- Katılım
- 2 Nis 2006
- Mesajlar
- 44
Arkadaşlar,
2007 Model ABS li DL mi yaklaşık 6 aydır kullanıyorum. (İlk gelen seriden Kasım ayında almıştım) . Makina şu anda 8,000 km de . 1000 ve 6000 bakımlarını sektirmeden Altan motorda yaptırdım. Yeni alanlara bilgi olsun diye bazı şeyler söylemek istiyorum.
Öncelikle , Motorum üzerinde karter koruma, yan koruma , elcik koruma gibi her şey var. Bunlardan sadece alt karter koruma şu ana kadar canımı sıktı. Karter korumayı iyi monte etmediyseniz zamanla gevşeyebiliyor ve insanın sinirlerini bozan bir cızırtı sesi üretmeye başlıyor.
Motor 6,000 bakımına kadar başka bir makinaydı, 6000 den sonra başka bir makina oldu. Çünkü her ne kadar rodaj 1000 km densede aslında o rodajın Birinci kısmı. İkinci kısmı 6000 km ye kadar sürüyor. Kitapcığında detaylı rodaj bilgilerini bulabilirsiniz. Dolayısı ile biraz sabredin. 6000 km ye gelene kadar çok fazla sıkıştırmayın. 6000 bakımından sonra isterseniz kadranı devirebilirsiniz.
Tek kişi çok rahat bir şekilde 200km/h yapabiliyorsunuz. Artçı ile ben 180 km/h in üzerine çıkamadım. Zaten ihtiyaçta duymadım.
Uzun gezilerde Motorun sürekli gittiği devirler 5-7 devir arasında oluyor ve bu size yaklaşık 120-140 arası bir seyir süratti sunuyor. Bu devirlerde son derece konforlu. Ancak iskonun dediği gibi 4500 ile 5000 devirler arasında ufak bir vibrasyon anı var. Ancak çok kısa sürdüğü için çok kafanıza takmayın. Rodaj sırasında sıkıntı verebilir ama rodaj bittikten sonra zaten o devirlerde fazla dolaşmıyorsunuz. Ayrıca, eğer daha önce BMW 650 GS e binmiş olanlar varsa, o yaklaşık 1-2 sn süren vibrasyonu hisstemeyeceklerdir bile. O bahsedilen vibrasyon bile değil.
Ama bodyhanın söylediği gibi el uyuşması ve karıncalanma varsa, bu normal bir şey değil. Pazar günü teşhisi koyarız.
Ön amortisörden gelen taakkk sesini , Suzukiye bildirmiştim. Adamlar Japonya ya göndermişler. Yaklaşık 1 ay sonra cevabı geldi. Sonucu sizlerle paylaşayım.
DL650 lerde bulunan ön amortisörler tek yönlü amortisörlermiş. Yani içeri girme anında sıkıştırma yapıyor ancak boşalma anında sıkıştırma yapmıyor. Bütün direncini amortisör içeri girerken kullanıyor. Dolayısı ile boşalma anında amortisör kovanı sonunda çarpma yaparak sonlanıyor. Duymuş olduğunuz ses amortisör geriye çekilirken yani boşalırken çıkan ses ve çalışma prensibi bu olduğundan güvenlik açısından bir problem çıkarmazmış. Yani olması gereken buymuş. Başlarda bana çok rahatsızlık vermişti ama bu açıklama ile rahatladım ve çukurlardan takır takır geçmeye başladım.
Benzin sarfiyatı çok değişiyor. Ben 50 YTL ile depoyu fulleyip , 370 km gittiğimide biliyorum. 300 km gittiğimide (Gerçi 300 km gittiğimde otobanda 160 ın altına düşmemiştim ama ayrı konu) DL ler spor veya enduro veya touring kullanımına uygun olduğundan kullanıma göre benzin sarfiyatı değişebiliyor. Ama gücü ile kıyaslandığında çok ekonomik bir motor. Ancak ABS li modellerle ABS siz modeller arasında çok temel farklar bulunmakta. Bunu ancak her ikisine de binen bilir. Benim söylediklerim ABS li modeller için geçerlidir.
Yeni alanlara hayırlı olsun dilerim, Pazar günü görüşmek üzere, zaten herhalde çok keyifli bir seminer havasında geçeceğe benziyor.
2007 Model ABS li DL mi yaklaşık 6 aydır kullanıyorum. (İlk gelen seriden Kasım ayında almıştım) . Makina şu anda 8,000 km de . 1000 ve 6000 bakımlarını sektirmeden Altan motorda yaptırdım. Yeni alanlara bilgi olsun diye bazı şeyler söylemek istiyorum.
Öncelikle , Motorum üzerinde karter koruma, yan koruma , elcik koruma gibi her şey var. Bunlardan sadece alt karter koruma şu ana kadar canımı sıktı. Karter korumayı iyi monte etmediyseniz zamanla gevşeyebiliyor ve insanın sinirlerini bozan bir cızırtı sesi üretmeye başlıyor.
Motor 6,000 bakımına kadar başka bir makinaydı, 6000 den sonra başka bir makina oldu. Çünkü her ne kadar rodaj 1000 km densede aslında o rodajın Birinci kısmı. İkinci kısmı 6000 km ye kadar sürüyor. Kitapcığında detaylı rodaj bilgilerini bulabilirsiniz. Dolayısı ile biraz sabredin. 6000 km ye gelene kadar çok fazla sıkıştırmayın. 6000 bakımından sonra isterseniz kadranı devirebilirsiniz.
Tek kişi çok rahat bir şekilde 200km/h yapabiliyorsunuz. Artçı ile ben 180 km/h in üzerine çıkamadım. Zaten ihtiyaçta duymadım.
Uzun gezilerde Motorun sürekli gittiği devirler 5-7 devir arasında oluyor ve bu size yaklaşık 120-140 arası bir seyir süratti sunuyor. Bu devirlerde son derece konforlu. Ancak iskonun dediği gibi 4500 ile 5000 devirler arasında ufak bir vibrasyon anı var. Ancak çok kısa sürdüğü için çok kafanıza takmayın. Rodaj sırasında sıkıntı verebilir ama rodaj bittikten sonra zaten o devirlerde fazla dolaşmıyorsunuz. Ayrıca, eğer daha önce BMW 650 GS e binmiş olanlar varsa, o yaklaşık 1-2 sn süren vibrasyonu hisstemeyeceklerdir bile. O bahsedilen vibrasyon bile değil.
Ama bodyhanın söylediği gibi el uyuşması ve karıncalanma varsa, bu normal bir şey değil. Pazar günü teşhisi koyarız.
Ön amortisörden gelen taakkk sesini , Suzukiye bildirmiştim. Adamlar Japonya ya göndermişler. Yaklaşık 1 ay sonra cevabı geldi. Sonucu sizlerle paylaşayım.
DL650 lerde bulunan ön amortisörler tek yönlü amortisörlermiş. Yani içeri girme anında sıkıştırma yapıyor ancak boşalma anında sıkıştırma yapmıyor. Bütün direncini amortisör içeri girerken kullanıyor. Dolayısı ile boşalma anında amortisör kovanı sonunda çarpma yaparak sonlanıyor. Duymuş olduğunuz ses amortisör geriye çekilirken yani boşalırken çıkan ses ve çalışma prensibi bu olduğundan güvenlik açısından bir problem çıkarmazmış. Yani olması gereken buymuş. Başlarda bana çok rahatsızlık vermişti ama bu açıklama ile rahatladım ve çukurlardan takır takır geçmeye başladım.
Benzin sarfiyatı çok değişiyor. Ben 50 YTL ile depoyu fulleyip , 370 km gittiğimide biliyorum. 300 km gittiğimide (Gerçi 300 km gittiğimde otobanda 160 ın altına düşmemiştim ama ayrı konu) DL ler spor veya enduro veya touring kullanımına uygun olduğundan kullanıma göre benzin sarfiyatı değişebiliyor. Ama gücü ile kıyaslandığında çok ekonomik bir motor. Ancak ABS li modellerle ABS siz modeller arasında çok temel farklar bulunmakta. Bunu ancak her ikisine de binen bilir. Benim söylediklerim ABS li modeller için geçerlidir.
Yeni alanlara hayırlı olsun dilerim, Pazar günü görüşmek üzere, zaten herhalde çok keyifli bir seminer havasında geçeceğe benziyor.