Tork motoru dizayn edemezmiyiz

Katılım
11 Eki 2014
Mesajlar
602
Merhaba arkadaşlar ne kadar mümkün bilmiyorum lakin çin malı diye tabir edilen motosikletlerin %90 ı aynı motor bloğuna sahip , bu motor türlerine CG diyorlar.

Benim düşüncem, günümüzde bu motorlara rahatlıkla cc yükseltmesi yada eksra performans verebilecek düzenlemeler yapmak mümkün.

Tekrardan diyorum , ne kadar mümkün bilmiyorum.

Tork motorlarının sıkıştırması yüksek ve piston silindirin içerisinde hareket alanı daha uzun , aklımdaki düşünce biyel kolu uzun bir krank ve ona uygun sıkıştırması yüksek olabilecek bir silindir takarak yüksek torka sahip bir motor yapabilirmiyiz.
Günümüzde cc yükseltip dislilerle oynayarak yapıyorlar lakin asıl doğru tork üretmesi biyel kolu ve sıkıştırmayı arttırmak diye biliyorum.

Bu fıkır az evvel youtube de demir döküm fabrikasında çalışan bir arkadaşın bazı motorları kopyalayıp kendine parçalar dökerek kendi motorunu dizayn etmesi , tabi elimizdeki imkanlar doğrultusunda hareket edicez yani hazır krank silindir alarak.

Fikirlerinizi bekliyorum.
 
Katılım
12 Kas 2016
Mesajlar
2,262
sanırım daha az maliyet ve daha az uğraşmayla iki cg motoru birleştirip daha güçlü motor da elde edebilirsin. doğal olarak beygir ve tork ta orantılı yükselmiş olur. galiba sanırsam öyle düşündüm bende
 
Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
1,013
Fikir doğru, ama uygun blok bulmak lazım, bloğu kendim üreteyim dersen ciddi maliyet çıkacak karşına, arkadaşın varmış döküm işinden anlayan, o bir avantaj olabilir, blok ve diğer parçalar 3D bilgisayarda tasarlanacak, ardından parçaların modelleri yapılacak, döküm kalıbı için model lazım, tasarım bilgisayar ortamında olunca 3D yazıcı ile parçaların plastik modelleri yapılabilir, model hazır olunca döküm kalıbı ve yolluk tasarımı yapılır, sonra malzeme seçimi yapılır, blok için uygun döküm malzemesi hangisidir.. kısaca istersen yaparsın, tek silindirli eski model enduroların motor tasarımları örnek alınabilir, yamaha xt 600, Tenere 660, bmw f650gs, kawasaki klr650 gibi
 

ojo

Katılım
19 Ocak 2017
Mesajlar
505
sıkıştırması yüksek ve piston silindirin içerisinde hareket alanı daha uzun , aklımdaki düşünce biyel kolu uzun bir krank ve ona uygun sıkıştırması yüksek olabilecek bir silindir takarak yüksek torka sahip bir motor yapabilirmiyiz.
Günümüzde cc yükseltip dislilerle oynayarak yapıyorlar lakin asıl doğru tork üretmesi biyel kolu ve sıkıştırmayı arttırmak diye biliyorum.
sıkıştırması düşük olsa, biyel kolunu uzatma imkanın olur
biyel i uzatarak değilde
optimum boya getirerek (kısa ve küt) tork u iyileştirebilir sin
 
Son düzenleme:
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
8,142
A-60mm(silindir çap) 44.1 mm (strok)

B- 53mm(silindir çap) 56.5 mm (strok)

Bunlarin ikiside 248-249 cc ye denk geliyor.

Ve ikiside sirali 2 silindir(burasi önemli)

V motor değiller

Ve hp leri benzer.

A olan motor,kisa strok sebebiyle daha fazla devir ister ee haliyle daha uzun surede son hizina ulaşir.

Alt devirleri cansizdir
Daha ciğerli gider(yuksek rpm çevirir)


B olan motor uzun strok sebebiyle daha az devir ister ee haliyle kisa surede son hizina ulaşir.

Alt devirleri doludur
Yuksek devir çeviremez

Not:

A olan örnek R25 ten alintidir.

B aracini,ufak muhendislik hesabi ile ben buldum.

Uzun lafin kisasi,

Uzun strok eşittir tork demek.
Kisa strok eşittir devir demek.
 
Son düzenleme:
Katılım
24 Eyl 2006
Mesajlar
977
sıkıştırma oranını arttırdığında (piyasadan hazır bulunacak malzeme ile ne kadar mümkün, özel yaptıracağın yeterli mukavemette olur mu sorularını şimdilik düşünmesek bile) silindir içindeki basınç artacaktır. krank yataklarına gelen yük artacaktır. ilk denemede blok ya komple dağılır, ya da çatlar.
 

ojo

Katılım
19 Ocak 2017
Mesajlar
505
egzoz valfi ni erken kaparsan
daha fazla sıkıştırırsın
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,037
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
A-60mm(silindir çap) 44.1 mm (strok)

B- 53mm(silindir çap) 56.5 mm (strok)

Bunlarin ikiside 248-249 cc ye denk geliyor.

Ve ikiside sirali 2 silindir(burasi önemli)

V motor değiller

Ve hp leri benzer.

A olan motor,kisa strok sebebiyle daha fazla devir ister ee haliyle daha uzun surede son hizina ulaşir.

Alt devirleri cansizdir
Daha ciğerli gider(yuksek rpm çevirir)


B olan motor uzun strok sebebiyle daha az devir ister ee haliyle kisa surede son hizina ulaşir.

Alt devirleri doludur
Yuksek devir çeviremez

Not:

A olan örnek R25 ten alintidir.

B aracini,ufak muhendislik hesabi ile ben buldum.

Uzun lafin kisasi,

Uzun strok eşittir tork demek.
Kisa strok eşittir devir demek.

En güzeli en tatlı noktası çap strok eşit veya neredeyse eşit olan, gâvurun squared dediği tarz tasarım.
 
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
8,142
En güzeli en tatlı noktası çap strok eşit veya neredeyse eşit olan, gâvurun squared dediği tarz tasarım.

O zamanda yuksek yakit tuketiminden dolayi evin yolunu bulamayiz.:cherry:

Basit hesapla

Uzunluklari(boylari ayni)

Ağzi geniş ve boyu uzun bir bardağa su dolduralim

Birde agzi dar ve boyu uzun bardaga su dolduralim

Hangisi daha fazla su alir?

Ayni zamanda,

Hangisi daha çabuk dolar?

Daha çabuk boşalir?
 
Son düzenleme:
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Uzun strok = yüksek piston hızı = çok aşınma = düşük parça ömrü

İnsanlar 12000 devir yapan SS motorlarının, 6000 devir yapan tek silindir arazi motorlarından kısa ömürlü olduğunu zannediyor... Halbuki performanslı düşük devirli motorun piston hızı çoğu zaman diğerinden fazla!
 
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
8,142
Uzun strok = yüksek piston hızı = çok aşınma = düşük parça ömrü

İnsanlar 12000 devir yapan SS motorlarının, 6000 devir yapan tek silindir arazi motorlarından kısa ömürlü olduğunu zannediyor... Halbuki performanslı düşük devirli motorun piston hızı çoğu zaman diğerinden fazla!

Olayin Muhendisligine girmeden,

Basitleştirilmiş şekilde anlatiyorum

Evin avlusundaki 10 metre derinlikteki su kuyusuna(silindir)

İki adet ip bagli kova birakiyoruz.(piston)

Kovalardan birisi 10litrelik(2.yöntem,ip uzunlugu 10metre)(strok)

Diğeri 7 litrelik(2.yöntem ip uzunluğu 7metre)

Kenarda bekleyen, 2 adet 100litrelik su tankini doldurmamiz lazim.(iş)

Kovanin birisini Ali
Digerini veli kullaniyor.

100lt olan tanklari doldurana kadar hangisi daha çok efor sarfeder ve yorulur?

1. Yönteme göre

A-Ali
B-Veli

2.Yönteme göre

A-Ali
B-Veli
 
Son düzenleme:
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Hem yüksek devirli hemde uzun stroklu motorun ömrü kısa olur , yüksek devirden feragat edersen bu sefer hız yapamazsın , max 6000 devir çeviren uzun stroklu 150 cc bir motor 2 değil belki 4 kişiyi bile rahatlıkla taşır ama son hızı herhalde 50-60 km/s olurdu..
 
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
8,142
Hem yüksek devirli hemde uzun stroklu motorun ömrü kısa olur , yüksek devirden feragat edersen bu sefer hız yapamazsın , max 6000 devir çeviren uzun stroklu 150 cc bir motor 2 değil belki 4 kişiyi bile rahatlıkla taşır ama son hızı herhalde 50-60 km/s olurdu..

İki motor var

Birisinin strogu 55 mm
Digerinin strogu 45 mm

İkiside 8.000rpm de sabit devir bandinda olacak

Hangisi daha çok kurs boyu yapar?
Ve bunun karşiliği optimum enerji uretir?
Ve hangisi daha çok yipranir?


Bilmeyenler için bilgi,

Kurs nedir?

Pistonun,silindir içerisindeki hareketi

A.Ö.N(alt ölü nokta)
Ü.Ö.N(üst ölü nokta)
 
Son düzenleme:
Katılım
15 Ocak 2018
Mesajlar
3,624
Uzun strok = yüksek piston hızı = çok aşınma = düşük parça ömrü

İnsanlar 12000 devir yapan SS motorlarının, 6000 devir yapan tek silindir arazi motorlarından kısa ömürlü olduğunu zannediyor... Halbuki performanslı düşük devirli motorun piston hızı çoğu zaman diğerinden fazla!

Kısa strok = yüksek piston hızı = çok aşınma = düşük parça ömrü

şeklinde düzeltelim :wiinkk:

Gerçi bütün bu konuşulup yazılanlar motor tipine, amacına ve yakıt tipine göre değişir.

Konu yine bir deli bir kuyu kırk akıllı ortamına dönecek... hissediyorum :mrgreen:
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,037
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
O zamanda yuksek yakit tuketiminden dolayi evin yolunu bulamayiz.:cherry:

Basit hesapla

Uzunluklari(boylari ayni)

Ağzi geniş ve boyu uzun bir bardağa su dolduralim

Birde agzi dar ve boyu uzun bardaga su dolduralim

Hangisi daha fazla su alir?

Ayni zamanda,

Hangisi daha çabuk dolar?

Daha çabuk boşalir?

Bkz CB500F, 3,6l/100km yaz (20+20km gidiş geliş), 3,8-3,9l/100km kış (ısınamıyor ki zavallım...)
 
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
8,142
Kısa strok = yüksek piston hızı = çok aşınma = düşük parça ömrü

şeklinde düzeltelim :wiinkk:

Gerçi bütün bu konuşulup yazılanlar motor tipine, amacına ve yakıt tipine göre değişir.

Konu yine bir deli bir kuyu kırk akıllı ortamına dönecek... hissediyorum :mrgreen:

Yukaridaki su kuyusu orneginden,kendisi dogru cevabi bulmasi için tüm çabam.:cherry:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Üst