Suzuki Suzuki GSF Bandit 600/650 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
16 Mar 2009
Mesajlar
83
butun haydutlara selamlar.bandit forumunun iki senedir takip ederim.en hareketli zamanı şu an herhalde.şu buluşma fikri güzel geldi irdelemek lazım.hem b6 hem de b12 kullandım.bu arada her ikisini de karşılaştırabileceğim z 750 ve 636 da randevu defterime girdi.şöyle özetleyeyim.kullandıkça daha da keyif aldığım bir motor.hergun kullanıcısıyım.ve hergun işten gelirken(17km) keşke bişey çıksa da yol yapsam diyorum.çok rahat öncelikle.saatlerce üzerinde kalıp, bir çay ve ardından saatlerce yine yol çok olası.bence çok önemli bir özellik.zira madem keyif için biniyoruz eziyet vermemesi ilk önceliklerden olmalı.636 ile yaptığım 120 kmyi hiç unutmam.tamam güç görüntü var ancak...ızdırap.750 fena değil ancak sorunsuzluğu hep bandite çıkartıyor bütün yolları.b12 torkuyla cezbetti beni.ve hala her gaz açışta gülücükler attırıyor.o havalı 600lükleri kurye motoru ile(öyle görünüyormuş:) delik deşik edebilimek,damperli as 600 gibi yükleyip sanki hiç bişey yüklememiş gibi gitmek,cadillac gibi kremalı yol konforu...ha bir de isteyene virajda peg sesi dinletebilmek.aynı motorla birçok motora sahip olmak kısaca.nacizen bir kaç teknik görüş paylaşmak isterim.öncelikle lastik basıncına karşı çok hassas bayan suzi.1 barlık eksiklik bile dönüşlerde isteksiklik olarak hemen geri yansıyor.özellikle ön lastiğin basıncını devamlı kontrol etmenizi öneririm.doğru basınçla kendiliğinden bütün virajları alıyor zaten.direkt hava filtresi taraftarıyım.b12 de çok belirgin olmakla beraber performansa etkisini hemen hissedeceksiniz.filtre manyağı oldugum için 4-5 bin kmde bir kullanılamaz hava filtrelerinden bıktım.zira kagıt filtreler çok çabuk doluyor.yakıt ve performansa çok ciddi etkileri var.her 5 binde 30 40 tl kağıt filtreye vermektense direkt filtre kulanmak çok daha mantıklı.yağ soğutmalı modeller yağ konusunde arkadaşların belirttiği gibi dikkatli olmalı.bazı sitelerde dizel yağı dahi kullanıldığı yazılsa da bunun ileriki kmlerde yararlı olacağını düşünüyorum.normal koşullarda 10-40 ancak sıcak ortamlarda 15-50 olabilir.yapı olarak sulu modellerden daha yüksek çalışma sıcaklığına sahip.hatta serin havalarada çok geç ısınma problemi bile bildirilmiş.bu bakımdan 10-40 genel kullanıma daha uygun.bu arada yağ vites kutusuna da direkt etki yaptığından,güzel bir yağla suzukinin en iyi yaptığı sey olan şanzımanın ne kadar pürüzsüz olduğunu göreceksiniz.(hayabusalar şanzıman modifiyesine genellikle 500+hp lerde gerek duyuyor.düşünün)lastik olarak kullandığım en iyi lastik avon idi.b6 ile neler yapardık.müthiş ısınma ve yol tutuşa sahip.ömür olaraka bilemiyorum.sıfır takıp 4 ay sonra satmıştım.ancak fiyat ve permormans olarak çok çok tatmin edici.yakıt çok değişken.her gun zamlanan benzin fiyatları karşısında ekonomik bir araç zaten kalmadı.şu anda b12 ile ortalama 6.7-7-civarı yakıyorum.genelde sakin ara ara coşmalı karma kullanım.bütün haydutlara selamlar.paslaşalım
 
