- Katılım
- 10 Kas 2006
- Mesajlar
- 1,209
arkadaşlar biliyorsunuzki motosiklet yağları 10/30- 10/40 - 10/50 - 15/50 gibi incelik-kalınlıklarda satılır. Yağın inceliğini belirleye ilk rakamdır yani bu genedel 10 ya da 15'tir. Fakat ikinci rakam;yani 30-40-50 arasında değişen rakam,motorun bulunduğu iklime göre maksimum sıcaklığa göre ayarlanmalıdır. Yani motoru kullanacağınız bölgenin maksimum sıcaklığı 30 derece olabilcekse 5/30 yada 10/30 ölçüsüde yağ kullanılacaktır. Türkiye'de iklimin karasal olduğu bölgelerde ,yaz aylarınd (özellikle kıyı kesimlerde) 10/50 veya 15/50 yağ kullanılmalıdır.Çünkü hava sıcaklığı yaz aylarında 40 dereceyi aşmaktadır.
Motosiklet yağı konusunda ise Suzuki Motul yağlarını tavsiye etmektedir.Bizde de mevcut...Bir çok Honda ve Kawasaki sahibi arkadaşım (genelde supersport) yağlarını bizden alarak sahip oldukları motorların yetkili servislerinde Motul yağ koydurmak şartıyla periyodik bakımlarını gerçekleştirmektedir.
Motosiklet yağı konusunda ise Suzuki Motul yağlarını tavsiye etmektedir.Bizde de mevcut...Bir çok Honda ve Kawasaki sahibi arkadaşım (genelde supersport) yağlarını bizden alarak sahip oldukları motorların yetkili servislerinde Motul yağ koydurmak şartıyla periyodik bakımlarını gerçekleştirmektedir.