Suzuki Suzuki DL 650 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
2 Nis 2006
Mesajlar
44
Arkadaşlar,
2007 Model ABS li DL mi yaklaşık 6 aydır kullanıyorum. (İlk gelen seriden Kasım ayında almıştım) . Makina şu anda 8,000 km de . 1000 ve 6000 bakımlarını sektirmeden Altan motorda yaptırdım. Yeni alanlara bilgi olsun diye bazı şeyler söylemek istiyorum.
Öncelikle , Motorum üzerinde karter koruma, yan koruma , elcik koruma gibi her şey var. Bunlardan sadece alt karter koruma şu ana kadar canımı sıktı. Karter korumayı iyi monte etmediyseniz zamanla gevşeyebiliyor ve insanın sinirlerini bozan bir cızırtı sesi üretmeye başlıyor.
Motor 6,000 bakımına kadar başka bir makinaydı, 6000 den sonra başka bir makina oldu. Çünkü her ne kadar rodaj 1000 km densede aslında o rodajın Birinci kısmı. İkinci kısmı 6000 km ye kadar sürüyor. Kitapcığında detaylı rodaj bilgilerini bulabilirsiniz. Dolayısı ile biraz sabredin. 6000 km ye gelene kadar çok fazla sıkıştırmayın. 6000 bakımından sonra isterseniz kadranı devirebilirsiniz.

Tek kişi çok rahat bir şekilde 200km/h yapabiliyorsunuz. Artçı ile ben 180 km/h in üzerine çıkamadım. Zaten ihtiyaçta duymadım.

Uzun gezilerde Motorun sürekli gittiği devirler 5-7 devir arasında oluyor ve bu size yaklaşık 120-140 arası bir seyir süratti sunuyor. Bu devirlerde son derece konforlu. Ancak iskonun dediği gibi 4500 ile 5000 devirler arasında ufak bir vibrasyon anı var. Ancak çok kısa sürdüğü için çok kafanıza takmayın. Rodaj sırasında sıkıntı verebilir ama rodaj bittikten sonra zaten o devirlerde fazla dolaşmıyorsunuz. Ayrıca, eğer daha önce BMW 650 GS e binmiş olanlar varsa, o yaklaşık 1-2 sn süren vibrasyonu hisstemeyeceklerdir bile. O bahsedilen vibrasyon bile değil.

Ama bodyhanın söylediği gibi el uyuşması ve karıncalanma varsa, bu normal bir şey değil. Pazar günü teşhisi koyarız.

Ön amortisörden gelen taakkk sesini , Suzukiye bildirmiştim. Adamlar Japonya ya göndermişler. Yaklaşık 1 ay sonra cevabı geldi. Sonucu sizlerle paylaşayım.

DL650 lerde bulunan ön amortisörler tek yönlü amortisörlermiş. Yani içeri girme anında sıkıştırma yapıyor ancak boşalma anında sıkıştırma yapmıyor. Bütün direncini amortisör içeri girerken kullanıyor. Dolayısı ile boşalma anında amortisör kovanı sonunda çarpma yaparak sonlanıyor. Duymuş olduğunuz ses amortisör geriye çekilirken yani boşalırken çıkan ses ve çalışma prensibi bu olduğundan güvenlik açısından bir problem çıkarmazmış. Yani olması gereken buymuş. Başlarda bana çok rahatsızlık vermişti ama bu açıklama ile rahatladım ve çukurlardan takır takır geçmeye başladım.

Benzin sarfiyatı çok değişiyor. Ben 50 YTL ile depoyu fulleyip , 370 km gittiğimide biliyorum. 300 km gittiğimide (Gerçi 300 km gittiğimde otobanda 160 ın altına düşmemiştim ama ayrı konu) DL ler spor veya enduro veya touring kullanımına uygun olduğundan kullanıma göre benzin sarfiyatı değişebiliyor. Ama gücü ile kıyaslandığında çok ekonomik bir motor. Ancak ABS li modellerle ABS siz modeller arasında çok temel farklar bulunmakta. Bunu ancak her ikisine de binen bilir. Benim söylediklerim ABS li modeller için geçerlidir.

Yeni alanlara hayırlı olsun dilerim, Pazar günü görüşmek üzere, zaten herhalde çok keyifli bir seminer havasında geçeceğe benziyor.
 
Katılım
23 Tem 2005
Mesajlar
454
DL de vibrasyon mu ?

Aklıma gelecek son şeydi ... Kesin rodajla alakası vardır. Yoksa vibrasyon hicmi hiç hissedilmeyecen bir makine DL. Otobanda 180 km hızda bile bana vibrasyon yaşatmıyor . Motorunun hayrılı olmasını dilerim arkadasım kazasız belasız surusler dilerim . Belli bir km sonra bana hak vereceksın ...
 
Katılım
5 Nis 2007
Mesajlar
25
şile gezisi

Arkadaşlar hafta sonu yapılacak şile gezisinin ayrıntılarını göremedik yoksa iptalmi oldu.Yeni motor alan arkadaşlarıma hayırlı olsun diyorum ve Allah hepimize kazasız belasız kullanmak nasip etsin.Selamlar.
 
Katılım
20 Nis 2007
Mesajlar
2
Roland merhaba,

Suzuki Dl almak üzereyim. Yazdiklarin beni bir hayli dusundurdu acikcasi. Vibrasyon sorunu, ön amortisörden gelen ses.. Alınca supriz yasamak istemiyorum.

Başka sürüşle ilgili her hangi bir sorun yaşıyor musun ? Özellikle ABS olmayanlarda frenler de sorun yasaniyor deniliyordu. ABS ile bu sorun giderildi mi sence ?

Teşekkürler verdiğin bilgiler için.
 
Katılım
25 Nis 2007
Mesajlar
11
YENİ üyenizden herkese merhaba

bu gün sitenize üye oldum tanışmak dileği ile hepinizi selamliyorum DL 650
kullanmaktayım ortak amaçları ve görüşleri paylaşmak adına keyifli ve çok iyi bir fırsat oldu benim için sevgiler:
 
Katılım
25 Nis 2007
Mesajlar
11
Teşekkürler uzman bilgi paylaşımı açısından umarım iyi olacak sitenizi yeni keşfettim ama geç kalmış sayılmam
 
Katılım
25 Nis 2006
Mesajlar
1,222
arkadaslar bır arkadasımız sıtede v strom ıcın tankpad ıstemıs.bu vesıle ıle aklıma geldı.elımde asagıda gordugunuz tankpad lerden mevcut ozel yapılmıs ve herrıs ıle bırebır aynı kalıtededır.bu konuda ben kefılım kalıte olarak..eger ısteyen arkadaslar olursa pm den ulasabılırsınız..fıyatı da herrıs e gore cok daha uygun olacak..

peddt7mx6.jpg
 
Katılım
2 Nis 2006
Mesajlar
44
Roland merhaba,

Suzuki Dl almak üzereyim. Yazdiklarin beni bir hayli dusundurdu acikcasi. Vibrasyon sorunu, ön amortisörden gelen ses.. Alınca supriz yasamak istemiyorum.

Başka sürüşle ilgili her hangi bir sorun yaşıyor musun ? Özellikle ABS olmayanlarda frenler de sorun yasaniyor deniliyordu. ABS ile bu sorun giderildi mi sence ?

Teşekkürler verdiğin bilgiler için.

Kerem dostum , sana şu kadarını söyleyebilirim. 650 cc sınıfında enduro olarak alabileceğin en konforlu makine DL 650 dir. Aksini söyleyen gelsin.

Vibrasyon dedikleri şey aslında vibrasyon değil. DL kullanıcıları konfora çok alıştıkları için ufacık bir cızırtı vibrasyon gibi algılanıyor. Gidip başka endurolara binip öyle yorum yapmak lazım.

Amortisör sorunu ise , aslında o da sorun değil çünkü amortisör yapısı böyle.

ABS li olan modellerde hiçbir frenleme sorunu yok. Ayrıca bu modellerde ağırlık merkezi daha aşağıya çekildiği için, ilk modellerdeki kafadan kayma problemi yok. Gerçi kafadan kayma problemide pilotaj ile ilgili . Bozuk yolda kazıklarsan ön freni elbette kayar. Ama sonuçta frenleri oldukça konforlu ve emniyetli olmuş. Hatta eğer lastiklerde bir kilitlenme olmadığı durumda ABS devreye girmiyor. Zaten ABS nin anlamı bu diyenler olacaktır ama kullandığım diğer ABS li motorlarda, düşük hızlarda ve kuru yolda bile ABS nin devreye girdiğin, tecrübe ettim.

Bana göre tek dezavantajı lastikleri . Eğer sadece yazın motora bineceksen sorun yok. Üzerindeki orjinal lastikler Bridgestone ve çok sert bir lastik.

Zor ısınıyor sadece sıcak havalar için güzel. Ama kışın, yağmurda falan son derece kötü. Ben orjinal lastiklerimi bu yaz sonuna kadar kullanıp, yağışlar başlamadan Michelin lastikler ile değiştirmeyi düşünüyorum.

Başka kırık not verebileceğim hiçbir şey bulamıyorum. O yüzden lastiklere sardım. :)

Faydalı olabildimse ne mutlu bana.
 
Katılım
27 Eki 2006
Mesajlar
413
@roland
geçen bir test raporunu incelerken bizim lastiklerin ıslakta anakee ve diğerlerine göre performansının daha yüksek olduğunu okumuştum. bizim tecrübelerimiz de o yönde. ıslak performansını çok iyi buluyoruz.

hatta motosiklet ustam da dl kullanmış daha önce ilk sohbet konumuz ıslakta yol tutuşu idi ve "süper" olarak yorumladı.
 
Katılım
14 Tem 2006
Mesajlar
9
merhaba ,
vibrasyon konusu roland ında dedidi gibi görece olarak TA ya ve F650 ye göre çok çok az ben yaklaşık 10.000 km TA kullandım vibrasyon bundan fazla . Lakin orjinal lastikeleri ıslak yolda bencede iyi değil.

kerem

ben TA den geçtim ona göre çok performanslı bir makina ama daha agresif oldugundan dikkat edilmesi gerekli. Her zaman yazıldı frenleri bu makina tutacak kadar iyi değil o nedenle dikkatli pilotaj gerekmekte. Eminim ABS çok iyi olmuştur. Farkını verecek durumum olsa düşünmeden ABS li alırım.
 
Katılım
18 Ara 2006
Mesajlar
17
Eby 78 Dostum Bende Ankaradayim Etimesgutda Bellona Bayisiyim Tanisalim Su Tang Petleride Gormek Isterim Selamlar ........
 
Katılım
23 Tem 2005
Mesajlar
454
Ben michalen anakee kullanıyorum . Daha onceki lastıgımde biristone du . Şimdi aradaki farkı yorulmarsam sadece kış ve yağmurlu hava icin soyleyebilririm . Neticeside Michalen Anakee gerçekten mukemmel . super . ;)
 
Katılım
25 Nis 2006
Mesajlar
1,222
Eby 78 Dostum Bende Ankaradayim Etimesgutda Bellona Bayisiyim Tanisalim Su Tang Petleride Gormek Isterim Selamlar ........


tabıkı en kısa surede yanınıza ugramaya calısacagım.zaten bırbırımıze de yakınmısız.bende elvankent teyım..:cat:
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
6
Herkese oncelikle selamlar,

Forumdaki yazismalarinizi eskiden beri imrenek takip ediyorum. Bugun itibari ile ben de uye oldum. Cunku uzun zamandir ozlemini duydugum DL 650 nin siparisini verdim. Tahminen 10 gun icinde teslim almis olacagim. Bu arada Istanbullu olmama ragmen 11 yildir Antalya'da yasiyorum. Bu bolgede yapilacak her turlu organizasyona zamanim musait oldugu taktirde seve seve katilirim.
 
Katılım
25 Nis 2007
Mesajlar
11
Merak ettiğim bir konuda bilgi sahibi olan varmı DL 650 nin motor ömrü normal şartlar dahilinde kaçbin Km dir
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2
herkese selam,

iki otomatik motordan ve geçen sene aldığım ER 6 f den sonra yıllardır istemiş olduğum DL me geçen hafta kavuştum...

Henüz rodajda kendisi.

Rodaj hakkında bilgi verebilecek olan var mı ?

Bir de motorumun sesi bir garip mi yoksa bu ses onun normal sesi mi anlayamıyorum. :)

Teşekkürler
 
Katılım
23 Tem 2005
Mesajlar
454
Garip diye bahsettiğin ses şu ana kadar alısık olmadıgın sessiz hafiz ttııızzz diye giden azcık traktor havası veren bir sesse doğrudur kardeşim :) yaniii sesini başka turlu nasıl anlatabılırım bilmiyorum kusura bakma ...


Birde ömrü için de Almanyada ilk uretimden olan bir DL nin 300.000 km yi devirdiğini ve hiçbir sorun daha gormeden devam ettiğini biyerlerden okumustum ... Sanırım bizim topic deydi ... Zaten DL icin bu topicden iyi bilgiyi servisler bile vermıyordur hehehehe ...
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst