Sym gts 250 i evo Motosikletime CR8EİX İridyum Buji taktım

Katılım
29 May 2013
Mesajlar
151
İyi günler,

Bugün sym gts 250 i evo motosikletime iridyum buji taktım.Aynı zamanda 16 mm Buji anahtarıda aldım.Anahtarı 25 tl aldım gayet güzel ve ekonomik.Çıkardığım normak ngk CR8E bujinin ömrünü tamamladığını gördüm çünkü elektrok kısmı baya bir yanmıştı.Simsiyah olmuştu.İlk kez iridyum buji kunlanıyorum ve sonucu oldukça merak etmekteydim.Bu konu hakkında baya bir araştırma yapmıştım.İridyum bujiyi 45 tl aldım.Normal ngk buji ise 20 tl.İlk deneyimlerim oldukça iyi.Buji taktıktan sonra motoru ateşledim.Motor sesi daha gür çıkmaya başladı ve titreşim çok ama çok az azaldı.Normal ngk bujinin ömrü 12.000 km.İridyum bujilerin ömrü ise 50.000 km olduğu söyleniyor.Bu gün ustamın yanına uğradım ve bunu sordum.Ustam hiç bir bujinin 50.000 km dayanmayacağını en fazla 10.000 km sonra değişim isteyeceğini söyledi.Aynı zamanda iridyum bujiler kendi kendini temizlediği belirtiliyor.Sizler bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz ? İridyum bujinin ömrü 50.000 km gider mi ? Aynı zamanda iridyum bujiler kendi kendilerini temizliyorlar mı ?
 
Katılım
5 Ağu 2012
Mesajlar
2,890
Gider dememizi bekliyorsun ama sanmıyorum.

İridyum bujiler daha yüksek voltta ateşleme yapar. Peki bobinin bu yüksek voltajı verebilecek güçte mi?
Şöyle düşün bin watt rsm lik bir bass ı arabanın teybine bağlayarak kullanıyorsun. Ne kadar verim alabilirsin. Bir de ona uygun çıkışı olan bir amfiye bağlayarak kullanıyorsun. Hangisi daha verimli ses verir?

İridyum buji daha yüksek devirler için idealdir. Ve daha yüksek devir çeviren motosikletlerin de ateşlemeleri daha güçlü olur orada performans kazanır. Sizin şu anda hissettiğinizi söyledikleriniz malesef ki tamamen psikolojik.
 
Katılım
29 May 2013
Mesajlar
151
Gider dememizi bekliyorsun ama sanmıyorum.

İridyum bujiler daha yüksek voltta ateşleme yapar. Peki bobinin bu yüksek voltajı verebilecek güçte mi?
Şöyle düşün bin watt rsm lik bir bass ı arabanın teybine bağlayarak kullanıyorsun. Ne kadar verim alabilirsin. Bir de ona uygun çıkışı olan bir amfiye bağlayarak kullanıyorsun. Hangisi daha verimli ses verir?

İridyum buji daha yüksek devirler için idealdir. Ve daha yüksek devir çeviren motosikletlerin de ateşlemeleri daha güçlü olur orada performans kazanır. Sizin şu anda hissettiğinizi söyledikleriniz malesef ki tamamen psikolojik.

Ben zaten performans amaçlı almadım.İridyum bujilerin yüksek cc makinalarda 1-2 hp arttırdığını biliyorum.Yani beni gariban 250 cc lik sym'ye performans ekleyeceğini düşünmek hata olur bunun farkındayım.Almamın amacı ekonomik sebeblerden.İridyum bujiler 50.000 km ömrü olduğunu bir çok kişi belirtiyordu.Normal bujinin ömrü ise 12.000. Normal ngk fiyatı 20 tl iridyum ngk fiyatı 45 tl şimdi aradaki farklara ve bunun ekonomik olarak yansımasına odaklanmak gerekli olduğunu düşünüyorum.aynı zamanda motorun patlama sesi daha gür çıkmaya başladı.Belkide bunun sebebi eski bujinin neredeyse ömrünü tamamlamak olmasıdır.Aynı zamanda iridyum bujilerin kendini temizleme özelliği olduğu için normal standart bujilere göre 6.000 km de bir çıkartılıp temizleme zahmetinin olmaması ve her temizleme sırasındada elektrot tırnak ucunun sentille gerekli ayara getirilme işleminin gerek olmamasıda bir avantaj olarak duruyor.
 
Son düzenleme:
Katılım
23 Kas 2014
Mesajlar
2,094
Gider dememizi bekliyorsun ama sanmıyorum.

İridyum bujiler daha yüksek voltta ateşleme yapar. Peki bobinin bu yüksek voltajı verebilecek güçte mi?
Şöyle düşün bin watt rsm lik bir bass ı arabanın teybine bağlayarak kullanıyorsun. Ne kadar verim alabilirsin. Bir de ona uygun çıkışı olan bir amfiye bağlayarak kullanıyorsun. Hangisi daha verimli ses verir?

İridyum buji daha yüksek devirler için idealdir. Ve daha yüksek devir çeviren motosikletlerin de ateşlemeleri daha güçlü olur orada performans kazanır. Sizin şu anda hissettiğinizi söyledikleriniz malesef ki tamamen psikolojik.

aynı düşünce yüzünden bende xmax a takmaktan vazgeçtim

söylediklerinizde haklısınız

belkide motor için olumsuz sonuçlara yol açabilir
 
Katılım
17 Eki 2009
Mesajlar
1,090
kitapçıkta yazmadığı sürece ben denemekten korkarım. Çünkü fabrika çıkışı iridyum buji olan motosikletlerin kitapçığında normal buji kodu önermiyor, normal bujili olanlara da iridyum kodu vermiyor
 
Katılım
29 May 2013
Mesajlar
151
Başka fikrini belirtmek isteyen varmı peki ? Tüm cevap verenlere teşekkür ediyorum.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst