mrb arkadaslar benim vstrom bu aralar tahliyeden radyoterdeki antifrizi atiyor ve bu motoru her kullanisimdan sonra oluyor, once tamirci arkadaslarim sorunu radyotor kapagindaki termostatin yayin sorunlu dediler , termostati acamayincada tahliyet antifirizi atmak zorunda kaldigini soylediler,kapagi degistirdim ancak ayni sorun devam ediyor boyle sorunla daha once karsilasanlar oldumu yada cozum ne olabilir ...
Dostum senin sorunun
devirdaim keçesinin (salamastra yada seramik keçe olark da bilinir) değişmesi gerek, eğer değiştirmezsen yağ ve su birbirine karışır ve kötü sonuçlar ortaya çıkar. İstanbulda Merkez yedek parça orayı ara ellerinde olması lazım tahminen 70 lira civarı, bu parça değişirken, yağ ve yağ filtresi de değişeceği için sana işçilik dahil 200 lira civarı bir masraf çıkarır.
Aklinızda bulunsun 50.000 km civarı bu sorun dl 650 lerde başgösterir
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:53 ----------
Yukarıda birisi 10 litrelerden bahsetmiş sanırım kulaktan dolma bilgi, en son yaptığım ölçüm , ölçüm kriteri olarak motoru orta sehpaya alıp sonuna kadar artık kapağın hizasına kadar fulledim, 200 km de PO bulamadığım için 206 km de yakıt aldım, bu kilometereler boyunca sadece 15 km artçısız kullanıldı hep artçılı ben 95 artçım 65 kg. Ve 100 km kadarı İstanbul trafiğinde ..
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:01 ----------
Ayrıca son dönemde sezona hazırlık mı diyeyim ama epey bi yoğun geçti, motorun rulmanlarına kadar hepsini değiştirdim, yağ olarak bulabilirseniz Shell helix Advenced ultra 15/ 50 yi ısrarla tavsiye ederim, daha önce İpone, Motul ve Castrol kullanmış biri olarak ! Yoğun trafikte kalsa bile vites geçişleri şıkır şıkır, motorun devirlenmesi hiç bu kadar iyi olmamıştı..
Bunun haricinde Topcase, e stop ve park ışığı ve demode kalmış demirden karter, radyatör ve yağ radyatörü korumayı iptal edip Aliminyumdan çok güzel korumalar takdırdım
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:18 ----------
Merhaba dostlar uzun düsüncelerden sonra ve mkaptanın DL sinide kullandıktan sonra aradıgım motoru buldugumu dusunuyorum

Fakat suan aklımda birkac soru var bunlardan en onemlısı 2. el alacagım ıcın 2. el pıyasasındakı motorların genellıkle km. leri cok yuksek olması (60-70+) bu tarz bir motorda boyle yuksek km.ler bana sorun yaratırmı sonrasında satısında problem olurmu ? şimdiden tesekkurler herkeze iyi aksamlar..
Arkadaşım alacağın motoru biraz didikle, önce hasarı varmı ve km si düşürülmüşmü ? KM den oynandığı Tramerden az çok belli olur, eğer ki pert i yoksa ve şasiden filan ağır hasarı olmamışsa, bakımları düzenli yapılmışsa sahibi titiz biriyse (benim gibi 3000 olmadan yağ değiştirip her gün her yerini siliyorsa) bu motorlar 500.000 km yi rahat devirecek makinalar, sıkıntı etme. Asıl dert edeceğin KM si düşürülüp 50 yada 80 bin aralığındaki ağır bakımları yapılmayıp seninde daha 30000 deyip umursamayacağın bakımların başına açacağı işler sıkıntı olacaktır unutma ...