Suzuki Suzuki DL 650 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
4 Ara 2013
Mesajlar
51
Merhaba dostlar uzun düsüncelerden sonra ve mkaptanın DL sinide kullandıktan sonra aradıgım motoru buldugumu dusunuyorum :) Fakat suan aklımda birkac soru var bunlardan en onemlısı 2. el alacagım ıcın 2. el pıyasasındakı motorların genellıkle km. leri cok yuksek olması (60-70+) bu tarz bir motorda boyle yuksek km.ler bana sorun yaratırmı sonrasında satısında problem olurmu ? şimdiden tesekkurler herkeze iyi aksamlar..
 
Katılım
30 Ara 2009
Mesajlar
74
mrb arkadaslar benim vstrom bu aralar tahliyeden radyoterdeki antifrizi atiyor ve bu motoru her kullanisimdan sonra oluyor, once tamirci arkadaslarim sorunu radyotor kapagindaki termostatin yayin sorunlu dediler , termostati acamayincada tahliyet antifirizi atmak zorunda kaldigini soylediler,kapagi degistirdim ancak ayni sorun devam ediyor boyle sorunla daha once karsilasanlar oldumu yada cozum ne olabilir ...

Dostum senin sorunun devirdaim keçesinin (salamastra yada seramik keçe olark da bilinir) değişmesi gerek, eğer değiştirmezsen yağ ve su birbirine karışır ve kötü sonuçlar ortaya çıkar. İstanbulda Merkez yedek parça orayı ara ellerinde olması lazım tahminen 70 lira civarı, bu parça değişirken, yağ ve yağ filtresi de değişeceği için sana işçilik dahil 200 lira civarı bir masraf çıkarır.
Aklinızda bulunsun 50.000 km civarı bu sorun dl 650 lerde başgösterir

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:53 ----------

Yukarıda birisi 10 litrelerden bahsetmiş sanırım kulaktan dolma bilgi, en son yaptığım ölçüm , ölçüm kriteri olarak motoru orta sehpaya alıp sonuna kadar artık kapağın hizasına kadar fulledim, 200 km de PO bulamadığım için 206 km de yakıt aldım, bu kilometereler boyunca sadece 15 km artçısız kullanıldı hep artçılı ben 95 artçım 65 kg. Ve 100 km kadarı İstanbul trafiğinde ..

MYyXlM.jpg


---------- Mesajlar birleştirildi - 22:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:01 ----------

Ayrıca son dönemde sezona hazırlık mı diyeyim ama epey bi yoğun geçti, motorun rulmanlarına kadar hepsini değiştirdim, yağ olarak bulabilirseniz Shell helix Advenced ultra 15/ 50 yi ısrarla tavsiye ederim, daha önce İpone, Motul ve Castrol kullanmış biri olarak ! Yoğun trafikte kalsa bile vites geçişleri şıkır şıkır, motorun devirlenmesi hiç bu kadar iyi olmamıştı..
Bunun haricinde Topcase, e stop ve park ışığı ve demode kalmış demirden karter, radyatör ve yağ radyatörü korumayı iptal edip Aliminyumdan çok güzel korumalar takdırdım :)
4mkDOA.jpg

JL4XBJ.jpg

O2ZkO4.jpg


---------- Mesajlar birleştirildi - 22:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:18 ----------

Merhaba dostlar uzun düsüncelerden sonra ve mkaptanın DL sinide kullandıktan sonra aradıgım motoru buldugumu dusunuyorum :) Fakat suan aklımda birkac soru var bunlardan en onemlısı 2. el alacagım ıcın 2. el pıyasasındakı motorların genellıkle km. leri cok yuksek olması (60-70+) bu tarz bir motorda boyle yuksek km.ler bana sorun yaratırmı sonrasında satısında problem olurmu ? şimdiden tesekkurler herkeze iyi aksamlar..

Arkadaşım alacağın motoru biraz didikle, önce hasarı varmı ve km si düşürülmüşmü ? KM den oynandığı Tramerden az çok belli olur, eğer ki pert i yoksa ve şasiden filan ağır hasarı olmamışsa, bakımları düzenli yapılmışsa sahibi titiz biriyse (benim gibi 3000 olmadan yağ değiştirip her gün her yerini siliyorsa) bu motorlar 500.000 km yi rahat devirecek makinalar, sıkıntı etme. Asıl dert edeceğin KM si düşürülüp 50 yada 80 bin aralığındaki ağır bakımları yapılmayıp seninde daha 30000 deyip umursamayacağın bakımların başına açacağı işler sıkıntı olacaktır unutma ...
 
Katılım
4 Ara 2013
Mesajlar
51
tesekkur ederım bılgınız ıcın dun bır tane begendık anlastık sayılır nasıpse yarın kesinlesecek baya bi dıdıkledık motoru dedıgınız gibi :cat:
 
Katılım
30 Ara 2009
Mesajlar
74
tesekkur ederım bılgınız ıcın dun bır tane begendık anlastık sayılır nasıpse yarın kesinlesecek baya bi dıdıkledık motoru dedıgınız gibi :cat:


Dediğim gibi km si düşükse asıl o zaman didikleyin, ama km si 70 ve üzerindeyse önce sahibini bir süzün, sonra motoru didikleyin, aman sonra nerde hata yaptım demeyin, inşallah güzel bir sonuç olur, ayrıca sahibinden linki filan varsa belki tanıdık motordur bakalım ...
 
Katılım
4 Ara 2013
Mesajlar
51
alacak oldugum motosıkletın 2 sahibinide arkadasım aracıyla ogrendık tanıyoruz desem yeridir. km orjınal oldugunada emınız aksesuar bakımından gercekten cok + sıda var içime gercekten sindi dediginz gibi guzel bir sonuc olur inşallah yarın fotograflarla gelirim :)
 
Katılım
30 Ara 2009
Mesajlar
74
İyi o zaman şimdiden hayırlı olsun kardeşim, güle güle yol yap ::plus1::.. Benim en keyif aldığım ve en masrafsız motorumdur kendileri 1.5 yılda bana çıkardığı iki masraf var, bir yukarıda arkadaş için yazdığım salamastra keçesi ve geçen hafta Patlayan ön amortisör keçesi, salamastra keçesini yağ değişimine rast geldiği için masrafı 100 lirayı geçmedi, amortisör keçesinin,de takımı 30 lira 1 litre ipone amortisör yağı 30 lira.. Genel bakımlar harici, vede sen motorunu günlük kullanıp dinler ve anında yarasına merhem olursan bu motor benim gözümde evladiyelik :)
 
Katılım
4 Ara 2013
Mesajlar
51
Cok duydum herkezden fakat ınsan kullanmadan anlamıyor gercekten bırkere kullandım ve almaya karar verdım sonra genıs caplı bı arastırma yaptım dedıgınız gibi kolay kolay masraf acmayan yakıt konusunda cımrı uzun yolları artcınla bırlıkte konforlu ve zevkle surebılcegın bır motor oldugunu anladım DL ailesine katıldıgımdan dolayı pısmanlık duycagımıda hıc sanmıyorum :)
 
İzmir İl Temsilcisi
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
2,523
206kmde 52tl benzin ortalamasi 100kmde 5 litre nerdeyse.

Yine makul degerlerde 3.5 lt gibi efsanelerin yalan oldugunu gosteriyor.

Belki tek kisi artcisiz sabit 80 ile 4.5ltye dusebilir.

Benzin sarfiyat paylasimi icin tesekkurler.
 
Katılım
30 Ara 2009
Mesajlar
74
206kmde 52tl benzin ortalamasi 100kmde 5 litre nerdeyse.

Yine makul degerlerde 3.5 lt gibi efsanelerin yalan oldugunu gosteriyor.

Belki tek kisi artcisiz sabit 80 ile 4.5ltye dusebilir.

Benzin sarfiyat paylasimi icin tesekkurler.

Ama İstanbul Şehiriçi ve % 70 dur kalklarla alınan değerler, geçtiğimiz yaz 4000 km lik uzun yolculuğumda artçım yoktu ama motor yan çantaları ve yüklerle ben dahil 380 kilo iken (kantarda ölçüldüm :) ) ortalama 120 km hızda 4.20 gibi bir değer yakaladım, bir ara 500 km kadar kendimi kasarak 100 geçmediğimde ise 3.90 gibi bir değere ulaşmışlığım var. Ama 3.5 gibi değerler imkansız gibi geliyor bana..
 
Katılım
8 Ağu 2011
Mesajlar
519
Bende bugün yavrunun pabuçlarını değiştirdim :) (michelin anakee 2)
Jant Şeridi çektirdim
İsimlik yazdırdım
x1hqud.jpg

2qjf68x.jpg

2ut43yq.jpg

357oz8l.jpg

28u42fn.jpg
 
Katılım
8 Ağu 2011
Mesajlar
519
valla sağol kaanım lastik önemliydi o iş halloldu sevindim :)
diğerleri çerez işler
 
Katılım
8 Ağu 2011
Mesajlar
519
dün yaptığımız kısa gezinin raporu :)
http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/130202-dl-650-ile-140-km-guzelbahce-limontepe-arasi-dag-yolu-surusu.html#post3328250http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/130202-dl-650-ile-140-km-guzelbahce-limontepe-arasi-dag-yolu-surusu.html#post3328250

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:37 ----------

Evet lastik önemli de şu jant şeridi işi biraz iyi durmamış gibi geldi...
valla hocam bu jant şeridi işi çok göreceli
bir çok arkadaşım sizin gibi beğenmiyor ancak bende onsuz pek motoru sevmiyorum
resimde çok net değil canlı çok daha iyi gözüküyor
 
Katılım
30 Ara 2009
Mesajlar
74
Motorla aynı renk olunca sanki biraz apaçi işi gibi geliyor insana, ama şöyle beyaz renk filan olsa daha iyi dururdu gibi geldi...
 
Katılım
26 Mar 2012
Mesajlar
1,207
s.a arkadaşlar varmı motorunu takas yapmak isteyen :D

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-vstrom-dl-650-takasli-bu-temizlikte-bu-km-baska-yok-159266827/detay/
 
Katılım
17 Haz 2012
Mesajlar
3,797
Hergün girip bakıyorum buraya paylaşım varmı diye.
1-2 resim atında gözümüz gönlümüz şenlensin yahu :)

Kısmetse maximum 3-4 ay a kadar ben de dl sahibi olacağım gibi.
Hele bir alıyım şu dl yi ozaman burası böyle mi olacak görürsünüz :)
Hiç aşağılara indirmeyeceğim :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst