arkadaslar iki gun once an 125 im ile bakirkoy sahil yolunda kaza yaptim
ben ucuz atlattim ama motor icin ayni seyi diyemicem.
neyse motoru aldigim yere (tekay moto)servise biraktim
on granaj yani on kaporta hasarli,far ve sol aynada hasarli
degismesi gerekiyor.
fakat tekay yedek parca konusunda cok pahali servis hizmeti ciddi paralara
yapiliyor.
bu parcalarin hepsine iscilik haric 400 ytl istediler.
sizce fiyat normalmidir. benden haber bekliyolar motoru yapmak icin
daha ucuza yaptirabilecegimiz bir yer varmidir?
bu konuda bilgisi olan arkadaslar acil cevap yazarlarsa sevirim.
herkese selamlar.
öncelikle çok geçmiş olsun
aynı şekilde geçen hafta cuma günü kaza yaptım antalyada
sıkışık trafik akışında ilerliyordum sol bağlantı yoldan gelen
bi araba sıkıştırdı hafif sağa kayayım derken önümdeki
2000 model passat trafik akışına göre aniden durdu ve bende
arkadan vurdum fren sıkmama fırsat kalmadı birden durdu
o darbeyle havaya ucup yere düşmüşüm kaskım vardı
vücudumun farklı yerlerinde sıyrıklar ve eziklerle kurtuldum
passat arka sol stop arka tampon ve plakının oldugu bagaj kapağı
hasarlı
suzukimde ön far sistemi ve ön granaj kırık bide çatallarda hafif
eğilmeler var motorum 1 senelik daha temiz 6 bin km daha
ön ve yan granaj zaten ön ve yan birleşik yan ayaklığa kadar
ön far komple bide çatal direksiyona kadar komple değişcek
çatalı tamir ettirmek istemiyorum sonradan sağlıksız olabilir
parçaların komple değişimi en fazla 1000 lira diyorlar orjinali gibi
olması için fikir ve görüşlerinizi alabilirmiyim
şimdiden çok teşekkürler

---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:16 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:07 ----------
Arkadaşlar motorum 9000'e geldi sayılır..Maddi problemlerden dolayı bakıma sokamadım.Sadece 6000'deyken yağını değiştirdim.3000'e kadar olan bakımlarını düzenli yaptırmıştım.Motor sanki ilk günlerine göre biraz daha yavaş hızlanıyor gibi ve kalkışta biraz ileri atıyor kendini ve beni,neden bilmiyorum.Onun dışında benim hissettiğim bir problemi yok.Sizce acilen değişmesi gereken bir parçası var mıdır?Filtre vs.. gibi?Yoksa gittiği yere kadar binicem herhalde böyle
9000'de fren balatası değişmesi gerekir 6000'deyken filtre ve yağ değişmeliydi
daha yeni 6bin bakımından çıkıp kaza yapmıştımda aynı şey bendede olmuştu
ama ben 3000'de filtreyi ve yağı değiştirdim 6000'de genel bakıma verdim yağ değişti filtreye gerek duymadı usta kontrole ve performansada soktum hala ilk günkü gibiydi kazaya kadar

---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:36 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:16 ----------
merhaba arkadaşlar,bir sorum olacak.5500 km de motoruma bakım yaptırdım.arka balatalar,yağ,buji vs değişti.yaklaşık 160 tl ye yakın para ödedim servise,malzeme fyatları dahil.motorum şu an 7500 kmde ve geçenlerde servsi aradım tekrar ne zaman bakım yaptırmak gerekir diye.6000 büyük bakımının yapılması gerektiğini söyledi.1500 km geçmişsin dedi.(e be kardeşim 5500 de yapsaydın ne değişirdi analamdım)neyse 1.soru:son gittiğim bakımda ödediğim tutarda bir anormallik yok mu sizce.2.soru : 6000 bakımında neler değişir ve tahmini tutar ne ödemem gerekir
ilk 1000 kmde yağ değişir sora 3000'de almaları gerekirdi
3000de filtre ve yağ değişir 5500 çok saçma olmuş
6000 bakımını sen yaptırmış bulunuyorsun zaten 6000de balatalar yağ
filtre buji değişir buji gerek duyulursa değişir sonra 9000e bakımı olması gerekir
son bakım 12000
anormallik çok yok suzuki filtre 30 35 arası değişiyor
castrol magnatec yada valvolin yağ genelde 20 25 lira
orjinal balata 40 50 lira arası buji değişimi ve el emeği derken
160 lira çok değil el emeği fazla almış bi 20 lira kadar