Katılım
14 Tem 2008
Mesajlar
13
Merhabalar,
Banditle ilgili bir başlık gördüğüme gerçekten çok sevindim.Yaklaşık bir yıl 600s kullandım.10.000 km yol yaptım.ben hayatımda bu kadar + yı bir arada toplayan bir motosiklet bilmiyorum.son cümlem kimilerine iddia lı gelebilir ama bu böyle.
Banditimden inanılmaz memnundum ama maddi sebeplerle satmak zorunda kaladım.fakat bu satma sürecinde beni üzen şey banditimi satmak değil ,sa...binden sitesinde verdiğim satılık ilanına gelen saçma sapan mesajlara cevap vermekti.İnsanlar kulaktan dolma bilgilere o kadar inanıyorki ülkemizde.
bu kış tekrar bir bandit sahibi olmayı düşünüyorum.ama bu kez satmak zorunda kalmayacak kadar maddi durumum iyi olduğunda alacağım.benimle beraber yaşlansın :)
1 sene içinde banditle bayağı tecrübem oldu.sormak isteyeceğiniz ve yardımcı olabileceğim her türlü konu için mesaj atmanız yeterli.
Saygılar.
 
Katılım
9 Mar 2007
Mesajlar
430
Herhalde benim kadar komik teklifler alan olmamistir. Ben bir defasinda kokorec tezgahi teklifi aldim. Istemedigim soylememe ragmen adam beni inandirmak icin ciddi terk doktu.
 
Katılım
14 Tem 2008
Mesajlar
13
Herhalde benim kadar komik teklifler alan olmamistir. Ben bir defasinda kokorec tezgahi teklifi aldim. Istemedigim soylememe ragmen adam beni inandirmak icin ciddi terk doktu.

bana da öyle teklifler geldi fakat benim bahsettiğim bandit hakkındaki abuk subuk mesajlarıd.yok bunların freni tutmuyormuş,yok hava soğutmalıymış hararet yaparmış,yok karbüratörlüymüş çok yakarmış :)
 
Katılım
27 Kas 2008
Mesajlar
1,771
eski bandit kullanıcısı olarak agırlığı benim için büyük bir eksiydi.şehir içi ızdırap oluyordu. ama uzun yolu güzeldir.
 
Katılım
21 Ocak 2010
Mesajlar
8
iyi geceler
Cbf 600 ile Gsf 650 bandits arasında kararsız kaldım.Uzun uzadıya araştırdım diyemiyeceğim çünkü Türkçe olupta detaylı bilgi alabileceğim bir yer bulamadım.
Bu forum takip ettiğim en hareketli en güncel forum.Açıkçası bir motoru kim ne kadar kullanıyor ne kadar yakıyor(belirli bir ölçüye kadar tabi) 0-100 kaç olmalıdır gibi şeylere ihtiyacım yok.
Cbf 600 çok önerilmesine rağmen kalbim bandit diyor.Ancak kendimi ikna etmek için bir kaç sebep lazım.Neden GSF 650 Bandit S?
 
Katılım
9 Mar 2007
Mesajlar
430
CBF'in ruhsuz olduğunu, sürüş karakterinin çekici olmadığını, garip bir biçimde hantal olduğunu düşünüyorum.Bence CBF'te tutku ve cazibe yok daha ne olsun:) Özelliklr gri renkte olanlar hepten garip. Bütün bunlar öznel düşünceler. Takdir sizin!
 
Katılım
8 Eyl 2005
Mesajlar
788
iyi geceler
Cbf 600 ile Gsf 650 bandits arasında kararsız kaldım.Uzun uzadıya araştırdım diyemiyeceğim çünkü Türkçe olupta detaylı bilgi alabileceğim bir yer bulamadım.
Bu forum takip ettiğim en hareketli en güncel forum.Açıkçası bir motoru kim ne kadar kullanıyor ne kadar yakıyor(belirli bir ölçüye kadar tabi) 0-100 kaç olmalıdır gibi şeylere ihtiyacım yok.
Cbf 600 çok önerilmesine rağmen kalbim bandit diyor.Ancak kendimi ikna etmek için bir kaç sebep lazım.Neden GSF 650 Bandit S?

Neden 650Bandit değilde,neden Bandit diye cevaplamak isterim bu sorunu.
Bir kere Bandit yıllardır yollarda olan ve Suzuki nin Avrupada ve özellikle İngiltere de çok tercih edilen bir modeli.
Bandit bu geçen zaman zarfında hep geliştirildi,500 dü,600 oldu,650 oldu,1200 dü,1250 oldu,hep konfora ve sorunsuzluğa doğru yol aldı.
Tabi bu birazda senin bu sınıf bir motordan ne beklediğine bağlı.
Hem artçı açısından hem de sürücü açısından özellikle uzun yolda o sınıfın en rahat motorudur Bandit.
Yağ soğutmalı olması sebebiyle de benim ve birçok kullanıcının da ortak görüşü motorunun çok uzun ömürlü olacağı yönünde.Yeterki bakımlarını zamanında yaptır ve yakıtına dikkat et.
Bandit için bir çok yurtdışı sitesinde yüzlerce aksesuar bulabilirsin,hatta eski banditler için bile.Grenaj kitlerinden tutta karbüratör kitlerine kadar.Zincir muhafazasından tutta,sakal diye tabir ettiğimiz alt rüzgarlığına kadar yada arka çamurluk setleri,alçaltma kitleri vs vs..Öyle sadece ön cam,arka ledli stop eksoz gibi standart şeyler vs vs değil yani.Bu konuda sana oldukça yardımcı olabilirim.
Bandit ile cbf i yanyana koyduğunda banditin özellikle artçı içinde ne kadar büyük bir selesinin olduğunu hatta iki kişi giderken hiç sıkışmadan eziş büzüş olmadan gidebileceğini görürsün.
Herşeyden önemlisi bandit yıllardır yollardadır ve sürekli geliştirilmiştir.cbf e kötü birşey demiyorum ama bandit ondan bir gömlek üstündür.Motor olarakta kendisini dün yada bugün değil,yıllardır ispatlamıştır.
 
Katılım
9 Mar 2007
Mesajlar
430
Neden 650Bandit değilde,neden Bandit diye cevaplamak isterim bu sorunu.
Bir kere Bandit yıllardır yollarda olan ve Suzuki nin Avrupada ve özellikle İngiltere de çok tercih edilen bir modeli.
Bandit bu geçen zaman zarfında hep geliştirildi,500 dü,600 oldu,650 oldu,1200 dü,1250 oldu,hep konfora ve sorunsuzluğa doğru yol aldı.
Tabi bu birazda senin bu sınıf bir motordan ne beklediğine bağlı.
Hem artçı açısından hem de sürücü açısından özellikle uzun yolda o sınıfın en rahat motorudur Bandit.
Yağ soğutmalı olması sebebiyle de benim ve birçok kullanıcının da ortak görüşü motorunun çok uzun ömürlü olacağı yönünde.Yeterki bakımlarını zamanında yaptır ve yakıtına dikkat et.
Bandit için bir çok yurtdışı sitesinde yüzlerce aksesuar bulabilirsin,hatta eski banditler için bile.Grenaj kitlerinden tutta karbüratör kitlerine kadar.Zincir muhafazasından tutta,sakal diye tabir ettiğimiz alt rüzgarlığına kadar yada arka çamurluk setleri,alçaltma kitleri vs vs..Öyle sadece ön cam,arka ledli stop eksoz gibi standart şeyler vs vs değil yani.Bu konuda sana oldukça yardımcı olabilirim.
Bandit ile cbf i yanyana koyduğunda banditin özellikle artçı içinde ne kadar büyük bir selesinin olduğunu hatta iki kişi giderken hiç sıkışmadan eziş büzüş olmadan gidebileceğini görürsün.
Herşeyden önemlisi bandit yıllardır yollardadır ve sürekli geliştirilmiştir.cbf e kötü birşey demiyorum ama bandit ondan bir gömlek üstündür.Motor olarakta kendisini dün yada bugün değil,yıllardır ispatlamıştır.

Vala "süper" yazmışsınız. Kendi motosikletim diye böyle yazmıyorum, ellerinize sağlık.
 
Katılım
8 Eyl 2005
Mesajlar
788
Teşekkür ederim Ömer Bey.
Tek isteğim maalesef ne dağıtıcı firma tarafından ne de motor sevdalıları tarafından ülkemizde hakettiği ilgi ve alakayı bulamayan Bandit i bir nebze olsada insanlara anlatmaktır.
 
Katılım
21 Ocak 2010
Mesajlar
8
Cevaplarınız için teşekkür ederim.
250 lik bir makinanın ardından 650 bandit şu anki tek hedefim artık(abs farkından ötürü).
Geriye uygun bir makine bulmak kaldı.İnternette var ilgimi çeken birtane ancak bakalım hayırlısı.
Dikkat etmem gereken özel noktalar varmı?
Bakımlar hangi aralıklarda?
Aldığımda tatlısını adreslerinize bizzat göndermek boynumun borcu oldu :)
 
Adana İl Temsilcisi
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
8,636
Arkadaşlar,2 gündür bu topiği takip ediyorum,şuan içimde bandit sempatisi doğdu.bende de cbf 500 var.sırasıyla,hyosung 250 comet,honda deauville,suzuki gsr 600,cbf 500 kullandım.hepsinden de memnundum.şimdi de bandit sempatisi.hadi bakaklım hayırlısı.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
5,610
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Bandit güzel ve kullanımı çok keyifli bir motor tek eksiği enjeksiyon olmayışı
o da olsa tadından yenmeyecek bir motor olurdu.
Gördüğüm en kötü bakılan bandit ise ömersirin in bandit i günde iki kez siline siline boya kalmayacak üzerinde.
"motoru bu kadar seviyorsan hiç binme ,salonda sakla"birader
:)
 
Son düzenleme:
Katılım
8 Eyl 2005
Mesajlar
788
2009'un 2.yarısından itibaren tüm banditler enjeksiyonlu ve su soğutmalı oldu.Tek fark 1200 cc. lik blogun 1250 cc. 'ye yükselmesi oldu.(Cc bakımından)
Bir kaç ufak ayrıntıda yenilendi,Banditleri son haliyle www.globalsuzuki.com da görebilirsiniz.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
5,610
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
"ille de kırmızı ve 2008 sonrası bandit" derim,alacak olsam kırmızısı daha gösterişli.
 
Katılım
9 Mar 2007
Mesajlar
430
eski bandit kullanıcısı olarak agırlığı benim için büyük bir eksiydi.şehir içi ızdırap oluyordu. ama uzun yolu güzeldir.

Ağırlığını nedense ben sorun etmedim. Yazın sıcağında İstanbul ve Bodrum trafiğinde de uzun yolda da kullandım. Ya ben çok güçlüyüm ya da başka bir şey var. Belki biraz daha hafif olsa yakıttı daha az olabilirdi. Uzun yolda hem ben rahattım hem de artçım. Sık sık eşime uzun seyahatlerde "arkada rahat olup olmadığını" sordum ve her defasında rahat olduğunu söyledi. Diğer rakiplerine göre fazla satılmaması bence sadece ve sadece dağıtıcı firmanın satış politikasıyla ilgilidir. Hem estetik olarak hem de güç olarak üç aşağı beş yukarı onlara denk, hatta yer yer onlardan üstün bence. En azından kolay kolay arıza vermediği, çocuk hastalığı barındırmadığı ortada.Kazasız sürüşler dilerim..

---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:58 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:43 ----------

Bandit güzel ve kullanımı çok keyifli bir motor tek eksiği enjeksiyon olmayışı
o da olsa tadından yenmeyecek bir motor olurdu.
Gördüğüm en kötü bakılan bandit ise ömersirin in bandit i günde iki kez siline siline boya kalmayacak üzerinde.
"motoru bu kadar seviyorsan hiç binme ,salonda sakla"birader
:)

Enjeksiyon ile karböratör arasındaki menzil farkı şöyle:
Honda cbf600 2008den itibaren: 197 miles = 317.040768 kilometers
Honda cbf600 2004'ten 2007'e kadar itibaren: 195 miles = 313.82208 kilometers

Suzuki Bandit 2005/2006 arası: 185 mil 185 miles = 297.72864 kilometers
Suzuki Bandit 2007: 145 miles 145 miles = 233.35488 kilometers

Yamaha Fazer 2004'ten günümüze: 180 mil 180 miles = 289.68192 kilometers

Şimdi yukarıdaki verilere bakarak enjeksiyonla karböratör arasında radikal bir fark olduğunu söyleyebilir miyiz? Yoksa yolculuk sonunda bir lüfer fazla yemekle yanımızdaki şahsa hava mı atacağız (savaskayan'a)

Kaynak: http://www.motorcyclenews.com

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:01 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:58 ----------

Cevaplarınız için teşekkür ederim.
250 lik bir makinanın ardından 650 bandit şu anki tek hedefim artık(abs farkından ötürü).
Geriye uygun bir makine bulmak kaldı.İnternette var ilgimi çeken birtane ancak bakalım hayırlısı.
Dikkat etmem gereken özel noktalar varmı?
Bakımlar hangi aralıklarda?
Aldığımda tatlısını adreslerinize bizzat göndermek boynumun borcu oldu :)

Bakımlarının zamanınında yapılıp yapılmadığı, üzerinde malzeme olup olmadığı,kimden satın alacağınız vb. hususlar zaten dikkat edeceğiniz noktalardır.
 
Katılım
8 Eyl 2005
Mesajlar
788
Bende şunu eklemek isterim ki,1.75 boyunda 80kg ve bel sorunları olan,hatta çok ağır kaldırdığında beli ağrayan birisi olarak Banditi ne taşırken nede artçılı iken bir sıkıntı yaşamıyorum,ilk başlarda ağır gelmişti ama emin olun o ağırlığı rüzgarlı havalarda yada belli bir hıza geldiğinde size daha iyi bir denge ve yol tutuş olarak geri dönüyor.
Enjeksiyon-karburatör farkını Ömer Bey çok güzel açıklamış ekleyecek birşey bulamadım.Karburatörlü oluşu belkide motoru ilk çalıştırmada yada soğuk kış aylarında gene motor soğukken dezavantaj gibi gözükebilir,fakat zaten her iki koşulda da motorlara fazla yüklenmememiz gerekiyor.Zaten enjeksiyonlu olanlarda su soğutma var.Bizimkiler ise yağ soğutmalı.Enjeksiyon bence ilerleyen teknoloji ve rakiplerin de bu sisteme geçişi ile bir mecburiyet olmuştur.
Ben şahsen ne kadar az elektronik o kadar uzun ömür ve az arıza şeklinde düşünenlerdenim.Dolayısıyla yenisi eskisi benim için çok farketmiyor.Kısaca Bandit,Bandittir.Yeterki ona alışın ve sevin.
 
Katılım
22 May 2010
Mesajlar
28
slm herkese, yukarida hakikaten guzel bir karsilastirma yapılmıs, karburator ve enjeksiyon kıyaslamasından bahsediyorum, neredeyse fark yok gibi, ben o kadar olacagini dusunmemistim dogrusu, cbf 600 bolumunde kullanıcılardan biri 20 depo benzin ile 4000 km yol gittigini yazmıstı, bir anda sogudum cbf den, gozum korktu ne yalan soyleyim, kimisi diyor 5,5-6 lt yakıyor kimisinin hesabını 100 km ye gore dusundugumde neredeyse 10 lt oluyor,
bu keyif isi benzini dusunuyorsan al bir scuter de denebilir ama nerde 5,5 nerde 10 lt, dusunulmeyecek gibi degil, belliki kullanıma gore cok fark ediyor
banditle ilgili hersey iyi guzel de ikinci eli cok zayıf sanırım, topu topu kac ilan varki
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst