süper sport teknik veri kandırmacası

Katılım
27 Kas 2008
Mesajlar
1,771
arkadaşlar bu konu uzun zamandır aklımada takılı kalıyordu bugüne kısmetmiş


bütün 1000 cc lerin teknik verileri yazılırken bazı markalar kuru agırlık belirtirken bazıları
Yaş ağırlık (dolu yağ ve yakıt tankı dahil) 206 kg gibi belirtiyor.
bunun farkına varmayan bizler burda forum sitesinde 250 cc motor 169 kg gelince aa.. cbr 600 rr kilosunda diyoruz.

yanlış bilmek yerine ögrenelim. 4 japon motorsikletin teknik verilerinden alıntılar.


yamaha r1=
Yaş ağırlık (dolu yağ ve yakıt tankı dahil) 206 kg 182 hp

suzuki gsxr 1000=
yaş ağırlık 205 kg 185 hp


kawasaki zx10-R=
yaş ağırlık 208 kg 188 hp


honda 1000 rr=
yaş mı? kuru mu belli degil 199 kg 172 hp



honda nın sıvı ağırlıklarını kg olarak yansıtmadığına inanıyorum. yoksa en hafif motor suzuki diye biliyorum. yanlış mı?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:41 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:26 ----------

şimdi dergileri karıştırdım.

2008 yılında yamaha r6 163kg dan bu gün 2010 yılındaki dergide 189 kg olarak belirtiliyor.



2005 yılında zx6 kuru 164 kg iken
2010 yılında yaş 191 kg denmiş

ama honda hep kuru agırlıklarını belirtmiş.
 
Katılım
26 Kas 2005
Mesajlar
1,103
2010 modellerde en hafif 1000cc SS honda 1000RR'dır
199 kg yaş agırlıktır
 
Katılım
14 Ara 2009
Mesajlar
731
Hatta çoğu insanda hondanın bu hafifliğne şaşıp kalmıştır :)
 
Katılım
27 Kas 2008
Mesajlar
1,771
honda motorsiklet kullananlar bende dahil olmak üzere hep reklam yapmayı seviyoruz.
aslında honda bize bu reklamdan dolayı pay vermesi lazım. satışta bizimde payımız var.

honda nın parça fiyatının yüksekliği karşısında bile biz buna bir kılıf uydururuz.

yıllarca honda kullandım. o kadar da övgüyü malesef hak etmiyor. bir yamahadan yada kawasakiden farklıymış gibi lanse edilmesin. sadece parça fiyatları çok pahalı okadar.
 
Katılım
10 Nis 2009
Mesajlar
735
250 cc motosikletin 1000likle 600 lükle aynı ağırlıkta olmasına neden şaşırıyorsunuz ki?

Sonuçta SS dediğiniz makinalarda ciddi malzeme ve mühendslik kalitesi söz konusu. Ona göre fiyatı ve kalitesi var. Ama ninja 250 ya da bir hyosung ın malzeme kalitesini ne 1000rr la ne de ZX le kıyaslayamazsınız. Şasi malzemelerinden tutun da plastik kalitesine kadar farklı.

Zaten o mantıkla düşünürsek 250 cc 100 kg altında special SM ler var. :) Kıyaslarken bazı ayrıntıları göz önünde bulundurmak gerek, sizin de dediğiniz gibi.

Ama kuru ve yaş ağırlık belirtmek bir aldatmaca sayılmaz. Hatta bunları belirtme zorunluluğu bile yok firmaların. Sadece makina mühendisleri odasına başvuruda izin için belirtiliyor sanırım. Ruhsatlarımızda yazan ağırlıkların kaçı doğru ki? Benim motorum ruhsatta 5 bg görünüyor. (Z750s 110 bg :) )
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst