Emin misin:silent::silent:Yukarıda bir arkadaş yazmış...Bizde olsa karga tulumba kaldırılır diye ki haklı:cat:Sölediklerinin hepsi doğru olabilir ama bence ilk yardımı bizden daha iyi biliyorlar ne yazık ki

r:
Yanılıyorsun dostum, Türkiye'nin her yerinde hizmet veren 112 birimlerinde çalışan acil tıp teknisyeni, doktor ve hemşire arkadaşlarım bu konularda çok yetenekliler ve özveriyle çalışırlar, ayrıca sürekli hizmetiçi eğitime tabi tutulurlar. Senin bahsettiğin eskiden doğruydu ama son 6-7 yıldır bu konu titizlikle ele alınıyor. Avrupa ülkeleri arasında acil tıp hizmetimiz parmakla gösteriliyor. Kısa bir örnek sana bunu izah edebilir. 112 merkez bir şubeye acil anonsu geçtiği zaman saati anında belirtir ve hasta acil servise getirildiğinde kronometreyi durdururlar. Hiçkimse o hastaya daha hızlı yetişemez ve o hızda acile getiremez. Son yıllardaki 112 gelişmelerimiz tüm sağlık sistemimiz içindeki en başarılı atılımdır. Türk doktorlarını, sağlık sistemini, hastanelerimizi küçümsemeyin, dünyanın diğer yerlerine göre (buna Amerika da dahil) oldukça iyi durumdayız.
Başka bir örnekle izah etmeye çalışayım. 3 yıl önce Amerika'da California'da Sierra Nevada dağlarında büyük bir kamplı bisiklet gezisindeyken virajda arka lastiğimin patlaması ile havada 10 metre uçarak kendimi dere yatağında buldum. Issız bir yerde olmamıza rağmen ranger'lar geldiler, 15 dakika sonra da helikopterle en yakın şehirdeki acil servise götürüldüm. Sağ kalçamda müthiş bir ağrı ve bacağımı oynatamama vardı. Hemen klasik temel girişimler ve muayeneler yapıldı. O bölgenin röntgenini çektiler. Ortopedi doktoru gördü. Birşeyimin olmadığını söylediler. Ama ben femur kemiğimin veya kalça eklemimin kırıldığından emindim, çünkü en azından kayalara çarptığımda sesini duydum yani. "Ben de doktorum, şu filmlere bir baksam" filan dedim. "Bilgisayar ekranında, kalkabilirseniz bakın" dediler, ama ben ağrımdan dolayı "boşver ya!" dedim. Nasılsa Amerika'dayız ya.. Onlar herşeyde iyidirler ya... Ağrı kesici ve koltuk değneği ile taburcu olduk. Bir hafta filan sonra yurda döndük. Ben hastanede çalışmaya başladım ama acayip topallıyorum ve çok canım yanıyor. Ortopedist arkadaşlarımdan birisi "oğlum senin leğen kemiğin kırık, ördek gibi yürüyosun, gel bi film çekelim" dedi. Arkadaşlar Allah sizi inandırsın, benim leğen kemiği 12-13 cm baştan başa kırık ve ayrık duruyordu. OHA! dedik. Sonra birkaç hafta içinde kendi kendine düzeldi. Şimdi iyiyim. Bu kısa acil servis ziyareti için çıkarılan faturayı duysanız dudağınız uçuklar 19 bin dolar. Allah'tan full sigortalıydım.
İşte size süper Amerika'dan bir kesit...
Üstelerseniz bir garabet olaya daha şahit oldum orada onu da anlatırım ağzınız açık kalır, hem o, düşen bir motorcuyla ilgili...
Teşekkürler, uzattım yine galiba...