- Konu Yazar
- #1
www.cbf150.com'da yazdığım yazıyı önemine binaen buraya da taşıyorum.(Cloud)
Tatil dönüşü motosikletimle nihayet bugün buluştuk, bir kaç marş nazlandı sonra gürledi. Lastik havaları yağıydı derken çıktık yola. Önce birikmiş faturaları ödedik beraber sonra da şöyle bir Kadıköy, Moda, Bostancı turlayalım dedik.
Gelelim konumuzun başlığına. Bu turlamanın daha ilk kilometrelerinde Caddebostan Migros'a gelmeden hemen önceki ışıkların orda bir kargaşa vardı. Biraz daha yaklaştım ve ışıkları geçerken bir baktım yerde bir skutır ve az ilerisinde yerde oturur vaziyette bir genç, etrafında insanlar. İlerde sağa çektim, arkama baktım bekleşiyorlar. İnip yanlarına gittim. Yerdeki Kasksız, sıfır korumalı (Yani koruma namına hiç bişeyi olmayan) ayağında parmak arası terlikleriyle bir genç. "Geçmiş olsun" dedim. "Var mı önemli bi şey?" "Sağol abi, bilmiyorum" dedi. Etraftakilere "Ambulans çağırdınız mı?" dedim, sanırım çocuğa çarpan adamdı "Çağırdık geliyor" dedi. Çocuğa "Nasıl oldu, sen mi düştün, çarptılar mı?" dedim. "Ben arabaya çarptım" dedi. "Nasıl durumun, bi ihtiyaç var mı, yardım lazım mı?" dedim. "Yok sağol" dedi. Tekrar geçmiş olsun dileyip motorumun başına döndüm.
Şimdi gelelim zurnanın Zırt! dediği yere.
Bir skutır, bir genç. Çok normal bir insanlık hali. Belli ki heves etmiş almış, hava da mis gibi geziyor ya da işini görmek üzere yolda. Fakat ne kafada KASK var, ne uygun BOT, ne DİZLİK, ne ELDİVEN, hadi MONTu geçtim ne de BELLİK ve DİRSEKLİK. (bu ekipman isimlerini kasten büyük yazdım)
Pek çok skutır kullanıcısı bu aletleri oyuncakla karıştırıyor gibime geliyor. Nedense sıfır koruma kullananların çoğu skutırcılar. Şimdi ilk bakışta insana "aman ne güzel küçücük, vitessiz basit bir motor, atla git!" intibaı uyandıran bir taşıt skutırlar. Fakat unutmayalım ki bu aletler insanı sakat bırakacak ya da öldürecek hızlara ulaşabiliyorlar arkadaşlar. Motosikletlerle durduğunuz yerde bile düşerseniz ciddi yaralanmalara maruz kalabiliyorsunuz. Ve SKUTIR da bir MOTOSİKLET türüdür. Yani asla ve asla oyuncak değildir. Sürebilmek için A2 ehliyete ve sürüş deneyimine ihtiyaç vardır. Yukarıda bahsettiğim kazadaki arkadaş yerde otururken sırtını ve dizlerini tutuyordu, belli ki o bölgeler yerle temas etmiş. Dizinde dizlik olsa sırtında bir mont ya da en azından uzunca bir bellik buna maruz kalmayacaktı. Şehir içinde trafiğin 50 - 60 km ile seyrettiği yerlerde bile kaza yapmak fazlasıyla mümkündür.
Ve ne olur skutır dahi kullansanız olmazsa olmaz korumalarınızı kullanınız, yoksa en kısa zamanda tedarik ediniz.
Bir kez daha ve ısrarla tekrar edeceğim:
SKUTIRLAR OYUNCAK DEĞİLDİR.
Tatil dönüşü motosikletimle nihayet bugün buluştuk, bir kaç marş nazlandı sonra gürledi. Lastik havaları yağıydı derken çıktık yola. Önce birikmiş faturaları ödedik beraber sonra da şöyle bir Kadıköy, Moda, Bostancı turlayalım dedik.
Gelelim konumuzun başlığına. Bu turlamanın daha ilk kilometrelerinde Caddebostan Migros'a gelmeden hemen önceki ışıkların orda bir kargaşa vardı. Biraz daha yaklaştım ve ışıkları geçerken bir baktım yerde bir skutır ve az ilerisinde yerde oturur vaziyette bir genç, etrafında insanlar. İlerde sağa çektim, arkama baktım bekleşiyorlar. İnip yanlarına gittim. Yerdeki Kasksız, sıfır korumalı (Yani koruma namına hiç bişeyi olmayan) ayağında parmak arası terlikleriyle bir genç. "Geçmiş olsun" dedim. "Var mı önemli bi şey?" "Sağol abi, bilmiyorum" dedi. Etraftakilere "Ambulans çağırdınız mı?" dedim, sanırım çocuğa çarpan adamdı "Çağırdık geliyor" dedi. Çocuğa "Nasıl oldu, sen mi düştün, çarptılar mı?" dedim. "Ben arabaya çarptım" dedi. "Nasıl durumun, bi ihtiyaç var mı, yardım lazım mı?" dedim. "Yok sağol" dedi. Tekrar geçmiş olsun dileyip motorumun başına döndüm.
Şimdi gelelim zurnanın Zırt! dediği yere.
Bir skutır, bir genç. Çok normal bir insanlık hali. Belli ki heves etmiş almış, hava da mis gibi geziyor ya da işini görmek üzere yolda. Fakat ne kafada KASK var, ne uygun BOT, ne DİZLİK, ne ELDİVEN, hadi MONTu geçtim ne de BELLİK ve DİRSEKLİK. (bu ekipman isimlerini kasten büyük yazdım)
Pek çok skutır kullanıcısı bu aletleri oyuncakla karıştırıyor gibime geliyor. Nedense sıfır koruma kullananların çoğu skutırcılar. Şimdi ilk bakışta insana "aman ne güzel küçücük, vitessiz basit bir motor, atla git!" intibaı uyandıran bir taşıt skutırlar. Fakat unutmayalım ki bu aletler insanı sakat bırakacak ya da öldürecek hızlara ulaşabiliyorlar arkadaşlar. Motosikletlerle durduğunuz yerde bile düşerseniz ciddi yaralanmalara maruz kalabiliyorsunuz. Ve SKUTIR da bir MOTOSİKLET türüdür. Yani asla ve asla oyuncak değildir. Sürebilmek için A2 ehliyete ve sürüş deneyimine ihtiyaç vardır. Yukarıda bahsettiğim kazadaki arkadaş yerde otururken sırtını ve dizlerini tutuyordu, belli ki o bölgeler yerle temas etmiş. Dizinde dizlik olsa sırtında bir mont ya da en azından uzunca bir bellik buna maruz kalmayacaktı. Şehir içinde trafiğin 50 - 60 km ile seyrettiği yerlerde bile kaza yapmak fazlasıyla mümkündür.
Ve ne olur skutır dahi kullansanız olmazsa olmaz korumalarınızı kullanınız, yoksa en kısa zamanda tedarik ediniz.
Bir kez daha ve ısrarla tekrar edeceğim:
SKUTIRLAR OYUNCAK DEĞİLDİR.