- Katılım
- 11 Eki 2014
- Mesajlar
- 602
- Konu Yazar
- #1
Merhaba arkadaşlar ne kadar mümkün bilmiyorum lakin çin malı diye tabir edilen motosikletlerin %90 ı aynı motor bloğuna sahip , bu motor türlerine CG diyorlar.
Benim düşüncem, günümüzde bu motorlara rahatlıkla cc yükseltmesi yada eksra performans verebilecek düzenlemeler yapmak mümkün.
Tekrardan diyorum , ne kadar mümkün bilmiyorum.
Tork motorlarının sıkıştırması yüksek ve piston silindirin içerisinde hareket alanı daha uzun , aklımdaki düşünce biyel kolu uzun bir krank ve ona uygun sıkıştırması yüksek olabilecek bir silindir takarak yüksek torka sahip bir motor yapabilirmiyiz.
Günümüzde cc yükseltip dislilerle oynayarak yapıyorlar lakin asıl doğru tork üretmesi biyel kolu ve sıkıştırmayı arttırmak diye biliyorum.
Bu fıkır az evvel youtube de demir döküm fabrikasında çalışan bir arkadaşın bazı motorları kopyalayıp kendine parçalar dökerek kendi motorunu dizayn etmesi , tabi elimizdeki imkanlar doğrultusunda hareket edicez yani hazır krank silindir alarak.
Fikirlerinizi bekliyorum.
Benim düşüncem, günümüzde bu motorlara rahatlıkla cc yükseltmesi yada eksra performans verebilecek düzenlemeler yapmak mümkün.
Tekrardan diyorum , ne kadar mümkün bilmiyorum.
Tork motorlarının sıkıştırması yüksek ve piston silindirin içerisinde hareket alanı daha uzun , aklımdaki düşünce biyel kolu uzun bir krank ve ona uygun sıkıştırması yüksek olabilecek bir silindir takarak yüksek torka sahip bir motor yapabilirmiyiz.
Günümüzde cc yükseltip dislilerle oynayarak yapıyorlar lakin asıl doğru tork üretmesi biyel kolu ve sıkıştırmayı arttırmak diye biliyorum.
Bu fıkır az evvel youtube de demir döküm fabrikasında çalışan bir arkadaşın bazı motorları kopyalayıp kendine parçalar dökerek kendi motorunu dizayn etmesi , tabi elimizdeki imkanlar doğrultusunda hareket edicez yani hazır krank silindir alarak.
Fikirlerinizi bekliyorum.