Suzuki Suzuki DL 650 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
28 Kas 2005
Mesajlar
429
çok sağol arkadasım sorunsuz bır sekılde bıtırdık gezımızı çok şükür. Yaklasık 900 km yol yaptık arkadaslarla DL hıc yormadan yolda bırakmadan super bır performansla keyıflı bır yolculuk ımkanı sundu bızlere ıyı ki DL miz var :) Gezıye baslamadan önce butun arkadaşlarla oturup konuştuk ve konuştuklarımıza elımızden geldığınce bağlı kaldık. Umarım bır gun beraber gezme ımkanımız olur bız çok gezen DL cılerız programımızda ızmır taraflarıda mevcut.
 
Katılım
23 Tem 2005
Mesajlar
454
çok sağol arkadasım sorunsuz bır sekılde bıtırdık gezımızı çok şükür. Yaklasık 900 km yol yaptık arkadaslarla DL hıc yormadan yolda bırakmadan super bır performansla keyıflı bır yolculuk ımkanı sundu bızlere ıyı ki DL miz var :) Gezıye baslamadan önce butun arkadaşlarla oturup konuştuk ve konuştuklarımıza elımızden geldığınce bağlı kaldık. Umarım bır gun beraber gezme ımkanımız olur bız çok gezen DL cılerız programımızda ızmır taraflarıda mevcut.

İzmire yolunuz duserse herzman beklerim . Tabii sizin gözlemleriniz uzerine bizde yeni 2 kask ve daha guvenli 2 mont almaya karar verdik. Yeni gezilere inşallah ...
 
Katılım
19 Mar 2007
Mesajlar
10
merhaba hepinize, gectiğimiz fuar kavusturdu benı hayalıme,ve aynı gun yazdıgım yazıyı paylasmak ıstıyorum sızınle,tecrubelendıkce paylasımlarımız artacaktır,yogun calısmama ragmen ıstanbuldakı etkınlıklerde olabıldıgınce bulusacagımızı dusunuyorum...
bir aşk hikayesi bu aslında, ılk genclık yıllarında fılızlenen,tutku dolu bir aşkın hikayesi,ruzgarı yuzumde ilk hıssettıgımde henüz 19 yasında bir tıbbiyeliydim,ozamanki aşkımın adı mobyletti, 50 cc lık muthış bir makınaydı,antalyanın her sokagına imzamızı atmıstık onunla, daha sonra ilk sehırlerarası deneyımımı yaşatan, antalya ısparta arasını katteddıgım honda cg 125 mi,hızı ve fren sıstemıyle benı hep endıselndıren mz 250 mi ve de cok zor topladıgım hatta debraj cubugunu ıkı bıra karsılıgı bır eskıcıden buldugum 58 model bmw mı asla unutamam anmadanda gecemem,mezunıyet sonrası hayatsal kaygılarla gecen 7 yıl, ve bu surede her tatılde kıralanan motorlarla bu tutkulu aşka yapılan kacamak tutunuslar,yeni bir aşkım oldu bugun benım... dl650 vstrom 2007 HEMDE SIYAH,bu sonuca ulasmamdakı her forum baslıgı için tesekkuler hepınıze, aslında dedım ya bu bır ask hıkayesı dıye, ön arastırmalardan sonra kalbınıze bısey gırıyor ve onu arıyor gozlerınız fuara gırdım sessız adımlarla yaklastım aldım cıktım,herkesın gonlundekı aska kavusması dılegıyle...
 
Katılım
23 Tem 2005
Mesajlar
454
merhaba hepinize, gectiğimiz fuar kavusturdu benı hayalıme,ve aynı gun yazdıgım yazıyı paylasmak ıstıyorum sızınle,tecrubelendıkce paylasımlarımız artacaktır,yogun calısmama ragmen ıstanbuldakı etkınlıklerde olabıldıgınce bulusacagımızı dusunuyorum...
bir aşk hikayesi bu aslında, ılk genclık yıllarında fılızlenen,tutku dolu bir aşkın hikayesi,ruzgarı yuzumde ilk hıssettıgımde henüz 19 yasında bir tıbbiyeliydim,ozamanki aşkımın adı mobyletti, 50 cc lık muthış bir makınaydı,antalyanın her sokagına imzamızı atmıstık onunla, daha sonra ilk sehırlerarası deneyımımı yaşatan, antalya ısparta arasını katteddıgım honda cg 125 mi,hızı ve fren sıstemıyle benı hep endıselndıren mz 250 mi ve de cok zor topladıgım hatta debraj cubugunu ıkı bıra karsılıgı bır eskıcıden buldugum 58 model bmw mı asla unutamam anmadanda gecemem,mezunıyet sonrası hayatsal kaygılarla gecen 7 yıl, ve bu surede her tatılde kıralanan motorlarla bu tutkulu aşka yapılan kacamak tutunuslar,yeni bir aşkım oldu bugun benım... dl650 vstrom 2007 HEMDE SIYAH,bu sonuca ulasmamdakı her forum baslıgı için tesekkuler hepınıze, aslında dedım ya bu bır ask hıkayesı dıye, ön arastırmalardan sonra kalbınıze bısey gırıyor ve onu arıyor gozlerınız fuara gırdım sessız adımlarla yaklastım aldım cıktım,herkesın gonlundekı aska kavusması dılegıyle...

Hayırlı ugurlu olsun mutluluğunu paylasıyorum umarım kötü gununu gormeyiz. Güle güle kullan ...
 
Katılım
4 Tem 2006
Mesajlar
257
gezıden dönen arkadaslara gecmiş olsun dıyorum :) :) :) :cat:
bıze altan motorun önderliginde 20 motor c. kale gezısı yaptık cok güzeldi
katılan tüm arkadaslarıma tesekkür ederiz motorunun markası ne olursa olsun :) :) ü
BU ARADA ARKADASLAR DL 650 İCİN ORJINAL ELLIK KORUMALARI GELDI
İSTEYEN ARKADASLARIN BILGISINE
S&S TAMER T&T
 
Katılım
4 Tem 2006
Mesajlar
257
Bizim motorlarda hava kelebeklerinin kumandası için kullanılan sensor sadece 1 silindirde mevcut, dolayısı ile motorun beyni sadece bir silindirin ne yaptığından haberdar, 2. silindirden haberi olmuyor. Bu 4 silindirliler dahil birçok motorda boyledir. Bu nedenle 2 silindir arasında hava emişleri ve yakıtı yaa oranları aynı olmadığında motorun verimi de düşer. Bizim yapmamız gereken bu ayarı belirli periyotlar ile yapmak ama malesef ben bu ayarı yapan servis ya da usta şahsen görmedim bu güne kadar. Esasında çok basit ve yararlı bir işlem bu.

Ne gerekir;
1-150 cm boylarında bir tahta parçası
2-Su terazisi yapmak için şeffaf lastik hortum (5mt yeterli);
Şöyle bir alet yapıyoruz;


3-Vakum ağızlarını uzatmak için kalın etli lastik hortum (1,5 m)
4-Uzun bir kargaburun işinizi kolaylaştıracak.
5-Hidrolik fren yağı ya da 2 zamanlı motor yağı (1 lt fazlası ile yeterli olur)

Nasıl yapılır;
1-Öncelikle sağ sol karenaj ve depo sökülür. En zahmetli kısım bu ancak bunu bir defa yapacaksınız daha sonraki ayarlarda uzatma amaçlı ilave edeceğimiz hortumlar olacağı için hiç sökmeden işlemi kolayca yapacaksınız.
2-Motorun gövdesinde silindirlerin birbirine bakan iç taraflarında ki adet üzerinde siyah tıpaçların takılı olduğu ayar yerlerini göreceksiniz. Bunlar hava filtresinin hemen altında gibi kalıyor. Bahsettiğimiz ayarın(TBS) amacı, motor çalışırken bu iki ağız aracılığı ile iki silindir arasındaki vakum farkını minimuma çekmek. Biz bu ağızlara kalın etli lastik hortum takıp uzatacağız ki her seferinde karenajları sökmekle uğraşmayalım diye. Bu hortumları sıkıca bu deliklere geçirip, kablo bağı yada kelepçe tarzı bir şey sıkarak sabitleyelim. İşin en zor kısmı buraya kadar olanı idi, artık istediğiniz zaman kolaylıkla TBS ayarını yapabileceksiniz.
3-Şimdi motoru ısıtmamız lazım. Motoru olduğu yerde fan açana yani hararet 3 çizgisine gelene kadar çalıştırıp ısıtın. Bu arada takometreden rölanti devrinin 1100-1200 arasında olup olmadığını kontrol edin, değilse motorun hemen sol tarafında selenin hemen alt hizası gibi küçük yıldız uçlu bir ida göreceksiniz ki bu da motorunuzun rölanti ayar vidasıdır. rölantiyi 1100-1200 arasında ayarlayın, bu deviri TBS yaparken sürekli gözleyip gerekirse tekrar ayarlayın.
4-Artık başlıyoruz. Şimdi, önceden hazırladığınız ve içini resimdeki gibi yarıya kadar hidrolik yada 2 zamanlı motor yağı ile doldurduğunuz manometreyi motora bağlamaya geldi. Manometrenin her iki ucunu az önce hazırladığımız motordan çıkan lastik hortum uzatmalarla birleştirin.
5-Şimdi TBS ayar vidasını bulmanız lazım. Şöyle tarif edeyim; öncelikle gazı açıp kapattığınızda motorun sağ tarafında oynayan gaz mekanizmasını keşfedin. Öndeki silindirin boğazında aşağı doğru bakanbir vida bu, gaz ile hareket eden mekanizma üzerinde. Bu vidayı normal tornavida ile çevirmek mümkün değil, topuz tornavida kullanmanız gerekecek.
6-Ayar vidası ve manometre önünüzde, yapmanız gereken ayar vidasını sağa sola çevirere, manometreyi mümkün olduğunca eşit seviyeye çekmek olacak (tam eşit olmuyor), ancak bu arada göznüz hep rölanti devrinde olsun ve 1100-1200 dışına çıkarsa hemen ayarlayın.
7-Ayarın bozulmaması için ayar vidasının üzerine çok az bir boya, oje gibi birşey sürün.
8-Motoru toplayın ve motorunuzun gerçek gücünün ne olduğunu keşfedin.

Not:Tüm bu işlemlerden önce, hava filtresi temiz ya da yeni, bujiler iyi durumda ya da yeni olmalıdır. Aksi takdirde, yaptığınız ayar sağlıklı olmayacaktır.

ARKADASIN SELAM LAR BU HERNEYSE GÜZEL OLMUS ELINE SAGLIK !!!
AMA BU ALET DOGAL GAZCILARIN HAVA ALMA APARATLARINA BENZIYOR :
EVET BELKI BU DA YAPMAK ISTEDIGIN SEYIN OLMASINA YARDIMCI OLUR ...
AMA BIZ SERVISLERDE BUNU BIRAZ DAHA MODERNI VAR ( BU İŞLEMİN ADI SEKNRON AYARIDIR VE BU İŞ İCİN YAPILMIŞ ÖZEL ALETLERLE YAPILIR)
BEKI SIZ GÖRMEMİŞ OLABILIRSINIZ AMA BIZ BU AYARI HER 6000 BAKIMLARINA MUTLAK YAPIYORUZ COK ZOR BIR AYARDA DEGIL !! İHTIYACINIZ OLDUGUNDA BILGI DESTEGIDE ALABILIRSINIZ TABI BIZLERDE HERSEYI BILIYORUZ DEMIYORUM AMA TECRÜBELERIMIZI PAYLAŞMAKTANDA KACINMAYIZ :)
SAYGILAR !!!!!!!!!
ALTAN MOTOR TAMER S&S :)

stromer: Abi sen böle bişi biliyonmu?Ben ilk defa duyuyorum ya daAltan abi nerdesin bu neee bölee :D

ERAYCIM BU DA BI İŞE YARIYORDUR !!! ÜZÜLME ÖGRENMENIN YASI YOK
BILIYORSUN
S&S
TAMER


GÖRÜSEMEZ OLDUK YA???
GÖZ GÖRMEYINCE GÖNÜLDENDEMI DÜŞTÜK ???? :(
 
Son düzenleme:
Katılım
23 Şub 2007
Mesajlar
12
Arkadaşlar selam.
Bir hafta öncesine kadar Burgman paylaşım grubunda idim. Hafta başında kavuştuğum Kara Kızım ile aranıza girmek isterim.

Diğer bir değişle bir hafta önce Burgman'ımı satıp bir DL 650 aldım. Henüz DL'de tecrübesizim. Ama en kısa sürede yollarda olmak için çalışıyorum.

Sayın T&T Tamer ALTAN. Motoru size getirmek mümkün olmadı. Geç saatte sizi de motora götürmek çok zor olacaktı. Ben anladığım kadarıyla kontrol edip motoru satınaldım. Malum biraz tecrübe ve ruhsat işlemleri sonrasında sizi ziyaret edip fikirlerinizi almayı ve bi check-up yaptırmayı istiyorum.

Görüşmek üzere.

Arkın DENİZ
 
Katılım
13 Mar 2006
Mesajlar
85
Ayagın uzerimde kaldı çek bakıyım ayağınııı :mrgreen: Ewet aynen oyle ... Sizinde geziniz umarım sorunsuz geçmiştir . Çok organize ve displini gordum sizi tebrikler ...

Kıvanç selam,
Sanırım senin motorunda FI göstergesi yanıyordu. Naptın? Gösterebildin mi motoru ?
 
Katılım
23 Tem 2005
Mesajlar
454
Kıvanç selam,
Sanırım senin motorunda FI göstergesi yanıyordu. Naptın? Gösterebildin mi motoru ?
Merhaba Batris ...
Şimdi ben izmire 120 km mesafede oldugumdan gidip gosteremedim . Motorumu çalıştırdıktan 2 dakıka sonra durdurup yeniden calıstırınca bidaha yapmıyor. Ama 4-5 saat calısmasın ilk calıstırdıgımda yapıyor. Tamer abi ye goturmeyi dusundum ama istanbul nasıl gitcem gelcem . Su an için bana bi zararı yok izmirde bunu çezebiecek bir servis soylediler suzuki serivis Doğa motor. Orası ile gorustum randevu almam ve bir ara goturmem lazım . Sanırım onumuzdeki hafta sonu izmirde olacagımdan cuma dan birakıp cumartesi askamdan almayı planlıyorum .
 
Katılım
20 May 2006
Mesajlar
73
Sevgili arkadaşlar ben de yeni motorum olan siyah V-stromu yarın teslim alacağım.Şimdiden heyecan bastırmış durumda.Ama ne yazıkki Salı günü uzun bir seyahate gideceğimden Cumartesi ye kadar Karatay ile ilgilenemeyeceğim.Henüz DL tecrübem 2-3 sürüşten ibaret olduğundan sizlerin tecrübeleri benim için çok önemli.
Bu arada İzmir de olan arkadaşlar varsa haberleşmek isterim.

Güvenli ve keyifli sürüşler.
 
Katılım
28 Kas 2005
Mesajlar
429
arkadaşlar benim makıne 18000 km yaklastı bakıma gırıcem neler yapıldığı konusunda bana bılgı verebılecek arkadaslara şimdiden tesekkurler.

not: Bakımın duygusal kısmı ne tutuyo ???
 
Katılım
29 Haz 2005
Mesajlar
108
"FI göstergesi yanıyordu."
FI ile kitapcik, benzin püskürtme sisteminde bir hatadan bahsediyor. FI ve isik beraber yaniyorsa , bunun motora ve disli düzenine zarar verebilecegini kalin puntolarla yazmislar , Motorun bu sekilde kullanilmamasini en kisa sürede servise götürülmesini tavsiye etmisler.

bilgine ...

18.000 bakiminda yapilmasi gerekenler kitapcikda yazmakta

ben buraya eklemeye calisayim
18.000km de
hava filtresi degisiyor
egzos vidalari sikiliyor
bujiler temizleniyor
benzin borusu veya hortumu temizleniyor,ayarlaniyor yada degistiriliyor.
motor yagi degisiyor
motor yag filtresi degisiyor
rolantide calismasi kontrol ediliyor
sogutma sivisi her iki yilda bir,
benzin borusu her 4 yilda bir degisiyor
sogutma sivi borusu temizleniyor
debriyaj ayarlaniyor/kontrol ediliyor/yaglaniyor artik hangisi yapilabilirse :queen:
zincir her 1000km de bir temizlenip yaglaniyor
frenler gözden geciriliyor
fren hortumu kontrol ediliyor ve her 4 yilda bir degistiriliyor
fren sivisi her 2 yilda bir degisiyor
lastikler kontrol ediliyor
tüm vida vsler sikilip kontrol ediliyor
gidon ve teleskopik catal arkateker aski düzeni 12000km ve 24000 km de kontrol edilmeli.

yukardaki teknik terimleri Almancadan cevirdim, Türkcemizde farkli isimleri olabilir, mekanikden de anlamam dolayisi ile Türkcemizde farkli isimleri olabilir
bunun disinda kitapcikda (olanlar bilir) belirli harflerle isaretlenmis bu harfler 4 yada 5 kelimeden birini temsil ediyor olabilir
bu kelimeler
temizlenir, degistirilir, ayarlanir,yaglanir gibi duruma göre seciliyor
mesela ben "sogutma sivi borusu temizleniyor" kelimesini tercih ettim buraya
degistirilir, ayarlanir yaglanir vs de gelebilir
ama 18000km bakim icin yukardaki bilgiler umarim bir fikir verir.

duygusal kismini bilmiyorum Altan Motor Ryangt ve 18000 bakimiyla tanismis arkadaslar biliyorlardir
 
Son düzenleme:
Katılım
4 Tem 2006
Mesajlar
257
arkadaşlar benim makıne 18000 km yaklastı bakıma gırıcem neler yapıldığı konusunda bana bılgı verebılecek arkadaslara şimdiden tesekkurler.

not: Bakımın duygusal kısmı ne tutuyo ???

uzman slm 18000 km motor da ana bakım oluyor ve 1 gün sürüyor
malıyetı ise senın kullanımına baglı sarp parcaların aşınmasına baglı olarak degısıyor ( en önemlısı de motorda yapılacak işler bu motorun saglıgıyla cok önemlı ICM yanı beyın konturolü de cok önemlı dıaknostıkle ) :)
saygılar
T&T tamer

ALTANMOTOR; Pazar günleri açık mısınız?

arkadasın :( pazar günler kapalıyız cts kısmetse buyur gel :) :rendeer:
 
Son düzenleme:
Katılım
28 Kas 2005
Mesajlar
429
"FI göstergesi yanıyordu."
FI ile kitapcik, benzin püskürtme sisteminde bir hatadan bahsediyor. FI ve isik beraber yaniyorsa , bunun motora ve disli düzenine zarar verebilecegini kalin puntolarla yazmislar , Motorun bu sekilde kullanilmamasini en kisa sürede servise götürülmesini tavsiye etmisler.

bilgine ...

18.000 bakiminda yapilmasi gerekenler kitapcikda yazmakta

ben buraya eklemeye calisayim
18.000km de
hava filtresi degisiyor
egzos vidalari sikiliyor
bujiler temizleniyor
benzin borusu veya hortumu temizleniyor,ayarlaniyor yada degistiriliyor.
motor yagi degisiyor
motor yag filtresi degisiyor
rolantide calismasi kontrol ediliyor
sogutma sivisi her iki yilda bir,
benzin borusu her 4 yilda bir degisiyor
sogutma sivi borusu temizleniyor
debriyaj ayarlaniyor/kontrol ediliyor/yaglaniyor artik hangisi yapilabilirse :queen:
zincir her 1000km de bir temizlenip yaglaniyor
frenler gözden geciriliyor
fren hortumu kontrol ediliyor ve her 4 yilda bir degistiriliyor
fren sivisi her 2 yilda bir degisiyor
lastikler kontrol ediliyor
tüm vida vsler sikilip kontrol ediliyor
gidon ve teleskopik catal arkateker aski düzeni 12000km ve 24000 km de kontrol edilmeli.

yukardaki teknik terimleri Almancadan cevirdim, Türkcemizde farkli isimleri olabilir, mekanikden de anlamam dolayisi ile Türkcemizde farkli isimleri olabilir
bunun disinda kitapcikda (olanlar bilir) belirli harflerle isaretlenmis bu harfler 4 yada 5 kelimeden birini temsil ediyor olabilir
bu kelimeler
temizlenir, degistirilir, ayarlanir,yaglanir gibi duruma göre seciliyor
mesela ben "sogutma sivi borusu temizleniyor" kelimesini tercih ettim buraya
degistirilir, ayarlanir yaglanir vs de gelebilir
ama 18000km bakim icin yukardaki bilgiler umarim bir fikir verir.

duygusal kismini bilmiyorum Altan Motor Ryangt ve 18000 bakimiyla tanismis arkadaslar biliyorlardir

uzman slm 18000 km motor da ana bakım oluyor ve 1 gün sürüyor
malıyetı ise senın kullanımına baglı sarp parcaların aşınmasına baglı olarak degısıyor ( en önemlısı de motorda yapılacak işler bu motorun saglıgıyla cok önemlı ICM yanı beyın konturolü de cok önemlı dıaknostıkle ) :)
saygılar
T&T tamer

bilgi için çok tesekkurler arkadaşlar sağolun :cat:
 
Katılım
14 Tem 2006
Mesajlar
9
merhaba tamer hocam

engin bilgilerinden faydalanıyoruz birazda fiyatlar konusunda yardımcı olurmusun ?

örneğin orta sehpa ve yeni gelen el korumaların fiyatları ne mertebededi ?

bir de el koruma dl 1000 mi 650 nin orjinalimi ?

selametle...
 
Katılım
4 Tem 2006
Mesajlar
257
merhaba tamer hocam

engin bilgilerinden faydalanıyoruz birazda fiyatlar konusunda yardımcı olurmusun ?

örneğin orta sehpa ve yeni gelen el korumaların fiyatları ne mertebededi ?

bir de el koruma dl 1000 mi 650 nin orjinalimi ?

selametle...

slm arkadasım kolaylıklar dılerım
orta sehpa yok ama fiatını 200 euro oldunu bılıyorum
ellık korumalar hem DL650 HEM DL 1000 İCİN ORJINAL
DL650 nınkıler set tk 135 ytl (2 ad ellık koruma +bglantı aparatları icinde)
DL1000 nıkıler 2 ayrı parca 110 ytl (2 ad ellık koruma ) var
motor koruma demırı dl 650 +1000 140 euro
karter koruma 120 euro ( stok yok nısan sonu gıbı gelıcek )
S&S T&T TAMER
 
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
587
sereye bır cayını ıcmeye gelelı o zaman 6 tane dl olarak bıze de yaptıralım : ) Resmını koyabılır mısın iş görüyorsa bize de yardımcı olabilirmisin..?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst