- Katılım
- 7 Haz 2006
- Mesajlar
- 4
Herkese sevgiler, saygılar 
Sevgili motor sevdalısı arkadaşlarım, öncelikle hepinizi en içten dileklerimle selamlıyor ve sevgilerimi sunuyorum. :rendeer:
Yaklaşık üç gündür büyük bir sabırla ve heyecanla karışık bir merak içinde bu konuyu baştan sona okumaya çalışıyorum. Nihayet bitirdim ve birşeyler yazmak ve sizlerle tanışmak ihtiyacını hissettim. Tahmin ettiğiniz gibi ben de bir SUZUKI AN125 almak ve aranıza katılmak niyetindeyim. Ehliyetimi B+A2 olarak geçen sene almıştım. Yani sadece motorum eksik :salut:
Konumuzu diğer motosiklet modellerine kaydırmamak için kıyaslamaya gittiğim diğer iki modeli söylemeyeceğim ancak sanırım hepiniz az çok tahmin edersiniz. Birisi honda diğeri de yamaha, gerisini anlayın işte. Ama gördüğüm kadarıyla SUZUKI'de karar kılmakla çok doğru yapmışım, yani yorumlar çok olumlu.
Tabi ki motor almaya karar vermekle herşey bitmiyor, bunun bir de maddi olarak hesap kitap işi var. Almaya niyetli birçok arkadaşın da bu konuda nasıl yaparım da alırım diye düşündüklerinden eminim. O yüzden ben kendi planımı açıklamak istiyorum. Eğer sizlerin de bu konuda önerileri olursa bunları paylaşırsanız çok memnun olurum. :cat:
Bazı satıcılar ücretin bir kısmını peşin aldıktan sonra geriye kalanı 10-12 civarında kredi kartına taksitlendiriyorlar. Arkadaşlar şunu unutmayın ki peşin fiyatına taksit olayı tamamen bir kandırmaca. Yani adamlar vade farkını, ya da faizini işte artık neyse, orjinal fiyatın üzerine mutlaka ekliyorlar. Kısacası kredi kartına taksit yaptırmakla, banka kredisi kullanıp motoru peşin alarak kredi taksitlerini bankaya ödemek arasında hiçbir fark yok. Ben açıkçası kredi kartımın limitini söz-nişan işleri için biraz doldurduğumdan dolayı 3000 YTL civarında bir banka kredisi kulllanıp motoru da bulabildiğim en uygun peşin fiyat veren yerden almayı düşünüyorum. Motoru ne kadar ucuza alabilirsem geriye kalan parayı da kask, mont, çanta ve benzeri aksesuarlara harcamayı düşünüyorum. Benim gibi banka kredisi kullanacak arkadaşlara da bir kaç tavsiyem olacak. Sakın ola ki bankaların kredi kampanyalarında belirttikleri faiz oranlarını dikkate almayın. Mesela bir bankanın kredi kampanyasında 10 ay taksit 5000 YTL kredi için %0.53 faiz deniliyor... sakın ha! Bu kredi işlerinde bankalar o kadar uyanık ki, kullandığınız kredi üzerinden belli bir yüzde komisyon alıyorlar. Mesela bahsettiğim bu kampanyada bankanın aldığı komisyon tam olarak %11!!! Yani 3000 YTL kredi kullandığınızda aslında aldığınız para 3000*0,89=2670 YTL oluyor. O %0.53 lük faiz ise 3000 YTL üzerinden hesaplanıp 10'a bölünüyor. 3000*1,053=3159 YTL >>> 3159/10= 315,90 YTL aylık taksitleriniz oluyor. Yani aslında 2670 YTL kredi kullanıp geriye toplamda 3159 YTL ödüyorsunuz ki bu da %18'lik bir faiz oranına denk geliyor. Sadece bu konuda kafası karışık olabilecek arkadaşları uyarmak istedim.
Sonuç olarak diyeceğim şu ki peşin fiyatına kredi kartına böldürseniz de banka kredisi kullansanız da toplamda ödeyeceğiniz para değişmiyor. Bu aklınızda olsun.
Şimdi benim kafamı karıştıran iş ben bu makineyi İstanbul'da yapılan kampanyalarda verilen uygun peşin fiyatlardan Balıkesir'de nasıl ve nereden bulurum. Mesela burada verilen fiyat son derece uygun ama geçen gün buradaki SUZUKI yetkili satıcısı peşinde 2650 YTL fiyat çekti. O anda göstermeyi düşündüğüm makul el hareketini tahmin etmişsinizdir. :queen: Aranızda bu konuda bana yardımcı olabilecek var mı? Eğer var ise gerçekten de çok makbule geçecek. Yani bu makina'yı İstanbul'dan alıp Balıkesir'e kaç paraya ve nasıl nakil ettirebilirim?
Arkadaşlar mesajımı uzun tuttuğumun farkındayım ama tüm konuyu bir solukta okuyup, o kadar şeyi hazmettikten sonra da insan kısacık bir mesajla yetinemiyor. O yüzden lütfen kusuruma bakmayın çünkü bir kaç şey daha eklemek istiyorum.
Bir çok arkadaşımızın şu Çin'de üretilme olayına kafayı taktığına, bir o kadarının da konuya açıklık getirdiğine inanıyorum. Kısaca tekrar etmem gerekirse ne kadar ekmek o kadar köfte hesabı bu makine atomlarından itibaren Çin'de de üretiliyor olsa SUZUKI bu motorun üzerine adını yazıyorsa olay bitmiştir. Yani Çin'de üretiliyor ama Parçalar Japonya'dan geliyor falan gibi düşüncelere kapılmak yersiz. Bir arkadaşımın da dediği gibi isterse Made In Zimbabwe olsun, SUZUKI mi önemli olan o :queen:
Rodaj konusunda da arkadaşlar benim görüşüm makine'nin kullanım klavuzunun "İngilizce'sinde" ne yazıyorsa onun aynen uygulanmasıdır. Çünkü Türkçe çevirileri uyduruklanmış o kadar çok ürün var ki. Orjinal kılavuzunda 500mil mi diyor, o da 800km mi oluyor, 800km'de rodaj bakımına sokun makine'yi. Şu usta 1000km'de yaparız bişey olmaz ya da bu usta 500 km'de filtre değişmez falan dedi diye kafanızı bulandırmayın. Madem ki bu işe meraklıyız, bu işin teknik tarafını da öğrenmek ve en basitinden ileride yerine göre yağ filtresini ya da yağı da kendimiz değiştirebilmeliyiz. Sonuçta makinenin bakımını kendi kendine yapabilir hale gelmek ve hatta yapmak da eminim ki bambaşka bir zevk olacaktır hepimiz için.
Daha yazacak çok şey var ama şimdilik benden bu kadar. Kaza geçirmiş olan tüm arkadaşlara da geçmiş olsun dileklerimi sunmak istiyorum. Tedbiri elden bırakmayalım arkadaşlar.
Yukarıda bahsettiğim İstanbul'dan getirtme konusunda da fikir ve yorumlarınızı bekliyorum.
Sağlıcakla kalın.
:bestmt:
Sevgili motor sevdalısı arkadaşlarım, öncelikle hepinizi en içten dileklerimle selamlıyor ve sevgilerimi sunuyorum. :rendeer:
Yaklaşık üç gündür büyük bir sabırla ve heyecanla karışık bir merak içinde bu konuyu baştan sona okumaya çalışıyorum. Nihayet bitirdim ve birşeyler yazmak ve sizlerle tanışmak ihtiyacını hissettim. Tahmin ettiğiniz gibi ben de bir SUZUKI AN125 almak ve aranıza katılmak niyetindeyim. Ehliyetimi B+A2 olarak geçen sene almıştım. Yani sadece motorum eksik :salut:
Konumuzu diğer motosiklet modellerine kaydırmamak için kıyaslamaya gittiğim diğer iki modeli söylemeyeceğim ancak sanırım hepiniz az çok tahmin edersiniz. Birisi honda diğeri de yamaha, gerisini anlayın işte. Ama gördüğüm kadarıyla SUZUKI'de karar kılmakla çok doğru yapmışım, yani yorumlar çok olumlu.
Tabi ki motor almaya karar vermekle herşey bitmiyor, bunun bir de maddi olarak hesap kitap işi var. Almaya niyetli birçok arkadaşın da bu konuda nasıl yaparım da alırım diye düşündüklerinden eminim. O yüzden ben kendi planımı açıklamak istiyorum. Eğer sizlerin de bu konuda önerileri olursa bunları paylaşırsanız çok memnun olurum. :cat:
Bazı satıcılar ücretin bir kısmını peşin aldıktan sonra geriye kalanı 10-12 civarında kredi kartına taksitlendiriyorlar. Arkadaşlar şunu unutmayın ki peşin fiyatına taksit olayı tamamen bir kandırmaca. Yani adamlar vade farkını, ya da faizini işte artık neyse, orjinal fiyatın üzerine mutlaka ekliyorlar. Kısacası kredi kartına taksit yaptırmakla, banka kredisi kullanıp motoru peşin alarak kredi taksitlerini bankaya ödemek arasında hiçbir fark yok. Ben açıkçası kredi kartımın limitini söz-nişan işleri için biraz doldurduğumdan dolayı 3000 YTL civarında bir banka kredisi kulllanıp motoru da bulabildiğim en uygun peşin fiyat veren yerden almayı düşünüyorum. Motoru ne kadar ucuza alabilirsem geriye kalan parayı da kask, mont, çanta ve benzeri aksesuarlara harcamayı düşünüyorum. Benim gibi banka kredisi kullanacak arkadaşlara da bir kaç tavsiyem olacak. Sakın ola ki bankaların kredi kampanyalarında belirttikleri faiz oranlarını dikkate almayın. Mesela bir bankanın kredi kampanyasında 10 ay taksit 5000 YTL kredi için %0.53 faiz deniliyor... sakın ha! Bu kredi işlerinde bankalar o kadar uyanık ki, kullandığınız kredi üzerinden belli bir yüzde komisyon alıyorlar. Mesela bahsettiğim bu kampanyada bankanın aldığı komisyon tam olarak %11!!! Yani 3000 YTL kredi kullandığınızda aslında aldığınız para 3000*0,89=2670 YTL oluyor. O %0.53 lük faiz ise 3000 YTL üzerinden hesaplanıp 10'a bölünüyor. 3000*1,053=3159 YTL >>> 3159/10= 315,90 YTL aylık taksitleriniz oluyor. Yani aslında 2670 YTL kredi kullanıp geriye toplamda 3159 YTL ödüyorsunuz ki bu da %18'lik bir faiz oranına denk geliyor. Sadece bu konuda kafası karışık olabilecek arkadaşları uyarmak istedim.
Sonuç olarak diyeceğim şu ki peşin fiyatına kredi kartına böldürseniz de banka kredisi kullansanız da toplamda ödeyeceğiniz para değişmiyor. Bu aklınızda olsun.
Şimdi benim kafamı karıştıran iş ben bu makineyi İstanbul'da yapılan kampanyalarda verilen uygun peşin fiyatlardan Balıkesir'de nasıl ve nereden bulurum. Mesela burada verilen fiyat son derece uygun ama geçen gün buradaki SUZUKI yetkili satıcısı peşinde 2650 YTL fiyat çekti. O anda göstermeyi düşündüğüm makul el hareketini tahmin etmişsinizdir. :queen: Aranızda bu konuda bana yardımcı olabilecek var mı? Eğer var ise gerçekten de çok makbule geçecek. Yani bu makina'yı İstanbul'dan alıp Balıkesir'e kaç paraya ve nasıl nakil ettirebilirim?
Arkadaşlar mesajımı uzun tuttuğumun farkındayım ama tüm konuyu bir solukta okuyup, o kadar şeyi hazmettikten sonra da insan kısacık bir mesajla yetinemiyor. O yüzden lütfen kusuruma bakmayın çünkü bir kaç şey daha eklemek istiyorum.
Bir çok arkadaşımızın şu Çin'de üretilme olayına kafayı taktığına, bir o kadarının da konuya açıklık getirdiğine inanıyorum. Kısaca tekrar etmem gerekirse ne kadar ekmek o kadar köfte hesabı bu makine atomlarından itibaren Çin'de de üretiliyor olsa SUZUKI bu motorun üzerine adını yazıyorsa olay bitmiştir. Yani Çin'de üretiliyor ama Parçalar Japonya'dan geliyor falan gibi düşüncelere kapılmak yersiz. Bir arkadaşımın da dediği gibi isterse Made In Zimbabwe olsun, SUZUKI mi önemli olan o :queen:
Rodaj konusunda da arkadaşlar benim görüşüm makine'nin kullanım klavuzunun "İngilizce'sinde" ne yazıyorsa onun aynen uygulanmasıdır. Çünkü Türkçe çevirileri uyduruklanmış o kadar çok ürün var ki. Orjinal kılavuzunda 500mil mi diyor, o da 800km mi oluyor, 800km'de rodaj bakımına sokun makine'yi. Şu usta 1000km'de yaparız bişey olmaz ya da bu usta 500 km'de filtre değişmez falan dedi diye kafanızı bulandırmayın. Madem ki bu işe meraklıyız, bu işin teknik tarafını da öğrenmek ve en basitinden ileride yerine göre yağ filtresini ya da yağı da kendimiz değiştirebilmeliyiz. Sonuçta makinenin bakımını kendi kendine yapabilir hale gelmek ve hatta yapmak da eminim ki bambaşka bir zevk olacaktır hepimiz için.
Daha yazacak çok şey var ama şimdilik benden bu kadar. Kaza geçirmiş olan tüm arkadaşlara da geçmiş olsun dileklerimi sunmak istiyorum. Tedbiri elden bırakmayalım arkadaşlar.
Yukarıda bahsettiğim İstanbul'dan getirtme konusunda da fikir ve yorumlarınızı bekliyorum.
Sağlıcakla kalın.
:bestmt:
Son düzenleme: