suzuki dr-z 400sm vs. suzuki dr-z 400s

Katılım
23 Mar 2008
Mesajlar
82
suzuki dr-z 400sm
NV14175_1.jpg


suzuki dr-z 400s
DRZ400SA.jpg


bu iki makinanın motorları sanırım birbirinin aynı,
çok büyük olmamakla beraber aralarında bi miktar fiyat farkı var
ben lastik ebadı ve diskler arasında fark gördüm sadece
sizce hangisi daha iyidir bunların?
 
Katılım
20 Ağu 2007
Mesajlar
1,269
Sürüş tarzına bağlı.
Arazide atlamalı zıplamalı sürüş için istiyorsan cross ( alttaki )
Asfaltta sürmek için istiyorsan supermoto olan ( üstteki ) 'ı tercih edebilirsin..
Tavsiyem DRZ400SM olanıdır... :cat:
 
Katılım
29 Eki 2008
Mesajlar
13
Dr-z 400s Abede 5500 dolar ,Avrupada 4500 yuro bizde 13900 ytl ne diyeyim
Güzel Ülkem.
 
Katılım
18 Eki 2008
Mesajlar
2,823
sm nin eksozu da farklı. bir de ön maşadaki gereksiz toz körüğü konmamış sm e.
 
Katılım
1 Tem 2008
Mesajlar
637
supermoto olan versiyonda ters ön çatal var. kross olanda ise bildiğimiz klasik çatal.
ayrıca arka maşada da ufak farklılıklar var.

dağdan dağa zıplamayacaksan, ve fiyat farkı da soylediğin gibi azsa supermoto versiyon çok daha yakışıklı duruyor. takım elbise giymiş uzun atlamacı gibi. kros olan eşoftmanları çekmiş.
 
Son düzenleme:
Katılım
2 Kas 2007
Mesajlar
436
Bende süpermotosu var. Modifikasyon görmemiş haliyle bile gayet seri. Sıfırdan yüze beş küsür saniyede çıkıyor ama 120'den falan sonra takati kesiliyor, son hızı da 150 - 160 civarı. Şehir içinde gayet zevkli.

Sele yüksekliği 89 santim. 1,76 boyundayım, alışana kadar bir iki ay biraz sıkıntı çektim. Kuru ağırlığı 135 kilo. Benzin, yağ falan eklenince 150'ye yaklaşıyor. Asfaltta rahat idare edilebilen bir ağırlık.

Üstündeki Dunlop süpermoto lastikleriyle toprakta rahat değil. Mecburiyetten falan araziye girilirse iyi kötü gider ama çok fazla şey beklememek lazım. Bu lastikler bitince thumpertalk.com'dakilerin çok övdüğü Avon Distanzia'lardan almak niyetindeyim. Dediklerine göre hem asfalftta hem arazide orijinal lastiklerden daha başarılıymış. Kısmet olursa görecez artık.

S modeline gelince, thumpertalk'ta gördüğüm kadarıyla kullanıcılarının bayıldığı bir enduro. Yani araziye daha yatkın ama kros motoru da sayılmaz kesinlikle. Süpermoto kardeşinden biraz daha yüksek, jantları daha büyük, vites oranları biraz farklı, süspansiyon ayarları değişik vesaire. Bu motoru arazide biraz ağır buluyorlar. Çünkü hem 150 kiloya yaklaşan ağırlığı arazide biraz fazla geliyormuş, hem de ağırlık merkezi biraz yüksekte olduğu için bu ağırlığı idare etmek zorlaşıyormuş. Ama dediğim gibi, gene de çok seviyorlar, bunun sebepleri de anladığım kadarıyla şunlar:

1- Motoru çok dayanıklı ve uzun ömürlü. "Spesiyal" tabir ettikleri arazi canavarı makineler gibi zırt pırt bakım da istemiyor.

2- Modifikasyona çok müsait. Hem gücünü arttırmak hem de görünümünü değiştirmek için yapılabilecek bir sürü şey var. Enduroclub'daki Onuro lakaplı arkadaş bu modifikasyonların adeta kitabını yazmış, linki de şöyle:
http://www.enduroclub.org/forum/showthread.php/suzuki-drz-400-genel-bilgi-ve-modifiyeler-848.html Bu arada, ellerine sağlık Onuro.

3- KTM'lere, Husqvarna'lara göre fiyatı ucuz.

Meraklı arkadaşlara www.thumpertalk.com 'un forumlarını tavsiye ederim. DRZ400 ve başka bir çok enduro ya da süpermotoya dair çok geniş bilgiler, paylaşılan tecrübeler, usta tavsiyeleri vesaire ile tıka basa dolu bir yer.
 
Katılım
4 Eki 2008
Mesajlar
837
Bende süpermotosu var. Modifikasyon görmemiş haliyle bile gayet seri. Sıfırdan yüze beş küsür saniyede çıkıyor ama 120'den falan sonra takati kesiliyor, son hızı da 150 - 160 civarı. Şehir içinde gayet zevkli.

Sele yüksekliği 89 santim. 1,76 boyundayım, alışana kadar bir iki ay biraz sıkıntı çektim. Kuru ağırlığı 135 kilo. Benzin, yağ falan eklenince 150'ye yaklaşıyor. Asfaltta rahat idare edilebilen bir ağırlık.

Üstündeki Dunlop süpermoto lastikleriyle toprakta rahat değil. Mecburiyetten falan araziye girilirse iyi kötü gider ama çok fazla şey beklememek lazım. Bu lastikler bitince thumpertalk.com'dakilerin çok övdüğü Avon Distanzia'lardan almak niyetindeyim. Dediklerine göre hem asfalftta hem arazide orijinal lastiklerden daha başarılıymış. Kısmet olursa görecez artık.

S modeline gelince, thumpertalk'ta gördüğüm kadarıyla kullanıcılarının bayıldığı bir enduro. Yani araziye daha yatkın ama kros motoru da sayılmaz kesinlikle. Süpermoto kardeşinden biraz daha yüksek, jantları daha büyük, vites oranları biraz farklı, süspansiyon ayarları değişik vesaire. Bu motoru arazide biraz ağır buluyorlar. Çünkü hem 150 kiloya yaklaşan ağırlığı arazide biraz fazla geliyormuş, hem de ağırlık merkezi biraz yüksekte olduğu için bu ağırlığı idare etmek zorlaşıyormuş. Ama dediğim gibi, gene de çok seviyorlar, bunun sebepleri de anladığım kadarıyla şunlar:

1- Motoru çok dayanıklı ve uzun ömürlü. "Spesiyal" tabir ettikleri arazi canavarı makineler gibi zırt pırt bakım da istemiyor.

2- Modifikasyona çok müsait. Hem gücünü arttırmak hem de görünümünü değiştirmek için yapılabilecek bir sürü şey var. Enduroclub'daki Onuro lakaplı arkadaş bu modifikasyonların adeta kitabını yazmış, linki de şöyle:
http://www.enduroclub.org/forum/showthread.php/suzuki-drz-400-genel-bilgi-ve-modifiyeler-848.html Bu arada, ellerine sağlık Onuro.

3- KTM'lere, Husqvarna'lara göre fiyatı ucuz.

Meraklı arkadaşlara www.thumpertalk.com 'un forumlarını tavsiye ederim. DRZ400 ve başka bir çok enduro ya da süpermotoya dair çok geniş bilgiler, paylaşılan tecrübeler, usta tavsiyeleri vesaire ile tıka basa dolu bir yer.
kardeşim bende drz400s istiyorum suzuki getirmiş,yalnız pahalı.bozuk yollarda taşlı yollarda,bu sm nasıldır,ikinci el alsak.
 
Katılım
26 Eyl 2007
Mesajlar
701
DRZ 400 SM hayalimdeki motorların başında geliyordu. Yaklaşık 2hafta öncede bu şerefe nail oldum(darısı herkesin başına). Fakat Şubat sonunda tecilimi bozup askere gidiyorum:pale: 10 gün içinde benzindi, mazottu kirletmek istemedim:cherry: Sadeece tozunu alıp, bol bol içleniyorum. Kısmet olursa askerden sonra bineceğim. Üstadlar Supermoto için şöyle bir sıralama yapıyorlar;
Suzuki
Ben bu supermoto yu çok sevdim dediğiniz an bakmanız gereken tek motor DR-Z 400SM dir. Supermoto zevki bu motor ile başlar KTM ye kadar gider. Bütçe dostu, servis düşmanı, kullanımı kolay ve tatminkardır.
En çok tercih edilen Model DR-Z veya RM-Z 400cc dir.
Yamaha
Supermoto kategorisinde ülkemizde en az görebileceğiniz motor markasıdır. Yamaha gerçekten çılgın bir makine ama KTM kadar pahalıdır. Dünyada ilk 2 çeker motor üreten firmadır. Kenan Sofuoğlu Balkan yarışında bunu kullanmıştı. O zaman hayallerimi süslemişti :D
En çok tercih edilen modelleri XT, WR ve YZ 450cc 660cc dir.
Honda
Bu motorda KTM kadar para bayılmıyoruz ama performans ve beklenen açısından oldukça tatminkardır. En azından parçaları ucuzdur. Sponsor yokluğundan mıdır nedir bilmiyorum ama uluslararası yarışmalarda bile az görünüyor. Ama ben çok seviyorum :)
En çok tercih edilen modelleri CRF 250cc ve 450cc R X dir.
KTM
Tamamiyle ready to race bir makinedir. ver 20k € yu bin motora eğlen gel gez dolaş, arasıra servise git ver 200€ tekrar dolaş gel :) KTM bu sektörün en iyilerinden ve en çok tercih edilen makinedir. Tek renktir. Turuncudur. Görüldüğü anda tanınır. Muhteşemdir.
En çok tercih edilen modelleri 250cc ve 450cc EXC, SX, 640 LC4 dir

Ayrıca fuarda Suzuki Hedef 10.000 YTL'den DRZ 400 SM satıyordu!!!!!
 
Katılım
4 Ağu 2010
Mesajlar
261
eski bir konuyu hortlattım ama drz 400 sm ile iligli araştırma yapıyordum. Kafayı taktım askerden dönünce almak konusunda ama bu motorlar için yedek parça durumu nasıl kullanan arkadaşlardan duymak isterim. Eski bir Derbi GPR 125 kullanıcısı olarak yedek parçasız bi motosiklete binmeyi istemiyorum :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst