TEM-89 OCA-90 diye olurdu ve her dönem rengi değişirdi. Hayal mı kuruyorum lan :queen:
çok inat edersen araştırıp pullu bi araba resmi bulurum :)



Bak pulun üstünde ne yazıyor : "Poliçeye Yapıştırılacaktır" :cherry:
 
Son düzenleme:
Katılım
8 Tem 2004
Mesajlar
7,735
Pul olarak bilinen şeyin gerçek adı BANDROL işte pul değil :) MTV bandrolü :p
O bahsettiğin cama yapışan şey hala var ama cama yapışmıyo poliçeye yapıştırıyoz :p
 
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
Şükrü Kızılot: Evet başta İngiltere, Almanya, Fransa ve Avusturya olmak üzere yabancı ülkelerin çoğunda yaygın olan bir uygulama biçiminin Türkiye’ye de getirilmek istenildiği göze çarpıyor. Bu ülkelerde oturanlar araçlarını bulundukları sokağa ya da belirli bir bölgeye park edebilmek için yıllık bir otopark ücreti ödüyorlar ve bunun karşılığında taşıt vergisi alıp bir zamanlar bizde aracın camına yapıştırılan taşıt pulları vardı onun benzeri araçlarının camına yapıştırıyorlar. Yapılan kontrollerde onun vergisinin ödendiği, puldan anlaşılıyor ve herhangi bir işlem yapılmıyor ya da yapılıyor eğer bu tip yola başvurmamışsa....

Konuyla ilgili değil ama muhabbeti geçiyor :)
http://www.ntvmsnbc.com/news/336331.asp :p

Dur sen resimde bulcam eheh.
 
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
Lan 24-01-2006 tarih varya daha ne olsun..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst