- Konu Yazar
- #1
İyi günler,
Bugün sym gts 250 i evo motosikletime iridyum buji taktım.Aynı zamanda 16 mm Buji anahtarıda aldım.Anahtarı 25 tl aldım gayet güzel ve ekonomik.Çıkardığım normak ngk CR8E bujinin ömrünü tamamladığını gördüm çünkü elektrok kısmı baya bir yanmıştı.Simsiyah olmuştu.İlk kez iridyum buji kunlanıyorum ve sonucu oldukça merak etmekteydim.Bu konu hakkında baya bir araştırma yapmıştım.İridyum bujiyi 45 tl aldım.Normal ngk buji ise 20 tl.İlk deneyimlerim oldukça iyi.Buji taktıktan sonra motoru ateşledim.Motor sesi daha gür çıkmaya başladı ve titreşim çok ama çok az azaldı.Normal ngk bujinin ömrü 12.000 km.İridyum bujilerin ömrü ise 50.000 km olduğu söyleniyor.Bu gün ustamın yanına uğradım ve bunu sordum.Ustam hiç bir bujinin 50.000 km dayanmayacağını en fazla 10.000 km sonra değişim isteyeceğini söyledi.Aynı zamanda iridyum bujiler kendi kendini temizlediği belirtiliyor.Sizler bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz ? İridyum bujinin ömrü 50.000 km gider mi ? Aynı zamanda iridyum bujiler kendi kendilerini temizliyorlar mı ?
Bugün sym gts 250 i evo motosikletime iridyum buji taktım.Aynı zamanda 16 mm Buji anahtarıda aldım.Anahtarı 25 tl aldım gayet güzel ve ekonomik.Çıkardığım normak ngk CR8E bujinin ömrünü tamamladığını gördüm çünkü elektrok kısmı baya bir yanmıştı.Simsiyah olmuştu.İlk kez iridyum buji kunlanıyorum ve sonucu oldukça merak etmekteydim.Bu konu hakkında baya bir araştırma yapmıştım.İridyum bujiyi 45 tl aldım.Normal ngk buji ise 20 tl.İlk deneyimlerim oldukça iyi.Buji taktıktan sonra motoru ateşledim.Motor sesi daha gür çıkmaya başladı ve titreşim çok ama çok az azaldı.Normal ngk bujinin ömrü 12.000 km.İridyum bujilerin ömrü ise 50.000 km olduğu söyleniyor.Bu gün ustamın yanına uğradım ve bunu sordum.Ustam hiç bir bujinin 50.000 km dayanmayacağını en fazla 10.000 km sonra değişim isteyeceğini söyledi.Aynı zamanda iridyum bujiler kendi kendini temizlediği belirtiliyor.Sizler bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz ? İridyum bujinin ömrü 50.000 km gider mi ? Aynı zamanda iridyum bujiler kendi kendilerini temizliyorlar mı ?