Şort ve Tişörtle motor kullanmayın! Derinizi yüzdürmeyin!

Katılım
2 Ocak 2008
Mesajlar
84
Adana da yaz çok sıcak diye arada bir şort ve tişörtle motora binip sadece kaskla geziyordum ama bu sabah bir ünlü motor tamircisinin kol ve bacaklarının derisinin motor kazasında yüzülmüş halini görünce hem içim parçalandı hem ibret aldım. Artık korumasız hayatta binmem motora!
 
Katılım
12 Haz 2008
Mesajlar
5,549
151088_127001010693129_3104470_n.jpg


dediğin gibi üşengeçliğin lüzumu yok...
 
Katılım
4 Mar 2007
Mesajlar
2,414
Motosikleti
BWS 100
aynen dostum haklısın.
genelde tam koruma olmayan deri ceketimi giysemde bir seferinde bir seferinde baya bi sürünmüştüm(10 mt kadar) eldiven ceket vardı bişey olmadı şükür.
bi defasında ceketimi giymemiştim gömlekle bindim sokak köşesini dönerken hızımda çok yavaştı 10km/s kadar, arka tekeri kaydırdım fazla yatırmaktan, sağ kol dirsekten bileğe doğru 20-25 cm yüzüldü. 10 ay oldu hala izi duruyor. diyorumki çok ufak bir kaza olsada acısı büyük oldu izi kaldı. keşke ceketimi giyseydim.
bu yaz sıcağında bile çıkarmam ceketi.
 
Katılım
11 Eki 2011
Mesajlar
848
valla haklısında adananın sıcağıda fena oluyor,mont giyemiyorum ama eldiven takıyorum ne alakaysa bilmiyorum ellerim beyaz kaldı kollar yandı garip bir durum,kendime bir çeki düzen vermeliyim :cherry:
 
Katılım
7 Haz 2012
Mesajlar
305
sadece 1 gün şortla motora bindim acemi olunca düştüm bacağım 1 yerden yandı.(egzozdan)

Sonrasında pantolon giyemedin 4-5 hafta. Tam yaram iyileşti derken gerizekalı aynaya bakma özürlü bir şahsiyet yüzünden tekrar düştüm.

Bu sefer da aynı bacağım 4 farklı yerden daha yandı. (yine egzoz yanığı)

Şu anda sağ bacağımda 5 adet yanık yarasıyla tekrardan şortla gezmek zorundayım. En az 1 ayı var iyileşmesi için. Üşenmesem şimdi fotoğraf çekip koyardım da neyse işte.

Aman diyim dikkatli olun.

Birde benim motor profilimde yazıyor egzoz açıkta onu herhangi birşeyle kapatabilir miyim?

Ya da egzozu kestirip alttan indirsem bi sıkıntı olur mu ki?
 
Katılım
20 Nis 2010
Mesajlar
1,212
sadece 1 gün şortla motora bindim acemi olunca düştüm bacağım 1 yerden yandı.(egzozdan)

Sonrasında pantolon giyemedin 4-5 hafta. Tam yaram iyileşti derken gerizekalı aynaya bakma özürlü bir şahsiyet yüzünden tekrar düştüm.

Bu sefer da aynı bacağım 4 farklı yerden daha yandı. (yine egzoz yanığı)

Şu anda sağ bacağımda 5 adet yanık yarasıyla tekrardan şortla gezmek zorundayım. En az 1 ayı var iyileşmesi için. Üşenmesem şimdi fotoğraf çekip koyardım da neyse işte.

Aman diyim dikkatli olun.

Birde benim motor profilimde yazıyor egzoz açıkta onu herhangi birşeyle kapatabilir miyim?

Ya da egzozu kestirip alttan indirsem bi sıkıntı olur mu ki?
suan eksoz ile araniz nasil?
 
Katılım
19 Mar 2011
Mesajlar
1,661
Geçen sene Ç.kale'de 1 defa şort ile motor kullandım ve pişman oldum. Düşmedim çok şükür ama motordan gelen sıcak hava dalgası bile bacaklarınızı yakmaya yetiyor. Hele bide fan açında , tabiri caizse fırında but misali oluyor. :)
 
Katılım
9 May 2007
Mesajlar
1,610
Bağdat caddesinde parmak arası terlik, şort ve tişörtle hayabusaya binenlerin olduğunu duymuştumkiii bunların arasında Acun Ilıcalı da vardı. Ancak geçen hafta Kozyatağında bir enduro tamircisine gelen BMW 1200 GS' in üstündeki abiyi görünce yok artık löbraaam ceyms dedim. Koca motorun üzerinden indiğinde ayağında parmak arası terlik, şort ve tişört vardı bu neyin güvenidir?

Bu hayat keyif veren herşey terletir, onun için terliyoruz diye güvenliğinizden vazgeçmeyin. Terliyorum diye vazgeçmediğiniz bir çok zevkiniz var Mesela futbol oynamak :) gibi....

"KAZASIZ SÜRÜŞLER"
 
Katılım
13 Nis 2010
Mesajlar
5,448
Bu hayatta keyif veren herşey terletir
hocam sevdim bu sözü 10 numara :)
Bende hiçbirzaman ceketsiz çıkmam ama geçende bi deneyeyim dedim, akşam üstü bir serin esiyor, bir serin esiyor.. 2defa soğuk duşa girsen o kadar rahatlamazdım yani :queen: Tabi herhangi bir kaza durumunda sonucun ne olacağının farkındaydım ona göre kullanıyodum :) Tabi yinede kask herzaman var
 
Katılım
2 Ocak 2008
Mesajlar
84
Geçmiş olsun kardeşim! Paylaştığın için teşekkürler! Zor bir deneyim. Umarım çabuk iyileşirsin!
 
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
251
file koruma altta tisort, eldiven, kot pantolon ayakta hep bot ve dizlik ve kafamda kaskimla kullaniyorum yazlari. Adanada durmaya basladiginda terlemeye de basliyorsun ama teker donmeye basladimi file korumanin faydasini goruyorum.
 
Katılım
30 Nis 2012
Mesajlar
62
3 ay önce toprak yolda sürtünmeli bir düşüş yaşadım, öyle süratimde yok: 20-30 gibi giderken kollarımda meydana gelen yarada taş, toprak, ot, yaprak ne ararsan vardı, yarayı bunlardan ayıklamak zaten çok acı verici oldu. Şimdi montsuz hiçbir yere gitmiyorum, yazlık montta aldım mis gibi.
 
Katılım
8 Tem 2009
Mesajlar
881
Haftasonu iznik'e doğru turladık ve iznik girişinde yavaşladığımız esnadan 2 kişi scooter üzerinde şort ve askılı tşört ile tam gazda beni dibimden ve dalga geçerek bakan elemanlar ileride kaygan zeminden motoru yatırdılar,o yerde sürüklenirken arkalarından gelen bizle göz göze bakışlarını unutamam.
Baya bir döne döne sürüklendiler ve hemen durup elemanları yol kenarına oturtup durumlarına baktım,motoru yol kenarına çekip diktim.Kolları ve omuzları yüzülmüştüve derileri bazı yerlerde kalmamıştı.Hemen benzinciden ilk müdehaleyi yaptık ve hastaneye gönderdik.
Kaza yapmış adama da ya gördünmü bak demeninde pek bir anlamı yok,düşmüş adama birde biz artislik yapmayalım dedim, zaten full koruma halime bakıp bakıp kendisi anladı mevzuyu,yalnızca bu sıcakta giyiyosan sebebi var dedim.
Kendilerine geçmiş olsun diyorum yeniden,umarım akıllanmışlardır diyeceğim ama kask bile takmayan millete mont pantolon giydirmek ne kadar kolay.
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
aslında 4 mevsim kullanılan ceketler tarzı yazlık açık renk mesela beyaz olabilir güneşi az çeken bir korumalı mont bu sıcak yazgünlerinde hiçte fena olmaz , çünki bir zamandan sonra sıcaklatmaktan ziyade esen sıcak rüzgarıda engelliyor olması artı avantaj olabiliyor ama rengi söylediğim gibi beyaz olmalı ,koruma kıyafetlerimizi her daim giymeliyiz diyoruz , diyoruzda anayola çıkamadığımız sürat yapamadığımız ve dolayısı ile rüzgarında serinletici etkisinin bulunmadığı , hızının olmadığı bir seyir halinde , siyah 4 mevsimlik koruımalı ceket insana sera etkisi yapıyor , hele benim gibi belinden arızalı iseniz terlediğinizde ki sonuçları bilmeniz için sizinde aynı sorundan muzdarip olmanız gerekir :)

şimdi bu konuyu 2 ye ayıralım evet korumasız motosiklete binmek doğru bir şey değildir lakin terli terli rüzgar yemeyi de tartışmak gereklidir , burada hava civa olsun diye yazmıyorum , bir zamanlar terli bisiklete bindiğim için idrar yollarının iltihap yapıp pörtü pörtü kan işediğimi biliyorum ,

eskiler bu işi iyi bilirler :) babam terlediği zaman derhal üzerine kuru fanilasını giyer terden ıslanmış olanları çıkarırdı , vardı bir bildiği ki siyah motosiklet montunun içinde sırtım göğsüm resmen sırılsıklam oluyordu ve aklıma hep o bisiklette böbreklerimi üşüttüğüm zamanlar gelir :)

terledikya şöyle biraz hızalanalım ohhhh havalandırma ceplerinide açalımda içeriye hava girsin biraz serinleyelim hesabı :)

yani özetle korumasız motosiklete binmek risklidir lakin 5- 10 km lik bir yola dahi gidecek olsam giymeden yola çıkmam ama şehir içinde motosiklet kullanmanız icab ediyorsa kusra bakmayın kimseyi tanımıyorum ful koruma giyecek 35 derece sıcakta :)

dip not : kriterler kendi ortamıma göre yazılmıştır :) baz almayınız :)
 
Katılım
22 Kas 2005
Mesajlar
1,027
Haftasonu iznik'e doğru turladık ve iznik girişinde yavaşladığımız esnadan 2 kişi scooter üzerinde şort ve askılı tşört ile tam gazda beni dibimden ve dalga geçerek bakan elemanlar ileride kaygan zeminden motoru yatırdılar,o yerde sürüklenirken arkalarından gelen bizle göz göze bakışlarını unutamam.
Baya bir döne döne sürüklendiler ve hemen durup elemanları yol kenarına oturtup durumlarına baktım,motoru yol kenarına çekip diktim.Kolları ve omuzları yüzülmüştüve derileri bazı yerlerde kalmamıştı.Hemen benzinciden ilk müdehaleyi yaptık ve hastaneye gönderdik.
Kaza yapmış adama da ya gördünmü bak demeninde pek bir anlamı yok,düşmüş adama birde biz artislik yapmayalım dedim, zaten full koruma halime bakıp bakıp kendisi anladı mevzuyu,yalnızca bu sıcakta giyiyosan sebebi var dedim.
Kendilerine geçmiş olsun diyorum yeniden,umarım akıllanmışlardır diyeceğim ama kask bile takmayan millete mont pantolon giydirmek ne kadar kolay.



+1 tombo kardeşim,
aslinda bu olaya ancak bu denir,
bir müsibet bin nasihatan daha hayırlıdır.......anlayana tabi ki
 
Katılım
29 Ocak 2010
Mesajlar
207
Ben de kendi deneyimimi ekleyim. Son zamanlarda sıcak havanın etkisiyle 4 mevsim montumun içinde delirip giymemeye, tişörtle gezmeye başlamıştım. Ama huzursuzum bir yandan da sürekli. Çünkü yürüme hızıyla düşerken elimizi yere koyunca bile nasıl yüzülüyor derisi, motorla giderken düşünemiyorum nasıl olacağını (gerçi arkadaşlar anlatmış) Ben de gittim en sonunda fileli yazlık mont aldım. Püfür püfür valla, artık çıkarmıyorum üstümden, rahatsızlık da vermiyor. Geçen haftasonu cehennem gibi sıcaktı ama çıkarmayı düşünmedim bile. Yazlık mont canmış..

Ha motorun derdi al al bitmiyormuş o da ayrı mesele, lakin yazın daha çok km yaptığımızı düşünürseniz, ya kazayı kışa erteleyeceğiz ya da bu riski korumasız göğüsleyeceğiz. Neye vermiyoruz ki 200 lira..

Bu vesileyle dizimizin hayatımızdaki önemini, hassasiyetini belirtmek, muhtemel bir kazada ilk darbe alacak yerlerden biri olduğu için dizlik kullanmanın önemini de bir kez daha hatırlatmak isterim. Evet, ben de bazen şüpheye düşüyorum millet önümden tişörtle şortla geçerken ben mi çok abartıyorum diye ama yok abi... dersini yapmamış öğrenci gibi huzursuz gezmektense, dizliğimin bantlarını takarım 30 saniyede, rahat ederim.
 
Katılım
22 Tem 2010
Mesajlar
3,361
Valla Ben şort ve tişört giyiyorum.
Ama dizlik, eldiven ve kask var. Gerçi bu aralar havalar kapalı gidiyor.
Tekrardan body armor giymeye başladım. Kollar ve bacaklar kızardı :p
 
Katılım
4 Eki 2007
Mesajlar
990
Bu konunun özüne inip, bir korumanın bize ne fayda sağladığını iyi eleştirmek gerek...

Mesela marko simonçelli ( doğru yazmadım herhalde :p ) Üstünde en iyi korumalardan vardı ama iki motosiklet çarptı ve öldü değil mi...

Boş zeminde sürüklenmelerde aşırı süratli değilsek ve düşünce kendimizi kasmaz, sürüklenmenin ritmine bırakırsak kolay kolay kemik kırılmıyor... lakin çok süratli iken de, korumalar kemiklerin kırılmamasını sağlamıyor...

Bir yere çarptığımızda, çarpma şiddetine bağlı olarak korumalar darbenin %20 - 30'undan %1 - 2'sine kadar darbeyi emiyor. kalan darbe bize geliyor...

Bu bakımdan, korumaların bize en büyük faydası, sürüklenmeler sırasındaki yanıklar...

Korumanın genel faydası ise, riskleri azaltmanın bir yolu olması...

Ben zaman zaman elimden geldiğince korumalara özenir.. zaman zaman sadece kask eldiven ile çıkar... bazen çizme dizlik dirseklik eldiven kask ile çıkar... bazen ayakkabı dizlik eldiven kask ile çıkarım. Mont nadiren giyiyorum...

Tekstil montların en kalitelisi bile sürüklenmeye karşı çok vasıfsız... sadece dirsek omuz ve sırt koruması var diye koskoca montu yazın kullanmak bence çok gerekli değil... Zira ortalama fiyatlardaki montların korumaları da pek güvenmek istediğim türden değil...

Ancak mont giymesek de, kullanacağımız yolun durumuna göre dirseklik bellik gibi alternatif korumalar kullanmak lazım...
 
Katılım
23 Ağu 2009
Mesajlar
1,821
yerinde bir paylaşım ama uygulayabilene bende motordan indim pantolonun paçasını sıyırmıştım ki bir anda cas sesi bi baktım sağ baldırdan yanık kokuları eksozdan ayağımı bu ikinci yakışım demekki çıplak motora binilmiyor
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst