tavsiye olabilir

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
11 Mar 2010
Mesajlar
121
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
ehliyetimi alalı 2 hafta oldu alır almaz ilk uzun yolum bakırköye çıktım :mrgreen::mrgreen::mrgreen:sağ şeridin ortasından gittim hep bi ara trafik sıkıştı. sağa sola kaçmak için pek fazla trafik tecrübem yok o yüzden trafikte beklemeye başladım kendi şeridimde .arkama bir araba geldi dat dat kornaya basıyor ,bu araa trafike 1 metre ilerleme yok döndüm baktım arkama adam elini çıkardı motorcu yandan geçsene diye bağırdı indim motordan adamın yanına gittim ne bağırıyosun dedim yandan geç trafiği boşuna kapatma dedi bana.buda araç değilmi dedim sende araba var bizde motor var diye küçümsüyosun ama bizim de canımız var diyince adam böyle bi söndü.burdan çıkardığım olay ise trafikte bizim de bi araç oduğumuzu belli ederek yol alırsak (mesela ışıklarda iki arabanın arasında durucağımnıza bir şeritte durarak bekleyin) belki bize de saygı duyup ona göre hareket ederler.yeni demiyoum ki motorun avantajlarını kullanmayın sıkışk trafikte yanlardan kaçmayın sadece böyle küçük ama önemli şeylere önem verlim :cat:

klavyem bazı tuşlara basmıyor kusura bakmayın. bu arada 3 senedir motosiklet kullanıyorum yeni ehliyetli demeyin sadece trafiğe çıkmıyordum :cat:
 
Katılım
21 Nis 2009
Mesajlar
441
yüzde yüz katılıyorum
bir de merak ettim 3 senedir motoru nerde ve nasıl kullanıyordunuz ki?
sadece bir merak
 
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
9,061
%89 ankara şehiriçi trafiğinde kullanıyorum.
açık konuşayım ben bıraktım artık saygı görme farkedilme hikayesini.
ortama göre bekliyorum, akıyorum, kopuyorum, el kol hareketi yapıyorum.
motorun üstünde kalmak ve yol almak derdindeyim.


DOKANMA YANARSIN

Sürmek istiyorum
Eksozların, molozların, yağmaların kıyısından
Onca insafsızlıkların, onca haksızlıkların
Manzarasızlıkların, parasızlıkların
Allahsızlıkların kıyısından
Kimseye ve hiçbirşeye değmeden
Ciğerlerimi yok edercesine sürmek istiyorum

Sürmek istiyorum
Şiirimin ve yumruğumun namusuyla
Kavgaya karışmadan, tutuklanmadan ve küfür etmeden
Deli taylar gibi sürmek istiyorum
 
Katılım
9 Nis 2010
Mesajlar
586
DOKANMA YANARSIN

Sürmek istiyorum
Eksozların, molozların, yağmaların kıyısından
Onca insafsızlıkların, onca haksızlıkların
Manzarasızlıkların, parasızlıkların
Allahsızlıkların kıyısından
Kimseye ve hiçbirşeye değmeden
Ciğerlerimi yok edercesine sürmek istiyorum

Sürmek istiyorum
Şiirimin ve yumruğumun namusuyla
Kavgaya karışmadan, tutuklanmadan ve küfür etmeden
Deli taylar gibi sürmek istiyorum

Güzel şiirmiş, kime ait?
 
Katılım
21 Kas 2009
Mesajlar
5,302
Motosikleti
750x
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Yaşadığın tartışma hakkında yorum yapmayacağım.

Fakat sana benden bir tavsiye ;

Hangi şeridi kullanırsan kullan, kesinlikle o şeridin ortasından gitme...
Çünkü şerit ortaları genellikle kaygandır. Senden önce geçen arabaların altından yag damlatma olasılığını her zaman göz önünde bulundur.
Şeritlerin ya sağ, ya da sol kısmından git her zaman.
Çünkü buralar araçların lastiklerinin geldikleri yerdir. Ve şeritin orta kısımlarına göre daha temiz ve güvenlidir.
Hatta mümkün oldukça şeritlerin sol kısımlarından git. Çünkü otomobil sürücüleri genellikle sol aynalarını kontrol ederler. Sende şeritin sol kısmında olduğun için, doğal olarak sol tekerlek izinden gitmiş olacaksın ve önündeki araç tarafından daha kolay fark edileceksin.
 
Katılım
16 May 2007
Mesajlar
3,088
:cat::cat:
Yaşadığın tartışma hakkında yorum yapmayacağım.

Fakat sana benden bir tavsiye ;

Hangi şeridi kullanırsan kullan, kesinlikle o şeridin ortasından gitme...
Çünkü şerit ortaları genellikle kaygandır. Senden önce geçen arabaların altından yag damlatma olasılığını her zaman göz önünde bulundur.
Şeritlerin ya sağ, ya da sol kısmından git her zaman.
Çünkü buralar araçların lastiklerinin geldikleri yerdir. Ve şeritin orta kısımlarına göre daha temiz ve güvenlidir.
Hatta mümkün oldukça şeritlerin sol kısımlarından git. Çünkü otomobil sürücüleri genellikle sol aynalarını kontrol ederler. Sende şeritin sol kısmında olduğun için, doğal olarak sol tekerlek izinden gitmiş olacaksın ve önündeki araç tarafından daha kolay fark edileceksin.


:cat::cat:::plus1::::plus1::
 
Katılım
9 Nis 2010
Mesajlar
586
Yaşadığın tartışma hakkında yorum yapmayacağım.

Fakat sana benden bir tavsiye ;

Hangi şeridi kullanırsan kullan, kesinlikle o şeridin ortasından gitme...
Çünkü şerit ortaları genellikle kaygandır. Senden önce geçen arabaların altından yag damlatma olasılığını her zaman göz önünde bulundur.
Şeritlerin ya sağ, ya da sol kısmından git her zaman.
Çünkü buralar araçların lastiklerinin geldikleri yerdir. Ve şeritin orta kısımlarına göre daha temiz ve güvenlidir.
Hatta mümkün oldukça şeritlerin sol kısımlarından git. Çünkü otomobil sürücüleri genellikle sol aynalarını kontrol ederler. Sende şeritin sol kısmında olduğun için, doğal olarak sol tekerlek izinden gitmiş olacaksın ve önündeki araç tarafından daha kolay fark edileceksin.

Bu aslında duruma göre değişir. Hareket halindeyken ben de sol şeridi kullanıyorum. Fakat ışıklarda dururken en sağ şeridin ortasını tercih ediyorum. Yoksa adamlar sağına veya soluna girip kalkışta seni sıkıştırıyorlar. Işıklarda beklerken de arkamdaki adam yanaşana kadar hep gözüm bir aynada bir ışıkta oluyor, fırlamaya hazır halde bekliyorum.
 
Katılım
21 Kas 2009
Mesajlar
5,302
Motosikleti
750x
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Bu aslında duruma göre değişir. Hareket halindeyken ben de sol şeridi kullanıyorum. Fakat ışıklarda dururken en sağ şeridin ortasını tercih ediyorum. Yoksa adamlar sağına veya soluna girip kalkışta seni sıkıştırıyorlar. Işıklarda beklerken de arkamdaki adam yanaşana kadar hep gözüm bir aynada bir ışıkta oluyor, fırlamaya hazır halde bekliyorum.

Dikkat ettiyseniz ben hareket halindeki durumdan bahsettim...
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
27 Ağu 2010
Mesajlar
1
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
bazı motorcular öyle bi sürüyoki yol flan kapatıyolar her zman motorcular haklı dgl bnce
 

MkD

Katılım
22 Eki 2009
Mesajlar
767
dediğin şey sıkışık trafikte göze batmaya neden olacaktır
otomobil kullanıcısının ağzından 'leeenn adama bak motosikletle bir sürü yer kaplıyo yauu ' gibisinden düşünceler oluşmasına neden olur seninde başına bu gelmiş zaten
 
Katılım
8 Haz 2010
Mesajlar
245
Valla ben genelde 2 araba arasında durup bekliyorum kendimi daha güvenli hissediyorum o şekilde, zira arkadan gelen ama seni görmeye bi araba olursa anında tost olursun :) en azından dikkatsiz biri olursa benden önce yanımdaki arabalara çarpar diye ümid ediyorum :) Bu sadece bekleme için ama, trafik hareketlendiğinde hemen şeride kırıyorum tekrardan.
 
Katılım
22 Ağu 2010
Mesajlar
415
Valla ben genelde 2 araba arasında durup bekliyorum kendimi daha güvenli hissediyorum o şekilde, zira arkadan gelen ama seni görmeye bi araba olursa anında tost olursun :) en azından dikkatsiz biri olursa benden önce yanımdaki arabalara çarpar diye ümid ediyorum :) Bu sadece bekleme için ama, trafik hareketlendiğinde hemen şeride kırıyorum tekrardan.

Güzelmiş. Tost olmaktan iyidir ışıklarda 2 araç arasında beklemek. Sonra fırlarsın zaten ışıklarde ilk sen kalktığından yollar bomboş kaptır gare =)
 
Katılım
25 Tem 2010
Mesajlar
631
katılıyorum arkadaşa ama şeridin ortasında gitme olayı hariç tabi ben bir kere devirdim motorumu çok hafif bir virajdı ve hızımda yavaştı ama önceden geçen kamyonlardan bazıları sanırım yağ akıtmış 15 mt kada sürüklendikten sonra önce motorum bariyerlere çarptı sonrasında ben de ona çarparak durdum çok şükür bişey olmadı mont sürtünmeden biraz yıprandı ama zaten vazifesi de o :) kılık kıyafet şart nerde olursa olsun kazanda sonra çok daha iyi anladım bunu...
 
Katılım
18 Nis 2009
Mesajlar
4,287
dediğin şey sıkışık trafikte göze batmaya neden olacaktır
otomobil kullanıcısının ağzından 'leeenn adama bak motosikletle bir sürü yer kaplıyo yauu ' gibisinden düşünceler oluşmasına neden olur seninde başına bu gelmiş zaten

sana kesinlikle katılmıyorum arkadaşım bende 650 cc motosiklet var ve ben 140 tl vergi ödüyorum devlete kara yolu yapsın diye adamda ne idiğü belirsiz otomobilleri olan adamların % 90 ı en fazla 100 tl vergi veriyor (arkadaşlar hangi otomobillerden bahsettiğimi gayet iyi biliyorsunuz zaten trefikte canımızı sıkanlar %99 aynı otomobilleri kullanıyo) benim motosikletim 18 bin lira adamın arabası en fazla 10 bin tl onun karayoluna ve havaya verdiği zarar benimkinden en az 10 kat daha fazla sadece verdiğim vergiyle kıyaslasam benim o yolu kullanma hakkım o heriften daha fazla
şimdi arkadaşım ben seyir halindeyken kesinlikle sağ şeritteysem şeridin solunu kullanırım sol şeritteysem eğer şeridin sağ tarafını kullanırım neden diye sorarsanız eğer; arkadan gelen beni sağa doğru sıkıştıramasın diye eğer sağ şeritte soldan giderseniz arkadan gelen sizi sıkıştırmak yerine mecburi olarak sol şeride geçip sollama yapmak zorunda kalacak yok arada anlayışsız mahluklar da çıkmıyo değil inadına sağa geç diye gorna çalıp selektör yapar ama kesinlikle yer değişmem geç geç işareti yaparım sol elimle ve şeridi işaret ederim ona rağmen geçmezse motosikleti neredeyse duracak seviyeye kadar yavaşlayıp geçmesini beklerim ama kesinlikle benim bulunduğum şeritte beni sıkıştıramaz zevk zevk te canımdan önemli değil
ışıklarda duracağım zaman kesinlikle şeridi ortalarım arkadan gelen görsün diye de sürekli gözüm aynada ve elimle stopları yakıp söndürerek ikaz niyetine sinyal veririm
 
Katılım
7 Nis 2010
Mesajlar
328
%89 ankara şehiriçi trafiğinde kullanıyorum.
açık konuşayım ben bıraktım artık saygı görme farkedilme hikayesini.
ortama göre bekliyorum, akıyorum, kopuyorum, el kol hareketi yapıyorum.
motorun üstünde kalmak ve yol almak derdindeyim.


Evet çok dogru.Ankara trafiginde,nekadar yırtık olursan o kadar rahat oluyor.Tafikte pasif kalmamak lazım.Gerekirse kavga gürültü el kol hareketi,2 adet orijinal hella(dolmuşçu kornası)bu iş için ideal.
 
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
9,061
Evet çok dogru.Ankara trafiginde,nekadar yırtık olursan o kadar rahat oluyor.Tafikte pasif kalmamak lazım.Gerekirse kavga gürültü el kol hareketi,2 adet orijinal hella(dolmuşçu kornası)bu iş için ideal.

istanbulu bilmem, orada ayrı bir keşmekeş ama ankara'da sert trafik var.
motor yoğunluğu düşük.
tempolu yoğun trafik var.
nizami kullanıp teorik bilgileri kasarsam kendime yer bulamıyorum, itilip kakılıyorum.
tempoya uyup işi birazda çakallığa vurursam daha rahat ediyorum.
 

MkD

Katılım
22 Eki 2009
Mesajlar
767
sana kesinlikle katılmıyorum arkadaşım bende 650 cc motosiklet var ve ben 140 tl vergi ödüyorum devlete kara yolu yapsın diye adamda ne idiğü belirsiz otomobilleri olan adamların % 90 ı en fazla 100 tl vergi veriyor (arkadaşlar hangi otomobillerden bahsettiğimi gayet iyi biliyorsunuz zaten trefikte canımızı sıkanlar %99 aynı otomobilleri kullanıyo) benim motosikletim 18 bin lira adamın arabası en fazla 10 bin tl onun karayoluna ve havaya verdiği zarar benimkinden en az 10 kat daha fazla sadece verdiğim vergiyle kıyaslasam benim o yolu kullanma hakkım o heriften daha fazla
şimdi arkadaşım ben seyir halindeyken kesinlikle sağ şeritteysem şeridin solunu kullanırım sol şeritteysem eğer şeridin sağ tarafını kullanırım neden diye sorarsanız eğer; arkadan gelen beni sağa doğru sıkıştıramasın diye eğer sağ şeritte soldan giderseniz arkadan gelen sizi sıkıştırmak yerine mecburi olarak sol şeride geçip sollama yapmak zorunda kalacak yok arada anlayışsız mahluklar da çıkmıyo değil inadına sağa geç diye gorna çalıp selektör yapar ama kesinlikle yer değişmem geç geç işareti yaparım sol elimle ve şeridi işaret ederim ona rağmen geçmezse motosikleti neredeyse duracak seviyeye kadar yavaşlayıp geçmesini beklerim ama kesinlikle benim bulunduğum şeritte beni sıkıştıramaz zevk zevk te canımdan önemli değil
ışıklarda duracağım zaman kesinlikle şeridi ortalarım arkadan gelen görsün diye de sürekli gözüm aynada ve elimle stopları yakıp söndürerek ikaz niyetine sinyal veririm

ee ozaman kiminki daha pahalıysa ona öncelik verilsin yollarda
 
Katılım
11 Ara 2009
Mesajlar
157
Güzel şiirmiş, kime ait?

Türkiye'de yaşıyoruz, mükemmel şairlerimizi tanımıyoruz... Şiir Yusuf Hayaloğlu'na
ait ve "koşmak" yerine "sürmek" olarak değiştirmiş kuvvetmira kardeşimiz, Yusuf
Hayaloğlu'nu da bize hatırlatıp andığı için kendisine teşekkürler, en sevdiğim şairdir
kendileri...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst