tek başına iktidar olursam mtv ve ötv'yi kaldıracağım

Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
1) sizce böyle bir vaatte bulunan bir parti lideri yüzde kaç oy alır?

2) eğer mtv ve ötv'yi komple kaldırırsak bütçe dengesi ne kadar bozulur?

3) ötv ve mtv'yi kaldırınca bütçeye bunun yerine nasıl bir katkı sağlayabiliriz?

4) ötv ve mtv'yi toptan kaldırmanın dolaylı yönden zararı var mıdır?

son günlerde kafamı meşgul eden sorular bunlar.
analiz yapabilecek olan beri gelsin!
 
Katılım
20 Nis 2015
Mesajlar
855
1) sizce böyle bir vaatte bulunan bir parti lideri yüzde kaç oy alır?

2) eğer mtv ve ötv'yi komple kaldırırsak bütçe dengesi ne kadar bozulur?

3) ötv ve mtv'yi kaldırınca bütçeye bunun yerine nasıl bir katkı sağlayabiliriz?

4) ötv ve mtv'yi toptan kaldırmanın dolaylı yönden zararı var mıdır?

son günlerde kafamı meşgul eden sorular bunlar.
analiz yapabilecek olan beri gelsin!

2016 yılının rakamları aşağıda:

2016-butce-vergi-gelirleri.png


buna göre türkiyede toplanan verginin yaklaşık %59'u kdv + ötv imiş.

bunları kaldıracağım demek, bunu oya çevirmek daha önce denendi.
-Biri mazot 1 lira olacak dedi, yanında da mitingde yarım ekmek döner verdi %7 aldı.
-Diğeri mazottan vergiyi kaldıracağım dedi yuhalandı. Döner vermemişti bu ikincisi, ondan belki de.
-Önceki seçimde bir başkası asgari ücreti 1500 lira yapacağım dedi, yine yuhalandı. Öteki kalktı ben yapmayacağım size o kadar zam dedi alkışlandı.

Bizim ülkede seçmen davranışları bence incelenmeye değer. Bundan 100 yıl sonra akademisyenler böyle bir çalışma yaparlar belki.
 
Son düzenleme:
Katılım
11 Haz 2012
Mesajlar
3,535
Motosikleti
Kawasaki Vulcan S
1) sizce böyle bir vaatte bulunan bir parti lideri yüzde kaç oy alır?

Ülkemizdeki seçmen icraatlere değil ideolojilere oy veriyor.Oy oranında bir değişmeye olacağını sanmıyorum.

2) eğer mtv ve ötv'yi komple kaldırırsak bütçe dengesi ne kadar bozulur?

Birden bire kaldırılırsa fazlaca bozulur.Aslında 2002 yılına kadar ülkemizde ÖTV diye bir şey yoktu.Yani zamanında ülke ekonomisi ÖTV siz de işleyebiliyormuş.İlk kez 2002 yılında Avrupa Birliği uyum çerçevesinde yapılan değişikliklerle geldi.Normalde elmas,mücevher,kürk,lüks araç gibi aşırı lüks malzelere,alkol,sigara ve benzin gibi zararlı maddelere "makul oranlarda" konulması gerekirken günümüzde lüks veya zararlı sınıfına girmeyen çoğu şeyde "abartılı oranlarda" bu vergi alınıyor.Lüks olmayan ürün,araba motosikletlerden kademeli şekilde kaldırılabilir.Bizi yönetenlerde bu vergileri şu anda yaptıkları gibi kafalarına göre çarçur etmedikten sonra ÖTV nin kalkmaması için bir sebep yok.

MTV yi ise kaldırmak yerine egsoz emsiyonlarına göre düzenleyip çevreyi fazla kirleten araçlardan fazla MTV alınmalı.MTV yi komple kaldırmak mantıklı değil.

3) ötv ve mtv'yi kaldırınca bütçeye bunun yerine nasıl bir katkı sağlayabiliriz?

ÖTV yi kademeli şekilde kaldırırken paralel olarak satış miktarları artacağından KDV den gelecek gelirler sürümden ciddi bir artış göstereceğinden aslında fazla bir değişiklik olmayabilir.

4) ötv ve mtv'yi toptan kaldırmanın dolaylı yönden zararı var mıdır?

Trafikteki araç miktarında ciddi bir artış olabilir.Yada MTV nin egsoz emisyonlarına göre düzenlenmesi ile beraber ÖTV azaltılırsa yada kaldırılırsa trafikteki eski teknoloji çevreyi kirleten araçlar azalabilir.
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
2016 yılının rakamları aşağıda:

https://mertbulan.com/uploads/2016-butce-vergi-gelirleri.png

buna göre türkiyede toplanan verginin yaklaşık %59'u kdv + ötv imiş.

bunları kaldıracağım demek, bunu oya çevirmek daha önce denendi.
-Biri mazot 1 lira olacak dedi, yanında da mitingde yarım ekmek döner verdi %7 aldı.
-Diğeri mazottan vergiyi kaldıracağım dedi yuhalandı. Döner vermemişti bu ikincisi, ondan belki de.
-Önceki seçimde bir başkası asgari ücreti 1500 lira yapacağım dedi, yine yuhalandı. Öteki kalktı ben yapmayacağım size o kadar zam dedi alkışlandı.

Bizim ülkede seçmen davranışları bence incelenmeye değer. Bundan 100 yıl sonra akademisyenler böyle bir çalışma yaparlar belki.

listeye net bakamadim ama dediğiniz gibi yüzde 59 ise bizim bütçenin yarıdan fazlası otv ve mtv'den müteşekkil. o vakit kaldırmak mümkün değil. kim gelirse gelsin yapamaz gibi bir sonuç ortaya çıkıyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:05 ----------

Ülkemizdeki seçmen icraatlere değil ideolojilere oy veriyor.Oy oranında bir değişmeye olacağını sanmıyorum.



Birden bire kaldırılırsa fazlaca bozulur.Aslında 2002 yılına kadar ülkemizde ÖTV diye bir şey yoktu.Yani zamanında ülke ekonomisi ÖTV siz de işleyebiliyormuş.İlk kez 2002 yılında Avrupa Birliği uyum çerçevesinde yapılan değişikliklerle geldi.Normalde elmas,mücevher,kürk,lüks araç gibi aşırı lüks malzelere,alkol,sigara ve benzin gibi zararlı maddelere "makul oranlarda" konulması gerekirken günümüzde lüks veya zararlı sınıfına girmeyen çoğu şeyde "abartılı oranlarda" bu vergi alınıyor.Lüks olmayan ürün,araba motosikletlerden kademeli şekilde kaldırılabilir.Bizi yönetenlerde bu vergileri şu anda yaptıkları gibi kafalarına göre çarçur etmedikten sonra ÖTV nin kalkmaması için bir sebep yok.

MTV yi ise kaldırmak yerine egsoz emsiyonlarına göre düzenleyip çevreyi fazla kirleten araçlardan fazla MTV alınmalı.MTV yi komple kaldırmak mantıklı değil.



ÖTV yi kademeli şekilde kaldırırken paralel olarak satış miktarları artacağından KDV den gelecek gelirler sürümden ciddi bir artış göstereceğinden aslında fazla bir değişiklik olmayabilir.



Trafikteki araç miktarında ciddi bir artış olabilir.Yada MTV nin egsoz emisyonlarına göre düzenlenmesi ile beraber ÖTV azaltılırsa yada kaldırılırsa trafikteki eski teknoloji çevreyi kirleten araçlar azalabilir.

kıymetli yorumunuz için teşekkürler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:06 ----------

Özel iletişim vergisi gibi.Bu ulkede gelen vergi birdaha kalkmaz.

haklısınız. artık bunları kaldırmanın imkanı kalmamış.
 
Katılım
29 Tem 2010
Mesajlar
1,347
Zamanında tipine şeyettiğimin bi bakanı vardı.
ÖTV Deprem nedeni ile sadece 2 yıl alınacak demişti...........
22 yıl olacak nerdeyse.. Bi kere o bileziği bize geçirdiler. Çıkartırlarsa yeri boş kalır.

Hem şimdi ÖTV düşerse 2.el araç piyasası biter. Herkesi aracı elinde patlar :) Satanlara devlet ötv ödemek zorunda kalır. Zararına karşılık
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
şimdi net hesapladim. 2016 yılına göre 489 milyar tl'lik bütçemizin 121 milyar lirasi ötv ve mtv'den oluşuyor. bu da %25 demek. yani bütçemizin %25'i halihazırda peşin ödediğimiz mtv ve ötv'den müteşekkil.

eğer bütçeye %25 oranında kaynak sağlayabilirsek ötv ve mtv'yi tamamen kaldirabiliyoruz.

ayriyetten bütçeden %25 oranında bir kısma yapabilirsek tamamen kaldırabiliriz.

da nasıl olacak?
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Bu kadar cok dolayli vergi alinmasinin sebebi, zenginlerin vergi vermemesi, paso affedilmesi. Pardon, yanlis oldu, vergilerini baska yere vermesi...

Gemicikler, Malta hesaplari, Man adasi hesaplari, vs. Devlet buyuklerimiz ve sulalelerinin durumlari pek iyi...
 
Katılım
29 May 2016
Mesajlar
714
şimdi net hesapladim. 2016 yılına göre 489 milyar tl'lik bütçemizin 121 milyar lirasi ötv ve mtv'den oluşuyor. bu da %25 demek. yani bütçemizin %25'i halihazırda peşin ödediğimiz mtv ve ötv'den müteşekkil.

eğer bütçeye %25 oranında kaynak sağlayabilirsek ötv ve mtv'yi tamamen kaldirabiliyoruz.

ayriyetten bütçeden %25 oranında bir kısma yapabilirsek tamamen kaldırabiliriz.

da nasıl olacak?

cevap basit: üretim.
şimdilik savunma sanayine ağırlık verdik ancak diğer işler aksadı bu seferde. Tarıma, hayvancılığa bir yüklensek bunlar da ciddi fark yaratır. Teknoloji için biraz daha zaman var gibi gözüküyor ona girmedim :)
 
Katılım
9 Ağu 2016
Mesajlar
1,243
Din satmazsan olmaz o iş hee birde meydanlarda kuranı kerim opmen gerekiyor . ( Korkma çarpılmazsin deneyen oldu )
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
bazen hayal kuruyorum. başbakanmışım. Aralık ayında trt'de prime time'da herkesten özür dileyerek yayını bölüyorum. vatandaşa "gelecek yıl itibariyle MTV ve ÖTV'yi kaldırdığımı" müjdeliyorum. halk sevinç içinde meydanlara dökülüyor.

çok mu fazla iyimserim lan!
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
13 Ağu 2017
Mesajlar
2,510
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Ötv ve mtv yi kaldırıp ekmeğe %50kdv uygulanırsa bütçede açık olmaz bence , ama ötv mtv ödeyenden çok ekmek tüketen var oylar artmaz azalır. Ortada vergiyle ayakta duran ve her ne kadar operasyon , hârekat , terörle mücadele diye adlandırılsada yıllardır savaşta olan bir ülke var . Bu fistanlılarla uğraşmayıp mutlu mesut bi ülke olsak belki bazı şeyler daha güzel olurdu , biz görmesekte torunlarımız görür o günleri inşaallah.
 
Katılım
7 Eki 2017
Mesajlar
171
Üstte başkası da yazmış ÖTV ve MTV miktarının bu kadar fazla olmasının 2 sebebi var :1 üretim yapmıyoruz 2 zenginler vergi kaçırıyor
Bu elit kesim hicbir sekilde kacirmayip vergisini ödese hiçbir şekilde sorun kalacağını düşünmüyorum.
 
Katılım
28 Ara 2015
Mesajlar
1,589
Hoka,önce bu verdiğin sözden hiç bi sekilde dönmemek üzere güzel bi yemin etmen lazım . Yine de Ankara sınırlarından içeri adım attıgında yeminine sadık kalacağın konusunda çok ciddi endişelerim var.
Bu Ankara suyu ve havası insanı bu kadar mı değiştirir arkadaş? Göreyim seni hiç durma . Valla da billa da ilk oy benden . Haydi yolun açık, Allah yar ve yardımcın olsun. Sevgilerle.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:51 ----------

Yalnız adını tam söylemiyeceksin. Başbakan değil, Başkan olduktan sonra - Değerli vatandaşlarim ben
bu vaadi sadece motosikletler için vermiştim - dersin , hem motorcular , hemde Ülke kurtulmuş olur.
 
Katılım
14 Mar 2016
Mesajlar
1,991
İlk maddeyi geçiyorum, millet artık öyle vaadlere pek bakmıyor, bu aralar kabadayılık daha moda.

Diğer maddelerin çözümü ise tek, ÜRETİM. Yani artık bizde pek olmayan.
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Hoka,önce bu verdiğin sözden hiç bi sekilde dönmemek üzere güzel bi yemin etmen lazım . Yine de Ankara sınırlarından içeri adım attıgında yeminine sadık kalacağın konusunda çok ciddi endişelerim var.
Bu Ankara suyu ve havası insanı bu kadar mı değiştirir arkadaş? Göreyim seni hiç durma . Valla da billa da ilk oy benden . Haydi yolun açık, Allah yar ve yardımcın olsun. Sevgilerle.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:51 ----------

Yalnız adını tam söylemiyeceksin. Başbakan değil, Başkan olduktan sonra - Değerli vatandaşlarim ben
bu vaadi sadece motosikletler için vermiştim - dersin , hem motorcular , hemde Ülke kurtulmuş olur.

ali abi ben yapamam ama şu anda herhangi bir parti lideri çıkıp bunları vaadetse inan bana en az yuzde 15 oy alır.
 
Katılım
4 Ocak 2014
Mesajlar
1,462
Bak başına kötü şeyler gelir, ne dediğine dikkat et :); ortaya çıkmadan önce başkalarının başına gelenleri düşün. :wiinkk:
Ben uyarımı yaptım, gene de seçime girersen oyumu sana vereceğim :thumleft:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst