Sofuoğlu: Filistin Bayrağı'na izin vermediler

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Katılım
8 May 2007
Mesajlar
2,060
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Dünya Supersport Şampiyonu Kenan Sofuoğlu, "İnşallah yarışları dünya şampiyonu olarak bitireceğim, bu da hem Müslümanlar’ın, hem de Türkler’in zaferi olacak" dedi.

Sofuoğlu, AA muhabirine yaptığı açıklamada, yarışları ve İsrail’in Gazze’ye insani yardım götüren gemilere saldırısını değerlendirdi.

Yarışların güzel bir şekilde başladığını ifade eden Sofuoğlu, 7 yarışın sonunda şampiyonada lider konuma geldiğini hatırlatarak, şöyle konuştu: "Tam istediğim gibi dereceler elde edemedim ama güzel olan, her yarışın sonunda kürsüye çıktım ve güzel puanlar toparladım. Şu anda 142 puandayım ama rakiplerim bana çok yakın. Şampiyona başlamadan önce 3 favori vardı. Zaten yarış üçüzümün arasında geçiyor, puanlarımız çok yakın. Ufak bir hata yaptığımda üçüncü sıraya düşebilirim. 3 pilottan hangimiz şampiyon olacak bilmiyorum ama hangimiz olacaksa gerçekten bu kolay olmayacak. 2010 yılında şampiyonun kim olacağı belli değil. Ümit ediyorum ki kendim alacağım, mücadelemi veriyorum, her şey yolunda gidiyor. Motorumda biraz eksiklerim var ama onları da yavaş yavaş gidermeye çalışıyorum. Benim motorumun ve rakiplerimin avantajlı olduğu yerler var." Amerika yarışındaki antrenmanların istediği gibi geçmediğini kaydeden Sofuoğlu, yarıştan birkaç saat önce Türkiye’den gelen bir telefonla Gazze’de yaşananları haber aldığını belirterek, şunları söyledi: "İsrail’in daha önce de yaptıkları bizi üzen şeylerdi. Son olaylar daha fazla üzdü. Yarıştan sonra ufak bir Filistin bayrağı çıkarıp gezinmek istiyordum.

Buna takımım izin vermedi, nedenini bilmiyorum. Ben de takım menajerine ’yarışı kazanacağım ve kazandıktan sonra istediğim gibi konuşacağım’ dedim. Onlar bundan da çok memnun olmadılar. Ben onlara şunu söyledim, ’Müslümanım diye taraf değilim, burada bir zalim, bir de mazlum taraf var, zalimin yanında değilim, bana niye karşı çıkıyorsunuz?’ dedim. Takımla aramızda çok iyi şeyler geçmedi. Ben çok memnun kalmadım. Kazanırsam elde ettiğim geliri bağışlamak istiyordum. Burada bir amaç vardı, amaç da yarışı kazanmak ve Filistin’e hediye etmekti, bunun için yarışı kazandığıma çok sevindim."

"AMERİKA’DA ELDE ETTİĞİM BİRİNCİLİK FİLİSTİN’E ADANDI"

Yarıştan sonra düzenlenen basın toplantısında kullandığı ifadelerin basında dile getirilmemesinin kendisini üzdüğünü ifade eden Sofuoğlu, Filistin sorunu konusunda herkesin üzerine düşen görevi yerine getirmesi gerektiğini belirtti.

Bir sporcu olarak Filistin sorunu konusunda üzerine düşeni yaptığına inandığını kaydeden Sofuoğlu, sözlerini şöyle tamamladı: "Herkes kendi üzerine düşeni yaparsa İsrail bu kadar rahat olmaz. Ben elimden geldiğince destek olmaya çalışıyorum. İnşallah diğer sektörlerdeki insanlar da üzerine düştüğü kadar destek olsa İsrail bu kadar rahat olmaz.

Birtakım insanlar korkuyor. Ben bir Türküm, Müslümanım. Müslümanlar’a ve Türkler’e yapılan zulüm var. Her açıdan şampiyonluğu almak istiyorum. İnşallah yarışı dünya şampiyonu olarak bitireceğim, bu da hem Müslümanlar’ın, hem de Türkler’in zaferi olacak. Her ne kadar motor sporları ülkemizde bilinmese de Avrupa ve Amerika’da çok iyi takip ediliyor. Bir örnek vereyim. Amerika’daki yarışı 220 bin kişi izledi. Formula 1 Yarışı’nı 130 bin kişi izlemiş. Ne kadar önemli olduğunu buradan anlayın. İnşallah dünya şampiyonluğunu aldığım zaman Türk halkı da önemini anlayacak. Amerika’da elde ettiğim birincilik Filistin’e adandı.

Keşke izin verilseydi, yarışı kazanınca Filistin bayrağıyla gezebilseydim."

Milliyet
 
Katılım
25 May 2006
Mesajlar
2,615
Dünya Supersport Şampiyonu Kenan Sofuoğlu, "İnşallah yarışları dünya şampiyonu olarak bitireceğim, bu da hem Müslümanlar’ın, hem de Türkler’in zaferi olacak" dedi.

Sofuoğlu, AA muhabirine yaptığı açıklamada, yarışları ve İsrail’in Gazze’ye insani yardım götüren gemilere saldırısını değerlendirdi.

Yarışların güzel bir şekilde başladığını ifade eden Sofuoğlu, 7 yarışın sonunda şampiyonada lider konuma geldiğini hatırlatarak, şöyle konuştu: "Tam istediğim gibi dereceler elde edemedim ama güzel olan, her yarışın sonunda kürsüye çıktım ve güzel puanlar toparladım. Şu anda 142 puandayım ama rakiplerim bana çok yakın. Şampiyona başlamadan önce 3 favori vardı. Zaten yarış üçüzümün arasında geçiyor, puanlarımız çok yakın. Ufak bir hata yaptığımda üçüncü sıraya düşebilirim. 3 pilottan hangimiz şampiyon olacak bilmiyorum ama hangimiz olacaksa gerçekten bu kolay olmayacak. 2010 yılında şampiyonun kim olacağı belli değil. Ümit ediyorum ki kendim alacağım, mücadelemi veriyorum, her şey yolunda gidiyor. Motorumda biraz eksiklerim var ama onları da yavaş yavaş gidermeye çalışıyorum. Benim motorumun ve rakiplerimin avantajlı olduğu yerler var." Amerika yarışındaki antrenmanların istediği gibi geçmediğini kaydeden Sofuoğlu, yarıştan birkaç saat önce Türkiye’den gelen bir telefonla Gazze’de yaşananları haber aldığını belirterek, şunları söyledi: "İsrail’in daha önce de yaptıkları bizi üzen şeylerdi. Son olaylar daha fazla üzdü. Yarıştan sonra ufak bir Filistin bayrağı çıkarıp gezinmek istiyordum.

Buna takımım izin vermedi, nedenini bilmiyorum. Ben de takım menajerine ’yarışı kazanacağım ve kazandıktan sonra istediğim gibi konuşacağım’ dedim. Onlar bundan da çok memnun olmadılar. Ben onlara şunu söyledim, ’Müslümanım diye taraf değilim, burada bir zalim, bir de mazlum taraf var, zalimin yanında değilim, bana niye karşı çıkıyorsunuz?’ dedim. Takımla aramızda çok iyi şeyler geçmedi. Ben çok memnun kalmadım. Kazanırsam elde ettiğim geliri bağışlamak istiyordum. Burada bir amaç vardı, amaç da yarışı kazanmak ve Filistin’e hediye etmekti, bunun için yarışı kazandığıma çok sevindim."

"AMERİKA’DA ELDE ETTİĞİM BİRİNCİLİK FİLİSTİN’E ADANDI"

Yarıştan sonra düzenlenen basın toplantısında kullandığı ifadelerin basında dile getirilmemesinin kendisini üzdüğünü ifade eden Sofuoğlu, Filistin sorunu konusunda herkesin üzerine düşen görevi yerine getirmesi gerektiğini belirtti.

Bir sporcu olarak Filistin sorunu konusunda üzerine düşeni yaptığına inandığını kaydeden Sofuoğlu, sözlerini şöyle tamamladı: "Herkes kendi üzerine düşeni yaparsa İsrail bu kadar rahat olmaz. Ben elimden geldiğince destek olmaya çalışıyorum. İnşallah diğer sektörlerdeki insanlar da üzerine düştüğü kadar destek olsa İsrail bu kadar rahat olmaz.

Birtakım insanlar korkuyor. Ben bir Türküm, Müslümanım. Müslümanlar’a ve Türkler’e yapılan zulüm var. Her açıdan şampiyonluğu almak istiyorum. İnşallah yarışı dünya şampiyonu olarak bitireceğim, bu da hem Müslümanlar’ın, hem de Türkler’in zaferi olacak. Her ne kadar motor sporları ülkemizde bilinmese de Avrupa ve Amerika’da çok iyi takip ediliyor. Bir örnek vereyim. Amerika’daki yarışı 220 bin kişi izledi. Formula 1 Yarışı’nı 130 bin kişi izlemiş. Ne kadar önemli olduğunu buradan anlayın. İnşallah dünya şampiyonluğunu aldığım zaman Türk halkı da önemini anlayacak. Amerika’da elde ettiğim birincilik Filistin’e adandı.

Keşke izin verilseydi, yarışı kazanınca Filistin bayrağıyla gezebilseydim."

Milliyet

Keşke mümkün olsaydı da Filistin bayrağı ile tur atabilseydi ancak olmayacağını ya da izin verilmeyeceğini sanırım Kenan da biliyordu...
 
Katılım
11 Eki 2005
Mesajlar
4,387
Bence sportif faaliyetlere politik olaylari karistirmak hic hos degil. Motosiklet sporunda ulkeler yarismadigindan yariscinin dogup buyudugu ve vatandasligi bulundugu ulkenin milli marsi ve bayragi gondere cekiliyor. Bu hem yarisciya hemde onu yetistirip buyuten ulkeye bir jest unsuru. Sahsi dusuncem sebebi yada nedeni ne olur ise olsun, sirf gundemde sepamti yaratmak icin hic kimse Turk bayragindan fedakarlik edip baska bir ulkenin bayragini gondere cekemez. Sonucta Kenani okutup buyuten ailesine yasam alani saglayan ve ona kimlik veren ulke Turkiye Cumhriyeti. Bu hak baska ulkeye bir kerelik dahi verilemez. Bu rencide edici bir durum.Bence federasyon bayagi dogru bir karar vermis.

Haa kendi pist disinda filistin bayragini tutar, sallandirir bu artik sahsi ile alakali. Bu hic kimseyi ilgilendirmez. Ama nasil bir italyan yaris sonunda Rossinin sayesinde kendi milli marsini ve bayragini gormekten haz aliyor ise bende Kenan birinci olunca Turkiye bayragini gormekten ve milli marsi duymaktan ayni hazzi aliyorum.
 
Katılım
4 Şub 2008
Mesajlar
1,039
Sofuoğlu gerçektende çok iyi bir sporcu onu Türk halkı olarak çok seviyoruz ama Filistin bayrağıda açmak abartılı olurdu bir sporcu için.İsrail bizim vatandaşlarımıza kıydı acaba Filistinlilerin umrunda oldumu biz Filistini çok önemsiyoruz acaba onlarda bizi önemsiyormu???geçmişe bakarsak Arapların Türkleri hep sırtından vurduğunu görürüz
 
Katılım
25 Mar 2006
Mesajlar
3,978
Bence sportif faaliyetlere politik olaylari karistirmak hic hos degil. Motosiklet sporunda ulkeler yarismadigindan yariscinin dogup buyudugu ve vatandasligi bulundugu ulkenin milli marsi ve bayragi gondere cekiliyor. Bu hem yarisciya hemde onu yetistirip buyuten ulkeye bir jest unsuru. Sahsi dusuncem sebebi yada nedeni ne olur ise olsun, sirf gundemde sepamti yaratmak icin hic kimse Turk bayragindan fedakarlik edip baska bir ulkenin bayragini gondere cekemez. Sonucta Kenani okutup buyuten ailesine yasam alani saglayan ve ona kimlik veren ulke Turkiye Cumhriyeti. Bu hak baska ulkeye bir kerelik dahi verilemez. Bu rencide edici bir durum.Bence federasyon bayagi dogru bir karar vermis.

Haa kendi pist disinda filistin bayragini tutar, sallandirir bu artik sahsi ile alakali. Bu hic kimseyi ilgilendirmez. Ama nasil bir italyan yaris sonunda Rossinin sayesinde kendi milli marsini ve bayragini gormekten haz aliyor ise bende Kenan birinci olunca Turkiye bayragini gormekten ve milli marsi duymaktan ayni hazzi aliyorum.


Böyle bir durum yok. Sadece Filistin bayrağıyla gezinmekten bahsediyor. Belki yanında podyuma da çıkaracaktı ama anlaşılan izin vermemişler. Max Biaggi her 1. geldiğinde siyah korsan bayrağıyla çıkıyor podyuma. Senna öldüğünde arabasından kana bulanmış Avusturya bayrağı çıkmıştı (bir gün evvel Avusturyalı Ratzenberger sıralama turlarında kaza yaparak ölmüştü, ona ithafen podyuma çıkacaktı bayrakla büyük ihtimal).

Spora siyaset karıştırılmasına gelirsek. O konuda aynı fikirdeyim. Ama yine de kişinin kendi insiyatifidir yapacağı iş. İsrail acaba bir A.B.D. gemisine baskın yapsa, Amerikalı'lar ölse ve o gün Amerika'lı bir pilot 1. olup İsrail'in Filistinli'lere yaptığı zülumden bahsetse sanırım bu kadar garip gelmezdi. Bu olayın garip olmasında bir etken de Kenan'ın muhafazakar bir aileden gelmesi ve malesef Türkiye'de muhafazakar kesimin 'siyasal islam' yoluyla sürekli sömürülmesi.


Bu arada Filistin bayrağını dolaştırmasına izin vermeseler de yabancı kaynaklardan duyduğum kadarıyla yarış sonrası basın toplantısında bu konuya değinmiş Kenan. Hatta yabancı bir forumda bu konuda ateşli bir tartışma yaşandı. İsrail'i haklı görüp Kenan'ı spora siyaset karıştırdığı için çok ağır eleştirenler olsa da azınlıktaydılar ve genelde Türk sivillerin katledildiği bir günde Kenan'ın bu konuya değinmesi (haklı olarak) haklı bulundu.

Sofuoğlu gerçektende çok iyi bir sporcu onu Türk halkı olarak çok seviyoruz ama Filistin bayrağıda açmak abartılı olurdu bir sporcu için.İsrail bizim vatandaşlarımıza kıydı acaba Filistinlilerin umrunda oldumu biz Filistini çok önemsiyoruz acaba onlarda bizi önemsiyormu???geçmişe bakarsak Arapların Türkleri hep sırtından vurduğunu görürüz


Filistin bizim çok umrumuzda, ama biz Filistin'in en ufak umrunda değiliz. Arap'lar hala 1. Dünya savaşındaki kafayla yaşıyorlar.

Bu da kanıtı.

http://www.ntvmsnbc.com/id/24982352/ISTE

Hem de öyle eski değil, daha 1 yıl bile geçmemiş üstünden.
 
Son düzenleme:
Katılım
4 Şub 2008
Mesajlar
1,039
Böyle bir durum yok. Sadece Filistin bayrağıyla gezinmekten bahsediyor. Belki yanında podyuma da çıkaracaktı ama anlaşılan izin vermemişler. Max Biaggi her 1. geldiğinde siyah korsan bayrağıyla çıkıyor podyuma. Senna öldüğünde arabasından kana bulanmış Avusturya bayrağı çıkmıştı (bir gün evvel Avusturyalı Ratzenberger sıralama turlarında kaza yaparak ölmüştü, ona ithafen podyuma çıkacaktı bayrakla büyük ihtimal).

Spora siyaset karıştırılmasına gelirsek. O konuda aynı fikirdeyim. Ama yine de kişinin kendi insiyatifidir yapacağı iş. İsrail acaba bir A.B.D. gemisine baskın yapsa, Amerikalı'lar ölse ve o gün Amerika'lı bir pilot 1. olup İsrail'in Filistinli'lere yaptığı zülumden bahsetse sanırım bu kadar garip gelmezdi. Bu olayın garip olmasında bir etken de Kenan'ın muhafazakar bir aileden gelmesi ve malesef Türkiye'de muhafazakar kesimin 'siyasal islam' yoluyla sürekli sömürülmesi.


Bu arada Filistin bayrağını dolaştırmasına izin vermeseler de yabancı kaynaklardan duyduğum kadarıyla yarış sonrası basın toplantısında bu konuya değinmiş Kenan. Hatta yabancı bir forumda bu konuda ateşli bir tartışma yaşandı. İsrail'i haklı görüp Kenan'ı spora siyaset karıştırdığı için çok ağır eleştirenler olsa da azınlıktaydılar ve genelde Türk sivillerin katledildiği bir günde Kenan'ın bu konuya değinmesi (haklı olarak) haklı bulundu.




Filistin bizim çok umrumuzda, ama biz Filistin'in en ufak umrunda değiliz. Arap'lar hala 1. Dünya savaşındaki kafayla yaşıyorlar.

Bu da kanıtı.

http://www.ntvmsnbc.com/id/24982352/ISTE

Hem de öyle eski değil, daha 1 yıl bile geçmemiş üstünden.


çok yazık ya işte Filistin yönetimi
 
Katılım
4 Kas 2009
Mesajlar
368
"One minute" akp' ye bir seçim kazandırdı. Bu ikinci çıkış. HEsaplar farklı. Filistin' in bizi umursaması veya aleyhimize kararlar alması başbakanın hiç umurunda değil. O ülke içindeki popülist yükselişin verdiği hazzı yaşıyor şu an. Ne yazık ki, gemi olayını siyasi malzeme olarak kullanmaktan başka yaptığı hiçbirşey yok başbakanın.
 
Katılım
12 Tem 2007
Mesajlar
1,067
çok yazık ya işte Filistin yönetimi

haberı okudugunuz linke bakar mısınız lutfen NTV

unutmayın kı 1. dunya savasında varını yogunu satıp osmanlıya yardım gonderen o insanlar

burda bi insanlık ayıbı var bi ulkeye bi halka onların malına namusuna hakaret var ve buna yardım etmek isteyenlere karsıda yapılıyor kı bu namussuzlar bunu severek yapıyorlar

kenan bu şekilde davranması abartı olabilir katılıyorum ama milli ve dını duyguları kabarmış belki ve haklıda

gonulden kutluyorum
 
Katılım
28 Ağu 2009
Mesajlar
256
Daha önce istiklal marşı okunmamıştı. Bunu niye daha fazla sorun etmedi ya da aynı gün ölen şehitlerimizin adı niye bu kadar geçmiyor?????? Aha eskisi gibi olduk üzerinden bir elin parmaklarından daha az zaman geçti ve unuttuk yiğitlerimizi. O kötülediğiniz devlet bir askeri öldü diye bir ülkeyi mahvetti. İnsanlık anlayışları iğrenç olsa da milliyetçiliklerine hayranım. Keşke biz de o kadar ülkemizi ve insanımızı düşünebilsek.
 
Katılım
14 Ocak 2008
Mesajlar
4,154
bu kadar politize olmaya gerek var mı ?

kenana yakışır da .....

neyse milli sporcu ünvaını bir gözden geçirse iyi olacak ...
 
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
9,061
kısır tartışmalar, herkes kendine yontuyor.
Kenan'ın vatanseverliğini sorgulamak kimsenin haddi değil!
 
Katılım
25 Mar 2006
Mesajlar
3,978
Bu tartışmalardan olabildiğince uzak durmaya çalışıyorum. Kenan ve O'nun gibilerle siyasi konularda tamamen zıt fikirlere sahibim. O yüzden Kenan'ın sadece sportif yönüyle ilgilendim. Haber yaptığım sitede de Kenan'ın basın toplantısındaki sitemini herkesten önce bilmeme rağmen yarış sonucu haberine dahil etmedim. Çünkü Ülke malesef fiilen ikiye bölünmüş durumda ve bu konular konuşulmaya başlarsa Kenan hayranlarının yarısını kaybedecek, ben bu duruma hep böyle baktım.

Eninde sonunda Kenan'a zarar verecek ve performansına da yansıyacak. Bu adam benimle tamamen zıt bir hayat görüşüne sahip olsa da, podyuma çıkınca şampanya patlatmasa da olsun , gene olsun. Türk bayrağını dalgalandırıyor mu, İstiklal Marşını çaldırıyor mu 1. gelince, ben ona bakarım. Açık açıkta söylüyorum.

Yazdığım bu sebeplerden dolayı konunun daha fazla eşelenmesinde sakınca görüyorum. Sansürcü zihniyetten nefret ederim ancak bu olayın taraflar arasında saman alevi gibi büyümesini engellemenin tek yolu malesef bu konuyu kilitlemektir.

Bilginize.
 
Son düzenleme:
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
9,061
Bu tartışmalardan olabildiğince uzak durmaya çalışıyorum. Kenan ve O'nun gibilerle siyasi konularda tamamen zıt fikirlere sahibim. O yüzden Kenan'ın sadece sportif yönüyle ilgilendim. Haber yaptığım sitede de Kenan'ın basın toplantısındaki sitemimi herkesden önce bilmeme rağmen yarış sonucu haberine dahil etmedim. Çünkü Ülke malesef fiilen ikiye bölünmüş durumda ve bu konular konuşulmaya başlarsa Kenan hayranlarının yarısını kaybedecek, ben bu duruma hep böyle baktım.

Eninde sonunda Kenan'a zarar verecek ve performansına da yansıyacak. Bu adam benimle tamamen zıt bir hayat görüşüne sahip olsa da, podyuma çıkınca şampanya patlatmasa da olsun , gene olsun. Türk bayrağını dalgalandırıyor mu, İstiklal Marşını çaldırıyor mu 1. gelince, ben ona bakarım. Açık açıkta söylüyorum.

Yazdığım bu sebeplerden dolayı konunun daha fazla eşelenmesinde sakınca görüyorum. Sansürcü zihniyetten nefret ederim ancak bu olayın taraflar arasında saman alevi gibi büyümesini engellemenin tek yolu malesef bu konuyu kilitlemektir.

Bilginize.

Shrieker kardeşimin bahsettiği mevzunun tamda karşı penceresinden bakıyorum ve yorumuna samimiyetle katılıyorum.
 
Katılım
24 Ara 2008
Mesajlar
660
söylemeden edemiycem cihad a gider gibi yardım etmeye gitmek nerde görülmüş başbakan desen çıkmış dünyanın terör listesine aldığı hamas ın resmen avukatlığını yapıyor üstelik israil in kucağında otururken ee malum seçim yaklaşıyor kılıçdaroğlu gürleye gürleye geliyor vur imandan al oyları

kenan a gelince sportif kişiliğine sözüm yok iyi pilot ama yanlış sularda yüzüyor
 
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
9,061
söylemeden edemiycem cihad a gider gibi yardım etmeye gitmek nerde görülmüş başbakan desen çıkmış dünyanın terör listesine aldığı hamas ın resmen avukatlığını yapıyor üstelik israil in kucağında otururken ee malum seçim yaklaşıyor kılıçdaroğlu gürleye gürleye geliyor vur imandan al oyları

kenan a gelince sportif kişiliğine sözüm yok iyi pilot ama yanlış sularda yüzüyor

mevzu "kılıçdaroğlu gürleye gürleye geliyor"a geldi ya :cherry:
Shrieker'e acilen ve şiddetle katılıyorum :bounce:
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst