Tek Kişilik Adana-Kemerhisar (Niğde) gezisi

Katılım
20 Ara 2005
Mesajlar
1,860
29 Ekim haftası, 3 günlük bir gezi yapmak amacıyla daha önce kapuzbaşına niyetlendiğimiz arkadaşımın işi çıkınca, ben de hem babamın kabrini hemde akrabaları ziyaret etmek üzere Kemerhisar'a (Niğde-Bor) gitmeye karar verdim. Yol mesafesi Adana'dan yaklaşık 170 km ve ilk 90 km'lik kısmı Pozantıya kadar otoyoldur. Kalan yol (E5-Pazantı- Ulukışla arası, Niğde yol ayrımı) ise gidiş tarihi 27 Ekim ve dönüş tarihi olan 29 Ekimde oldukça tenha olduğu için geyet rahat, keyifli ve sıkıntısız bir yolculuk yaptım çok şükür. Ata memleketimiz olan Kemerhisar, tarihteki adıyla "Tyana", Niğdenin Bor ilçesine bağlı nufusu 10.000 civarında olan oldukça küçük bir kasabadır.

Yola çıkmadan önce (adettendir) motorumun resmi:

İlk mola Tekir yaylasında otoyol dinlenme yeri. Tekir yaylasından ve motorumdan görüntüler.





Nihayet ilk durağım olan Pozantıya varıyorum. Burada arkadaşımın bir benzin istasyonu var. Çayları oldukça güzel. Birkaç bardak çay içip, bir kaçtane de foto çekiyorum.


Benzinlik çalışanı

Bu da ben.

Yaklaşık 25 dakikalık bir moladan sonra tekrar yola çıkıyorum. İç anadoluya geçişte yaklaşık 1600 m rakımlı Çaykavak geçidinden fotolar.

Güney tarafı

Kuzey tarafı

Niğde-Kemerhisar yol ayrımı

Önce babamın kabrini ziyaret edip öğle yemeğimi yedikten sonra teyzemin bağ evine sürpriz bir ziyaret yapıyorum. Dikkat ederseniz evin ikinci katı kerpiç!




Teyzeoğlu Ali, motoruma hayran!


Daha sonra teyzeoğlu Ali ile birlikte burada yayınlamak üzere Kemerhisar'ın ilginç ve tarihi yerlerinin resimlerini çekmeye gidiyoruz. İlk önce Kemerhisara 5-6 km mesafede yerel halk tarafından "Köşk" denilen, resmi adı ise "Roma Havuzu" olan yere gidiyoruz. Havuzun kenarları mermer ve oldukça büyük bir havuz. Eski çağlarda, bu havuzdan kaynayan su Kemerhisara bugünkü adını veren su kemerleri vasıtasıyla getirilirmiş. Bu havuzun uzunluk ve genişliği sanırım olimpik ölçülerde (tam rakamları bulamadım). Kemerhisarın sitesinde bu havuza ilişkin şu kısa bilgi var:
Roma Havuzu: Tanrı Jupiter'e köşk pınar başında mermerden bir tapınak yapılmıştı; bu yerden çıkan su ona adanmıştı. Tapınağın mermer taşlarından çoğu 1965 yılında Kemerhisar açık hava müzesine kaldırılmıştı. Tapınağın su perilerini gösteren alınlık ve efriz parçalarından bir kaçı da Niğde müzesine getirilmiştir.
Rahmetlik babam anlatırdı. Çocukluk yıllarında (1930-1940'lı yıllar), bu havuz henüz daha ortaya çıkarılmadan önce yerden kaynayan suyun biriktiği oldukça geniş kuyu gibi bir yer varmış. Babam ve arkadaşları o soğuk suya dalar ve kaynağın gözünden elleriyle kum çıkartma yarışları yaparlarmış. Sanırım 1960'lı yıllarda arkeolojik kazı sırasında o suyun aslında bu havuzun içerisinden kaynadığı, havuz ortaya çıkarılınca anlaşılmış.





Suyun havuz içerisinde kaynadığı bir bölüm.

Havuzun kenar duvarları


Dönüş yolunda, kemerhisara adını veren ve yukardaki havuzun suyunu taşıyan günümüzde sağlam kalmış su kemerleri





Kemerlerin kasabanın girişinde bağlandığı yer. Son birkaç yıldır burada da kazı çalışması yapılıyor

Kazı alanından görülen motorum


Kazı alanından kemerlere bakış...




Daha sonra iki gece yatıp Adana'ya yine aynı yoldan döndüm. Ama dönüşe ilişkin foto maalesef çekmedim. Çok keyifli ve güzel bir yolculuk oldu.Selamlar.
 

aYe

Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
7 Haz 2007
Mesajlar
3,875
Resimler süper, ellerinize sağlık.

Önümüzdeki yaz bende memleketime motorla gidicem kısmetse.

En son 10 yaşımdayken gitmiştim, 20 sene oldu oraları görmeyeli.:pale:

Resimlerini koyduğunuzdan daha küçük bir havuz hatırlıyorum, sıcak sodalı bir suyu vardı.

Sayenizde depreştim.:cat:
 
Katılım
13 Haz 2005
Mesajlar
3,062
1996-1997 yılları arasında, Bor'da askerdim.
nöbet tuttuğumuz kulenin önünden geçen karayolunun sağında, Kemerhisar tabelası vardı.
16 ay boyunca, sadece bir kere gidebildim Kemerhisara.
Garnizon komutanımızla bir şehit ailesini ziyarete gitmiştik. ev sahibesi yaşlı annemiz, bir poşet elma vermişti bana.
mandalina büyüklüğünde, kıpkırmızı, ve bal gibi tatlı elmalardı.

Şehit evladının arkadaşına, sevgi dolu parlayan gözlerle, gönülden uzatılmış, ve aynı duygularla alınmış çok güzel bir hediyeydi o elmalar...

gezi başlığınız ve fotograflarınız bu anımı hatırlattı.
sağolun.
 
Katılım
1 Eki 2006
Mesajlar
498
hocam ellerinize saglık
negüzel bir roma havuzu saglam bir şekilde duruyor.
inşallah bizlerde gezmek isteriz.
 
Katılım
29 Mar 2007
Mesajlar
305
Hocam ellerinize sağlık.resimler çok hoş olmuş,belgesel gibi aynen.Özelliklede teyzenizin evinede hasta oldum.Çok huzur verici gözüküyor.
Kazasız keyfli sürüşler dilerim.
Saygılar.
 
Katılım
29 Ocak 2007
Mesajlar
4,992
naci abi eline motoruna sağlık.iyi o kadarzaman ayırabilmişsin,kesin devlet memurusun abi sen.:p
abi o toprak evleri özlemişiz vallahi,anımsattın sağol...
motoruna usta eli deymesin,kaza görmeyesin:rendeer:
 
Katılım
27 Ağu 2005
Mesajlar
1,069
Naci Hocam tebrik ederim burda kimsenin yapamadıgını sen tek başına yapmışsın geziye gitmişsin :) Kemerhisarı çok begendim,umarım Adanalı arkadaşlar ile güzel bir organizasyon yaparız da,senin rehberligin eşliginde Kemerhisar a gideriz Naci abim.Saygılar...
 
Katılım
20 Ara 2005
Mesajlar
1,860
Tüm arkadaşlarıma güzel yorumları için teşekkür ediyorum. Kemerhisar aslında hem yakın hem de görülecek çok yer var. Kemerhisarda şifalı su (içmeceler) var, şifalı olduğu söylenen çamur banyosu var, henüz kazısı devam eden birçok tarihi eser kalıntısı var. Ayrıca, 30 km ilerde Niğde gümüşler manastırı var, oradan 105 km ilerde Nevşehir var, Ürgüp Göreme var. Nevşehir yolu üzerinde (Kemerhisara 60 km uzaklıkta) birçok yeraltı şehri var. Yani demek istediğim iki günlük bir gezide Adana'ya sadece 300 km mesafede görülecek çok güzel yerler var. Tüm bu güzergahlar da her tarz motorun rahatlıkla gideceği türden güzel yollara sahip. Ben de ilerde inşallah böyle bir gezi yaparız diyorum. Selamlar.
 
Son düzenleme:
Katılım
5 Eki 2007
Mesajlar
16
çok güzel bir gezi olmus tabıkı ben yapamıyorum bu tarzlarda daha cok yeniyim motorda devamını bekleriz :cat:
 
Katılım
19 May 2007
Mesajlar
1,302
abi eline sağlık kapızdan vaz geçeceğinizi bilseydim sizi kadirliye götürürdük.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
27 Eki 2007
Mesajlar
32
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
BU KADINA PARA KAZANDIRMAYALIM LUTFEN LISTENIZDEKI HERKESE>
> >YOLLAYIN!!!!!!> > *'LC WAİKİKİ' ürünlerini almayın...*> > *Çünkü şirket
> >DTP'li LEYLA ZANA'ya geçmiştir...*> > *Mehmetciklerimize doğrultmaları için
> >PKK'ya silah parası vermek> istemiyorsak 'LC WAİKİKİ'den alışveriş
> >yapmayalım.*> > *Her türk vatandaşı buna dikkat etmeli bu mesajı zahmet
> >olmazsa mail> grubunuza yollayın*> >
 

aYe

Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
7 Haz 2007
Mesajlar
3,875
BU KADINA PARA KAZANDIRMAYALIM LUTFEN LISTENIZDEKI HERKESE>
> >YOLLAYIN!!!!!!> > *'LC WAİKİKİ' ürünlerini almayın...*> > *Çünkü şirket
> >DTP'li LEYLA ZANA'ya geçmiştir...*> > *Mehmetciklerimize doğrultmaları için
> >PKK'ya silah parası vermek> istemiyorsak 'LC WAİKİKİ'den alışveriş
> >yapmayalım.*> > *Her türk vatandaşı buna dikkat etmeli bu mesajı zahmet
> >olmazsa mail> grubunuza yollayın*> >

Bende tam alkol'ün zararlarından bahsedicektim.:p
 
Adana İl Temsilcisi
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
8,636
Naci Hocam tebrik ederim burda kimsenin yapamadıgını sen tek başına yapmışsın geziye gitmişsin :) Kemerhisarı çok begendim,umarım Adanalı arkadaşlar ile güzel bir organizasyon yaparız da,senin rehberligin eşliginde Kemerhisar a gideriz Naci abim.Saygılar...[/QUOTE
aynen katılıyorum.

Tüm arkadaşlarıma güzel yorumları için teşekkür ediyorum. Kemerhisar aslında hem yakın hem de görülecek çok yer var. Kemerhisarda şifalı su (içmeceler) var, şifalı olduğu söylenen çamur banyosu var, henüz kazısı devam eden birçok tarihi eser kalıntısı var. Ayrıca, 30 km ilerde Niğde gümüşler manastırı var, oradan 105 km ilerde Nevşehir var, Ürgüp Göreme var. Nevşehir yolu üzerinde (Kemerhisara 60 km uzaklıkta) birçok yeraltı şehri var. Yani demek istediğim iki günlük bir gezide Adana'ya sadece 300 km mesafede görülecek çok güzel yerler var. Tüm bu güzergahlar da her tarz motorun rahatlıkla gideceği türden güzel yollara sahip. Ben de ilerde inşallah böyle bir gezi yaparız diyorum. Selamlar.
aynen katılıyorum sevgili veyis hocam.
 
Son düzenleme:
Katılım
24 Eyl 2006
Mesajlar
409
BU KADINA PARA KAZANDIRMAYALIM LUTFEN LISTENIZDEKI HERKESE>
> >YOLLAYIN!!!!!!> > *'LC WAİKİKİ' ürünlerini almayın...*> > *Çünkü şirket
> >DTP'li LEYLA ZANA'ya geçmiştir...*> > *Mehmetciklerimize doğrultmaları için
> >PKK'ya silah parası vermek> istemiyorsak 'LC WAİKİKİ'den alışveriş
> >yapmayalım.*> > *Her türk vatandaşı buna dikkat etmeli bu mesajı zahmet
> >olmazsa mail> grubunuza yollayın*> >

LC Waikiki TEMA vakfının imiş (ben de yeni öğrendim)ve bu tip karalamalara karşı web sitesinde açıklamasını okuyalım. http://www.lc waikiki.com
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst