SEVGİLİ ARKADAŞLAR;
Motana hakkındaki eleştirilerimin ses getirmesi sevindirici oldu benim için, en azından birilerinin benimle ilgilendiğinin memnuniyetini yaşadım. Bazı arkadaşlara, sorunlarım inandırıcı gelmemiş.Ben 46 yaşında Hatay/Antakya'da İlköğretim Müdürü olan bir arkadaşınızım.
Şİmdi metodolojik olarak sırasıyla yaşadıklarımı anlatayım.
1- Yaklaşık 8-9 ay önce motorda titreme, arka tarafta ses ve performans düşüklüğü başladı.
2- Hatay/Antakya Motana servisi "Uğur-iş Motor'a" şikayetlerimi ilettim, test sürüşü yaptılar herşey normal dediler.
3- Gün geçtikçe şikayetlerim artmaya başladı, özellikle iki kişiyle kalkış yaparken motorda zorlanma ve gürültüler gelmeye başladı.
4- Tekrar aynı servise giderek şikayetlerimi yinelediğimde, motorun balata bölümünü sökerek temizlediler, varyatör kayışında anormallik yok diyerek beni yolladılar.
5- Bu kez motoru aldığım bayi olan" Tecirli Motorlu Araçlar Ltd.Şti." Gökhan Tecirli'ye başvurdum."Hocam yakında servisi ben alıyorum bekle diyerek" bir kaç hafta oyaladı.
6- Sorunlar arttıkça ( Motorun performansının düşüşü, kalkarken ve seyir halindeyken kayış ve volan sesinin aşırı artışı ) Tecirli otomotive hergün uğrar oldum, iş çıkışında eve gitmeden ikinci adresime uğruyor bir gelişme varmı diye haber almaya çalışıyordum.
7- Yaklaşık 2 ay önce Tecirli Otomotivin sahibi, Gökhan Tecirli "tamam hocam servisi açtık dedi ve beni ufacık bir işyerine yolladı. Orada adının Fuat olduğunu söyleyen ustaya sorunlarımı ilettim.Bu Fuat usta; "hocam beni SYM kursuna yollamadılar, üstelik Yetkili Servisliğide Patron Gökhan Bey Firma adına aldı, ben sadece işçi olarak çalışıyorum, ama Gökhan Bey bana talimat verdi motora ben bakacam"dedi. Motorun balata ve kayış bölümünün kapağını açtı kayışın takılı olduğu parça (teknik ismini bilmediğim üzerinde havalandırma kanatlarının bulunduğu parça ) sökerken 3 tane kanatçığını kırdı, zar zor açabildi, içersinde 6 adet fiber silindir şeklinde olan elemanların aşınmış olduğunu çalışmadıklarını, yani görev yapmadıklarını, ayrıca bunlar görev yapmadığından dolayı kayışında deforme olduğunu açıkladı. Gökhan beyin parça siparişi vermesi gerektiğiyle kırık kapak ve parçaları yeniden taktı.
8- Sayın Gökhan bey Motanaya sipariş verdim diyerek beni haftalarca oyaladı, bunun üzerine motananın resmi sitesindeki ileşim bölümüne 3 tane mail yollayarak sorunlarımı dile getirdim fakat ne yazıkki taştan ses geldi motanadan yanıt gelmedi. Yanıt gelmeyince bunun üzerine 0262-648 00 00 nolu tlf dan Okan Beyle görüştüm ve ona sorunlarımı anlatmaya çalışırken "tamam hocam 48 ile 77 şase nolu (numaralarda yanılabilirim bunlara yakındı) motorlarda fabrikasyon hata var, servisinizle temasa geçin lazım olan parçaları istesin" dediler.
9- Servise gittim, servis genel kontrol sonucu motorum için, balata takımı komple (balata, kayış, o kırılan parça), signal flaşörü, şarz regulatörü( akü ölçümde 16 volt elektrik üretiyordu) siparişi verdi.
10- İki hafta kadar sonra parçalar geldi, geldi ama sadece (içerisinde 6 lı fiber silindirik bilye bulunan parça, kırılan kapağı yok) ve alakasız bir küçük elektronik parça! Kayış yok diğer parçalar yok...
ŞİMDİ ARKADAŞLAR;
Bu yazdıklarım yaşadıklarımın çok küçük bir özeti, ben motorumun kalitesinden, sym markasından en küçük şikayetim yok, benim derdim Motananın tutumu; Müşteriye ilgisizliği, servislerinden dialog kopukluğu, hiç bir yedek parçasının servislerde stok olarak bulunmayışı, müşterilerine yanıt vermeyişi, sorunları sonuna kadar takip edip sonlandırmayışı, bayi ve servis ağını kaliteli ve işlevsel bir şekilde çalıştırmayışı...
Motana, sadece satışı ön planda tutan, yani ürünü satıncaya kadar, sattıktan sonra ne olursa olsun mantığı ve politikasını güden bir yaklaşım sergilemekte.
ARKADAŞLAR; ben GTS 250 yi Hatay da ilk alan ve tanıtan kişiyim ve benim refaransımla 6-7 adet satılmasına da vesile olan kişiyim( firma yetkilisi Okan beye de aynısını söylemişim ayrıca Antakya Bayisinden öğrenebilinir) ayrıca bir önemli konuya daha temas etmeden geçmiyeceğim;
Mademki belirli seri nolu motorlarda üretim hatası var, Ey Motona ! Bu motorların nereye satıldığını biliyorsunuz (servis geri dönüş fişleriyle yerleri kolayca saptanır) neden servislere talimat verip, bu motorları geri çağırarak gereken onarımı yaptırmıyorsunuz.
Haksızmıyım arkadaşlar.
Hepinize saygılar sunuyorum.