Şu garip kazanın nedenlerini tartışalım.

Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
Bir gruptaki 2 motosiklet, sollama yasağı olan keskin virajlarla dolu yolda bir minibüsü solluyor. Bundan sonra, her 2 motor da tuhaf bir şekilde yolun sol tarafındaki şarampole giriyor.

Olay gecenin bu saatinde kafama basmadı :p Virajı alamadılar desek sağa dalmaları lazım, sola değil. Nedir bunun nedeni?

Ayrıca, bu motosikletler daha bir spor model, en azından naked touring vs olsaydı, durumu kurtarmaları mümkün olurmuydu? Yahu adamlar kütük gibi gidip şarampole giriyorlar da :silent:

http://www.liveleak.com/view?i=959_1173228476
 
Katılım
9 Ocak 2010
Mesajlar
528
Kardeş bence o motorlar bibirlerinide geçiyormuş gibi geldi bana ondan olabilir birde ilk motor yatmayı bırakıp durmaya çalışmış motoru biraz yatırsa dönermiş sanki birde baktığın yere gidersin olayı
 
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
Ben baktığın yere gidersin olayını ikinci motor için düşünmüştüm, eğer ikisini de etkileyen yol kaynaklı bir problem yoksa. Kazayı yapan öndeki arkadaşına bakan ikinci motor kilitlenme mağduru olmuş olabilir gibi.
 
Katılım
19 Haz 2010
Mesajlar
144
bence 1.sinin mallıgına geldi 2.side öndeki yüzünden göremedi zaten yolda bi acaib nasıl bi yol la ora 1. zaten hızlı girmis bidaha izledimde
 
Son düzenleme:
Katılım
10 May 2008
Mesajlar
2,129
Motoruno hızda dönmesi bence zor 2.yi anlamış değilim bu saatteki anca 1.yetti :)
 
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
İlk mesajımda mantık hatası var. Sağa dalmalarını gerektirecek bir durum yok.
 
Katılım
23 Kas 2008
Mesajlar
4,377
Viraja biraz hızlı girmişler.Sanırım arabanın arkasından gelıyorlarmış sonra gecelim şunu deyip vermişler gazı sonrası mağlum hız+bakdığın yere gidersin geldi bana.Evet bir şeyde dikkatimi çekdi.Arabadan 1 kişi bile inip bakmadı.Adama yardım edeyim demedi.Bu araba sürücüleri motorcuları insan yerine koymuyorlar heralde.
 
Katılım
25 Mar 2006
Mesajlar
3,978
Sebep bilmediği yolda aşırı hızlı gitmek. İkisi de öyle bir viraj beklemiyor ve panikliyor. Önden giden arka freni kızaklıyor. Dönmeye çalışsa belki takip eden gibi şarampolün kıyısından geçip kurtarabilirdi. SÜPER yanlış bir yerde sollama denediklerini de söylemeye gerek yok sanırım...
 
Katılım
4 Haz 2010
Mesajlar
97
Ben aşırı biz hız görmedim doğrusu. Motoru yatıramıyor adam, ya da yatırmıyor. İkincisi yola değil önündekine baktığından dolayı sanırım girdi, fark edince çıktı zaten hemen.

Arabadakiler diğer motorculardan korkup devam ettiler.
 
Katılım
1 Haz 2009
Mesajlar
4,117
Alkol felakettir helede motorun üzerinde olursa :pale: 1. sürücü bi büyük ikinci sürücüyse bi ufak diğerleride sadece çerez ve mezelerden götürmüşler bence:queen::queen:
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Motosikletler cruiser.
Bu tip motosikletlerin viraj yetenegi yoktur.
Yani surucu sanirim yolu tanimiyor ve motosikletinden, yapabileceginden fazlasini istemis.
Ama motor yapamamis.
 
Katılım
11 Ara 2008
Mesajlar
4,209
Tecrübesizlik var, motorlar da goldwing tarzı hantal ve ağır motorlar. Sadece hafta sonları motor kullanan bankacı , doktor tarzı tipler genelde bu tür kazaları yapıyorlar.
 
