Skutır (Scooter) Oyuncak Değildir!!!

Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
1,444
www.cbf150.com'da yazdığım yazıyı önemine binaen buraya da taşıyorum.(Cloud)

Tatil dönüşü motosikletimle nihayet bugün buluştuk, bir kaç marş nazlandı sonra gürledi. Lastik havaları yağıydı derken çıktık yola. Önce birikmiş faturaları ödedik beraber sonra da şöyle bir Kadıköy, Moda, Bostancı turlayalım dedik.
Gelelim konumuzun başlığına. Bu turlamanın daha ilk kilometrelerinde Caddebostan Migros'a gelmeden hemen önceki ışıkların orda bir kargaşa vardı. Biraz daha yaklaştım ve ışıkları geçerken bir baktım yerde bir skutır ve az ilerisinde yerde oturur vaziyette bir genç, etrafında insanlar. İlerde sağa çektim, arkama baktım bekleşiyorlar. İnip yanlarına gittim. Yerdeki Kasksız, sıfır korumalı (Yani koruma namına hiç bişeyi olmayan) ayağında parmak arası terlikleriyle bir genç. "Geçmiş olsun" dedim. "Var mı önemli bi şey?" "Sağol abi, bilmiyorum" dedi. Etraftakilere "Ambulans çağırdınız mı?" dedim, sanırım çocuğa çarpan adamdı "Çağırdık geliyor" dedi. Çocuğa "Nasıl oldu, sen mi düştün, çarptılar mı?" dedim. "Ben arabaya çarptım" dedi. "Nasıl durumun, bi ihtiyaç var mı, yardım lazım mı?" dedim. "Yok sağol" dedi. Tekrar geçmiş olsun dileyip motorumun başına döndüm.

Şimdi gelelim zurnanın Zırt! dediği yere.
Bir skutır, bir genç. Çok normal bir insanlık hali. Belli ki heves etmiş almış, hava da mis gibi geziyor ya da işini görmek üzere yolda. Fakat ne kafada KASK var, ne uygun BOT, ne DİZLİK, ne ELDİVEN, hadi MONTu geçtim ne de BELLİK ve DİRSEKLİK. (bu ekipman isimlerini kasten büyük yazdım)
Pek çok skutır kullanıcısı bu aletleri oyuncakla karıştırıyor gibime geliyor. Nedense sıfır koruma kullananların çoğu skutırcılar. Şimdi ilk bakışta insana "aman ne güzel küçücük, vitessiz basit bir motor, atla git!" intibaı uyandıran bir taşıt skutırlar. Fakat unutmayalım ki bu aletler insanı sakat bırakacak ya da öldürecek hızlara ulaşabiliyorlar arkadaşlar. Motosikletlerle durduğunuz yerde bile düşerseniz ciddi yaralanmalara maruz kalabiliyorsunuz. Ve SKUTIR da bir MOTOSİKLET türüdür. Yani asla ve asla oyuncak değildir. Sürebilmek için A2 ehliyete ve sürüş deneyimine ihtiyaç vardır. Yukarıda bahsettiğim kazadaki arkadaş yerde otururken sırtını ve dizlerini tutuyordu, belli ki o bölgeler yerle temas etmiş. Dizinde dizlik olsa sırtında bir mont ya da en azından uzunca bir bellik buna maruz kalmayacaktı. Şehir içinde trafiğin 50 - 60 km ile seyrettiği yerlerde bile kaza yapmak fazlasıyla mümkündür.
Ve ne olur skutır dahi kullansanız olmazsa olmaz korumalarınızı kullanınız, yoksa en kısa zamanda tedarik ediniz.
Bir kez daha ve ısrarla tekrar edeceğim:
SKUTIRLAR OYUNCAK DEĞİLDİR.
 
Katılım
29 May 2007
Mesajlar
3,302
tebrik ediyorum çok doğru bir konuya deyinmişsiniz.dünde bir kaza vardı scooter ciddi bişey yok gibiydi çocukta ama suratı çarşamba pazarına dönmüştü(kask takmadığından) ve ön dişleri kırılmıştı.ne yazıkki dediğiniz gibi çoğu kişi oyuncak gibi görüyor scooter ları.hatta eldiven bile çok işe yarıyor.
umarım birgün herkez bilinçlenip koruma takmaya başlar.
 
Katılım
4 Ağu 2006
Mesajlar
732
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
hahahaha

cok güldüm valla. bahsettigimiz alet bir scooter ve cloud (kusura bakma, yazdiklarim seninle alakali degil - sadece genel bir gözlem) "Fakat unutmayalım ki bu aletler insanı sakat bırakacak ya da öldürecek hızlara ulaşabiliyorlar arkadaşlar." ve "Sürebilmek için A2 ehliyete ve sürüş deneyimine ihtiyaç vardır." diyor.

neye mi gülüyorum? scooter'den kücük motorlu tasit artik 50cc'lik pancar motorlu bisiklet olur herhalde de, niye cloud "sürüs deneyimi" diyor diye düsünerek gülüyorum.

ama hak vermek lazim ki cloud haksiz degil. bütün dünyada scooterlere millet hafif bir tebesümle bakar (ben mesela motosikletten saymiyorum, bisikletin biraz daha hizlisi ve rahati). kullanicilarin %90 da herhalde sadece kask ile kullanir. belki motosikletlerde oldugu gibi tam korumaya gerek yok ama yine de sadece kask biraz az. en azindan adam gibi bir pantolon, ayakkabi ve eldiven olsun...
 
Katılım
16 May 2006
Mesajlar
1,761
bravo..
ben motorumu aldıgımda kask alacagım diye başlık açmıştım.
birisi bana 90'lık scooter'a bisiklet kaskı bile olur demişti..
gerçekten sizi tebrik ediyorum.. dogru bir konuya parmak basmışsınız..
 
Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
1,444
hahahaha

cok güldüm valla. bahsettigimiz alet bir scooter ve cloud (kusura bakma, yazdiklarim seninle alakali degil - sadece genel bir gözlem) "Fakat unutmayalım ki bu aletler insanı sakat bırakacak ya da öldürecek hızlara ulaşabiliyorlar arkadaşlar." ve "Sürebilmek için A2 ehliyete ve sürüş deneyimine ihtiyaç vardır." diyor.

neye mi gülüyorum? scooter'den kücük motorlu tasit artik 50cc'lik pancar motorlu bisiklet olur herhalde de, niye cloud "sürüs deneyimi" diyor diye düsünerek gülüyorum.

ama hak vermek lazim ki cloud haksiz degil. bütün dünyada scooterlere millet hafif bir tebesümle bakar (ben mesela motosikletten saymiyorum, bisikletin biraz daha hizlisi ve rahati). kullanicilarin %90 da herhalde sadece kask ile kullanir. belki motosikletlerde oldugu gibi tam korumaya gerek yok ama yine de sadece kask biraz az. en azindan adam gibi bir pantolon, ayakkabi ve eldiven olsun...


:silent:enteresan bir yaklaşım:bounce:
 
Katılım
19 Kas 2005
Mesajlar
2,946
gerçekten önemli bir konuda başlık açmışsın nedense bana da scooter sahipleri altlarındaki aleti hafife alıyorlar gibi geliyor
"Var mı önemli bi şey?" "Sağol abi, bilmiyorum" dedi.
şu kısımda özellikle dikkatimi çekti şu duygu gerçekten çok pis bir duygu


bi de bellik - böbreklik ne işe yarıyor tam olarak ben bilmiyorum. ceket eldiven bot pantolon kask var da bellik yok. ceketin bel bölgesinde koruması var o yetmiyor mu
 
Katılım
4 Ağu 2006
Mesajlar
732
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
bi de bellik - böbreklik ne işe yarıyor tam olarak ben bilmiyorum. .... ceketin bel bölgesinde koruması var o yetmiyor mu

yetmez!

bellik belinin üsümesini engellemek icin degildir. olayin amaci motosiklette olusan yüksek frekansli titresimlerin böbreklerine ve beline zarar vermesini engellemek. 20-30 yil sonra "keske bunun yerine böbrek tasim olsaydi" diye hayiflanmak istemiyorsan hemen adam gibi bellik almani tavsiye ederim.

enteresan bir yaklaşım

anlat bakalim, scooter kullanmayi neyle ögrenmek lazim?
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Haz 2005
Mesajlar
8,608
[QUOTE='Predator[23rd](ben mesela motosikletten saymiyorum, bisikletin biraz daha hizlisi ve rahati). [/QUOTE]

Senin problemlerin var biliyor musun ? Aşağılık kompleksi diyoruz biz buna, en kısa zaman da bir doktora görünmen lazım...

Runner da bir scooter dır ve 180 km/h a ulaşır.. Ayrıca benim scooterım da 110 km/h a ulaşıyor.. Ölüm insanı hız ile bulmuyor orası da ayrı bi konu.. Zaten senin derdin de motorun görünümü şekli şemali ve de markası.. Motora tutkun olduğun için değil sadece hava atmak amaçlı biniyorsun.. Sokakta görüp, güldüğüm komik tipler gibi....
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
20 Ocak 2007
Mesajlar
506
bravo..
ben motorumu aldıgımda kask alacagım diye başlık açmıştım.
birisi bana 90'lık scooter'a bisiklet kaskı bile olur demişti..
gerçekten sizi tebrik ediyorum.. dogru bir konuya parmak basmışsınız..


serhat daha önce de konusmuştuk seninle.bende popcorn 90 scooter kullandım.ancak kullanırken üzerimde caberg marka kask ve revit in full koruma montu vardı. motorun kuçuğü veya büyüğü olmaz giyinmeden binmemek lazım.

Senin problemlerin var biliyor musun ? Aşağılık kompleksi diyoruz biz buna, en kısa zaman da bir doktora görünmen lazım...

Runner da bir scooter dır ve 180 km/h a ulaşır.. Ayrıca benim scooterım da 110 km/h a ulaşıyor.. Ölüm insanı hız ile bulmuyor orası da ayrı bi konu.. Zaten senin derdin de motorun görünümü şekli şemali ve de markası.. Motora tutkun olduğun için değil sadece hava atmak amaçlı biniyorsun.. Sokakta görüp, güldüğüm komik tipler gibi....


katılıyorum tugba.benim ilk motorum kanuni pop corn 90. 70 km hız yapabiliyodu.70 ile düşsün bakalım arkadas neler oluyo
 
Son düzenleme:
Katılım
18 Ağu 2006
Mesajlar
2,835
bende scooter alıyorum ve gayette motosiklet tutkum için alıorum çünkü motosikletten sayıyorum bendee... tabi güvenli bi şekilde kullanıcam işallah:)
 
Katılım
20 Haz 2005
Mesajlar
125
Motosikleti
Honda Forza
[QUOTE='Predator[23rd]neye mi gülüyorum? scooter'den kücük motorlu tasit artik 50cc'lik pancar motorlu bisiklet olur herhalde de, niye cloud "sürüs deneyimi" diyor diye düsünerek gülüyorum.

ama hak vermek lazim ki cloud haksiz degil. bütün dünyada scooterlere millet hafif bir tebesümle bakar (ben mesela motosikletten saymiyorum, bisikletin biraz daha hizlisi ve rahati). kullanicilarin %90 da herhalde sadece kask ile kullanir. belki motosikletlerde oldugu gibi tam korumaya gerek yok ama yine de sadece kask biraz az. en azindan adam gibi bir pantolon, ayakkabi ve eldiven olsun...[/QUOTE]

Bence sen motosiklet'den anlamıyorsun...Ya da hiç bisiklete binmedin... Sen otomatik vitesli arabada emniyet kemeri takmazmısın :farao: Bu yazdıklarımı anlayabildin mi? :queen:
 
Katılım
3 Kas 2006
Mesajlar
2,854
Scooter lar asla oyuncak değildir:cat: asla hafife alınmayacak tehlikeler yaratabilirler. Öncelikle, hafif, etkin, hızlı bir şehiriçi amaçlı üretilirler. 100 Km. lik süratlere kolaylıkla çıkarlar. Süratte çok önemli değil aslında. Bundan 3-4 sene evveldi sanırım, bir motor sürücüsü (hatta tanınan bir gençti) ışıklarda durdu ve arkadaşı ile şakalaşmaya başladı. bu sırada dengesini kaybedip düştü motorla beraber ve yandaki araba ile motor arasında kaldı. Boynu kırılarak orada öldü!!
Motosiklet oyuncak değildir diye genellersek de olur...

belki motosikletlerde oldugu gibi tam korumaya gerek yok ama yine de sadece kask biraz az. en azindan adam gibi bir pantolon, ayakkabi ve eldiven olsun...[/QUOTE]
Bu da çok enteresan bir cümleymiş :silent: scooter ların ruhsatında Düdüklü Tencere yazmıyorki :silent:
 
Son düzenleme:
Katılım
25 Kas 2005
Mesajlar
1,094
Motosikleti
Forza 250
KASK var, ne uygun BOT, ne DİZLİK, ne ELDİVEN, hadi MONTu geçtim ne de BELLİK ve DİRSEKLİK.

Scooter kullanırken bunları mı giycem?
35 derece sıcakda ne hale gelir insan be.

Gecengunlerde sahilden gidiyorum ışıklarda durdum
Yanıma bi bws yaklastı.. sırıtıyor salak salak
Kafasında kask var bende yok.
Kalktık beraber baktım belli ki kapışmak istiyor.. bastım peşinden..
Işıklarda durdum geçti.. Bana yeşil yandı yetiştim solladım..
Diğer ışıklarda yine kırmızıda geçti..
Hatta öyle bir geçti ki iki aracın arasından..
Soldan gelen yolu sıfır görerek..

Şimdi soruyorum.. Kask ını takmamıs böyle bir sürücünün kaza yapma olasılıgı yüksek. Yoksa kasksız benim mi?

Şehiriçinde kask kullanmıyorum (z.dak lıyım merkezi başından sonuna 1 km)
ve önce tecrübe diyorum.
 
Katılım
18 Ağu 2006
Mesajlar
2,835
şehirçinde kask kullkanmıomusun??? kullanmalısınnnn bence. hiç belli olmuypor sen istediğn kadar tecribeli ol karşı taraf öyle olmuyo her zaman malesef
 
Katılım
1 Haz 2005
Mesajlar
8,608
Dengesiz kullanıcının biri arkadan gelip geçirince önünde ki araca beynin yapışırsa bir gün o zaman tecrübeliydi ama gitti deriz..
 
Katılım
24 Ocak 2006
Mesajlar
4,007
Son hızları 100-220 km/h arasında olan ve hatta daha yüksek hızlara çıkabilen,otomatik şanzımanlı ve iki tekerli olan ve kesinlikle kaza yapmayı beceremeyeceğiniz,aslında motosikleti kullanma prensiplerine göre değil bisiklet prensiplerine göre kullanılan aletlere scooter denir! mi?
 
Katılım
30 Ağu 2006
Mesajlar
383
konunun başlığına bakınca scooter motordandır değildir tartışması yapmak gereksiz bence...

scooterda kullanıyor olsan yada enduro, ss, chooper yada başka bir şey sonuçta korunman için gerekli tedbirleri alman lazım...sonuçta kaza her iki tip motorsiklet sürücü aynı oranda etkileyecektir....
 
Katılım
30 May 2006
Mesajlar
962
Eskiden baş kahramanı kediler olan çizgi filmler vardı.. Koca bi nesli mahvetti bu çizgi filmler.. Konuya uyanamayanlar hala o kediler gibi 9 canlı olduğunu düşünüyor.. Her seferinde içinden 8 7 6 diye rakamlar çıkacak ve o yoluna devam edecek gibi yaşıyor...

Adam devrilen sabit motor sürücüsünün öldüğünden bahsediyor diğeri hala tecrübe önemli diyor.. Lastiklerin 5 cm terse kaysa yere kapaklanırsın ama arkadaşım 1 km lik mesafede kaza olmaz inancında..

İnsan olarak ulaşabileceği max. sürat 20 km/sa olan arkadaş 70-80 km/sa hız yapan sukutıra motor değil diyor..

Sıcaklardan şikayet eden arkadaşların, morgların soğuklundan pek hoşlanacağını sanmıyorum..

Motor zahmetli iş hocam.. Herkes bunun zor taraflarına katlanıp kabul edemez.. Üstüne binip gaz kolunu çevirince motorcu oldum sanır..

Korunmasız gezenede korunmalı gezenede kazasız sürüşler diliyorum.. Ama korunmasız motor sürüşü için bahane üretenleri Allaha havale ediyorum..
 
Katılım
4 Ağu 2006
Mesajlar
732
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
ilginc ...

scooter bana göre motosiklet degildir diyorum ve bazilari bana bu görüsümden bana kiziyor ve hatta "kompleksli" diyor. tubis, konumuz scooter üstünde koruma takmak iken benim bir parantez icinde yazdigim tek cümle tartismaya olan katkini belirliyor. "benim scooterim söyle böyle" diyerek üstelik. asil bu kompleks degil midir?

mkirdal arkadasimiz da beni (nasil olduysa artik) yanlis anlamis olacak ki otomatik arabada emniyet kemeri takip takmadigimi soruyor. arkadasim türkcemizdeki "en azindan" lafi bir alt sinir cizerken yukari dogru limit konulmadigini ifade eder. örnek cümle: "en azindan adam gibi bir pantolon, ayakkabi ve eldiven olsun..." denildiginde sürücünün robocop gibi giyinmesi de mümkündür anlami cikar. ok? motosiklet konusundaki bilgime gelince: buradaki en iyisi olmasa da fena degildir diye düsünüyorum ...
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
796
fotoraf0019lg2.jpg

işte korumalı bir cbf 250 kullanıcısı ve korumalı bir runner 200 kullanıcısı:p
çıktıkları hızlar aynı olduğunu varsayarsak scooter ın tek avantajı kaza anında sürücüsünün ayaklarının motor altında kalma riskinin daha az olması ve motosikletten bir an önce ayrılabilme şansıdır
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst