TPS - Lastik basınç göstergesi uyarı...ı KULLANMAYIN !!!

Katılım
17 Haz 2006
Mesajlar
571
Motosikleti
Yamaha Fazer 800 ABS 2011
Bim markette satılan TPS, tire prssure sensor adı altında satılmış olan ve ya benzer versiyonları tehlike içermektedir.
Sibop üzerine takılan aparat sibobu esnetip koparıyor.
100 - 120 arası bir hızda seyrederken arka lastik sibop kesti.
Lütfen dikkatli olalım.
Çok kullanmak istiyorsanız sibopları çelik sibop ile değiştirip balans düzeltme sonrası kullanılabilir.
Diğer seçenek lastik içinde kalan sensör kullanılabilir.



 
Katılım
6 May 2018
Mesajlar
3,069
Motosikleti
Yok
Ben kullaniyorum bu mereti, 5000km kadar kullandim sanirim herhangi bir yamugu yok henuz ama dediginiz durumlar olabilir, dusunmeden edemedim simdi.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,840
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Plastik sibopların malzemesi güneş altında kalmaktan, yağmurdan vb. zamanla eskiyince fazladan ağırlığın yükünü kaldıramamış olabilir. Zaten normalde de güvensiz geliyorlar bana.

ilk fırsatta lastik değişiminde çelik sibop taktırmayı tavsiye ederim. Ben lastikleri yenilerken ucu L şeklinde olanlardan taktırmıştım, hem sağlam hem de ucu açılı olduğu için lastik şişirirken de rahatlık oluyor.
 
Katılım
22 Eyl 2009
Mesajlar
2,039
Bende o sensör yokkende sibop çatladı kaçırdı ufak ufak.Neyle alakalı?Hava basarken L şeklinde sibop olmaz bu şekilde düz sibop olunca esneterek bastırdığımız için bir süre sonra çatlayıp esniyor vs vs.yani o sensörle alakası yok.Ayrıca o kauçuk sibop gövdesini noırmalde bıçakla zor kesersiniz.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,840
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Bende o sensör yokkende sibop çatladı kaçırdı ufak ufak.Neyle alakalı?Hava basarken L şeklinde sibop olmaz bu şekilde düz sibop olunca esneterek bastırdığımız için bir süre sonra çatlayıp esniyor vs vs.yani o sensörle alakası yok.Ayrıca o kauçuk sibop gövdesini noırmalde bıçakla zor kesersiniz.

L şeklinde sibop hava basılacak ucu yana doğru bakıyor, haliyle pompa ucu da zorlanmadan rahat takılıyor. zaten çelik olduğu için esneme falan yok. paslanmaz çelik bir malzeme gibi görünüyor, geçen eylül ayında taktırmıştım, hala bir eskime belirtisi yok.

şo fotodakine benziyor bendekiler. Buz motor'da lastikleri değiştirirken taktırmıştım.
pvr30vs-8-90-acili-metal-motosiklet-sibob__0646717291314769.jpg
 
Katılım
17 Haz 2006
Mesajlar
571
Motosikleti
Yamaha Fazer 800 ABS 2011
L şeklinde sibop hava basılacak ucu yana doğru bakıyor, haliyle pompa ucu da zorlanmadan rahat takılıyor. zaten çelik olduğu için esneme falan yok. paslanmaz çelik bir malzeme gibi görünüyor, geçen eylül ayında taktırmıştım, hala bir eskime belirtisi yok.

şo fotodakine benziyor bendekiler. Buz motor'da lastikleri değiştirirken taktırmıştım.
https://n11scdn.akamaized.net/a1/21...-metal-motosiklet-sibob__0646717291314769.jpg

Bunun düz olanından taktırtım.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,840
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Bunun düz olanından taktırtım.

Benim motor scooter olduğu için özellikle arka teker tarafında lastik şişirirken düz olanda araya elle pompa ucunu takmak falan zor geliyordu bu yüzden L şeklinde olanı taktırttım.
L şeklinde olmasının tek avantajı pompa ile şişirirken rahat erişmek. Düz olanı malzeme bükülürken sağlamlık kaybı vb. rsikini de azaltabileceği için daha sağlamdır sanırım.
 
Katılım
13 Eyl 2013
Mesajlar
3,093
Yav hiç sormayın benim bu olayla ilgili anımı.
Bimden aldım. Gittim multistradaya taktım. Motoru elimde az öne getireyim dedim. Bi anda motor kitlendi. Ulan dedim heralde debriyaj sıktı motoru(soğukken olur ya) az sert iteyim dedim. Bi ittim. Baaaam diye ses. Meğersem arka kalipere sıkışmış kafası. Motor bahçede kaldı resmen lastiğin üstünde. Çekiciyle servise gittik falan.
Şimdi tekrar aldım. Diğer motora taktım. Onda bir sorun yok kullanıyorum. Çelik sübap şart.
 
Katılım
23 Eyl 2008
Mesajlar
308
Merhabalar,
Konu sibopla ilgili olduğu için ben de sibop tavsiyesi rica ediyorum.

Çelik sibop satın almak istiyorum; biraz baktım da üstten somunlu sıkmalı ve allttan somunlu sıkmalı var. Üstten somunlu olanlar tavsiye ediliyor, alttaki somun gevşeyip hava kaçırabiliyor ve müdahale zor olur haliyle.

Bir de sibobun dişlerin pompaya uymadığı, standart dışı diş kullanıldığı için şişirme esnasında hava kaçırdığı yazılmış.

Tavsiye edebileceğiniz çelik sibop var mı?

 
Katılım
27 Şub 2010
Mesajlar
822
Motosikleti
Suzuki Burgman 650
Bende L iken düze çevirttim 2018 de karadenize giderken L sibop varken arka sibop lastiği kestiği için düz e çevirdim. Hava basarkende zorlanmıyorum. Xmax ten daha ufak teker ebatı olmasına rağmen. Geçen yıl sonu lastikleri taktırırken l çelik sibop var diye mecbur kauçuk düz taktırmak zorunda kaldım. çelik düz olsa 10 numara olurdu benim için.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,026
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Ben aşağıdakilerden birini kullanıyorum. (Motorumda hangi versiyon var bilmiyorum, Motolastik İstinye'de uygun olanı takmışlardı. Alacaksanız sorun... Markasının Alligator olduğunu biliyorum ama.)

https://www.motolastik.com/alligato...ir-satin-almadan-once-lutfen-danisin-pmu30394
https://www.motolastik.com/aluminyu...ir-satin-almadan-once-lutfen-danisin-pmu31868

Ben aldığımda çifti 90₺ idi, şimdi teki 100₺ olmuş. Bence değer, ömürlük mal. (2018'den beri aynı motorda aynı supapları kullanıyorum...)

Bunlar gibi tamamen metal ve esnemeyen açılı supap varken düzde israrı açıkçası anlayamıyorum, kafalar değişik vallahi... :)
 
Son düzenleme:
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,840
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Ben çelik L sibopları Buz motor 4. levent şubesinde lastikleri değiştirtirken taktırmıştım. Eski sibopları değiştirin elinizde en iyisi hangisiyse ondan takın demiştim, onlar da L sibopları gösterince hah tam da istediğim gibi hava basması da kolay deyip taktırmıştım.

Hem benzincilerdeki pompalarda şişirdim hem de xioami şarjlı pompa kullanıyorum, onunla da çok rahat oluyor vidası standart dışı değil yani. Zaten stardat dışı bir ürün olsa motosiklet lastiği konusunda iyi bilinen bir yerde satılmazlardı.
 
Katılım
26 Haz 2007
Mesajlar
1,248
Benim motorumda da aynısı oldu. Sanırım Dominar başlığında yazmıştım. Bunun için çelik sibop şart. Ya da jant içine takılanları tercih edeceksiniz.Ben çıkarttım.
(Belirtmeden geçemedim; motor içindeki supap'a ağzı dönmeyip genelde sibop diyen milletimiz burada sibop'a da sübap/subap vs demiş :p Anlamadım ben bu işi :rendeer:)
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,026
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Benim motorumda da aynısı oldu. Sanırım Dominar başlığında yazmıştım. Bunun için çelik sibop şart. Ya da jant içine takılanları tercih edeceksiniz.Ben çıkarttım.
(Belirtmeden geçemedim; motor içindeki supap'a ağzı dönmeyip genelde sibop diyen milletimiz burada sibop'a da sübap/subap vs demiş :p Anlamadım ben bu işi :rendeer:)

Hepsi aynı şey aslında: Valf demek. Ortamda lastiktekine sibop, motordakine supap demeyi uygun görmüşler. Ben hepsine supap diyorum çünkü iki kelimenin de çıkış noktası ortak. Sibop gibi mabattan bir uydurma kelime kullanmayı tercih etmiyorum, en azından ünlü uyumuna uygun bir kelime kullanmış oluyorum. ;)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst