Suzuki Suzuki Intruder C800 / VL800 / C50 / Kullanıcıları Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
7 Ağu 2016
Mesajlar
9
Suzuki cruiserların herhangi bir kronik arızası yoktur. Sadece ön frenleri zayıf olabilmekte. Bu durum doğru balata ile bile düzelmiyor maalesef. Yedek parçası da çok uygun fiyatlı olmadığından hem bu kadar eski hem de masraflı bir motosiklet almanızı tavsiye etmem.

Tavsiyeleriniz için teşekkür ederim. Dediklerinizi dikkate alacağım.
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
Bu motorun alıcısı da satıcısı da pek yok sanırım. Kendimce bariz avantajlarından dolayı bakınmaktayım bir süredir. Var mıdır aktif kullanıcısı, satmaya niyetlisi acep?
 
Katılım
31 Ocak 2015
Mesajlar
1,748
Bu motorun alıcısı da satıcısı da pek yok sanırım. Kendimce bariz avantajlarından dolayı bakınmaktayım bir süredir. Var mıdır aktif kullanıcısı, satmaya niyetlisi acep?

Geçtiğimiz aylarda ilan sürem dolduğu için yeni ilan vermedim. Ama aslında halen satılık durumda benim motor. İlgilenirseniz özel mesaj yoluyla irtibata geçebiliriz.
 
Katılım
18 Şub 2011
Mesajlar
346



herkese merhaba motosikletimi yaklaşık 10 ay önce aldım. A'dan Z'ye eleştirisini tamirlerini sizlerle paylaşmak istiyorum. Benim yaşadığım sıkıntıları sizlere aktaracağım. Hem volusia kullanıcıları olarak canlanmış oluruz. Gece fotoları derleyip anlatmaya başlayacağım. :flower:
 
Katılım
18 Şub 2011
Mesajlar
346
Öncelikle herkese merhaba.
Sonunda istediğim motosikleti alabildim. İstememin sebebi; boyut olarak çok büyük, 45 derecelik açısıyla ve 800cc V motorun sesi, beyaz yanak takmak istiyordum ve zincir yağından dolayı temiz kullanamıyorsun ve bunun şaftlı olması, en çok istediğim klasik siyah beyaz boyası olduğu için tam benlik.
Ve ilk aldığım o an!






Motosiklet tamirinden anladığım için ve önceki bakımlarını ben yaptığım için herhangi bir kontrole götürme ihtiyacı duymadım. Sadece bakım zamanı geciktiği için baştan sona bakım yapmaya karar verdim.

4 litrelik 10w-40 castrol yağ, Suzuki hava filtresi,Suzuki yağ filtresi , 2 adet ngk buji, Castrol antifriz, safsu, 80-90 şanzıman yağı, 15-16 olmak üzere iki adet kalın beyaz yanak ve 2 adet salyangoz korna






Hava filtresi
İlk olarak hava filtresinden başladım çünkü inanılmaz şekilde siyah duman atıyordum. Siyah duman da zengin karışıma işaretti. Ve ışıklarda benzin kokusu gözlerimi yakıyordu. Sonuç ortada, filtre işlevini tamamlamış. Hava kutusunu iyice temizleyip yeni filtreye lastiklerini taktım. Hava filtresi değişimi tamamlanmış oldu.












Karbüratör temizliği
Karbüratör temizliği yapmak istiyordum ve düzenli çalışması için ayarları fabrikasyona çevirmeliydim. Karbüratörü çıkarmak için depoyu, onun için de seleleri sökmek gerek. Hava fitresi manifoldunu yıldız tornavidayla karbüratörden ve hava filtre kutusundan ayırmak gerek. Hem onu da iyice temizleyeceğim. Karbüratörümüzü gördük. Gaz tellerini, jikleyi ve sensör soketlerini çıkartıyoruz. Sonra emme manifoldundan motora pislik kaçmaması için bezle boşluğu tıkıyoruz.























Karbüratör temizliği
Karbüratörü açmaya başlıyoruz. Parçalayıp benzine yatırıyoruz. İğne aralarında ufak da olsa pislik vardı. Basınçlı hava ile temizlememiz gerek. Sonrasında aynı şekilde topluyoruz. Servis manuelinde hava-benzin ayarı 3 turdu. Topladıktan sonra gaz tellerini ve sensörleri taktım. Manifolda takmadım çünkü sübap ayarlarını yapacağım.



























Yağ ve yağ filtresi değişimi
Haznemiz 3,2 litre yağ alıyor filtre değişimiyle eğer sadece yağ değişirse 3 litre koyulacak. 10-40 tam sentetik castrol koydum. 3,2. Bu yağ ile ilgili olarak, ince olduğu için benim de 2001 model vl olunca yanıyor. 5 viteste 120km/h ile giderken gaza asılınca debriyajda kaçırma sıkıntısı yaşadım. Sonradan 20-40 castrol kullanmaya başlayınca bu problem tamamen ortadan kalktı.











Buji değişimi
Buji başlığını çıkartıp sonra bujileri söküyoruz. Ve bujilerde kurum vardı. Tırnakları simsiyah yani zengin karışım. Eski ve yeni farkını göreceksiniz. Yeni bujileri takarken de diş kısmını yağlayıp takınız. Son olarak da buji başlıklarını takınız.













Antifriz değişimi
Radyatör hortumlarını altından söküp sıvıyı boşaltıyoruz. Bloğun içinde kalan bir miktar sıvı kalıyor. Yeni sıvı koyarken hava yapacağı için çalıştırıp sonra tekrar ilave etmek gerekiyor. Toplamda 1,5 litre sıvı girmesi gerek. 1 litre antifrize 0,5l saf su karıştırıyoruz.








Beyaz yanak takımı

Lastikleri söküyoruz. Lastik havalarını indirseniz bile lastik janttan ayrılmıyor bu yüzden mengene ile sıkıştırıp ayırabilirsiniz ya da lastikçiye gidebilirsiniz. Dikkat edilmesi gereken husus lastiklerin üzerine bebek pudrası dökünüz. Bu sayede yanaklar, lastikleri şişirirken janttan atmayacak ve tutunacaktır. 180 lastik ebatına görü mengenem olmadığı için lastikçiye diğer motorumun arkasına atıp orda kendim hallettim. Ve ön tekerdeki manyetik km sayacının tırnakları kırılmış.















Şaft yağı değişimi
200-220ml yağ alıyor. Eski yağı boşaltıyoruz ve kötü durumda. 80-90 şanzıman yağını 200ml olarak kartere boşalttım.










Subap (Valf) ayarı
Subap sesinden dolayı giriştim. Emmeleri 0,15mm egzozları 0,20mm sentille ölçerek yaptım. Sonrasında ses kesildi. Subap kapaklarını çıkartıyoruz ve krankı çevirip işaret deliğinden R/T ye yani pistonu üst ölü noktaya alıyoruz. Arka silindirden başlıyoruz. Sentili biraz tatlı sert kıvamda üstteki kontralarından sıkıyoruz. Sonra krankı 425 derece çevirip F/T ye alıyoruz yani sıra ön silindirde. Sentili biraz tatlı sert kıvamda üstteki kontralarından sıkıyoruz. Kapaklarını kapayıp işlemi bitirebilirsiniz.

















Sonra karbüratörü, manifoldu, depoyu ve geri kalan şeyleri takıyoruz. Elektrik tesisatını da boş geçmedim. Kontrollerini ve tamirini de yaptım. Bu cüsseye uygun bir de 2 adet salyangoz korna almıştım. Kesici korna rölesi kullandım. Kornalar da harika oldu fakat egzoz sesini bastıramıyorlar.










Evet çiğ atma problemi düzeldi. Yakıt şehir içi (Eskişehir) 100km de 14 litre iken , 7-8 litreye düştü. Şehir dışı yakıt tüketimi ise 100kmde 5,3 litreye indi. İnanılmaz bir güce ulaştı. Çekişi arttı. 3. Viteste patinaja düşüyor.

Mutlu son




















 
Katılım
17 Eki 2013
Mesajlar
106
Eline emeğine sağlık Tayfun :) Bir ara çayımızı içmeye bekleriz Kütahya'ya, görelim şu canavarını :)
Uğur

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:07 ----------

Öncelikle herkese merhaba.
Sonunda istediğim motosikleti alabildim. İstememin sebebi; boyut olarak çok büyük, 45 derecelik açısıyla ve 800cc V motorun sesi, beyaz yanak takmak istiyordum ve zincir yağından dolayı temiz kullanamıyorsun ve bunun şaftlı olması, en çok istediğim klasik siyah beyaz boyası olduğu için tam benlik.
Ve ilk aldığım o an!

[url]https://i.hizliresim.com/5Q6BBD.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/Akrppz.jpg[/url]


Motosiklet tamirinden anladığım için ve önceki bakımlarını ben yaptığım için herhangi bir kontrole götürme ihtiyacı duymadım. Sadece bakım zamanı geciktiği için baştan sona bakım yapmaya karar verdim.

4 litrelik 10w-40 castrol yağ, Suzuki hava filtresi,Suzuki yağ filtresi , 2 adet ngk buji, Castrol antifriz, safsu, 80-90 şanzıman yağı, 15-16 olmak üzere iki adet kalın beyaz yanak ve 2 adet salyangoz korna


[url]https://i.hizliresim.com/PrJg97.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/gWMBab.jpg[/url]

Hava filtresi
İlk olarak hava filtresinden başladım çünkü inanılmaz şekilde siyah duman atıyordum. Siyah duman da zengin karışıma işaretti. Ve ışıklarda benzin kokusu gözlerimi yakıyordu. Sonuç ortada, filtre işlevini tamamlamış. Hava kutusunu iyice temizleyip yeni filtreye lastiklerini taktım. Hava filtresi değişimi tamamlanmış oldu.

[url]https://i.hizliresim.com/Q7O9rG.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/XXR5Qj.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/bG7Wz0.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/dGgRyr.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/MvArn2.jpg[/url]


Karbüratör temizliği
Karbüratör temizliği yapmak istiyordum ve düzenli çalışması için ayarları fabrikasyona çevirmeliydim. Karbüratörü çıkarmak için depoyu, onun için de seleleri sökmek gerek. Hava fitresi manifoldunu yıldız tornavidayla karbüratörden ve hava filtre kutusundan ayırmak gerek. Hem onu da iyice temizleyeceğim. Karbüratörümüzü gördük. Gaz tellerini, jikleyi ve sensör soketlerini çıkartıyoruz. Sonra emme manifoldundan motora pislik kaçmaması için bezle boşluğu tıkıyoruz.


[url]https://i.hizliresim.com/WQ3dNE.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/3qGdmj.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/RPzqWo.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/pWJLdz.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/kWdlqv.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/N107zk.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/aGr6Vd.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/YNZAYD.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/8dRJVd.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/6XW0ok.jpg[/url]


Karbüratör temizliği
Karbüratörü açmaya başlıyoruz. Parçalayıp benzine yatırıyoruz. İğne aralarında ufak da olsa pislik vardı. Basınçlı hava ile temizlememiz gerek. Sonrasında aynı şekilde topluyoruz. Servis manuelinde hava-benzin ayarı 3 turdu. Topladıktan sonra gaz tellerini ve sensörleri taktım. Manifolda takmadım çünkü sübap ayarlarını yapacağım.



[url]https://i.hizliresim.com/gWMElL.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/ZEomNA.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/ok4oQ2.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/lW5mYk.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/VMWmpV.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/nW0ZPg.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/vpWrzR.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/1gOqPD.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/Ln5mP1.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/r2znLM.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/y3Zg2a.jpg[/url]



Yağ ve yağ filtresi değişimi
Haznemiz 3,2 litre yağ alıyor filtre değişimiyle eğer sadece yağ değişirse 3 litre koyulacak. 10-40 tam sentetik castrol koydum. 3,2. Bu yağ ile ilgili olarak, ince olduğu için benim de 2001 model vl olunca yanıyor. 5 viteste 120km/h ile giderken gaza asılınca debriyajda kaçırma sıkıntısı yaşadım. Sonradan 20-40 castrol kullanmaya başlayınca bu problem tamamen ortadan kalktı.


[url]https://i.hizliresim.com/5Q6boj.jpg[/url]


[url]https://i.hizliresim.com/AkrW0p.jpg[/url]





Buji değişimi
Buji başlığını çıkartıp sonra bujileri söküyoruz. Ve bujilerde kurum vardı. Tırnakları simsiyah yani zengin karışım. Eski ve yeni farkını göreceksiniz. Yeni bujileri takarken de diş kısmını yağlayıp takınız. Son olarak da buji başlıklarını takınız.

[url]https://i.hizliresim.com/aGrmoz.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/N10m5O.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/pWJlR0.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/kWdmjW.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/RPz2J1.jpg[/url]



Antifriz değişimi
Radyatör hortumlarını altından söküp sıvıyı boşaltıyoruz. Bloğun içinde kalan bir miktar sıvı kalıyor. Yeni sıvı koyarken hava yapacağı için çalıştırıp sonra tekrar ilave etmek gerekiyor. Toplamda 1,5 litre sıvı girmesi gerek. 1 litre antifrize 0,5l saf su karıştırıyoruz.

[url]https://i.hizliresim.com/qWOVRR.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/9dZ0E5.jpg[/url]




Beyaz yanak takımı

Lastikleri söküyoruz. Lastik havalarını indirseniz bile lastik janttan ayrılmıyor bu yüzden mengene ile sıkıştırıp ayırabilirsiniz ya da lastikçiye gidebilirsiniz. Dikkat edilmesi gereken husus lastiklerin üzerine bebek pudrası dökünüz. Bu sayede yanaklar, lastikleri şişirirken janttan atmayacak ve tutunacaktır. 180 lastik ebatına görü mengenem olmadığı için lastikçiye diğer motorumun arkasına atıp orda kendim hallettim. Ve ön tekerdeki manyetik km sayacının tırnakları kırılmış.

[url]https://i.hizliresim.com/gWMEV5.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/ZEomQV.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/ok4o89.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/lW5mrr.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/nW0ZmM.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/VMWmXv.jpg[/url]



Şaft yağı değişimi
200-220ml yağ alıyor. Eski yağı boşaltıyoruz ve kötü durumda. 80-90 şanzıman yağını 200ml olarak kartere boşalttım.


[url]https://i.hizliresim.com/7N35gL.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/PrJmkd.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/gWME80.jpg[/url]



Subap (Valf) ayarı
Subap sesinden dolayı giriştim. Emmeleri 0,15mm egzozları 0,20mm sentille ölçerek yaptım. Sonrasında ses kesildi. Subap kapaklarını çıkartıyoruz ve krankı çevirip işaret deliğinden R/T ye yani pistonu üst ölü noktaya alıyoruz. Arka silindirden başlıyoruz. Sentili biraz tatlı sert kıvamda üstteki kontralarından sıkıyoruz. Sonra krankı 425 derece çevirip F/T ye alıyoruz yani sıra ön silindirde. Sentili biraz tatlı sert kıvamda üstteki kontralarından sıkıyoruz. Kapaklarını kapayıp işlemi bitirebilirsiniz.


[url]https://i.hizliresim.com/5Q6bLd.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/AkrWnq.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/dGgm8n.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/0BJ9lL.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/4MyX1q.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/Jlbmqn.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/OL4mVA.jpg[/url]


Sonra karbüratörü, manifoldu, depoyu ve geri kalan şeyleri takıyoruz. Elektrik tesisatını da boş geçmedim. Kontrollerini ve tamirini de yaptım. Bu cüsseye uygun bir de 2 adet salyangoz korna almıştım. Kesici korna rölesi kullandım. Kornalar da harika oldu fakat egzoz sesini bastıramıyorlar.

[url]https://i.hizliresim.com/zBo9a4.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/r2zn6P.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/7N357l.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/PrJmn8.jpg[/url]


Evet çiğ atma problemi düzeldi. Yakıt şehir içi (Eskişehir) 100km de 14 litre iken , 7-8 litreye düştü. Şehir dışı yakıt tüketimi ise 100kmde 5,3 litreye indi. İnanılmaz bir güce ulaştı. Çekişi arttı. 3. Viteste patinaja düşüyor.

Mutlu son


[url]https://i.hizliresim.com/zBo934.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/4MyXPq.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/XXRm0D.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/dGgmPn.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/0BJ91L.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/OL4m0A.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/bG7mrj.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/5Q6bgd.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/AkrWLq.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/Jlbman.jpg[/url]

Bu arada senin motorun yanındaki Harley sahibindendeki Harley mi? Benim viragoyu satabilirsem almayı düşünüyorum da
 
Katılım
13 Eki 2015
Mesajlar
1,106
Öncelikle herkese merhaba.
Sonunda istediğim motosikleti alabildim. İstememin sebebi; boyut olarak çok büyük, 45 derecelik açısıyla ve 800cc V motorun sesi, beyaz yanak takmak istiyordum ve zincir yağından dolayı temiz kullanamıyorsun ve bunun şaftlı olması, en çok istediğim klasik siyah beyaz boyası olduğu için tam benlik.
Ve ilk aldığım o an!

[url]https://i.hizliresim.com/5Q6BBD.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/Akrppz.jpg[/url]


Motosiklet tamirinden anladığım için ve önceki bakımlarını ben yaptığım için herhangi bir kontrole götürme ihtiyacı duymadım. Sadece bakım zamanı geciktiği için baştan sona bakım yapmaya karar verdim.

4 litrelik 10w-40 castrol yağ, Suzuki hava filtresi,Suzuki yağ filtresi , 2 adet ngk buji, Castrol antifriz, safsu, 80-90 şanzıman yağı, 15-16 olmak üzere iki adet kalın beyaz yanak ve 2 adet salyangoz korna


[url]https://i.hizliresim.com/PrJg97.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/gWMBab.jpg[/url]

Hava filtresi
İlk olarak hava filtresinden başladım çünkü inanılmaz şekilde siyah duman atıyordum. Siyah duman da zengin karışıma işaretti. Ve ışıklarda benzin kokusu gözlerimi yakıyordu. Sonuç ortada, filtre işlevini tamamlamış. Hava kutusunu iyice temizleyip yeni filtreye lastiklerini taktım. Hava filtresi değişimi tamamlanmış oldu.

[url]https://i.hizliresim.com/Q7O9rG.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/XXR5Qj.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/bG7Wz0.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/dGgRyr.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/MvArn2.jpg[/url]


Karbüratör temizliği
Karbüratör temizliği yapmak istiyordum ve düzenli çalışması için ayarları fabrikasyona çevirmeliydim. Karbüratörü çıkarmak için depoyu, onun için de seleleri sökmek gerek. Hava fitresi manifoldunu yıldız tornavidayla karbüratörden ve hava filtre kutusundan ayırmak gerek. Hem onu da iyice temizleyeceğim. Karbüratörümüzü gördük. Gaz tellerini, jikleyi ve sensör soketlerini çıkartıyoruz. Sonra emme manifoldundan motora pislik kaçmaması için bezle boşluğu tıkıyoruz.


[url]https://i.hizliresim.com/WQ3dNE.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/3qGdmj.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/RPzqWo.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/pWJLdz.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/kWdlqv.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/N107zk.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/aGr6Vd.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/YNZAYD.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/8dRJVd.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/6XW0ok.jpg[/url]


Karbüratör temizliği
Karbüratörü açmaya başlıyoruz. Parçalayıp benzine yatırıyoruz. İğne aralarında ufak da olsa pislik vardı. Basınçlı hava ile temizlememiz gerek. Sonrasında aynı şekilde topluyoruz. Servis manuelinde hava-benzin ayarı 3 turdu. Topladıktan sonra gaz tellerini ve sensörleri taktım. Manifolda takmadım çünkü sübap ayarlarını yapacağım.



[url]https://i.hizliresim.com/gWMElL.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/ZEomNA.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/ok4oQ2.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/lW5mYk.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/VMWmpV.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/nW0ZPg.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/vpWrzR.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/1gOqPD.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/Ln5mP1.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/r2znLM.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/y3Zg2a.jpg[/url]



Yağ ve yağ filtresi değişimi
Haznemiz 3,2 litre yağ alıyor filtre değişimiyle eğer sadece yağ değişirse 3 litre koyulacak. 10-40 tam sentetik castrol koydum. 3,2. Bu yağ ile ilgili olarak, ince olduğu için benim de 2001 model vl olunca yanıyor. 5 viteste 120km/h ile giderken gaza asılınca debriyajda kaçırma sıkıntısı yaşadım. Sonradan 20-40 castrol kullanmaya başlayınca bu problem tamamen ortadan kalktı.


[url]https://i.hizliresim.com/5Q6boj.jpg[/url]


[url]https://i.hizliresim.com/AkrW0p.jpg[/url]





Buji değişimi
Buji başlığını çıkartıp sonra bujileri söküyoruz. Ve bujilerde kurum vardı. Tırnakları simsiyah yani zengin karışım. Eski ve yeni farkını göreceksiniz. Yeni bujileri takarken de diş kısmını yağlayıp takınız. Son olarak da buji başlıklarını takınız.

[url]https://i.hizliresim.com/aGrmoz.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/N10m5O.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/pWJlR0.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/kWdmjW.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/RPz2J1.jpg[/url]



Antifriz değişimi
Radyatör hortumlarını altından söküp sıvıyı boşaltıyoruz. Bloğun içinde kalan bir miktar sıvı kalıyor. Yeni sıvı koyarken hava yapacağı için çalıştırıp sonra tekrar ilave etmek gerekiyor. Toplamda 1,5 litre sıvı girmesi gerek. 1 litre antifrize 0,5l saf su karıştırıyoruz.

[url]https://i.hizliresim.com/qWOVRR.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/9dZ0E5.jpg[/url]




Beyaz yanak takımı

Lastikleri söküyoruz. Lastik havalarını indirseniz bile lastik janttan ayrılmıyor bu yüzden mengene ile sıkıştırıp ayırabilirsiniz ya da lastikçiye gidebilirsiniz. Dikkat edilmesi gereken husus lastiklerin üzerine bebek pudrası dökünüz. Bu sayede yanaklar, lastikleri şişirirken janttan atmayacak ve tutunacaktır. 180 lastik ebatına görü mengenem olmadığı için lastikçiye diğer motorumun arkasına atıp orda kendim hallettim. Ve ön tekerdeki manyetik km sayacının tırnakları kırılmış.

[url]https://i.hizliresim.com/gWMEV5.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/ZEomQV.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/ok4o89.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/lW5mrr.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/nW0ZmM.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/VMWmXv.jpg[/url]



Şaft yağı değişimi
200-220ml yağ alıyor. Eski yağı boşaltıyoruz ve kötü durumda. 80-90 şanzıman yağını 200ml olarak kartere boşalttım.


[url]https://i.hizliresim.com/7N35gL.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/PrJmkd.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/gWME80.jpg[/url]



Subap (Valf) ayarı
Subap sesinden dolayı giriştim. Emmeleri 0,15mm egzozları 0,20mm sentille ölçerek yaptım. Sonrasında ses kesildi. Subap kapaklarını çıkartıyoruz ve krankı çevirip işaret deliğinden R/T ye yani pistonu üst ölü noktaya alıyoruz. Arka silindirden başlıyoruz. Sentili biraz tatlı sert kıvamda üstteki kontralarından sıkıyoruz. Sonra krankı 425 derece çevirip F/T ye alıyoruz yani sıra ön silindirde. Sentili biraz tatlı sert kıvamda üstteki kontralarından sıkıyoruz. Kapaklarını kapayıp işlemi bitirebilirsiniz.


[url]https://i.hizliresim.com/5Q6bLd.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/AkrWnq.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/dGgm8n.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/0BJ9lL.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/4MyX1q.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/Jlbmqn.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/OL4mVA.jpg[/url]


Sonra karbüratörü, manifoldu, depoyu ve geri kalan şeyleri takıyoruz. Elektrik tesisatını da boş geçmedim. Kontrollerini ve tamirini de yaptım. Bu cüsseye uygun bir de 2 adet salyangoz korna almıştım. Kesici korna rölesi kullandım. Kornalar da harika oldu fakat egzoz sesini bastıramıyorlar.

[url]https://i.hizliresim.com/zBo9a4.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/r2zn6P.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/7N357l.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/PrJmn8.jpg[/url]


Evet çiğ atma problemi düzeldi. Yakıt şehir içi (Eskişehir) 100km de 14 litre iken , 7-8 litreye düştü. Şehir dışı yakıt tüketimi ise 100kmde 5,3 litreye indi. İnanılmaz bir güce ulaştı. Çekişi arttı. 3. Viteste patinaja düşüyor.

Mutlu son


[url]https://i.hizliresim.com/zBo934.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/4MyXPq.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/XXRm0D.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/dGgmPn.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/0BJ91L.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/OL4m0A.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/bG7mrj.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/5Q6bgd.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/AkrWLq.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/Jlbman.jpg[/url]

tek tek okudum hepsini eline sağlık :)
 
Katılım
18 Şub 2011
Mesajlar
346
tek tek okudum hepsini eline sağlık :)

teşekkür ederim kardeşim

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:00 ----------

Eline emeğine sağlık Tayfun :) Bir ara çayımızı içmeye bekleriz Kütahya'ya, görelim şu canavarını :)
Uğur

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:07 ----------



Bu arada senin motorun yanındaki Harley sahibindendeki Harley mi? Benim viragoyu satabilirsem almayı düşünüyorum da





teşekkür ederim uğur abi. en yakın zamanda yanınızda olurum. ordaki harley farklı sanırım. Satılık değildi. 21 eylül'e arkadaşım elindeki motoru satabilirse senin canavarı alacağız.

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:23 ----------

Bu arada emektarlara bir teşekkürü kendime borç bilirim. Serkan abimin dediği gibi asker savaşır komutan anılır, takımlar çalışır usta anılır.


 
Katılım
4 Mar 2007
Mesajlar
2,414
Motosikleti
BWS 100
Ohoooo
FURY. Senin eski mankinayı yaptığını da hatırlıyorum.
Bayağı bi emek harcamışsın. Çok'ta güzel olmuş. Hayırlı olsun. Kazasız belasız.
Konuyu şenlendirmişsin. :cat:
 
Katılım
18 Şub 2011
Mesajlar
346
Ohoooo
FURY. Senin eski mankinayı yaptığını da hatırlıyorum.
Bayağı bi emek harcamışsın. Çok'ta güzel olmuş. Hayırlı olsun. Kazasız belasız.
Konuyu şenlendirmişsin. :cat:

teşekkür ederim emek zaman para her şey var. paylaştıkça şenleniyor buralar. takipte kalın daha güzel konular gelecek. :flower:
 
Katılım
30 May 2007
Mesajlar
88
merhabalar yeni bir 2007 model enjeksiyonlu c800 aldım şimdi bunun şanjuman yağı ve motor yağı ayrımı anlamadım. birde 4 ve 5 viteste gazı birden açınca sollamalarda debriyaj kaydırıyor acaba yağdanmı yapıyor diyorum. son sorum bu makinaya açık eksoz nerden tehmin edebilirim.
 
Katılım
18 Şub 2011
Mesajlar
346
merhabalar yeni bir 2007 model enjeksiyonlu c800 aldım şimdi bunun şanjuman yağı ve motor yağı ayrımı anlamadım. birde 4 ve 5 viteste gazı birden açınca sollamalarda debriyaj kaydırıyor acaba yağdanmı yapıyor diyorum. son sorum bu makinaya açık eksoz nerden tehmin edebilirim.

Merhaba şanzıman yağı ayrı değil bu motor bloğunda. Debriyaj, şanzıman ve motor yağı aynı karterde toplanıyor. 3litre alıyor haznemiz yani 3 litrelik Motul 5100 marka 10w40 öneririm. Castrol 10w40 debriyajda kaçirma yapiyor. Dediğiniz gibi kaçırma varsa yağınızı yenileyin fakat bariz balatanızın değişim zamanı gelmiştir. Şaft (diffrensiyal) yağı var ayriyetten 80 90 motul şanzıman yağı koymalısınız min 200ml max 220ml. Açık egzoz 3.5-4k arası fakat orijinal egzozuna işlem yaptırıp tok ses alabilirsiniz. Yarın gece videosunu buraya yükleyeceğim.
 
Son düzenleme:
Katılım
30 May 2007
Mesajlar
88
Eyvallah çok yararlı bilgiler oldu benim icin yağ filtresi ve yağ degistirdim 5100 almıştım zaten yerinde karar olmuş kaydırma azaldı ve sanirim düzelicek bir sorumda daha olacak motor orjinal 10binde soğuk iken debriyaj bölgesi biraz sesli çalısıyor gaz verince falan takırtılı fakat ısındıgında ses kayboluyor normalmi bilmiyorum nelki c800 lerim özelligi çünkü daha önce gv650 kullanıyordum herseyini biliyorum ama c800 benim icin daha yeni yolun basindayım. Bu arada videoyu acamadım.youtubeden.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:31 ----------

ERar3D


---------- Mesajlar birleştirildi - 22:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:45 ----------

ERar3D
 
Katılım
18 Şub 2011
Mesajlar
346
o ses mi tam emin değilim fakat genelinde bi ses sorunu var

 
Son düzenleme:
Katılım
31 Ocak 2015
Mesajlar
1,748
Gözünüzü seveyim şu motora kızartma yağından hallice olan Castrol'ü koymayın. Motul 'den şaşmayın. Viskozite olarak da 15w50 tercih edin.
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
rm125 arkadaş,
Eline sağlık. hiç birşey kendi yaptığın gibi olmuyor işte. Fıstık gibi toplamışsın makineyi.
 
Katılım
18 Şub 2011
Mesajlar
346
rm125 arkadaş,
Eline sağlık. hiç birşey kendi yaptığın gibi olmuyor işte. Fıstık gibi toplamışsın makineyi.

teşekkür ederim.
Sırada egzantrik zinciri, debriyaj, ön-arka fren balataları ve gidon değişimi var. Tabi malum parça fiyatı için para biriktirmeye çalışıyorum
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Üst