Katılım
14 Nis 2008
Mesajlar
5,242
Bence motoru sağ viraja yeterince yatıramadığın motor düz gitti ve toparlayamadı:silent:
 
Katılım
9 May 2007
Mesajlar
1,610
İhtimaller,

1. Sürücü çok yeni viaja giremedi (yatırmaktan korktu motoru)
2. Alkol
3. Adam manzaraya daldı, oksijen çarptı.

Umarım kötü bir şey yoktur.

"KAZASIZ SÜRÜŞLER"
 
Katılım
28 Ara 2009
Mesajlar
1,329
Olay yerine minibüsün açısından baktığımızda, takribi 100- 120 derecelik

virajlardan geçilerek gelinmekte..


Motorun şarampole yöneldiği viraj takribi 90-95 derecelerde!..


Motorcu ; Minibüsü geçene kadar,trafiğin rahat olduğu bir ortamda normal seyrini sürdürmekte..

Video süresince karşı yönden gelen sadece 1 adet (araç) motor görmekteyiz.


Virajı ve yolun sonunu, hatta bir sonraki virajı rahatlıkla görebilmekte iken;

sağa dönüşte ; minibüsün yolu perdelediği anda; körlemesine ve hızlanarak sollama yapıyor.


Viraj sola 90 derece civarında ve karşısındaki yol bitiyor...


Beklemediği bu durum karşısında ani ve panik frenle kaydırma yapıyor..

Ormanlık alanlarda, yol hafif nemli , yosunlu olur.Buna birde kurumuş yapraklar ve

''kaymak'' tabir ettiğimiz asfalt cinsi eklenince ;


fren mesafesi uzamış ve dönüş mesafesi kısalmış !..
 
Katılım
20 Eki 2005
Mesajlar
291
1.Motorlar muhtemel harley spor falan değil.
2.Garip kazanın nedeni acemilik :p
Bilmediğin yolda hız yapmak diycem ama viraj kabak gibi görülüyo,bence sollamadan önce minibüse çok yaklaştı öndeki motor,virajı göremedi sollamaya çıktı.Virajı gördüğü anda panik yaptı motoru hafif yatırarak viraja girceğine fren yaparak zaten kaygan olan orman asfaltında çok ağır olan motorunun hiç şansı yoktu!!!!
Acemilik zamanlarımda benim de birkaç sefer yaptığım bir hata,asıl karşıdan araba gelse çok feci olacakmış.
BU ÇOK ÖNEMLİ BİR REFLEKS ARKADAŞLAR,FRENE BASMA REFLEKSİNİZİ KÖRLEYİP MOTORU VİRAJ ÇİZGİSİNE GELENE KADAR YATIRMA REFLEKSİNİZİ GELİŞTİRİN !!!
Kazasız sürüşler dilerim...
 
Katılım
30 Haz 2010
Mesajlar
187
o hızla virajı dönemeyeceğine kanaat getirip ani frenle durmak istedi, ani fren yaparken hanginiz sağa sola manevra yapabiliyorsunuz ki ??? arkadan gelen de tamamen öndekini takip modundaymış ama yinede son anda o yırtmayı becerdi çünkü freni bırakıp sağa kaçmayı başardı. yani olayın sebebi hızlı girilen virajda frene basma gafleti....

---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:05 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:52 ----------

http://www.liveleak.com/view?i=d30_1173228166

peki ya bu katliamın sebebi ne olabilir :S:S :silent::silent:
 
Katılım
18 Haz 2010
Mesajlar
473
o hızla virajı dönemeyeceğine kanaat getirip ani frenle durmak istedi, ani fren yaparken hanginiz sağa sola manevra yapabiliyorsunuz ki ??? arkadan gelen de tamamen öndekini takip modundaymış ama yinede son anda o yırtmayı becerdi çünkü freni bırakıp sağa kaçmayı başardı. yani olayın sebebi hızlı girilen virajda frene basma gafleti....

---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:05 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:52 ----------

http://www.liveleak.com/view?i=d30_1173228166

peki ya bu katliamın sebebi ne olabilir :S:S :silent::silent:


s.jpg
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst